DubbelFun schreef:
Ik geloof niet dat ik dat wil zien… ik vind de natuur soms maar cru en grof en vreselijk om te zien. Nix koembajaaaa met z’n allen hand in hand om een kampvuur.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:josien_m_ schreef:Dat is een erg eenzijdige benadering van natuurbeheer Wintu. Geldelijk gewin, tja, een organisatie doet iets met dat geld. Het is geen persoon die er rijk van wil worden. Maar er zijn veel meningen over wat het "goede" is om te doen voor natuur. Al heel veel jaren modelleren we natuur naar onze mode. We willen heide of stuifzand, of bossen, of open plekken om insecten te helpen. Echt alles heeft een voor en een tegen. Alles zijn gang laten gaan is niet de heilige weg.
Niet 'we' Josien, de natuurorganisatie wil dat en vooral sinds de wolf er is, is dat ineens in een stroomversnelling.
Christiene schreef:Beren hier in de natuur... ze hebben in andere landen die veel groter zijn al problemen met beren die afvalemmers enzo ooenen opzoek naar eten
Wat denk je wat een hier gebeurd.
Ze hebben niet eens een leefgebied hier alles is al,vol
Sanet schreef:DubbelFun schreef:
Ik geloof niet dat ik dat wil zien… ik vind de natuur soms maar cru en grof en vreselijk om te zien. Nix koembajaaaa met z’n allen hand in hand om een kampvuur.
anjali schreef:Sanet schreef:
Er is helemaal niet te zien of deze beer de wolvenpups zou hebben gepakt. Hij heeft wel zitten te graven en is toen vertrokken. Zo te zien zonder pups.
Maw uitkopen of wegpesten.Citaat:Volgens Araújo is het in deze gebieden belangrijk om particuliere landeigenaren ervan te overtuigen om de natuur weer meer ruimte te geven - ofwel omdat ze de lokale dier- en plantensoorten uit eigen belang willen beschermen, ofwel met passende subsidies en financiële prikkels.
DubbelFun schreef:Maw uitkopen of wegpesten.Citaat:Volgens Araújo is het in deze gebieden belangrijk om particuliere landeigenaren ervan te overtuigen om de natuur weer meer ruimte te geven - ofwel omdat ze de lokale dier- en plantensoorten uit eigen belang willen beschermen, ofwel met passende subsidies en financiële prikkels.
Citaat:Speuld, Gelderland
17-8-2024
Aanval wolf ad Buurtweg
,Speuld. Grote ram gedood .
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889
Citaat:17 augustus 2024
grens Pesse / Ruinen
Tijd: rond de 7.30 uur
Wolf gespot komende vanaf de zonnepanelen die staan tussen Gijsselterweg en Pesserdijk en liep richting Pesserkoelen (Kwam uit de mais en liep het bos in)
Loretta schreef:Nederland moet een landelijk beleid invoeren en probleemwolven aanpakken zeggen een groep deskundigen van de Large Carnivore Initiative Europe (LCIE)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377525 ... ale-aanpak
Het is toch wel typisch Nederlands dat men hier steevast het wiel weer opnieuw probeert uit te vinden.
Dan mogen er wel overal problemen met wolven zijn zeker vanwege de bijna onwerkbare Europese wetgeving. Nederland slaagt er toch wel weer in om het extra uit de hand te laten lopen.
tienus63 schreef:Aanval Speuld, schaap gedoodCitaat:Speuld, Gelderland
17-8-2024
Aanval wolf ad Buurtweg
,Speuld. Grote ram gedood .
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/ynoKtqUqxac3w4YM/?
Citaat:Zeist Utrecht
17-08-2024
Wolf met welp is vanmorgen gesignaleerd, in het bos tussen Lorentzlaan, Krakelingweg en Woudenbergseweg.
Melding is uit een buurtapp, dus lage betrouwbaarheid.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf