Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:15

DubbelFun schreef:
Weten die clubs wel dat beren gek zijn op wolvenpups ??
https://www.youtube.com/watch?v=mTxIlkLdiYI

Ik geloof niet dat ik dat wil zien… ik vind de natuur soms maar cru en grof en vreselijk om te zien. Nix koembajaaaa met z’n allen hand in hand om een kampvuur.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:29

Beren hier in de natuur... ze hebben in andere landen die veel groter zijn al problemen met beren die afvalemmers enzo ooenen opzoek naar eten

Wat denk je wat een hier gebeurd.

Ze hebben niet eens een leefgebied hier alles is al,vol

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:31

Wintu schreef:
josien_m_ schreef:
Dat is een erg eenzijdige benadering van natuurbeheer Wintu. Geldelijk gewin, tja, een organisatie doet iets met dat geld. Het is geen persoon die er rijk van wil worden. Maar er zijn veel meningen over wat het "goede" is om te doen voor natuur. Al heel veel jaren modelleren we natuur naar onze mode. We willen heide of stuifzand, of bossen, of open plekken om insecten te helpen. Echt alles heeft een voor en een tegen. Alles zijn gang laten gaan is niet de heilige weg.

Niet 'we' Josien, de natuurorganisatie wil dat en vooral sinds de wolf er is, is dat ineens in een stroomversnelling.

Met de komst van de wolf gebeuren er wel hele rare dingen op financieel gebied. Bovendien zijn er subsidiestromen vanuit Europa voor het rewildingproject en daar verdienen een hele hoop mensen in de natuurbescherming een goede boterham van. Het zij direct of indirect. Maar al die salarissen voor allerlei adviseurs worden uiteindelijk door alle Europese burgers opgebracht.

En dan heb ik het nog niet over de geldstromen afkomstig van de postcodeloterij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:37

Christiene schreef:
Beren hier in de natuur... ze hebben in andere landen die veel groter zijn al problemen met beren die afvalemmers enzo ooenen opzoek naar eten

Wat denk je wat een hier gebeurd.

Ze hebben niet eens een leefgebied hier alles is al,vol

De wolf heeft hier ook geen leefgebied en die is er ook. Wat er gaat gebeuren. Met beren worden de problemen nog veel en veel froter dan met wolven. Daarbij moet je bedenken dat we nog niet eens halverwege de eventuele problemen met wolven zijn.

josien_m_

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:42

Met "we" bedoel ik niet altijd iedereen uiteraard. Er zijn natuurlijk altijd veel mensen die andere dingen willen. Toch worden grote lijnen door "we met z'n allen" uitgezet. Door verkiezingen bepalen we wie dat mag doen en in welke combinaties. De einduitkomst staat vaak ver weg van de bedoeling van een individuele stemmer. Maar weet jij een betere manier van besturen dan democratie? En daar hoort zeker ook protesteren tegen beleid tegen. Alleen vind ik het te ver gaan de ander als onnozel of met geheime bedoelingen weg te zetten en daarmee jezelf als gelijk hebber te positioneren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:30

Sanet schreef:
DubbelFun schreef:
Weten die clubs wel dat beren gek zijn op wolvenpups ??
https://www.youtube.com/watch?v=mTxIlkLdiYI

Ik geloof niet dat ik dat wil zien… ik vind de natuur soms maar cru en grof en vreselijk om te zien. Nix koembajaaaa met z’n allen hand in hand om een kampvuur.

Er is helemaal niet te zien of deze beer de wolvenpups zou hebben gepakt. Hij heeft wel zitten te graven en is toen vertrokken. Zo te zien zonder pups.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 15:45

anjali schreef:
Sanet schreef:

Er is helemaal niet te zien of deze beer de wolvenpups zou hebben gepakt. Hij heeft wel zitten te graven en is toen vertrokken. Zo te zien zonder pups.

En waarschijnlijk is door het graven de boel ingestort en zijn de wolven dagen op zoek geweest naar hun jongen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:41

De wolven-ouders zijn meerdere malen nog bij het nest geweest om te zoeken naar de pups die er niet meer waren.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:14

Eigenlijk vraag ik mij trouwens af hoe mensen het doen als ze sloten om hun perceel hebben die elk jaar schoon gemaakt moeten worden, zoals bij mij het geval is. Maar ik heb geen wolfwerend raster. De wolven zijn hier (nog) niet, maar ik krijg ook geen subsidie en het is meer dan 1 h.a. grond. De paarden blijven wel binnen de sloten maar een wolf niet. Moet ik dan elk jaar als de sloot leeg gehaald moet worden, alles weghalen en weer plaatsen na afloop?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:32

Zelf doen is een optie, maar dan moet je wel zeker weten dat het waterschap je werk goedkeurt en het weet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:37

Sloot word hier alleen vanuit de wegkant uitgedaan, nooit vanuit de wei.

Maar door de weides heen kennen wij hier denk ik niet de sloten zoals jullie dat hebben. Ook niet als afrastering, alle dieren staan hier sowieso achter draad.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:01

Wij hebben aan 1 kant een schouwsloot. Die moet dus schoon elk najaar. Dus ja… loonwerker met een grotere graafmachine dan maar?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:30

https://www.facebook.com/share/p/jxrjeRQz1qnBMcCN/

Lees dit net op Wijs met Wolven, maar weet niet of ik het nu helemaal goed begrijp. Het gaat over de rewilding van Europa en welke gebieden.
Heb ik het nu goed, dat men dat in Nederland dus helemaal niet adviseert? Ik zie enkel het Ijsselmeer gekleurd of heb ik het nu compleet verkeerd begrepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:40

Citaat:
Volgens Araújo is het in deze gebieden belangrijk om particuliere landeigenaren ervan te overtuigen om de natuur weer meer ruimte te geven - ofwel omdat ze de lokale dier- en plantensoorten uit eigen belang willen beschermen, ofwel met passende subsidies en financiële prikkels.
Maw uitkopen of wegpesten.

Overigens is Nederland op het bijgaande kaartje helemaal grijs ? Dus vallen wij buiten de boot ?? Of mis ik iets ??

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 19:58

DubbelFun schreef:
Citaat:
Volgens Araújo is het in deze gebieden belangrijk om particuliere landeigenaren ervan te overtuigen om de natuur weer meer ruimte te geven - ofwel omdat ze de lokale dier- en plantensoorten uit eigen belang willen beschermen, ofwel met passende subsidies en financiële prikkels.
Maw uitkopen of wegpesten.

Overigens is Nederland op het bijgaande kaartje helemaal grijs ? Dus vallen wij buiten de boot ?? Of mis ik iets ??[/quote

Het duurde bij mij ook even voor alles ingeladen was, maar Flevoland en iets daaronder bruin gebied. Volgens hen geschikt voor groorschalige rewilding met enkel herbivoren. Tenzij de wolf gaat grazen mag die dus weer omdraaien.. Maar goed, je hebt visies in allerlei soorten. In deze past de wolf waar niet in. Maar bij andere partijen die nu veel invloed hebben blijkbaar wolven en nu willen ze ook beren.. Dat is zeker in bevolkte gebieden met beheer al een hele uitdaging, laat staan dat je niet eens met bear spray op zak erop uit mag in Nederland. Echt gebrek aan realiteitszin bij die lui.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:27

Nederland moet een landelijk beleid invoeren en probleemwolven aanpakken zeggen een groep deskundigen van de Large Carnivore Initiative Europe (LCIE)

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377525 ... ale-aanpak

Het is toch wel typisch Nederlands dat men hier steevast het wiel weer opnieuw probeert uit te vinden.
Dan mogen er wel overal problemen met wolven zijn zeker vanwege de bijna onwerkbare Europese wetgeving. Nederland slaagt er toch wel weer in om het extra uit de hand te laten lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:35

Nou dat is wat ik ook steeds roep. Kijken naar het buitenland (vooral: luisteren naar de experts van daar) en landelijk beleid. En ook, beheer in de vorm van afschot. Ik hoop oprecht dat men dit advies ter harte neemt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:25

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:36

Zichtmelding Pesse/Ruinen Dr
Citaat:
17 augustus 2024
grens Pesse / Ruinen
Tijd: rond de 7.30 uur
Wolf gespot komende vanaf de zonnepanelen die staan tussen Gijsselterweg en Pesserdijk en liep richting Pesserkoelen (Kwam uit de mais en liep het bos in)

Afbeelding
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/aS715z ... tid=WC7FNe

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:47

Loretta schreef:
Nederland moet een landelijk beleid invoeren en probleemwolven aanpakken zeggen een groep deskundigen van de Large Carnivore Initiative Europe (LCIE)

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377525 ... ale-aanpak

Het is toch wel typisch Nederlands dat men hier steevast het wiel weer opnieuw probeert uit te vinden.
Dan mogen er wel overal problemen met wolven zijn zeker vanwege de bijna onwerkbare Europese wetgeving. Nederland slaagt er toch wel weer in om het extra uit de hand te laten lopen.

Nederlanders zijn vreselijk eigenwijs volk...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:34

tienus63 schreef:
Aanval Speuld, schaap gedood

Citaat:
Speuld, Gelderland
17-8-2024

Aanval wolf ad Buurtweg
,Speuld. Grote ram gedood .

meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/ynoKtqUqxac3w4YM/?

Wat erg weer. Hier staat zo te zien toch een heel hoog hek omheen, is die wolf daar ingekomen?!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:37

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:40

En er staat ook geen stroom boven op, dus een wolf kan er al klimmend zo tussen door kruipen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:23

Zichtmelding wolf met welp Zeist
Citaat:
Zeist Utrecht
17-08-2024

Wolf met welp is vanmorgen gesignaleerd, in het bos tussen Lorentzlaan, Krakelingweg en Woudenbergseweg.

Melding is uit een buurtapp, dus lage betrouwbaarheid.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/rMqAxU ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:49

In het ad staat weer een verschrikkelijk stuk, echt de media zou eens aangeklaagd moeten worden met het verspreiden van de leugens