Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:05

Sanet schreef:
Hadden jullie dit gezien?
Dit gaat over de wolf die doodgeschoten was nadat hij die man die schapen en geiten bij zijn huis had staan, gebeten had:
[ [url=m/lFb6mX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zou die wolf dan in mei en juni hebben gezeten? Ik kan me slecht voorstellen dat hij het twee maanden zonder schaap/pony/rund heeft kunnen stellen.
Ik vind echt dat wolven hier in Nederland totaal niet meer thuishoren. Veel te weinig plekken waar ze ongestoord kunnen leven en alleen maar wild kunnen pakken tot in het oneindige. Wild raakt zo veel te snel op en dan... Bovendien is een schaap of zo iets een veel makkelijker prooi dan een wild zwijn, dus die kunnen net als de wolven gewoon lekker doorgaan met vermeerderen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:13

In Duitsland misschien?

Hier is probleemwolf gw1625m ook even in Duitsland geweest om weer terug te keren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:16

Ja, dat is een goede mogelijkheid! Wie weet blijkt dat nog uit DNA-analyse in Duitsland.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:21

De doodgeschoten wolf was een pup van vorig jaar als ik het goed begrepen heb?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:36

Sanet schreef:

Dat kan toch bijna niet, ik zie een wolf van 6 maanden dat niet doen. Als je een beetje ziet hoe een hond met 6 maanden is. Dus of die lijst is fout of het geen pup van vorig jaar in mijn beleving.

Ik zag net een filmpje waar wordt gezegd dat welpen vanaf een half jaar pas een beetje mee gaan met jagen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:55

DuoPenotti schreef:
En de 2e pony daar dan? Welk probleemdier heeft die gepakt?

Zijn broer of zo? Ze kennen het daar allemaal inmiddels wel natuurlijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:56

Wintu schreef:
Sanet schreef:

Dat kan toch bijna niet, ik zie een wolf van 6 maanden dat niet doen. Als je een beetje ziet hoe een hond met 6 maanden is. Dus of die lijst is fout of het geen pup van vorig jaar in mijn beleving.

Ik zag net een filmpje waar wordt gezegd dat welpen vanaf een half jaar pas een beetje mee gaan met jagen.

Dat kan toch prima (ruim) een jaar oud?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:59

Jet schreef:
Sanet schreef:
Dit gaat over de wolf die doodgeschoten was nadat hij die man die schapen en geiten bij zijn huis had staan, gebeten had:

Waar zou die wolf dan in mei en juni hebben gezeten? Ik kan me slecht voorstellen dat hij het twee maanden zonder schaap/pony/rund heeft kunnen stellen.
Ik vind echt dat wolven hier in Nederland totaal niet meer thuishoren. Veel te weinig plekken waar ze ongestoord kunnen leven en alleen maar wild kunnen pakken tot in het oneindige. Wild raakt zo veel te snel op en dan... Bovendien is een schaap of zo iets een veel makkelijker prooi dan een wild zwijn, dus die kunnen net als de wolven gewoon lekker doorgaan met vermeerderen...

De uitslagen van mei en juni zijn nog niet openbaar. Maar het lijkt me sterk dat deze aanvallen allemaal door deze wolf zijn gedaan. Bijv op een dag in Vledder en in Appelscha. Dat is gewoon van die hele roedel. Maar dit wordt ms wel gepubliceerd om het doodschieten te rechtvaardigen. Stukje maakt wel gelijk duidelijk hoeveel slachtoffers hier vallen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:01

Mist schreef:
26-07-2023.
Zichtmelding: Bergen op zoom.
Vanmorgen tijdens een wandeling kwam een gezin met 3honden en 4 kinderen dit "dier" zonder baasje en zonder halsband tegen, we vinden het moeilijk te zeggen vanaf de foto's of het om een wolf of hond gaat.
Hij heeft het gezin 20 minuten opgejaagd op de brug en konden geen kant op omdat het verschrikkelijk snel was. Het was heel erg gefocusd op de kleine kinderen. Ze hebben de politie gebeld en deze zijn direct gekomen, de politie denkt aan een wilde hond/wolf maar weten het niet zeker.
De politie vraagt bij signalering direct te bellen en je hond daar niet los te laten lopen.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.

Dit kwam net op de app

De kleinste denken ze ws het makkelijkste te kunnen pakken. Ben benieuwd of die wolf ( lijkt mij het meest voor de hand liggen ) er nog was toen de politie kwam. Denk dat de mensen hun kinderen daar ook wel aan mogen gaan lijnen. Bijzonder dat daar geen speciale waarschuwing voor komt vanuit de politie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:02

Rizette schreef:
Citaat:

Nu ja maar in januari niet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:05

pillow schreef:
Rizette schreef:

Nu ja maar in januari niet.

Het is een nakomeling van de wolvin die zich in 2021 in het Dr.Fr.Wold vestigde (zie 1 van de links hieronder). De wolvin kan natuurlijk ook al drachtig zijn geweest en dat het een jong van 2021 is.

Sanet schreef:

In aanvulling hierop:
Citaat:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157494 ... ige-roedel
Vorige week bleek dat de eerste wolvenwelpen van dit jaar ook in Drenthe zijn gezien. Of die welpen nieuwe nakomelingen zijn van de roedel in de Drents-Friese regio is nog niet bekend, maar wel waarschijnlijk. Er zitten ook wolvenroedels op de Veluwe, maar daarvan zijn nog geen jonge nakomelingen gezien volgens wolvendeskundigen. In Drenthe vallen wolven veel meer schapen en andere dieren aan dan in Gelderland. Drenthe hanteert een nulstand voor groot wild. Mogelijk is dat een reden waarom de Drentse wolf het veel vaker op schapen heeft voorzien.

En nog een beetje wolvenknuffelen:
Citaat:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157508 ... olf-gedaan
Van de Faunabescherming en Animal Rights was al bekend dat ze aangifte hebben gedaan. Nu zeggen Bite Back en Fauna4Life ook dat ze tegen zes betrokkenen aangifte doen.

Doodeng trouwens die berichten uit Bergen op Zoom en die groep ruiters :brr:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:14

pillow schreef:
De uitslagen van mei en juni zijn nog niet openbaar. Maar het lijkt me sterk dat deze aanvallen allemaal door deze wolf zijn gedaan. Bijv op een dag in Vledder en in Appelscha. Dat is gewoon van die hele roedel. Maar dit wordt ms wel gepubliceerd om het doodschieten te rechtvaardigen. Stukje maakt wel gelijk duidelijk hoeveel slachtoffers hier vallen.

Dat is over de weg 17 km heb ik net gekeken.
Dus waarom zou dat niet kunnen?

Maar dat de hele roedel daar aan het moorden is is ook wel zeker.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:46

Rizette schreef:

Hij was van vorig jaar, dan was ie nu ruim een jaar, maar in januari nog niet. Met 6 maanden oud gaan ze voor het eerst mee met pa en ma. Ik denk eerder dat pa en ma in die tijd de kill hebben gedaan en dat de pups er van hebben gegeten en dat zo dna op de schapen is gekomen. Maar een pup van 6 maanden dood geen 15 schapen in een keer.
Ze jagen dan nog in een roedel. In januari joeg dit groepje nog op schapen in Boijl. Daar was te zien dat jongen lerende waren, die grepen nog de staart. Dit was 16 januari en dan op 19 januari moordt ie 18 schapen in zijn eentje als volleerd jager, terwijl ze dan nog gewoon bij de ouderdieren zijn?
Laatst bijgewerkt door Wintu op 26-07-23 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:12

Als je kijkt naar vader en moeder en broertje, lijkt het of de jongen vooral jagen met moeder, dna van vader wordt echt veel minder vaak gevonden. Over het zusje van de reutjes hoor je helemaal niks of dat moet het teefje zijn geweest die in hoogersmilde is aangereden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:39

Kan dat te maken hebben met de hierarchie van een roedel en dus wie wanneer mag eten?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 17:31

Mist schreef:
26-07-2023.
Zichtmelding: Bergen op zoom.
Vanmorgen tijdens een wandeling kwam een gezin met 3honden en 4 kinderen dit "dier" zonder baasje en zonder halsband tegen, we vinden het moeilijk te zeggen vanaf de foto's of het om een wolf of hond gaat.
Hij heeft het gezin 20 minuten opgejaagd op de brug en konden geen kant op omdat het verschrikkelijk snel was. Het was heel erg gefocusd op de kleine kinderen. Ze hebben de politie gebeld en deze zijn direct gekomen, de politie denkt aan een wilde hond/wolf maar weten het niet zeker.
De politie vraagt bij signalering direct te bellen en je hond daar niet los te laten lopen.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.

Dit kwam net op de app

Was geen wolf. Zie foto

Afbeelding

Loopt daar regelmatig los helaas zonder eigenaar. Vermoedelijk veelvuldig ontsnapper of zelf uitlater.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 18:03

Hebben die mensen die foto gemaakt? Dan snap ik niet dat ze daar een wolf in gezien hebben. Zit daar een portie sullig te zijn aan de waterkant. Zodra de wolven er zo uit gaan zien praten we zelfs niet meer over hybriden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 18:09

Rizette schreef:
Hebben die mensen die foto gemaakt? Dan snap ik niet dat ze daar een wolf in gezien hebben. Zit daar een portie sullig te zijn aan de waterkant. Zodra de wolven er zo uit gaan zien praten we zelfs niet meer over hybriden.

Wij liepen laatst over de Veluwe met onze boxer, komen ons mensen tegemoet lopen, enigzins geschrokken :"och we dachten dat er een wolf liep!" :')

Mijn oudere reu was wolfskleur, met wolfstaart, had enkel hangoren, werd ook vaak voor wolf aangezien in de verte :D

En laatst postte iemand een foto op facebook van vier wolven, waren het grazende reeen. Dus mij verbaasd niks meer :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 18:41

Wintu schreef:
En laatst postte iemand een foto op facebook van vier wolven, waren het grazende reeen. Dus mij verbaasd niks meer :D

Treffend voor de hysterie. Zie ook de ´leeuwin´ in Berlin. 8)7

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:03

Rizette schreef:

Wel 4 of 5 foto's. Allemaal overduidelijk hond. Snap niet dat zoiets in een app groep als melding gedeeld wordt als ik eerlijk ben. Misschien 5% wolvenbloed? Bericht op Facebook van de melder is verwijderd ook

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:06

dierenfan schreef:
Rizette schreef:

Wel 4 of 5 foto's. Allemaal overduidelijk hond. Snap niet dat zoiets in een app groep als melding gedeeld wordt als ik eerlijk ben. Misschien 5% wolvenbloed? Bericht op Facebook van de melder is verwijderd ook

Vooral ook omdat diegene compleet werd afgebrand. Zou het beheer gesierd hebben als ze die melding gewoon niet geplaatst hadden. De drempel om bij twijfel ern melding te doen wordt zo wel heel groot.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:14

Dreamboy schreef:
dierenfan schreef:

Vooral ook omdat diegene compleet werd afgebrand. Zou het beheer gesierd hebben als ze die melding gewoon niet geplaatst hadden. De drempel om bij twijfel ern melding te doen wordt zo wel heel groot.

Absoluut maar afbranden omdat iemand geen verschil kan zien is ook bizar en onacceptabel gedrag wat mij betreft!! Lang niet iedereen is bekend met wolfhonden. Jaren geleden zat op vakantie mijn husky volledig onder de modder. Stuurde foto naar mijn moeder dat er wolf in de tuin liep en ze was in alle staten (oepssss). Terwijl het mijn eigen hond met blauwe ogen was haha

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:18

Dreamboy schreef:
dierenfan schreef:

Absoluut maar afbranden omdat iemand geen verschil kan zien is ook bizar en onacceptabel gedrag wat mij betreft!! Lang niet iedereen is bekend met wolfhonden. Jaren geleden zat op vakantie mijn husky volledig onder de modder. Stuurde foto naar mijn moeder dat er wolf in de tuin liep en ze was in alle staten (oepssss). Terwijl het mijn eigen hond met blauwe ogen was haha[/quote]

Ik vind de sfeer in die groep sowiezo vaak beneden peil. Totaal geen onderling respect.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:25

Vind ik ook. Als je mensen af gaat branden die wel de moeite nemen om dit te melden dan ben je echt verkeerd bezig en moet je niet raar kijken dat je nog minder meldingen krijgt. Nu denken veel mensen al dat ze het maar beter niet aan de grote klok kunnen hangen. Elke waarschuwing is er 1 en kan voor anderen ongelooflijk belangrijk zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 19:26

Sanet schreef:

Ieder geval 1 risicodier minder.
Hoe sneu ook voor het dier zelf.

DuoPenotti schreef:
En de 2e pony daar dan? Welk probleemdier heeft die gepakt?

Er zijn er nog genoeg over die dat kunnen doen ... :

dierenfan schreef:
Was geen wolf. Zie foto

[ [url=m/j55Hzq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Loopt daar regelmatig los helaas zonder eigenaar. Vermoedelijk veelvuldig ontsnapper of zelf uitlater.

Ik heb het ooit ook gehad :+
Was lekker aan het hardlopen,muziekje in en had op eens door dat er iets achter me liep...
Draaide me om en toen stond er ook een wolf (wolfshond bleek , zonder baas ) achter me.
Schrok me kapot , maar na een minuut kwam ook het besef dat we helemaal geen wolven in NL hadden.
Gelukkig was dat een paar jaar geleden want als het mij nu zou gebeuren weet ik ook niet wat ik zou doen :')