[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:20

dus je mag haar ook gelijk in het L starten, helemaal super!
vind het een super leuk dier en jullie zijn samen een mooi stel :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:21

Dan moet je dat tegen die mensen zeggen Faline. 'Dit wil ik er voor hebben en anders gaat hij niet weg'. Viel hij niet binnen hun budget dan? Ik vind het persoonlijk een beetje raar om bijna de helft minder te gaan bieden.... Zakken kan altijd, zeker als je een goed gevoel hebt bij die mensen maar bijna de helft zou ik niet doen. Maar dat is aan jou natuurlijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:23

Ja mag gelijk L2 starten :j Maar eerst aan een band gaan werken, ze staat super scherp aan de hulpen en heeft ontzettend veel go dus dat wil ik meer van mij maken voordat ik ook maar denk aan starten maar heb wel ontzettend veel zin met dr aan de gang te gaan.

Bedankt dat is lief van je. :D

Ben ik volledig mee eens Sundral

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:36

Als ik jou teksten lees Seven, krijg ik zelf ook weer helemaal zin om met een paardje aan de gang te gaan :D.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:40

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:42

Hahaha het werkt aanstekelijk he :j Vriendin van me heeft dr ook even geprobeerd en wou dr niet meer vanaf nou dat is toch top. Ik moet eerlijk zeggen door de pijn en moeite had ik echt geen zin meer om te rijden maar nu is mijn zin weer helemaal terug :)

foto van mn mooie meid, die dr niet helemaal eer aan doet maar ok het geeft een idee
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:43

Ja ik vond het ook wat vreemd, ze was wel enthousiast, maar goed, dat ben ik ook over bepaalde paarden. Komt niet eens in me op om inderdaad bijna de helft minder te gaan bieden :=

En idd beestje hoeft niet weg. Ik ga ze nog een tegenbod doen en dan zien we wel of het wat wordt. :P
Gaat trouwens om t champagne merrieveulen. (Ik krijg overigens ook nog meer kijkers binnenkort.) En het is een bijzonder kleurtje, maar daarnaast ook gewoon een erg lief meewerkend dier. Ik vind dat wel wat waard.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:44

Ze is echt leuk Seven

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:44

Gaaf Seven, als dit haar geen eer aan doet, hoe hoog is het echte kwijlgehalte dan? Veel plezier ermee, snel rijfoto's hé?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:45

Lekker van gaan genieten Seven, het is je van harte gegund!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 21:47

Leuk he :D

Als ze niet weg hoeft gewoon aangeven tot hoever je wil zakken inderdaad dan is het aan hun om een tegen bod te doen.

@Nellekee
Ze heeft zo'n mooi hoofd op die foto zie je dat helemaal niet zo en die hals *\o/*
sowieso snel fotos van haar thuis eens zien of ik dr er mooi op kan krijgen, heb dan wel mn eigen zwartje dus dan kan ik genoeg oefenen met donkere dieren.

Bedankt laurie

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:58

Lijkt me een erg leuk paard Seven! :j En vanuit jou verhalen een goede match voor je! :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:05

Leuk paard zeg Seven! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:05

:D bedankt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:12

Hoe beginnen jullie met je paard? Beginnen jullie gelijk met rijden? Of laten jullie eerst je paard een paar weken wennen?

Ik heb haar helaas op proef anders had ik het sowieso anders aangepakt, maar het is niet anders!
Zoals het er nu uitziet lijkt het erop dat ik haar ga kopen, maar ik wacht nog de proefperiode af, het is echt het paard wat ik zoek qua karakter en qua beweging en eigenlijk alles!
Het enige 'minpuntje' is dat ze weinig kent.
Ze is 6 jaar en van het zomer pas zadelmak gemaakt, aan de ene kant mooi dat ze nog lekker uit heeft kunnen groeien, maar ik doel meer qua ervaring voor mezelf! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:13

Had je deze al gezien Marus
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Was naar een leuk halster aan t kijken en toen zag ik deze, doet het blijkbaar goed in de sport :j

Ik kijk het aan, tis een pittige merrie dus als ze zenuwachtig is gaan we eerst lekker aan de longe en aan de hand werken, daarna als er rust is rijden en rustig uitbouwen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:19

We hebben mijn merrie meteen gereden toen ze gebracht werd.
Als ze straks op wedstrijd gaat kan ze ook niet eerst een weekje wennen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:21

Seven: Dat heb je inderdaad goed! Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt!
Ik heb inmiddels ook al een lesje met der gehad en dat ging verrassend goed, mijn instructie is erg te spreken over der en was ook mee met de bezichtiging!

Ik probeer der zoveel mogelijk beweging te geven en buiten te laten lopen, omdat ze op proef is kan ik haar niet zomaar bij andere paarden ingooien! Want stel dat er wat 'gebeurd'?

Leuk Friesje, ik zelf zou er niet opvallen, maar het verhaal klinkt zeker goed! Ik vraag me wel af waarom hij niet aangespannen kan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:22

Op een wedstrijd gaan is wel heel wat anders dan in en een nieuwe omgeving met nieuwe mensen etc.
Dat kan je niet vergelijken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:24

Ik vind het ook niet een vergelijking, maar ieder zijn eigen mening :D!

Ik doe het liever met rust en ontspanning, en de eerste wedstrijden zullen voor mij toch voor 'spek en bonen' zijn :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:32

@Knetterhard: oehh spannend! En het voelt allemaal goed?Ik zou mijn nieuwe paard eerst lekker laten wennen en dan rustig aan oppakken.
Maar dat is ieder zijn eigen gevoel en mening.

@ Seven: wat is je paard een beauty! En de fries isniet mijn type..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:36

Ik ben meteen gaan rijden op advies van vorige eigenaren. Om te voorkomen dat die opnieuw zadelmak gemaakt moest worden ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:47

Het ligt inderdaad ook aan het paard, at ben ik ook gelijk gaan rijden maar de ruin dr voor echt niet die moest eerst bijkomen en spieren kweken :j

Nu moet ik het zien, ga wel overmorgen direct longeren.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:50

MyWishMax schreef:
Ik ben meteen gaan rijden op advies van vorige eigenaren. Om te voorkomen dat die opnieuw zadelmak gemaakt moest worden ;)

Hmm oke?Was het karakter zo moeilijk?Ken anders genoeg paarden bij stallen die beleerd worden en de zomer weer het land opgaan en ze de paarde zo weer opkunnen pakken na maanden.
Maar goed dat is natuurlijk per paard verschillend....
En een paard wat geen 3 dagen ff stil kan staan is zowieso niet aan mij besteed :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

Froukje_J schreef:
heeft er al iemand contact opgenomen met de eigenaar van die 4jarige? anders wil ik wel mailtje sturen ben benieuwd waarom zo goedkoop..

Onbeleerde springpaarden zijn niet duur, als ze goed arcours lopen dan gaan prijzen omhoog, plus schimmel en kleine maat. In dez markt. Dier hoeft niets te mankeren, ga het eens vragen dan weet je het. Niet speculeren!