Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Voor wat het nog waard is, ik vind hem ook te groot voor de fries. Dat rijdt naar mijn gevoel ook niet heel fijn.
Earth schreef:Idd het helpt ook wel als het paard wat barokker is. Ik reed een barokke fries en daar kwam ik met mijn lange benen niet eens onderuit, ondanks dat ze net aan 1.60 mtr was.Die was heel rondgeribt ook.
Dus het ligt idd erg aan de bouw. Ik heb zelfs met mijn 1.75 mtr op een PRE van 1,47 mtr gereden. Die was ook vrij breed en dat kon nog prima met de maat.
MyWishMax schreef:Bij die kleinere maatjes en vooral PRE is het niet eens de stokmaat waar je je druk om moet maken. Ook barok kan de rug gewoon te kort zijn, dat zie je heel vaak. Past het misschien qua lengte van benen, maar geen zadel geschikt voor de lengte en voor het paard.
MarjanB schreef:Nu is er het topic “moeilijk verkoopbaar paard” ik vind dat echt een leuk dier en die heeft mooi wat maat! Wel een oogprobleem maar daar is met ts van dat topic qua prijs over te spreken
Alja schreef:Padoertje grappig dat jij die afstamming zo ziet, in het topic las ik juist een hele andere mening over de afstamming.
Pallatin schreef:@Plop, ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is t gebruiksdoel van het nieuw aan te schaffen paard?
Padoertje schreef:MarjanB schreef:Nu is er het topic “moeilijk verkoopbaar paard” ik vind dat echt een leuk dier en die heeft mooi wat maat! Wel een oogprobleem maar daar is met ts van dat topic qua prijs over te spreken
Ja, ziet er uit als een vriendelijk dier. En persoonlijk vind ik de prijs heel niet gek. Gezond en een keer L gestart en je betaald ruim het dubbele van wat er nu gevraagd wordt. Het vraagt wel om goed management, maar afhankelijk hoe het met het gezonde oog gaat, zou ik zoiets best aandurven. Genoeg paarden die met 1 oog een prima carrière hebben. Dus voor mij zou de toekomst van het gezonde oog doorslag geven. Paard is allround gefokt en dat is ook fijn voor de ruiter die niet alleen de dressuurring wil zien.
Plop1997 schreef:Pallatin schreef:@Plop, ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is t gebruiksdoel van het nieuw aan te schaffen paard?
Met name recreatief en lekker het bos in, maar we willen haar ook gewoon mee kunnen nemen naar dressuurles en wellicht op z'n tijd een keer beginnen bij een b proefje. Hoge wedstrijd ambities hebben we verder niet. We doen ook heel veel grondwerk en wandelen en andere leuke dingen met onze paarden.
Wel zouden we ook graag nog een keer een veulentje willen fokken, vandaar dat we op zoek zijn naar een merrie.
Pallatin schreef:@Farjen, ik heb je blonde vos altijd zo mooi gevonden, maar begreep dat ie niet meer leeft?
Qua maat vind ik je op de schimmel en vosse vos mooier passen eerlijk gezegd dan op de blonde vos![]()
@Plop, ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is t gebruiksdoel van het nieuw aan te schaffen paard?
Farjen schreef:Pallatin schreef:@Farjen, ik heb je blonde vos altijd zo mooi gevonden, maar begreep dat ie niet meer leeft?
Qua maat vind ik je op de schimmel en vosse vos mooier passen eerlijk gezegd dan op de blonde vos![]()
@Plop, ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat is t gebruiksdoel van het nieuw aan te schaffen paard?
Grappig dat je het beeld net andersom mooier vind![]()
De blonde vos heb ik helaas alweer 2,5 jaar geleden laten inslapen. Zoveel pech gehad met dat paard, 2 maanden na aankoop was hij al kreupel met een peesblessure en dan ging het van het ene probleem naar het andere. Na 2 jaar gesukkel nogmaals naar een andere kliniek gegaan, RX en echo was perfect maar op de MRI zagen ze dat de structuren in zijn ene voorvoet helemaal weg/kapot waren. Zelfs na intensieve behandelingen was het niet zeker of hij nog een pijnvrij leven als weidepaard kon hebben