Babootje schreef:Gini schreef:Nou, voor 20.000 euro mag het paard het ook best leuk doen in de sport, vind ik. Of schaar jij dat ook nog onder een gewoon paard?
Ligt eraan wat jij onder een "gewoon" paard schaart. Onder een "gewoon" paard versta ik een paard dat gewoon beweegt. Een sportpaard moet een sterk en vlug achterbeen hebben met ruimte in de beweging.
Een paard dat dat niet heeft (dus met een traag achterbeen, en kort in de beweging) brengt gewoon niet zoveel op ook al zijn ze KWPN gefokt Dat noem ik dan "gewone" paarden. Daar kun je ook prima de sport mee in maar dan sta je niet vooraan bij het uitdelen van de prijzen.
Laat ons zeggen dat ik voor 20.000 euro toch wel een paard met aanleg en talent wil en dat we toch af en toe de wedstrijdring uitkomen en iemand vraagt of het paard toevallig te koop staat.

Voor 20.000 euro verwacht ik dus geen gewoon paard, als gewoon betekent dat ik niet moet verwachten vooraan te staan bij het uitdelen van de prijzen. Ik vind 15.000 - 20.000 euro voor een zesjespaard heul veul.