[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:25

Tinka schreef:
Dat is best duur. Bij specsavers is het duurste model iets van 180 euro, althans 3 jaar geleden, incl. standaard glazen. En dan de 2e bril gratis, die nam ik altijd als zonnebril. En dan heb je dus een duur merk bv Calvin Klein

Het was wel een merk, weet niet welke, ik doe nooit iets met merken, maar de goedkoopste van titanium begonnen op 175 euro. Ik heb dan wel weer eens van ray ban gehoord en die hingen er voor 135 euro al, maar niet van titanium. En na proberen wilde Erwin alleen maar titanium, heel slimme verkoopster 8-)

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:50

Geloof wel dat titanium duurder is hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 09:12

Ja, dubbel zo duur zei ze. We gaan het zien of het zijn geld waard is volgende jaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 12:21

En even een vervolg op het 2e gratis paar: het klopt, maar alleen op de glazen. Montuur moet je zelf betalen, of je krijgt een heel eenvoudig montuur van hen cadeau. Toch interessant dus gezegd dat we dat wel willen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:41

Dan zou ik toch voor het eenvoudige montuur gaan, altijd handig 1 extra bril.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 17:51

Tinka schreef:

Precies Odette, dus we hebben gezegd dat we dat willen. Dan krijg je een montuur twv 30 euro en de glazen totaal twv 140 euro, en dat alles kost ons dan 1 euro. Dus dat gaan we zeker doen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:15

Monique1963 schreef:
Tinka schreef:

Precies Odette, dus we hebben gezegd dat we dat willen. Dan krijg je een montuur twv 30 euro en de glazen totaal twv 140 euro, en dat alles kost ons dan 1 euro. Dus dat gaan we zeker doen.

Zeker handig,weet niet hoe het met jullie is maar die van mij is zo onha dig met brillen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:20

Oh dat is een mooie aanbieding. Die zou ik ook niet laten lopen!
Hier een zoontje brildragend. Maar de korting op een kinderbril leverde 2 goedkopere brillen op dan de actie 2e bril gratis. Omdat de glazen zo duur waren. Iets met cilinder en ontspiegeld etc... best jammer. Dus nu maar 2x los een bril gedaan. Bril 1 na de eerste keer oogarts en bril 2 na de controle. Want dat was wel noodzakelijk. Bril 1 was erg kwetsbaar ondanks dat we een sportmodel van nike hadden gekocht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 18:34

@Lukka, ja "die van mij" ;-) ook, hij gaat er op zitten, op staan, raakt ze kwijt, laat ze vallen, er komen lasspetters op. Echt de krassen die er nu op staan, zijn een prijswinnend abstract op zich!

Wat lastig Muga met zo'n bril voor je zoontje. Inderdaad moet je dan van veel aanbiedingen gebruik maken. Het is allemaal al duur zat!

Ik heb daarstraks een kwartier of zo, zomaar op Prisca gezeten. We zetten nieuw hooi neer en ik haalde ze naar die hooiklok. Prisca stond er zo mooi en rustig bij, en ze liet het toe, geen oren in haar nek, niet wegdraaien en via de hooiklok kon ik me zo op haar rug werken. Wat een heerlijk moment. Gewoon maar zitten, terwijl de andere stonden of aten. En Prisca at ook gewoon door. Erwin kwam het filmen met de drone maar niemand boeide het echt. Geweldig. En Callas kwam kijken wat ik boven op de rug van Prisca deed. Zo kon ik gelijk wat klitten uit haar haar halen. Ik zat daar zo lekker in de zon, 22 graden en met de besneeuwde bergen op de achtergrond en kauwende knolletjes om je heen, het leven wordt niet beter. Ik ben blijven zitten tot ik een natte kont begon te krijgen. Kennelijk transpireerde ze onder me. Vond het zo mooi dat ze het goed vond. Was zelfs een beetje emo. Als de drone filmpjes gelukt zijn, dan zien jullie het in 2024 wel weer eens.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:21

Klinkt relaxed dat zitten op Prisca, ik zou het niet durven.
Milko is ook om de haverklap brillen kwijt of ze gaan kapot, die heeft altijd van die goedkope leesbrillen die je zo kan kopen.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:59

Wow Mo, wat heerlijk dat je lekker op Prisca kon zitten. Ik snap wel dat je daar een beetje emo van werd. Mooie afsluiter van 2023 ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:08

Ik ben zo blij dat ik ondertussen 17 jaar geleden (au, dat doet even pijn om te zeggen :')) mijn ogen heb laten laseren.

Ik had meestal kunststof monturen, die buigen niet. En zijn over het algemeen ook goedkoper.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 10:33

Tinka schreef:
Klinkt relaxed dat zitten op Prisca, ik zou het niet durven.
Milko is ook om de haverklap brillen kwijt of ze gaan kapot, die heeft altijd van die goedkope leesbrillen die je zo kan kopen.

Hi Tinka, ja die "loupes" zoals ze die hier noemen hebben wij ook, maar Erwin wilde er eentje op sterkte een tijd terug. Die heeft hij nog steeds en is ook goed voor als hij moet priegelen. Dat is een blijvertje die bril want omdat hij dat niet zo vaak doet dat priegelen, gaat hij (De leesbril niet Erwin) ook niet kapot.

Prairy schreef:
Ik ben zo blij dat ik ondertussen 17 jaar geleden (au, dat doet even pijn om te zeggen :')) mijn ogen heb laten laseren.

Ik had meestal kunststof monturen, die buigen niet. En zijn over het algemeen ook goedkoper.

Ik heb ook erg geaarzeld of ik het zou laten laseren. Maar ik durf niet. Vind het eng en mijn zwager ziet nu nog maar 60% door een laserbehandeling met een oog dan. Zijn andere oog is wel goed. Het wordt wel helemaal vergoed door de verzekering overigens, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Erwin wil het woord laseren bij ogen al helemaal niet horen, hahaha.

En wij hebben twee jaar geleden in Toulouse van zo'n brilgigant brillen aan laten meten. Hadden we allebei glazen op correctie en leuke plastic/ijzeren montuurtjes van samen totaal nog geen 120 euro. Dus 2 brillen voor onder de 120 euro. Maar de pasvorm bleek k. Ze hadden onze brilpoten bij allebei verwarmd om ze beter te laten passen, maar het is altijd k gebleven. Dus plastic wil Erwin niet meer, hij wilde nu iets goeds. En hij had nog een lijstje van tig punten. Het moet onder zijn wenkbrauwen blijven, hij wil niet de randen kunnen zien, het moet niet te ver voorbij zijn hoofd steken, er mogen geen oneffenheden/versieringen op zitten waardoor het blijft haken, het mocht geen bril zijn met zo'n half montuur en aan de onderkant draad, het mocht geen Harry P-bril zijn en zo had hij nog heel veel eisen. Dus nu titanium en deze bril heeft dan geheugentitanium, nooit van gehoord en dat komt altijd weer in zijn vorm terug. En voor mij was het belangrijkste dat hij nu eens een leuke bril zou kopen, ik vond die hij in Toulouse uitzocht terwijl ik mijn test aan het doen was, geen porum. Dus afijn, het is wel fijn dat hij uitkijkt naar het resultaat over een paar weken.

bribro schreef:
Wow Mo, wat heerlijk dat je lekker op Prisca kon zitten. Ik snap wel dat je daar een beetje emo van werd. Mooie afsluiter van 2023 ;)

En Bribro en Odette, ja het was een heel fijn moment. Odet nee niet eng, alles was goed, ze waren wel alert vanwege de drone en een auto op de weg, (dat was idd heel gek die auto, vond ik verdacht. Er komen nooit auto's en zij keken dus op bij die auto want de auto van de buren kennen ze. Maar goed, ik kan die auto niet zien door de bomen.) Dus er was wel wat inieminie onrust, maar zo miniem dat ik er geen probleem in zag. En Prisca is heel stoïcijns natuurlijk, het is geen warmbloed en ze vindt in principe alles best. En ik wilde verder niets van haar, ze mocht lekker blijven knagen, de andere waren ook bij haar, dus we waren allemaal oké. Soms voel je dat het allemaal goed is. En dat was nu zo. Het mocht. En daarom had ik ook een dikke strot, hahaha, tut.

Het was prachtig, met de bergen en de zon. Het was dus zelfs zo heet dat Prisca onder mij warmer ging worden. Bizar. Het was een gave afsluiter idd van 2023.

Mijn bollen staan te rijzen, straks aan de appelbeignets, ik kreeg via PB een leuk recept daarvoor, hoop dat het lekker wordt!

Fijne jaarwisseling allemaal en hoop dat jullie paarden er geen last van gaan hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 10:35

p.s. de voet doet al 2 nachten geen pijn meer! Dus de slaap is terug. En de hoop voor een goed 2024
groeit!

EDIT ps 2, we hebben op de camera's teruggekeken wat voor auto het dan was die de paarden hoorden en verdraaid, een auto die we niet kennen, maar geen probleem hij reed voor een tractor uit van de boer een dorpje verder en de tractor staat nu daar in het land en die auto heeft hem een lift gegeven denken we.

Handig die cams!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 18:35

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:37

Rustige jaarwisseling en een goed,gezond 2024 voor jullie!
Hier in het spaanse binnenland heerlijk rustig fijn voor de honden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:53

Wat een mooie afsluiter, twee dagen geen pijn meer! Leuk filmpje :) met de vraag of ik het geluid zachter wilde zetten. Maar dan kan ik jullie toast niet horen <3.
Fijne overgang gewenst en tot 2024!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:46

Leuk overzichtsfilmpje! Jullie ook een goed nieuwjaar gewenst.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:17

Weer genoten van jullie overzicht filmpje. Toch best wel veel gedaan weer. Jullie hebben een machtige mooi plek gecreëerd voor jezelf en de dieren. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en veel liefde en geluk.
Fijn ook dat de spuit bij Erwin lijkt te werken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 14:12

Iedereen veel gezondheid gewenst voor 2024 en dank voor jullie wensen.

@Lukka, heerlijk in de spaanse zon! Geniet er van. Hoe lang blijf je nog in Spanje?
@Balance, ik kan bij het volgende filmpje de geluidssterkte minderen. No Problemo.
@Judith, net als bij jullie een lijst van wat we wilden en wat we konden.
@Fleuribelle, we zijn idd erg blij met deze plek en hopen dat de dieren ook happy zijn.

De voet, derde dag pijnloos! Het is echt helemaal fijn. Hopen dat dit zo blijft!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:17

De beste wensen!

Wat een goed nieuws van de voet. Dat verzacht de angst voor het prikken misschien ook wel een beetje.

Heerlijk overzicht van jullie weer! Voelt echt alsof ik jullie heel goed ken haha.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:22

Mooi jaaroverzicht en positief nieuws aan het begin van het nieuwe jaar. Gelukkig dat de pijn afneemt.
Een gelukkig en gezond 2024 gewenst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 14:26

Muga schreef:
De beste wensen!

Wat een goed nieuws van de voet. Dat verzacht de angst voor het prikken misschien ook wel een beetje.

Heerlijk overzicht van jullie weer! Voelt echt alsof ik jullie heel goed ken haha.

Hahaha, Muga, ja we zijn een open boek of open video ;-) Leuk dat je meeleeft! Als je ooit in de buurt ben, kom je maar een bakkie doen.

En dat vind ik een heel fijne opmerking, inderdaad zou het maar zo kunnen dat nu Erwin dit heeft ervaren en de goede resultaten ervan kent, het een eventueel volgende keer niet meer zo beladen is. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Het is bizar hoe goed die prik werkt, ik begreep dat het voornamelijk een cocktail was van diverse ontstekingsremmers met cortisone. We hebben zelfs daarstraks een wandeling hier gemaakt op ongelijk terrein zonder pijn na afloop. Dus dat is alvast een goed begin van 2024.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 15:49

@Senna ik had je berichtje gemist, dank je!

en hier dat paar seconden van de drone opname met Prisca die mij op haar rug heeft terwijl ze staat te eten.
https://youtu.be/xL7yhLPaTIM

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:56

Hoi Mo
12 januari moeten we thuis zijn.
Ik heb zo'n spuit voor frozen shoulder gehad daar liep ik al jaar mee zo veel pijn en bijna geen beweging meer.
Na de spuit direct minder pijn en beweeglijkheid werd ook beter als ik dat had geweten.