[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 18:49

Is de sport type fries dan niet iets voor je Marus die leek heel goed voor de sport en was braaf :j

Mijn dame komt morgen middag jeej

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:52

@seven: welke bedoel je?

@loriene: ik ben het er helemaal mee eens wat je zegt! Maar ik heb voorheen met friese paarden belereen een aantal keer rillierige friezen meegemaakt en die bleven ook ril.Bah vond er echt helemaal niets aan, en dat is zo niet te zeggen van te voren of ze dat wel of niet worden onder het zadel.
Ik vind het zo moeilijk moeilijk...Ik wil gewoon een goede keus maken en een maatje kopen. En niet dat ie straks weer weg moet omdat ik niet durf

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:52

spannend seven, wel iets om naar uit te kijken dan kan jou dag nier meer stuk.Ik ben benieuwd naar foto's

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:58

Marus heb je hier al eens gekeken http://www.friesianhorsestables.com/ ? Ik heb geen idee in welke prijsklasse hun zitten hoor maar misschien hebben ze wel een heel breed aanbod. Staan wel leuke zwartjes tussen in elk geval!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:08

Sundral schreef:
Marus heb je hier al eens gekeken http://www.friesianhorsestables.com/ ? Ik heb geen idee in welke prijsklasse hun zitten hoor maar misschien hebben ze wel een heel breed aanbod. Staan wel leuke zwartjes tussen in elk geval!

Deze was ik net aan het zoeken
jaren terug ben ik daar weleens geweest toen werd je correct geholpen en goede paarden ook

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:10

Belsje schreef:
Proficiat Seven!

Ik heb filmpjes gekregen van de bruine

http://www.youtube.com/watch?v=5SrqQnMdALA
http://www.youtube.com/watch?v=JBszsYGOsxg

Denk erom dat ik al zes maanden niet meer gereden heb, en daarvoor 10 keer op 6 maanden. Dus al bij al is dit de tweede keer dat ik weer op een paard zit na een jaar! Geen conditie, geen kracht, geen evenwicht :+

Wat denken jullie van hem?

Vind hem wel elke keer leuker!

Aah, leuk :) En wat een mooi naam (Galabastro)!

Ik ben in het laatste jaar ook te weinig op een paard geweest, maar 10 keer of zo, dus mijn spieren en conditie zijn ook niet optimaal, zullen we maar zeggen 8-)

Maarrrr...ik ga wel in het weekend kijken naar deze ... http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr en ik kan echt niet wachten !! Leuk en spannend om echt op zoektocht te gaan naar mijn nieuwe maatje <3 Het is wel 25 jaar ( :wow: ) sinds ik laatst op zoek naar een paard was....

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:22

modigliani schreef:
Belsje schreef:
Proficiat Seven!

Ik heb filmpjes gekregen van de bruine

http://www.youtube.com/watch?v=5SrqQnMdALA
http://www.youtube.com/watch?v=JBszsYGOsxg

Denk erom dat ik al zes maanden niet meer gereden heb, en daarvoor 10 keer op 6 maanden. Dus al bij al is dit de tweede keer dat ik weer op een paard zit na een jaar! Geen conditie, geen kracht, geen evenwicht :+

Wat denken jullie van hem?

Vind hem wel elke keer leuker!

Aah, leuk :) En wat een mooi naam (Galabastro)!

Ik ben in het laatste jaar ook te weinig op een paard geweest, maar 10 keer of zo, dus mijn spieren en conditie zijn ook niet optimaal, zullen we maar zeggen 8-)

Maarrrr...ik ga wel in het weekend kijken naar deze ... http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr en ik kan echt niet wachten !! Leuk en spannend om echt op zoektocht te gaan naar mijn nieuwe maatje <3 Het is wel 25 jaar ( :wow: ) sinds ik laatst op zoek naar een paard was....

wat leuk dat je op zoek gaat naar een paardje en dat is lang geleden zeg.
heb je 25 jaar lang het paard gehad of heb je altijd voor een andere gereden dat je nu weer op zoek gaat naar een paard?
marktplaats doet het bij mij niet staat bij bezig met onderhoud

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:30

ralphtdw schreef:
heb je 25 jaar lang het paard gehad of heb je altijd voor een andere gereden dat je nu weer op zoek gaat naar een paard?

Toen ik 15 was, gingen wij op zoek naar een 7 - 9 jarige om verder te gaan met wedstrijden, want mijn eigen paard toendertijd was echt een recreatie paard. Kwamen we thuis met een 2.5 jarige :) Daar heb ik jaren lang plezier van gehad, veel mee 'gespeeld' en veel van geleerd en veel mee in de wedstrijden gelopen. Had hem tot dat hij op (bijna) 26 jarige leeftijd moest worden ingeslapen na een zware koliekaanval.

Een betere paard kom ik nooit meer tegen, maar wie weet, 'variety is the spice of life' dus misschien vind ik toch iets speciaals.

Maar ja, het is wel weer even wennen aan alles...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:39

modigliani schreef:
ralphtdw schreef:

Toen ik 15 was, gingen wij op zoek naar een 7 - 9 jarige om verder te gaan met wedstrijden, want mijn eigen paard toendertijd was echt een recreatie paard. Kwamen we thuis met een 2.5 jarige :) Daar heb ik jaren lang plezier van gehad, veel mee 'gespeeld' en veel van geleerd en veel mee in de wedstrijden gelopen. Had hem tot dat hij op (bijna) 26 jarige leeftijd moest worden ingeslapen na een zware koliekaanval.

Een betere paard kom ik nooit meer tegen, maar wie weet, 'variety is the spice of life' dus misschien vind ik toch iets speciaals.

Maar ja, het is wel weer even wennen aan alles...

oke kom dat zal wel erg wennen zijn dat je nu weer op zoek moet naar een paard na z'n lange tijd.
denk dat je dan ook alles een beetje gaat vergelijken met je oude paard of niet?
en is nooit leuk om je paard in te laten slapen ik hoop dat je weer wt leuks kunt vinden

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:40

Marus schreef:
@seven: welke bedoel je?

@loriene: ik ben het er helemaal mee eens wat je zegt! Maar ik heb voorheen met friese paarden belereen een aantal keer rillierige friezen meegemaakt en die bleven ook ril.Bah vond er echt helemaal niets aan, en dat is zo niet te zeggen van te voren of ze dat wel of niet worden onder het zadel.
Ik vind het zo moeilijk moeilijk...Ik wil gewoon een goede keus maken en een maatje kopen. En niet dat ie straks weer weg moet omdat ik niet durf

Geduld hebben en een kopen die al onder het zadel loopt.
Sommige echte goede fokkers weten wel wat voor karakter hun friezen hebben.
Die kunnen je zo vertellen welke wel of niet geschikt voor je zijn.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:43

Pff hoofdpijn van..Spannend! Haha.
Hmm begin toch weer iets wat verliefd te worden op het ''friese'' karakter..
Een jaar geleden riep ik nog ECHT Geen fries voor mij :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:50

Staat op marktplaats nakomeling van Beart 411, ik kan niet op marktplaats momenteel dus kan geen link plaatsen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:52

Even een vraagje voor de verkopers hier (en iedereen die er een mening over heeft :P)

Hoeveel zouden jullie in percentages zakken in je vraagprijs voor een goed tehuis voor een paardje wat in principe niet weg hoeft? (staat niet in de weg, maar wel te koop)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:54

Ligt eraan wat je prijs nu is en wat ze willen bieden :j
Das heel persoonlijk

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:54

Iedereen nog weer gefeliciteerd met zijn aankoop!
Wat leuk om iedereen zijn mening te horen, alle meningen zijn zo lekker uiteenlopend!
Ik ging eerst kijken voor een D pony liefst ruin, toen zag ik een paard van 174 cm en daarna kwam ik een schimmel merrie tegen van 164 cm! :+
Iedereen komt volgens mij met wat anders thuis, dan hun eigenlijke 'eisen' hahaha!

Faline: Ik ga er meestal wel vanuit dat mijn paard een goed tehuis krijgt als ik deze zou verkopen, anders gaat deze niet weg!
Maar ik denk dat het persoon gerelateerd is :j.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:56

Iedere slimme koper zal proberen af te dingen.
Is verder inderdaad een kwestie van wat je nu vraagt en wat zij bieden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:59

Faline schreef:
Even een vraagje voor de verkopers hier (en iedereen die er een mening over heeft :P)

Hoeveel zouden jullie in percentages zakken in je vraagprijs voor een goed tehuis voor een paardje wat in principe niet weg hoeft? (staat niet in de weg, maar wel te koop)

Ben even aan het rekenen gegaan.
Ben 16 % gezakt. :D

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:07

Seven: Spannend trouwens...Heerlijk lijkt me dat HET paard te hebben gevonden!

Ik ga zowieso zondag richting Enschede en lunteren! De cabouchon merrie en nog een andere brave merrie

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:09

ralphtdw schreef:
oke kom dat zal wel erg wennen zijn dat je nu weer op zoek moet naar een paard na z'n lange tijd.
denk dat je dan ook alles een beetje gaat vergelijken met je oude paard of niet?
en is nooit leuk om je paard in te laten slapen ik hoop dat je weer wt leuks kunt vinden

Bedankt. En ja, dat vergelijken met mijn oude paard heb ik zeker in het laatste jaar veel gedaan. Met de paarden die ik in het laatste jaar hebben gereden (allemaal van kennisen enz.) waren allemaal erg leuk en sport/wedstrijden paarden maar net niet 'goed genoeg' of herkenbaar genoeg, is misschien beter gezegd omdat ik zo gewend was op mijn eigen paard. We waren echt een team en ik kende hem door en door.

Mede daarom heb ik besloten om voor een PRE te gaan (mijn vorige paard was een KWPNer) - ik vond de Spaanse paarden altijd erg mooi, maar toen ik jonger was had ik echt wedstrijd ambitie en nu wil ik gewoon voor iets heel anders gaan (niet dat PREs niet tussen de witte hekjes kunnen presteren) maar ik zoek nu een paard waarmee ik een band kan krijgen op een ander niveau en me meer verdiepen in andere aspecten van paardesport/gedrag.....sorry...komt misschien een beetje raar over...is mijn tweede taal dus ik kan de juiste woorden niet helemaal vinden :o

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:11

@modiL wat fijn dat je daarnaar op zoek bent! Ik ben benieuwd waar je uit eindelijk mee thuis komt :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:13

Ik zat ook te twijfelen aan een Pre omdat ik juist die fijn gevoeligheid zocht, die heb ik nu helemaal in een kwpner merrie gevonden. Dat is best zeldzaam en ben heel blij dat ik dat toch heb kunnen vinden :D

Daarbij is het een paard met een prachtige nek, bloed mooi hoofd en ook nog eens goed bewegen :j eigenlijk alles wat ik kwa pre ook zo mooi vond maar kon maar geen dier vinden met goede gangen zonder een zwaaier te worden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:14

Ik vroeg me af of het tegenwoordig normaal is om 45% onder de VP te bieden :+ Ik vind het zelf te weinig, voor goed tehuis was ik wel bereid te zakken maar dan inderdaad eerder iets van 15% (Hooguit eens 20% als er echt een goed plekje geboden wordt) Zit toch wel een groot gat tussen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:15

Ligt alsnog aan wat jij vraagd Faline :j
Als iemand bijv 6500 bied en jij wil 12500 ja dan is het verschil heel groot maar of het dier die laatste prijs waard is...?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:17

ik zou weinig tot niet zakken in prijs als het paard niet perse weg hoeft!

seven hoe oud is je merrie eigenlijk en is ze al gestart?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 20:19

Ze is 6 jaar L2 met winst