[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:34

Ja dat zijn echt klote beesten, maar in mei, juni, juli zijn ze er meestal toch nog niet? En ia het wel korte broeken weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 15:39

Tinka schreef:
Ja dat zijn echt klote beesten, maar in mei, juni, juli zijn ze er meestal toch nog niet? En ia het wel korte broeken weer.

Dat zegt men ja, maar ik geloof er niets van. Met het veranderen van het klimaat en met microklimaatjes zoals wij dat hebben, verdenk ik ze er heftig van stiekem veel langer er al te zijn. We kortwieken heel consequent alle gebieden waar we vaak lopen en zitten, maar toch...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:06

Ik heb een paar hele dunne bodywarmers met veel zakken die ik 's zomers heel vaak draag. Daar kan ook van alles in en ik vind dat fijner dan een heuptasje. Jammer genoeg zijn deze niet meer te koop, dus ik moet maar eens goed zoeken of er nog andere naar mijn zin te krijgen zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 22:17

Ja je hebt ook bloezen met veel zakken, dat kan ook natuurlijk. Ik vind alleen dingen in borstzakken bij vrouwen niet zo charmant. Voor mij is een heuptasje of broekzakken het fijnst omdat ik maar weinig soorten kleding kan verdragen in mijn nek. Ik heb ook een bodywarmer en bijv een spijkerjack maar dat trekt in mijn nek en dat trek ik zelf niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:13

Als ik de rits dicht heb trekt het niet in mijn nek, maar ik snap wel dat je dat vervelend vindt. En ja, extra vulling bij borsten is ook niet bepaald charmant }> . En de korte broeken die ik heb ( liefst wel tot over de knie), die hebben ook net zoveel zakken als een gewone spijkerbroek :o .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 01:32

Jet schreef:
Als ik de rits dicht heb trekt het niet in mijn nek, maar ik snap wel dat je dat vervelend vindt. En ja, extra vulling bij borsten is ook niet bepaald charmant }> . En de korte broeken die ik heb ( liefst wel tot over de knie), die hebben ook net zoveel zakken als een gewone spijkerbroek :o .

Grinnik, ja dat oncharmante...
Ik heb nekartrose en sommige kledingstukken verdraag ik niet. Ook bijv hoofdsteunen in een auto, word ik gek als het te lang duurt.
Klopt ik heb ook een werkbroek met heel veel zakken waar ik de onderkant van de pijpen van kan afritsen. Ook heel handig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 12:24

Zo weer terug uit het ziekenhuis, prikken zijn gezet onder verdoving, het is gelukkig allemaal goed gegaan, geen flauwvallen gelukkig en nu vier dagen rust en dan fysio weer oppakken en dan zou de pijn moeten verdwijnen. We zijn benieuwd.

Zitten jullie al in de oliebollen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:24

Fijn dat jullie het hebben gehad!
Mijn moeder gaat morgen oliebollen bakken en ik kan niet wachten. Ik ben allergisch voor gekochte oliebollen, ik weet niet exact wat ze toevoegen maar het maakt niet uit of ik ze van de bakker of de Hema koop := alleen op zelf gebakken/ Koopmans mix ga ik goed dus ik ga ervan genieten dit weekend *\o/*

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:32

Ohhh gelukkig viel het mee voor Erwin! Geen oliebollen hier. Vind ze zelf niet te naggen nl.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:01

Fijn dat het prikken goed is verlopen! Nu maar hopen dat het doet wat het moet doen en dat hij straks met fysio weer redelijk de oude gaat worden!

Hier nog geen oliebollen gehad. Bij de kraam zijn ze me te duur, andere vind ik niet lekker. Maar op oudejaarsdag bakt de stalhouder oliebollen en die lust ik wel graag, dus dan zal ik er wel een paar eten!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 14:31

Sintara schreef:
Fijn dat jullie het hebben gehad!
Mijn moeder gaat morgen oliebollen bakken en ik kan niet wachten. Ik ben allergisch voor gekochte oliebollen, ik weet niet exact wat ze toevoegen maar het maakt niet uit of ik ze van de bakker of de Hema koop := alleen op zelf gebakken/ Koopmans mix ga ik goed dus ik ga ervan genieten dit weekend *\o/*

manja39 schreef:
Ohhh gelukkig viel het mee voor Erwin! Geen oliebollen hier. Vind ze zelf niet te naggen nl.

Jet schreef:
Fijn dat het prikken goed is verlopen! Nu maar hopen dat het doet wat het moet doen en dat hij straks met fysio weer redelijk de oude gaat worden!

Hier nog geen oliebollen gehad. Bij de kraam zijn ze me te duur, andere vind ik niet lekker. Maar op oudejaarsdag bakt de stalhouder oliebollen en die lust ik wel graag, dus dan zal ik er wel een paar eten!

Hi Sintara, Manja en Jet, wat grappig om te lezen hoe iedereen verschillende oliebollen lust en misschien ben je allergisch voor de conserveringsmiddelen of zo, Sintara. Jammer dat ze zo duur zijn, Jet. En Manja, je vindt ze vies!

Wij vinden ze heerlijk, maar oliebollenmix bestaat hier niet. Ik kan wel eens kijken of ze iets van beignettenbeslag of zo verkopen. Misschien kan ik daar iets mee. Ik had het eigenlijk willen laten opsturen uit NL of via die ene site kopen die allemaal lekkers uit NL verkoopt, maar dacht er veel te laat weer aan.

Ja, voet is geprikt. Erwin vindt het nu al beter voelen. De wens is de vader enzovoorts. Ik hoop het maar. Het kan ook nog de verdoving zijn natuurlijk, maar ik hoop het echt, want samen met de griep die maar niet uit zijn lijf weg wil (in de vorm van keelontsteking) en de donkere dagen en wat programmeerdingen die niet meezitten voor zijn cameraproject, wordt het wel erg frustrerend en somber voor hem.

Vandaar heel veel fout lekkers, erg veel kilo's erbij, en daarom misschien ook lekkere oliebollen zelf maken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:16

Ik zag recepten voorbij komen voor oliebollen mix op Facebook, je hebt ook gist nodig, dat verkopen ze bij de supermarkt. Zag het bij de Netto bij het gebak liggen. Volgens mij kan je appel beignets met pannenkoeken mix maken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:19

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:51

Ik las zelfs dat je er een appel door kunt raspen en laten mee rijzen. Gaan wij proberen dit jaar.
Ik ben blij voor Erwin dat de prik goed lijkt aan te slaan en dat zijn gemoed om mag slaan. Ik herken dat laatste helaas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 19:17

Leuk Tinka, ik ben toevallig daarnet naar de supermarkt geweest en heb bedacht wat voor dingen van meel je nou in olie kan bakken. Ik kwam idd op beignets en pannekoeken uit. Dus ik ben op die lijn gaan zitten en heb een of ander meel fluïde gevonden met gist er al in. Maar ik heb ook gist in huis en ik heb nog een pak soort meel gekocht waar een plaatje van een soort krentenbroodjes op staan. Hahaha, ik ga het gewoon ervaren. Ik heb krenten gekocht en sucade en ik heb poedersuiker, denk ik, gevonden. Dat heet sucre pour glacer. Dus heel benieuwd wat het gaat worden. Misschien worden het geen oliebollen, maar dan toch wel heel lekker.

O een appel heb ik ook wel in huis, Balance, lijkt me ook heel lekker en leuk.

Na de prik vanmorgen zijn we even thuis geweest. Daarna zijn we naar de brillenzaak gegaan voor een oogtest van Erwin. Hij loopt al maanden te mopperen op zijn bril, lijm overal, krassen niet normaal, past niet achter zijn oren. Dus ik heb al vaak gezegd dat hij dat probleem moet aanpakken, maar dat lukt niet op het moment, dus samen gegaan.

Hij heeft de oogtest gedaan. Niet veel achteruit gegaan gelukkig. Montuur uitgezocht, eindelijk weer iets wat IK leuk vind. Hahaha, ik moet er de hele dag tegenaan kijken. Vorige bril heeft hij zelf uitgezocht terwijl ik toen een oogtest deed, vreselijke bril. Afijn, nu deze dan.

Toen na de test met de waardes naar de huisarts voor een ordonnance voor de bril. Ja omgekeerde wereld maar zo moet het kennelijk. Bij de dokter gelijk het volgende Erwinprobleem aangepakt, hij heeft al sinds de griep sinds 20 nov keelontsteking en daar wordt hij schijtziek van, dat kuchen en soms ineens niet kunnen praten. Dus ook dat aangekaart bij de huisarts. Spray en pillen voor 15 dagen.

Nog even naar een ander filiaal van de brillenzaak geweest in een ander durp om te kijken of ze daar nog leukere/goedkopere monturen hadden. Helaas. Maar geeft niet, beter wat duurder dan dat goedkope oliebol dat hij had.

Gelijk dan even naar de supermarkt voor bovenstaande oliebollen. Toen naar de pharmacie om alles voorgeschreven door de dokter af te halen en toen weer terug naar de brillenboer met de ordonance van de dokter.

Volgende week worden we dan gebeld met wat de 'schade' gaat worden voor de bril en wat de verzekeringen gaan betalen of niet. Dan kunnen we nog steeds beslissen of we het willen of niet. Maar dit is dan een brilmontuur van titanium en dat is veel beweegbaarder dan de vorige bril en dus flexibeler en gaat minder snel kapot, dus hoeft hij niet telkens alles weer vast te lijmen :j

Toen op weg naar huis, vroeg ik me af op de oppas nu al weer thuis was gekomen, daar heb ik nu 8 dagen voor haar katten gezorgd en ze zou vandaag thuis komen maar op fb zag ik dat ze al 2 uur vertraging bij de Chunnel hadden. En ze waren blij dat ik het vroeg, ja of ik nog een keer kon gaan, want ze gingen het niet redden om 17.30 waren ze nog bij Tours Dat is nog 6,5 uur minimaal naar huis. Dus ze waren blij, want nu konden ze een hotel nemen.

Kom ik daar en ik was daar dan gisterenochtend (al extra, want ze had zich vergist in data en aantal dagen (het zouden 3 dagen zijn, hahhaa dit was al 7 dagen)) voor het laatst geweest, in de veronderstelling dat ze vandaag in de ochtend thuis zouden komen. Dus ik had extra water al neergezet, extra voer en extra de kattenbakken opgevuld. Hadden ze op de gang gepoept. De kattenbakken lagen 4 drollen in, maar ze zijn denk ik vies van de bakken dus waren ze op de gang verder gegaan. Dus haar gang lopen dweilen.

Dus nu net dan eindelijk weer thuis. Maar de man is een stuk happier nu de bril en de keel en de voet zijn aangepakt en er oliebollen in het vooruitzicht zijn.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:35

:= jullie hebben nog een druk uiteinde zo.
Inderdaad, zelf zie je je bril alleen als je hem afdoet. Strak plan, titanium.
Geef eens aan in groen/geel/rood welke prijsklasse die gaat vallen. Kan hij zonder bril?
Benieuwd hoe het met de geraspte appel gaat lukken, hier ook. Wij maken al een paar jaar oliebollen voor de buurt. Dit keer doe ik er het recept bij. Inmiddels flink verkouden dus even vragen of ze dat wel willen *D.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:38

Fijn! Een gelukkigere man in huis en een lekker vooruitzicht, zowel lichamelijk als geestelijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 19:49

Muga schreef:
Fijn! Een gelukkigere man in huis en een lekker vooruitzicht, zowel lichamelijk als geestelijk.

Klopt Muga, het is fijn om wat dingen te kunnen 'opruimen', vooral in het hoofd.

balance schreef:
:= jullie hebben nog een druk uiteinde zo.
Inderdaad, zelf zie je je bril alleen als je hem afdoet. Strak plan, titanium.
Geef eens aan in groen/geel/rood welke prijsklasse die gaat vallen. Kan hij zonder bril?
Benieuwd hoe het met de geraspte appel gaat lukken, hier ook. Wij maken al een paar jaar oliebollen voor de buurt. Dit keer doe ik er het recept bij. Inmiddels flink verkouden dus even vragen of ze dat wel willen *D.

O balen dat je verkouden bent, Balance, maar goed, dan heb je dat dit jaar dan ook maar weer gehad en kun je volgend jaar met een schone lei beginnen.

De brillenglazen gaan, ongeveer zei ze, 70 euro per stuk kosten. Het montuur is dan dus titanium en kost 250 euro. Dat vond ik wel heftig. Ik legde ook aan de dame uit dat ik het wel oké vind voor het product, maar dat het niet aan Erwin besteed is omdat hij heel veel pech altijd heeft met brillen en er ook niet zo zuinig mee om gaat of om kan gaan, gezien het sleutelen wat hij doet.

Dus voor het product is het voor mij groen, maar voor de bestemming is het rood. Ik weet niet of ik het goed uitleg. Dus wat we nu besloten hebben, is zijn oude bril laten repareren. Dat wordt dan zijn sleutelbril voor lassen en in de garage en met weilandwerk etc. En zijn nieuwe bril wordt voor autorijden en thuis computer en tv kijken. Dus we gaan er sowieso mee door, ook al valt het duurder uit dan ze heeft gezegd, want dit was maar een schatting... En nee, helaas zonder bril kan hij niet autorijden en niet computeren. Hij heeft ook nog een leesbril.

Wat leuk dat jullie voor de buurt bollen bakken, maar als ik het goed begrijp, vind je dat ze het nu wel eens zelf mogen gaan doen omdat je het recept erbij doet?

Hahaha en snottenbOllen in oliebEllen, handig, hoef je er geen zout in te doen ~~}>

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:55

Oja, eigenlijk moet je sowieso altijd al een reserve bril hebben toch.
:D ik denk geef maar wat kleuren aan zodat je niet hoeft te zeggen wat hij kost.
:j hoewel ik het waarschijnlijk toch niet kan laten vind ik dat ze het best eens mogen proberen zelf. Ik maak ook nog altijd van die hartjes wafels.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 19:57

balance schreef:
Oja, eigenlijk moet je sowieso altijd al een reserve bril hebben toch.
:D ik denk geef maar wat kleuren aan zodat je niet hoeft te zeggen wat hij kost.
:j hoewel ik het waarschijnlijk toch niet kan laten vind ik dat ze het best eens mogen proberen zelf. Ik maak ook nog altijd van die hartjes wafels.

Misschien pakken ze de hint op en vooral zeggen dat je er snot in hebt gedaan LOL

Ja idd een reservebril is wel handiger, dat hebben we nu niet.

En vind je het nu wel of niet duur eigenlijk?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:05

Ik vind het toch zeker wel gele prijsklasse, minimaal. Maar dat komt omdat de mijne in de rode prijsklasse zat en dus duurder was. Moeilijke ogen ;). Ik kan niet zonder bril en heb ook een reservebril.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:14

Aha, ik ben prijzen van lunettespourtous gewend, dan heb je voor een paar tientjes een bril.

Maarrrrrr ik spiekte net even op de brillenboer zijn website voor de openingstijden en daar zie ik staan dat we mogelijk in aanmerking komen voor een 2e bril voor 1 euro? Daar ga ik morgen even over bellen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:03

Dat zou mooi zijn! Moet ik je wel waarschuwen dat ik dat in NL ook altijd denk en dan blijkt dat het montuur gratis is maar de glazen niet...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 21:05

Muga schreef:
Dat zou mooi zijn! Moet ik je wel waarschuwen dat ik dat in NL ook altijd denk en dan blijkt dat het montuur gratis is maar de glazen niet...

Ow ja, dat zou idd het addertje kunnen zijn. Ik ben benieuwd!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:45

Dat is best duur. Bij specsavers is het duurste model iets van 180 euro, althans 3 jaar geleden, incl. standaard glazen. En dan de 2e bril gratis, die nam ik altijd als zonnebril. En dan heb je dus een duur merk bv Calvin Klein