[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:00

De mensen die onze pony hebben gekocht willen hem daar graag gekeurd hebben,mij maakt het niets uit.
Moet het alleen betalen,dus ga geen giga bedragen uitgeven aan een keuring.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:01

Evelien_1987 schreef:
in het voorjaar was dat 435 euro. Klinisch en rontgonolisch Weet niet meer wanneer de btw omhoog ging.

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve dingen over wolvega gehoord.

ja oke dat kan misschien ook wel maar een goede kennis zij altijd als je na emmeloord gaat daar zijn ze heel erg streng en wolvega komt het paard altijd wel doorheen
en dit laatste heb ik veel vaker gehoord.
maar ik heb het dus van horen zeggen.
en misschien zijn ze wel veranderd

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:06

Needje schreef:
Wil je de hele schade die ik geleden heb door hun keuring, of alleen die van de keuring zelf loriene? :+

Hier t zelfde...
Ik kom er nooit weer, ik rijd liever stukje door naar Vinkega :)
Kan me niet schelen of hun duurder zijn, ik ben onwijs blij met hun!

Evelien_1987

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:12

humm dacht dat het toeval was maar zeggen nu drie dat ze minder zijn. Maar ja je hebt wensen van de klant en als ze verder niet duurder zijn dan de rest is klant koning lijkt me... Het is tenslotte ook de bedoeling dat ie goedgekeurd wordt ;) ik vraag me af of wolvega anders beoordeeld. Heb gehoord dat ze altijd erg kundig zijn. Klinisch is moment opname toch? Dan zou je de grote test moeten doen om hetzelfde paard op dezelfde dag twee keer in een andere kliniek moeten laten keuren. Moet je er wel bijblijven in de trailer want het paard mag zich niet stoten, wel een beetje zonde van je geld

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:14

Evelien_1987 schreef:
humm dacht dat het toeval was maar zeggen nu drie dat ze minder zijn. Maar ja je hebt wensen van de klant en als ze verder niet duurder zijn dan de rest is klant koning lijkt me... Het is tenslotte ook de bedoeling dat ie goedgekeurd wordt ;) ik vraag me af of wolvega anders beoordeeld. Heb gehoord dat ze altijd erg kundig zijn. Klinisch is moment opname toch? Dan zou je de grote test moeten doen om hetzelfde paard op dezelfde dag twee keer in een andere kliniek moeten laten keuren. Moet je er wel bijblijven in de trailer want het paard mag zich niet stoten, wel een beetje zonde van je geld

maar ik hoor zoveel slechte verhalen van wolvega en dit is denk ik dan geen toeval als er hier in dit topic ook nog 2 zijn dit zo iets hebben mee gemaakt,
ik weet niet hoe ze met andere dingen zijn.
maar zo heeft denk ik iedere kliniek wel wat.
kampen is ook niks om met je paard heen te gaan die geven vaak verkeerde diagnose (zelf ook mee gemaakt en mensen bij ons aan de club).
wapenveld doet het om het geld allen toen kingma er nog was was het een zeer geschikt adres wapenveld was altijd onze vast kliniek maar ons vorige paard moest met spoed geopereerd worden vanwege een liesbreuk en het hing al naar buiten en het was op een vrijdag en dierenarts gebeld en van zelhem zij komt dinsdag maar maar wel elke keer het weer na binnen drukken omdat ze er dood aan kunnen gaan. maar meneer had zelf lekker een weekend vrij.
wij toen na hellendoorn gegaan en wij moesten als de sodemieter na de kliniek komen en zijn hier dus ook gebleven
en zijn wel erg te spreken over hellendoorn
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 07-01-13 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:19

Ja het is wel de bedoeling dat hij goedgekeurd word. :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:21

loriene schreef:
Ja het is wel de bedoeling dat hij goedgekeurd word. :D

dan zal ik er gewoon heen gaan dit ook omdat ze het zelf willen toch.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:24

Ik heb geen ervaring met Wolvega. Wel met Garijp en Dokkum, maar dat ligt een stuk noordelijker. En ow ja, met Emmeloord :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:24

Ik heb juist zeer goede ervaringen met Wolvega, (niet alleen qua keuren) maar Emmeloord is ook prima. Die heb ik hier vanochtend thuis gehad voor de klinische keuring van mijn hengst. (Overigens ggk)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:25

Ja ze stelden zelf wolvega voor.
Maakt ons niet zoveel uit waar we gaan keuren alleen soms zie je toch heel veel verschil in prijzen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:25

Wow wat gaan jullie snel! Ik lees later ff terug.

Ik ben weer terug van weggeweest, eerste stal 3 friese ruinen en 2 hengsten bekeken. Niet helemaal mijn type friezen en vond het maar een raar handelstalletje.

Toen bij een friese hengst wezen kijken, helemaal mijn type WOEH lekker brutaal en totaal niet rill.
Mja helaas viel de achterhand mij zo enorm tegen, heb m ff gereden en n super braaf dier, maar durf het niet aan ivm slappe achterhand.

Kwpner had een hanetred of krampbeen?Maar niet eventjes alleen uit de stal nee zelf in de galop presteerder het paard om er een tussenhupje tussen te plaatsen.
Erg jammer!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:28

Marus wat jammer! Hoe oud was de hengst? Als het nog een jonkie is, dan wordt hij natuurlijk vanzelf sterker :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:30

@Pletje: 4 jaar , mja hij is rond de 1.60 en zeer compact. Dan verwacht ik toch wel dat de achterhand dusdanig sterk genoeg is voor een galop

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:31

Marus schreef:
Wow wat gaan jullie snel! Ik lees later ff terug.

Ik ben weer terug van weggeweest, eerste stal 3 friese ruinen en 2 hengsten bekeken. Niet helemaal mijn type friezen en vond het maar een raar handelstalletje.

Toen bij een friese hengst wezen kijken, helemaal mijn type WOEH lekker brutaal en totaal niet rill.
Mja helaas viel de achterhand mij zo enorm tegen, heb m ff gereden en n super braaf dier, maar durf het niet aan ivm slappe achterhand.

Kwpner had een hanetred of krampbeen?Maar niet eventjes alleen uit de stal nee zelf in de galop presteerder het paard om er een tussenhupje tussen te plaatsen.
Erg jammer!

ligt eraan hoe erg het paard van achter slap is en ook aan de leeftijd want dit is grotendeels goed te krijgen
ik weet niet wat jou budget is en mag het ook onbeleerd wezen?
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 07-01-13 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:32

Marus schreef:
@Pletje: 4 jaar , mja hij is rond de 1.60 en zeer compact. Dan verwacht ik toch wel dat de achterhand dusdanig sterk genoeg is voor een galop

Geef ik je gelijk in.
2 jaar terug nog 2 friese hengsten beleerd van 3 jaar,kon een lekker makkelijk galopje doen na een week.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:32

Friezen zijn geen galoppeerders hè.. zeker niet voor een wat lagere prijsklasse. Er zijn Friezen die het wel kunnen, maar daar betaal je dan ook voor ;) Dit is precies de reden dat ik uiteindelijk toch de Friezen van mijn lijstje gehaald heb ;)

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:34

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:36

ik brn vandaag weer langs een paardje geweest voorde 2e x, mn moeder en ik gaan hem uitproberen (moet nog zadelmak gemaakt worden) en als het wat woord houden we hem en anders gaat jij terug. ben er super blij mee!:)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:37

@ralp: hmm liever niet onbeleerd want wil het risico niet wagen dat ik een rilkikker krijg want kan ik totaal niet mee om gaan.€4000 ong

@pletje: moet eerlijk zeggen toen ze m los liet zei ik direct tegen mn zus hmm die achterhand erg slap ( en dat was me bij die eerder friezen niet zo opgevallen) en toen met rijden kwam het helemaal naar voren. Weet je ik durf het niet zo aan, ben zo bang dat het niet goed komt..
En ik weet dat het niet van die galoppeerders zijn maar deze ontbrak het echt aan kracht ipv slungeligheid

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:38

@Melkbus: haha rond die prijs had ik mijn fries echt wel gevonden lol!

@laurenL spannend!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:39

Marus schreef:
@ralp: hmm liever niet onbeleerd want wil het risico niet wagen dat ik een rilkikker krijg want kan ik totaal niet mee om gaan.€4000 ong

@pletje: moet eerlijk zeggen toen ze m los liet zei ik direct tegen mn zus hmm die achterhand erg slap ( en dat was me bij die eerder friezen niet zo opgevallen) en toen met rijden kwam het helemaal naar voren. Weet je ik durf het niet zo aan, ben zo bang dat het niet goed komt..
En ik weet dat het niet van die galoppeerders zijn maar deze ontbrak het echt aan kracht ipv slungeligheid

Wanneer je er direct al geen goed gevoel bij hebt zou ik zeggen ....niet doen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:39

Bij wie ben je trouwens geweest?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:41

@loriene: dit was particulier in friesland. De eerste stal friesian.for.export..
Echt een AFRADER! We hadden een dag en tijd afgesproken, kom ik daar. Oh zegt ie was ik helemaal vergeten wat zoek je ook alweer?Uhh ik heb ze net voor de kar gehad beide,(ik dacht al wat zijn ze zeiknat),Mja het was ook allemaal niks.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:42

Marus schreef:

ja oke ik snap je waarom je liever niet onbeleerd heb maar misschien koop je onbeleerd wat meer kwaliteit dan goed beleerd.
maar voor dat geld moet er echt wel een leuke fries te vinden zijn.

http://www.deschooneweide.nl/handelsstal/ misschien zit hier wat voor je bij.
toen wij er waren hadden ze lang niet alles op internet leuke mensen.
toen vroegen ze rond de 3000 euro voor een onbeleerde maar dan had je ook wel een echte mooie fries.maar wat de prijzen nu zijn geen idee
en hun hebben ook beleerd

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:47

Die stal kennen wij van de marathons.
Persoonlijk ken ik die niet.