Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:13

Misschien is het wat voorbarig en heb ik later vandaag slecht nieuws.. maar woensdagavond heb ik stippel nummer 2 uitgeprobeerd en wat is dat een leuk paard! Hij zocht in stal eigenlijk gelijk contact met mij en mijn instructeur en friemelde wat aan mijn hand en jas. Borstelen, zadelen allemaal geen probleem en nergens een boze of pijnlijke reactie opgegeven. Daarna werd hij voorgereden en dat zag er fijn en braaf uit dus ik ging er zelf op. Ik heb echt heel fijn kunnen rijden. Het is even wennen van een d-pony naar een paard, maar hij had fijne gangen en zat heerlijk. Hij is in de galop een keer flink geschrokken van de flits van het filmen, maar hij zat als een huis! Hij kwam eigenlijk direct terug en daarna was er ook niks meer aan de hand. Ik voelde me erg veilig en dat heb ik niet snel <3 Na een nachtje slapen en videos terugkijken heb ik besloten dat dit hem is! Nu de maar.. de verkoop gebeurd op basis van gunning en er is een andere geïnteresseerde. De verkoper heeft een week gewacht op onze afspraak afgelopen woensdag, omdat ze mij graag wilde zien. Ik word vandaag gebeld dus ik kan me nergens op concentreren :')

Elisa2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:14

Oh spannend! ik zal voor je duimen..laat je hem nog wel keuren?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:16

Elisa2 schreef:
Oh spannend! ik zal voor je duimen..laat je hem nog wel keuren?

Ja ik laat hem klinisch en röntgenologisch keuren. Hij heeft een chip in een van zijn achterbenen welke 2 jaar geleden gunstig is bevonden en toen vast zat. Maar daar laat ik extra goed naar kijken :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:41

Oeh dat is wel spannend, maar als het een particuliere verkoper is, snap ik dat wel.
Mocht het ooit voorkomen (hoop van niet, maar je weet nooit hoe het leven loopt) dat ik een paard zou moeten verkopen, dan zou dat ook 100% op basis van gunning zijn.
Maar als koper, dat wachten, dat niet in de hand hebben....dat zou ik dan ook weer killing vinden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:44

Wat spannend zeg, succes! :=
En inderdaad wat oji zegt zou ik ook op die manier verkopen, dus heel begrijpelijk van de verkoper.

Zonnebloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:27

Ik had gisteravond kijkers voor mijn paard, ze kwamen voor de tweede keer en om eerlijk te zijn had ik de vorige keer al twijfels en niet een goed gevoel.
Stelden nu ook weer amper vragen en zaten vooral op hun telefoon in plaats van oog voor het paard, zochten ook geen contact met hem.
Ze leken ook echt 0 rij ervaring te hebben, en waren alleen maar aan het schoppen en trekken. Accepteert hij allemaal gelukkig, maar is niet wat ik zoek.
Dus heb aangegeven dat dit niet de match is die ik voor hem zoek.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:55

Zonnebloem24 schreef:
Ik had gisteravond kijkers voor mijn paard, ze kwamen voor de tweede keer en om eerlijk te zijn had ik de vorige keer al twijfels en niet een goed gevoel.
Stelden nu ook weer amper vragen en zaten vooral op hun telefoon in plaats van oog voor het paard, zochten ook geen contact met hem.
Ze leken ook echt 0 rij ervaring te hebben, en waren alleen maar aan het schoppen en trekken. Accepteert hij allemaal gelukkig, maar is niet wat ik zoek.

Wat een vervelende ervaring tijdens het verkopen van je paard, daar zit je ook niet echt op te wachten. Goed dat ze nog een tweede keer kwamen en jouw gevoel bevestigd werd. Hopelijk komt er een leuke koper op je pad!

Ik ben helaas nog niet gebeld.. Ook op mijn appje van gister is nog niet gereageerd. Ik heb net nog een appje gestuurd, maar ik heb het gevoel dat de keuze op de andere geïnteresseerde is gevallen -O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:05

Ik zou het even loslaten, misschien zijn ze er nog niet uit en te gretig overkomen doet vaak geen goed. (no offence) Als dat zo is dan is het zuur, maar is het gewoon jouw paard niet. Uiteraard duim ik nog wel voor je.

Zonnebloem alleen maar goed, je moet er zelf ook een goed gevoel bij hebben dat is erg belangrijk.

Zonnebloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:08

KirstenHorse schreef:
Zonnebloem24 schreef:

Wat een vervelende ervaring tijdens het verkopen van je paard, daar zit je ook niet echt op te wachten. Goed dat ze nog een tweede keer kwamen en jouw gevoel bevestigd werd. Hopelijk komt er een leuke koper op je pad!

Ik ben helaas nog niet gebeld.. Ook op mijn appje van gister is nog niet gereageerd. Ik heb net nog een appje gestuurd, maar ik heb het gevoel dat de keuze op de andere geïnteresseerde is gevallen -O-

Ja nu weet ik het tenminste 100% zeker dat ik mijn paard niet aan hen wil verkopen, heb vandaag en morgen ook kijkers dus hoop dat er dan een goede match tussen zit en anders hou ik hem toch gewoon zelf.
Mede door dat soort dingen besef ik me dat hij wel heel braaf is.

Wat jammer dat je niets meer hebt gehoord en je ook nog geen reactie op jouw bericht hebt gekregen, hopelijk reageert ze snel.
Weet je ook wanneer die andere mensen zijn geweest? Misschien komen ze dit weekend nog en heeft ze daarom nog niet gereageerd op je?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 12:45

@zonnebloem24 vorige week donderdag is de andere geïnteresseerde wezen kijken en ik ben woensdag geweest. De verkoper wilde graag voor vrijdag weten of ik interesse heb, omdat zij met de andere geïnteresseerde had afgesproken om vrijdag iets te laten horen. Ik heb donderdag gezegd dat ik hem graag wil en ze zou vrijdag (gister) contact met mij opnemen. Ik wacht het nu inderdaad gewoon af, maar vervelend is het wel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:54

O dat is zeker vervelend.

Weet iemand hier een braaf, leuk leerpaard (M dressuur) voor een ruiter die al jaren niet actief heeft kunnen rijden? Niveau was ooit L.

Wel enorm veel ervaring naast het paard.

Leeftijd tot 14 jaar.
Tussen de 1,50 en 1,65
Voorkeur voor PRE/lustiano.

Max €20.000

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:40

Lavanda Equestrian Services heeft kwaliteitsvolle Spanjaarden. Ik weet dat ze wat paarden wil verkopen, wellicht daar informeren? Vindbaar via Facebook

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:38

Ik zou voor dat budget gewoon naar Spanje/Portugal gaan en daar een paard kopen. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit voor meer kwaliteit en een paard dat al veel meer kan dan M-niveau :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:06

goldenarrow schreef:
Ik zou voor dat budget gewoon naar Spanje/Portugal gaan en daar een paard kopen. Ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit voor meer kwaliteit en een paard dat al veel meer kan dan M-niveau :)

Dat zou nu weer niet doen, of je moet er heel goede contacten hebben. Want je wordt belazerd waar je bij staat. Maar dan ben je niet echt goedkoper uit dan in NL.
Ik heb er veel slechte paarden vandaan zien komen. Import bedoel ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:19

goldenarrow schreef:

Ik las eerst 2k en dacht: oh jee het volgende ellende-verhaal maar nee, voor 20k moet je prima kunnen slagen voor een goede, gezonde PRE.

Ik zou dan inderdaad ook in Spanje gaan kijken maar ik heb ook Spaans sprekende kennissen die weten waar het over gaat aangaande paarden en die contacten aldaar hebben. Heb je dat niet, zou ik wat voorzichtiger zijn al is het nog steeds de moeite waard om daar te gaan kijken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:53

Babootje schreef:
goldenarrow schreef:

Dat zou nu weer niet doen, of je moet er heel goede contacten hebben. Want je wordt belazerd waar je bij staat. Maar dan ben je niet echt goedkoper uit dan in NL.
Ik heb er veel slechte paarden vandaan zien komen. Import bedoel ik.

Er zit hier op Bokt volgens mij iemand die bemiddelt in Portugal. Diverse vrienden van mij hebben daar meerdere paarden vandaan gehaald en stuk voor stuk zijn dat kwaliteitsvolle paarden. En dat binnen dat budget van 20k. Ik zou zeker zelf eens gaan kijken, maar als je zo'n geld aan een paar uit kan geven moet dat niet zo'n probleem zijn lijkt me.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:44

goldenarrow schreef:

Met schoolgaande kinderen vind ik dit niet helemaal passend.
Onze vakantie willen we niet hieraan besteden en zonder kinderen ga ik niet graag weg. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:47

Hester Bisschot was aan het adverteren met wat paarden die verkocht moesten worden. Uit eigen fokkerij.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:47

ikke schreef:
goldenarrow schreef:

Ik las eerst 2k en dacht: oh jee het volgende ellende-verhaal maar nee, voor 20k moet je prima kunnen slagen voor een goede, gezonde PRE.

Ik zou dan inderdaad ook in Spanje gaan kijken maar ik heb ook Spaans sprekende kennissen die weten waar het over gaat aangaande paarden en die contacten aldaar hebben. Heb je dat niet, zou ik wat voorzichtiger zijn al is het nog steeds de moeite waard om daar te gaan kijken.

Nee, mijn destijds veulen kocht ik voor €3500,- voor €2000 verwacht ik dus geen volwaardig paard.

Dit mag een leuk leerpaard worden wat een tijdje mee kan.
Veulen is inmiddels ook 3 dus ik kan al langzaam lekker aan de slag. Maar het blijft kriebelen om het ‘hogere’ werk te leren van een leuk volleerd dier.

Het heeft ook absoluut geen haast, maar wel passend momenteel.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:29

Zijn vandaag bij een paard gaan kijken. Hieraan klopte het wel allemaal gelukkig. Het was een mega lieve merrie en we konden allebei heel vertrouwd op haar wegrijden. Het tikt ook alles van ons eisenlijstje na op misschien de schofthoogte van 1.62. Normaal zou de schofthoogte wel kunnen maar ze is iets minder barok gebouwd dan bij alle andere friezen waar we ooit op hebben gereden. Dit is alleen echt een punt omdat mijn vriend 1.87 is. Onze tinkerfries kruising Valentijn is dezelfde lengte maar wel 2x zo breed. Voor de koets is dit wel gunstig mochten we ze ooit samen in het span willen zetten.

We gaan er goed over slapen maar hadden wel een zeer positief gevoel. Eigenlijk zouden we graag nog een keer gaan kijken met onze instructrice erbij maar het is 2 uur rijden. 8)7
Mochten wel ook bij onze eigen dierenarts keuren en dan kwam ze hem zelfs helemaal brengen dus dat is ook heel fijn.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:45

Plop, ik heb jaren op een Fries gereden van 1.61. Ik ben 1.85 lang. Ook die Fries was van het sportieve type maar toonde veel groter als ie goed over de rug liep. Het misstond absoluut niet. Als je vriend niet te zwaar is voor dit paard zou ik haar er niet om laten staan als het paard verder aan alle eisen voldoet. En ook al is het een eind weg; gewoon nog een keer gaan kijken; het is een belangrijke afweging die je maakt dus als je de kans krijgt om nog een x te gaan kijken met instructrice zou ik die kans pakken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:51

Plop1997 schreef:
Zijn vandaag bij een paard gaan kijken. Hieraan klopte het wel allemaal gelukkig. Het was een mega lieve merrie en we konden allebei heel vertrouwd op haar wegrijden. Het tikt ook alles van ons eisenlijstje na op misschien de schofthoogte van 1.62. Normaal zou de schofthoogte wel kunnen maar ze is iets minder barok gebouwd dan bij alle andere friezen waar we ooit op hebben gereden. Dit is alleen echt een punt omdat mijn vriend 1.87 is. Onze tinkerfries kruising Valentijn is dezelfde lengte maar wel 2x zo breed. Voor de koets is dit wel gunstig mochten we ze ooit samen in het span willen zetten.

We gaan er goed over slapen maar hadden wel een zeer positief gevoel. Eigenlijk zouden we graag nog een keer gaan kijken met onze instructrice erbij maar het is 2 uur rijden. 8)7
Mochten wel ook bij onze eigen dierenarts keuren en dan kwam ze hem zelfs helemaal brengen dus dat is ook heel fijn.

Joh, Tante Taart haalt de 1.65 ook niet en Stippeltje al helemaal niet, maar beiden is geen punt met mijn 1,85.
Ik zou me daar niet zo druk om maken.

Als variatie op Henry: Quality remains, long after you forgot the measurement :D :D en dat geldt nog steeds ook voor de prijs :j zelfs als je Royce van achteren heet (die ja, van die Britse auto's)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:01

Zijn er misschien bokkers die even mee kunnen kijken naar de filmpjes? Niet alleen voor de lengte maar ook voor hoe ze loopt?

Onze instructrice en een van onze vriendinnen denken achter iets te zien. Je kan niet helemaal je vinger er op leggen maar het is alsof het soms even hapert ofzo. De meeste die ik de videos heb gestuurd, ook die heel kritisch kunnen kijken zien het verder niet. Ikzelf moest ook heel goed kijken dus het is fijn als een onafhankelijk iemand even mee kan kijken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:08

Ik wil wel meekijken.
Was ze al eens gekeurd? En hoe oud is ze?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:10

Plop1997 schreef:
Zijn er misschien bokkers die even mee kunnen kijken naar de filmpjes? Niet alleen voor de lengte maar ook voor hoe ze loopt?

Onze instructrice en een van onze vriendinnen denken achter iets te zien. Je kan niet helemaal je vinger er op leggen maar het is alsof het soms even hapert ofzo. De meeste die ik de videos heb gestuurd, ook die heel kritisch kunnen kijken zien het verder niet. Ikzelf moest ook heel goed kijken dus het is fijn als een onafhankelijk iemand even mee kan kijken.

Stuur maar een link maar denk er ook aan dat een filmpje niet altijd smooth verloopt waardoor het lijkt alsof er iets is.

De tegenvraag is dan ook: heb jij iets gezien terwijl naar paard keek (in het echt dus)?