[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 19:39

Dank Lukka, Senna en Sintara, jullie mogen vrijdag nog een keer wensen. Staan we daar, (uur enkele reis met de auto) heeft Erwin de afspraak verkeerd.

Toen hij die afspraak maakte, stond het op speaker maar ik was in een andere kamer en hoorde het gesprek half vanaf een afstand. Toen het gesprek klaar was, zei Erwin tegen mij in het Nederlands dat we er om 18 uur, zes uur, moesten zijn.

Ik zeg, ik denk te hebben verstaan 7 (sept) uur, maar dat was niet zo, zei hij. Ik zeg nog, ik weet eigenlijk wel zeker dat ik beslist geen dix-huit (18 uur) of six heure (6 uur) heb verstaan. Zou je niet ff bellen of je het goed verstaan hebt, neuh dat wilde hij niet.

Komen we daar dus, veel te vroeg om 17h omdat we sneller klaar waren met boodschappen doen dan verwacht, blijkt dus dat we om 4 uur (16h=seize heure) een afspraak hadden, dus te laat. Geen mogelijkheid meer om ertussen te komen.

Dus wat ik had verstaan was geen sept heures, maar seize heurses. En Erwin heeft seize in zijn hoofd omgevormd naar zes. Tja.

Vrijdag weer een paar uur naar de kl**tjes. En o ja 's middags ook nog voor zijn bril.

Van die dingen.

En veldbloempje, ja die vraag kregen we vroeger wel als we zeiden dat we solstice vierden, of we dan heksen waren en dus naakt rond een vuur dansten om middernacht. Dude in december, naakt brrrr

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:18

Oh jee, ik vraag altijd of ze het op een briefje schrijven. Kan de Franse cijfers goed, maar haal het soms toch door elkaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 20:19

Grinnik Odette, dat gaat aan de telefoon niet ;-)

Ik bel meestal want Erwin vindt dat vreselijk, hij praat goed frans en kan ook de getallen goed, maar hij is dan zenuwachtig. Maar hij wilde het nu zelf doen. Tja.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:24

Als ik bel leg ik er een briefje naast en schrijf ik het op, in het Frans en Nederlands. En ik herhaal het nog een keer ook.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:55

Oh wat een pech, al die zenuwen voor niks!
Op naar vrijdag.

Ik, als beelddenker, wil niet verder denken over die manier van Solstice vieren.
Met andere manieren van feestvieren doe ik wel mee. Maar die sla ik over.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 21:07

Tinka schreef:
Als ik bel leg ik er een briefje naast en schrijf ik het op, in het Frans en Nederlands. En ik herhaal het nog een keer ook.

Dat had Erwin ook gedaan, maar in zijn zenuwen het verkeerd opgeschreven. Hij heeft nog wel een mail naar ze gestuurd of hij het goed had gedaan, maar daar hebben ze niet op gereageerd.

Muga schreef:
Oh wat een pech, al die zenuwen voor niks!
Op naar vrijdag.

Ik, als beelddenker, wil niet verder denken over die manier van Solstice vieren.
Met andere manieren van feestvieren doe ik wel mee. Maar die sla ik over.

Ja, we zenuwen gewoon verder, Muga. En het ligt eraan aan wat voor mensen je denkt. Prachtig jonge vrouwen, geen problemen mee ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:21

Aantal van dat soort feesten heeft over vuur springen als onderdeel om van ongewenste zaken af te komen. Kleding vliegt een stuk makkelijker in de fik dan naakte mensen, dus vandaar de component naakt in zulke feesten. Warmte van het vuur maakt het meteen minder koud zonder kleren. Maar van mij hoeft het ook niet zo.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:03

Oef, wat naar dat de afspraak verkeerd was doorgekomen. Nu nog langer peentjes zweten voor Erwin. Hopelijk gaat het vrijdag goed en valt het hem achteraf mee!

En bij een zomer-zonnewende kan ik me nog iets voorstellen bij naakt dansen, hier heb je tenslotte ook de dag van het naakt tuinieren ( ik zie nu dat het internationaal is, maar ik sla graag over :D ): https://www.fijnedagvan.nl/info/interna ... tuinieren/ .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 23:06

tamary schreef:
Aantal van dat soort feesten heeft over vuur springen als onderdeel om van ongewenste zaken af te komen. Kleding vliegt een stuk makkelijker in de fik dan naakte mensen, dus vandaar de component naakt in zulke feesten. Warmte van het vuur maakt het meteen minder koud zonder kleren. Maar van mij hoeft het ook niet zo.

Jet schreef:
Oef, wat naar dat de afspraak verkeerd was doorgekomen. Nu nog langer peentjes zweten voor Erwin. Hopelijk gaat het vrijdag goed en valt het hem achteraf mee!

En bij een zomer-zonnewende kan ik me nog iets voorstellen bij naakt dansen, hier heb je tenslotte ook de dag van het naakt tuinieren ( ik zie nu dat het internationaal is, maar ik sla graag over :D ): https://www.fijnedagvan.nl/info/interna ... tuinieren/ .

Ik loop zelfs niet eens in korte broek, hooguit een paar dagen per jaar. Maar vind het veel te onhandig met struiken, brandnetels, doornen, kriebelbeesten etc. Dus aan mijn lijf geen polonaise, ook niet zonder kleren.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:50

Hier hetzelfde hoor! De mussen moeten al echt totaal dood van het dak vallen wil ik in een korte broek verschijnen. Soms als het in huis erg warm is en als ik weet dat ik langere tijd thuis ben doe ik wel eens een korte broek of een luchtig jurkje aan, maar niet als ik naar buiten ga... Heel soms inderdaad naar stal, maar ik hoef daar ook niet de struiken/ ander gedoe in :D .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 00:21

En ik vind ze zo leuk luchtige jurkjes en korte broeken, en ik heb ze ook wel, maar wanneer kan ik ze nou dragen. Eigenlijk nooit. Ik neem ze dan wel eens mee op vakantie, maar dat is dan ook weer te onhandig. Ik loop eigenlijk altijd in werkbroeken, t-shirts en sweaters. Dan denk ik, goh, Mo, je kunt ook wel leuke jeans en een leuk bloesje dragen. Maar ja, een kus van een paard en het leuke bloesje is ook oud. Dan denk ik, nou dan houd ik het leuke bloesje voor netjes. En dan heb je een hele rij leuke nette bloesjes die je nooit draagt. Zucht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 01:32

Ook dat is wel herkenbaar hoor. Meestal loop ik ook in slobberkleding, dat is toch praktischer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 09:19

Jet schreef:
Ook dat is wel herkenbaar hoor. Meestal loop ik ook in slobberkleding, dat is toch praktischer.

Dat vind ik het mooiste woord van 2023. Slobberkleding. Hahaha, wel zo toepasselijk als ik van Prisca een slobber (letterlijk) kus krijg.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:56

Ik ben ook niet de meest sexy thuis :')

10+ kilo aangekomen door overgang en pil daarvoor, niet werken, maar wel in de tuin en in huis, en veel alleen thuis. Helpt niet om je leuk aan te willen kleden :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 10:03

Prairy schreef:
Ik ben ook niet de meest sexy thuis :')

10+ kilo aangekomen door overgang en pil daarvoor, niet werken, maar wel in de tuin en in huis, en veel alleen thuis. Helpt niet om je leuk aan te willen kleden :+

Daar baal ik ook van. Ik had ooit 13 kilo te veel verzameld. Met Montignac toen rigoreus die 13 kilo eraf gekregen in iets van een jaar tijd. Toen jojo jarenlang maar nooit meer dan 8 kilo te veel. Toen twee jaar geleden weer op mijn streefgewicht gaan streven, gehaald, maar ik heb dit jaar weer 5 kilo verzameld in 5 maanden vanaf de vakantietijd eigenlijk toen alles erna fout bleef gaan. Grrrr. Die wil ik er weer af volgend jaar. Zal moeilijk worden. Naarmate ik ouder word krijg ik het er langzamer af.

Is er op bokt geen lijn-topic of zo? waar je dagelijks je streefgewicht, je behaalde gewicht en je zondigingen noteert?

Misschien kan ik Prisca dan ook inschrijven, hahaha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:16

Geen idee, vast wel haha.

Ik laat het voor nu even, andere dingen hebben meer prioriteit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 10:22

Prairy schreef:
Geen idee, vast wel haha.

Ik laat het voor nu even, andere dingen hebben meer prioriteit.

Dat ken ik, en als andere dingen meer priori hebben, dan zit ik ook niet lekker in mijn vel en lukt het niet goed.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:06

Ik loop in de winter altijd in makkelijke kleding. In de zomer wel een korte broek en hemdje. Maar bij de paarden meestal een lange broek ivm de steekbeesten. Of ik moet mij insprayen met insevtenspul. En als ik ergens heen ga ook wel een leuk jurkje oid. Maar niet zo vask, had afgelopen zomer kleding in de kast die ik helemaal niet aan heb gehad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 12:08

Tinka schreef:
Ik loop in de winter altijd in makkelijke kleding. In de zomer wel een korte broek en hemdje. Maar bij de paarden meestal een lange broek ivm de steekbeesten. Of ik moet mij insprayen met insevtenspul. En als ik ergens heen ga ook wel een leuk jurkje oid. Maar niet zo vask, had afgelopen zomer kleding in de kast die ik helemaal niet aan heb gehad.

Precies dat Odette! En wij gaan maar weinig uit eten of zo, valt niet mee vegan in Frankrijk, dus dan komt het er eigenlijk niet van.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:25

Ik ben zon type dat in de zomer in een jurkje naar stal gaat en daar supercharmant western laarzen of judphurs ofzo onder aan doet :P maar ook wel regelmatig in korte broek en dan zonder zadel even rondhobbelt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 12:29

Sintara schreef:
Ik ben zon type dat in de zomer in een jurkje naar stal gaat en daar supercharmant western laarzen of judphurs ofzo onder aan doet :P maar ook wel regelmatig in korte broek en dan zonder zadel even rondhobbelt.

Ik voel me erg kwetsbaar in een jurkje of korte broek. En ook heb ik lekker veel zakken in mijn werkbroeken voor telefoon, mes, hoevenkrabber en als vuilnisbak ;-)

We hebben hier altijd wel prikplanten, prikbeesten en zo. Ik heb zelfs meestal lange mouwen aan! Zelfs in de zomer.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:26

Kaplaarzen met korte broek en soms jurkje doe ik ook wel. Ik heb dan ook nog een heuptasje om spullen in te doen, reuze handig.
Wij gaan ook niet vaak uit eten of een dagje weg, veel minder nog dan jullie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 13:52

O ja een heuptasje kan natuurlijk met zomerkleding. Dat heb ik nog wel ergens liggen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:06

Ja reuze handig hoor, heb ook een grote, daar kan echt veel in. En een kleintje, maar daar wordt de rits ern beetje gammel van.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 14:29

Ik gebruikte dat tasje altijd als brokjesvoorraad toen ik nog clickmethode deed.

Maar toch met alle insecten en vooral de herfstmijt / aoutats die al in de zomer feestviert, toch maar niet in het kort.