Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Mijn merrie heeft ook een jaar te koop gestaan met weinig interesse(tuswendoor er wel af en later er weer op). Ik ken zelfs mensen die haar advertentie hadden gezien, maar ze voldeed niet aan het plaatje dus gingen ze niet eens kijken.
Als ik zie met wat zij thuiskwamen en hoeveel lol ik ervan heb, hadden ze beter wel kunnen gaan kijken en dat plaatje los kunnen laten. Hoewel ik ook niet denk dat zij er hetzelfde hadden uitgehaald, maar wel een braaf paard gehad.
Ze was net te klein, vos, merrie en nog klassiek ook met korte vlakke gangen. Klopt helemaal, alleen wel een karakter dat veel meer waard is haha
MyWishMax schreef:Niks mis met eisen. Als ze realistisch zijn.En daar is niet iedereen goed in haha. Ik heb altijd een lijst hoor, sommige dingen wijk ik absoluut niet van af, anderen zijn voorkeuren en geen echte eisen. Ik ga niet bij een pony kijken, dat is echt te klein. En ok niet boven de 175 oid. Maar dat mijn voorkeur tussen de 165 en 170 ligt betekent niet dat ik niet bij 1 ga kijken van 163 of 173 oid. En leeftijd heb ik wel een min en max, maar ook een voorkeur en daar wijk ik wel weer van af. Kleur of geslacht vind ik echt niet boeiend, pas als ik 2 precies dezelfde paarden zou kunnen kiezen ga ik daarop letten.
Alleen gezondheid en karakter zijn harde eisen.
Maar ik let ook niet te veel op advertenties, inderdaad meer het paard zelf laten spreken en niet die mooie foto's of film, of juist die lelijke. En bij vragen gaat het niet om wat er letterlijk gezegd wordt, maar juist luisteren wat er niet gezegd wordt of hoe het verwoord wordt.
MyWishMax schreef:Ja, daarom moet eisenlijst ook weer bij je passen en vind ik niveau eigenlijk wel een hele belangrijke. Daarom kies ik dus niet voor onbeleerd. En zouden de minder ervaren mensen eigenlijk juist voor een ervaren paard moeten gaan ipv wel die onbeleerde en nog erg groene. Dat is 1 van de eisen die je, in mijn ogen, beter niet kunt laten vallen als je in budget niks vindt wat aan alles voldoet.
Kleur, ras soms, stokmaat, geslacht en zeker of ze mooi zijn of niet wel. Of de kwaliteit.
Maar ik snap zeker dat gevoel dan doorslag geeft boven verstand. Niet gek en ik ben stiekem heel blij dat ik heel zakelijk bijna kan kijken zelf. Maar gaat het helemaal.niet of is het lastiger?
paljaslaura schreef:Ik was per stom toeval tegen een paard aangelopen en leek zo wel leuk. Gereserveerd in gegaan, opslag verliefd. Nog een x gaan kijken en nog steeds leuk. Laten keuren maar had een heel zwaar verhoogd risico op 1 vd foto's. Als ie daar last van zou krijgen is het onbehandelbaar (zit op een rot plek)... Dus laten staan