Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:18

Ik praat onwijs veel met/tegen Ninthe..

Gewoon in de omgang zoiezo dingen als "Goedzo meisje" "Braaf hoor, knap van jou!" "Super!" of natuurlijk dingen zoals "HEE!! pas op hè!" en dan wel je stem verheffen zodat ze snapt dat het niet lief bedoeld is...

Maar ook als ik ergens mee zit, dan vertel ik dat gewoon ... ik zat bijvoorbeeld een poos terug eraan te denken om Ninthe te verkopen, dat heb ik haar toen ook verteld ... Ik heb altijd het idee dat ze dat wel snappen..

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:35

Ik praat ook altijd tegen paarden, de een iets meer dan de ander. Pas reed ik op het paard van mijn tante (echt een goedzak) en we hadden hele gesprekken :D

emmiehil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:58

Ja dat zingen, ik zing vaak gewoon omdat ik een liedje in mijn hoofd heb tijdens de les als de instructrice even niks tegen mij zegt, maar als je een hoog liedje neuriet, daar heb ik wel eens op gelet :P, dan merk ik dat sommige paarden echt nerveuzer worden. Doordat ze bijv. hoog opgooien of gewoon door het (draf-)ritme, klinkt mijn zingen altijd hysterisch op de een of adnere manier. Ik heb een vrij hoge stem daarom :P. Maar ik denk dat als je laag neuriet, gewoon lage tonen, wel een beetje varieren, dat een paard daar echt op reageert. Maar ik denk niet dat een paard het op prijs stelt als je de stal gaat vol bleren :P Gewoon lage tonen, rustig en als je iets zingt dat jou onstspant zul je misschien merken dat je paard ook ontspant. En als je dan iets zingt dat jou opzweept of nerveus maakt: het heeft EXACT dezelfde uitwerking op je paard! Alleen de tonen, woorden doen een paard echt niks :P

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:29

ik praat ook altijd tegen paarden, dat doet tog iedereen? :P

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:43

Ik praat altijd tegen mijn paard.
Als ik aant mesten ben ofzo. Dan ben ik beetje aant vertellen wat ik ga doen of gedaan heb. of dat ie braaf is geweest enzo..
Klinkt dom, maar is gewoon een gewoonte en ik voel me erbij op mn gemak, en mn paardjes ook!

Equiforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:41

Praten tegen je paard kan (zoals de TS al zegt in de startpost) inderdaad onrust opwekken bij je paard, maar alleen in bepaalde situaties. Je moet alleen tegen je paard praten als je zelf rustig en ontspannen bent, dan breng je dit namelijk over op je paard. Wanneer je gespannen bent is het echter beter om niet tegen je paard te praten: hij zal uit de toon van je stem afleiden dat er iets aan de hand is, en zal dus ook onrustig worden. ;)

BrittLandman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:32

ik praat wel tegen mijn paarden voor de beloning en rustig te houden en bevoorbeeld in concour braaf of super naar een hindernis om dat je moeilijk in concour een klopje op de half kan geven naar elke sprong

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:35

ik voer hele gesprekken met mijn paard... vertel haar al mijn problemen enz. en op wie ik boos ben. en als ze het goed doet praat ik ook tegen haar..
en als ik moet huilen begrijpt ze het ook dan sta ik onder haar hals en knijpt ze haar hoofd tegen mijn rug aan dus ff knuffelen.

Havanna

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:38

jahoor ook babbel met vanalles op ieder moment dat ik bij ze ben , paard, hond, kat , konijnen

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:37

Ik praat Altijd tegen me verzorgpaard Ging ik heele verhalen vertellen hij verteld het toch niet door :+
Ook als ik nog langs kom praat ik altijd tege hem ik vind dat altijd so leuk haha :P

mis_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:01

ja en met vreemde paarden ook vandaag had ik paad op school en moest paulien (fjordje) zo wat stappen en ike: dag paulientje, gaan we wandelen? heel de klas keek raar

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:09

Ik praat altijd tegen de paarden.
Vind het zelf prettig en je kunt ze met je stem geruststellen bij enge dingen.

bally3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:43

ja wij praten ook altijd met ze en je merkt dat ze het prettig vinden, het stelt hun op ze gemak, we moeten elke dag een hele drukke weg oversteken, in het begin was het zeer moeilijk maar door veel te praten en gerust te stellen vinden ze het niet erg meer en stan ze er ontspannen bij.
Ook als we bij de stal komen en we zeggen hee moppies, dan krijgen we altijd een hinnikje terug, echt schattig en lief haha

PuuNGekk13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:03

Hihi.
Jaaa. :D
Bijna altijd. :P :o

luciene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:07

Ja altijd!

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:13

Heerlijk je dag kwijt kunnen aan je paard, zat vaak aan t end van de dag ff bij ze om ff bij te kletsen of om ff mn verhaal kwijt te kunnen, altijd een luisterend oor en daarna een kusje krijgen van mn schimmeltje, maakte je dag weer helemaal goed :D

luciene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:08

ik praat meestal wel tegen mijn paard geeft mij zelf fijn gevoel en het paard ook:P

xLeviRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:49

ja ik praat veel met mijn paard . altijd als ik uit school kom hoe saai het was

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:01

Ja ik bespreek echt alles met me paard! Het is zo heerlijk dat dat lieve beestje ook gewoon lekker rustig blijft staan. En je kan gewoon rustig je hart luchten zonder dat het problemen oplevert.

Ja, mijn paard hoort hele verhalen aan.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:34

Ik praat best veel tegen mn paard. Gewoon om rustige woordjes te zeggen of om heb toe te spreken.
Ik merk dat hij er goed naar luisterd. Als ik aan het longeren ben en ik zeg stap gaat hij stappen en zo ook met de volgende gangen. Hoef alleen maar de woorden te zeggen en hij doet het. Ook als ik erop zit luisterd hij goed naar mijn stem.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:07

Aangezien ik met iPod rij focus ik me vaak íets te veel, waardoor ik snel tegen mijn paard ga praten zonder dat ik het door heb. Vaak zijn het dingen die ook nog eens over mezelf gaan.
'Let op je tenen, stomme doos!'.
'Hou hem nou eens actief'.
Maar uiteraard krijgt mijn paard het te horen als hij het goed doet, door middel van een schreeuw of enthousiaste kreet, waardoor hij alleen nog maar enthousiaster voor me aan het werk gaat!

Verder wordt mijn paard altijd begroet als ik hem uit het weiland kom plukken, gevolgd door een monoloog waarbij ik altijd vragen stel aan hem, hihi :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:13

Ik praat ook gewoon tegen mijn paard.. maar inderdaad niet als er iets engs aan komt ofzo.. behalve als we erlangs moeten en ze vind het heel erg eng dan spreek ik haar wel toe, maar niet van tevoren want dan wordt ze zenuwachtig. Net als een klein kind dat valt als je dan zegt ahh dat zal pijn doen gaat zon kind gelijk janken terwijl als je niets zegt ze vaak ook niet gaan huilen als het niet iets heel ergs is.. Een paard voelt ook aan of jij iets eng vind of gespannen bent.. Dat zullen ze dus ook wel herkennen aan je stem :Y) Lijkt altijd wel alsof ze echt naar je luisteren, en dat heb je met sommige verhalen toch wel nodig, aangezien paarden het lekker niet doorvertellen. O:)

Dogovrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:42

Ik denk dat iedereen wel tijdens het poetsen een beetje tegen z'n paard aan het kletsen is.
Denk ook niet dat het kwaad kan.

brosenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:39

ja en ook tegen vreemde paarden

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:46

Haha, ik praat altijd. Nooit echt over nagedacht ik praat gewoon graag. :+