Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:57

anneve schreef:
Cardy: Ze laat wel los, maar het paard kan dan nog wel even achter de loodlijn blijven natuurlijk. Net als jouw pony zie ik. Totdat ze het dier vraagt in een andere houding te lopen.

ook al laat ze direct los, ze moet het paard nooit in deze posistie dwingen. te belachelijk voor woorden dit.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:05

detour schreef:
Nee.. Er zijn waarschijnlijk meer overeenkomsten met Anky dan je denkt, hoor Cardy! Iedereen schijnt dat wel te hebben qua rijden! Knipoog

Ja daar heb je gelijk in...
Qua training rijd ik mijn paard ook liever iets meer achter de loodlijn, en wat dieper (met stukjes ertussen meer opgericht en op de loodlijn).

Zo wordt er bij Anky vaak ook getraind.

Maar zijn neemt dan weer net de extreme manier, het paard wordt gedwongen met de kin op de borst te lopen. Oftewel kropt zijn hald helemaal op.

Dit zou ik zelf nooit doen, vind ik niet paardvriendelijk en niet eerlijk tegenover me paard. Daarnaast zie ik geen meerwaarde om op deze manier te training.
(ik vind dat een paard dat zo gereden wordt, op dat moment niet goed zijn achterhand eronder kan zetten, en dus meer op de voorhand komen)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:38

Allejandro schreef:
geen woorden voor...
minstens, zo niet, erger! (dit dier wordt nog *bewust zo!* gereden, P&P is "maar" 1 a 2 rondjes gelongeerd zoals beweerd)..

najah vind allebei kei erg
ook al was het maar een paar passen hoe hij zo werd gelongeerd het is buitengewoon schandalig en dus gewoon dierenmishandeling.

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:30

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:40

goed gedaan!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:45

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:48

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:51

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:52

ja, ze hebben de ogen wel afgeplakt, maar je ziet op bijna elke foto wel een oranje boordje in het tenue No Cheer

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 23:15

Ook getekend

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:16

Natuurlijk moest mijn comp net nu weer moeilijk doen, maar ik heb me niet laten weerhouden en ook getekend. Is tenminste iets...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:33

Bedankt voor de link naar de petitie.
Heb ook getekent.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:45

ik heb ook getekend, wat een vreselijke blikken hebben veel paarden in de ogen op die plaatjes zeg, afschuwelijk.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:36

Is het slecht gesteld met de paardensport? Hoe komen jullie erbij jongens, ik lees hier reacties van tientallen zeer kundige toekomstige Olympisch Kampioenen!!! Lijkt me een mooi vooruitzicht voor de paardensport niet?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:39

Misschien een apart topic voor de petitie openen? Ben benieuwd hoeveel bokkers er uiteindelijk tekenen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:44

bromfiets schreef:
Arabesk schreef:

En de meeste ruiters en amazones op die plaatjes vertegenwoordigen Nederland...

Ik schaam me weer eens voor mijn eigen land.

Op de plaatjes zie ik trouwens 10 ruiters waarvan ik 3 NL herken. Wie zijn die overige 7?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:48

Touche, desiree!

gelukkig heeft een ieder die reageerd op deze wijze van rijden zelf ook enorm veel ervaring en kennis van de hoge dressuursport en zijn zij de toekomst van deze sport! komt helemaal goed in de toekomst!

dan zien we denk ik alleen nog maar bitloze paarden met schapevachtjes op de olympische spelen! hihi...kan niet wachten!

aan iedereen die deze petitie tekend:

denk er wel aan dat je onze hollandse trots onderuit haalt! de dressuursport is een van de weinige takken van sport waar op zo hoog niveau zo goed gepresteerd wordt! aangezien er hier in nederland natuurlijk niemand ook maar een centimeter met zijn hoofd boven het maaiveld uit mag komen worden deze hoge bomen direct getopt! uw dank hiervoor! anky zal zich danig gesteund voelen met dit soort petities en dat lijkt mij een leuke aanmoediging voor alle sporters die zich uit de naad werken iets op te bouwen! geweldig publiek zijn jullie toch!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:04

denk er wel aan dat je onze hollandse trots onderuit haalt! de dressuursport is een van de weinige takken van sport waar op zo hoog niveau zo goed gepresteerd wordt! aangezien er hier in nederland natuurlijk niemand ook maar een centimeter met zijn hoofd boven het maaiveld uit mag komen worden deze hoge bomen direct getopt! uw dank hiervoor! anky zal zich danig gesteund voelen met dit soort petities en dat lijkt mij een leuke aanmoediging voor alle sporters die zich uit de naad werken iets op te bouwen! geweldig publiek zijn jullie toch!

Het gaat niet om de Hollandse trots maar om het welzijn van het paard; daar wordt in deze alinea weer totaal aan voorbij gegaan.
De mensen die kiezen om deze sport zijn daar verantwoordelijk voor; het dier vraagt niet om topnivo, om Anky's of de Olympische Spelen.

Laten we niet aan het dier voorbij gaan in ons doel zo hoog mogelijk te eindigen in de dressuur...

Hoe meer druk, hoe meer het dier daar onder komt te lijden...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:07

Rhodos schreef:
bromfiets schreef:
En de meeste ruiters en amazones op die plaatjes vertegenwoordigen Nederland...

Ik schaam me weer eens voor mijn eigen land.

Op de plaatjes zie ik trouwens 10 ruiters waarvan ik 3 NL herken. Wie zijn die overige 7?

Gek he, deze foto's zijn immers gemaakt op het NK in Nijmegen Knipoog

Wat nou dramatische foto's? Bij zoveel paarden (niet LDR) zie je ook wel eens dat ze hun lippen optrekken en hun tanden zichtbaar zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:07

mm dus jij kiest liever voor een hoog nivo dan voor je gezondheid van je dier.
dan mag ik me wel eens afvragen wat voor iemand jij bent als jij dit juist aanmoedigd.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:15

ik ben schijnbaar de enige hier die realistisch is: paardensport is niet natuurlijk en gaat doorgaans niet over hoe gelukkig je paard is maar over hoe gelukkig ben jij met je paard!

ik heb niet de indruk dat de paarden van anky en vele andere topruiters erger of zwaarder mishandeld worden dan alle paarden hier op bokt bij elkaar, (dus ook die van jou lezer!)...er is geen mens hier die echt weet wat zijn paard voelt en nodig heeft en daar ook echt alles voor geeft en kan geven. mij zelf incluis! er is hier niemand die zijn paard nog nooit heeft geschopt, aan zijn kop heeft gehangen of zijn paard een nacht binnen heeft gehouden omdat dat hem zo goed uitkomt! iedereen die zegt dat dit bij hem nog nooit heeft plaatsgevonden heeft nog nooit een paard aangeraakt!

ik snap niet dat jullie allemaal durven te beweren dat je alles zo goed doet en dat wat anky doet zo zielig is! hou toch op!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:19

ik ben schijnbaar de enige hier die realistisch is

Misselijk

Het gaat er om dat je beide gelukkig bent met elkaar!!! Knipoog
Omdat je zelf al aangeeft dat je niet precies weet wat goed is voor je paard en wat het nodig heeft zou ik zeggen: Ga je dan wat eer in ethologie verdiepen, fysiologie etc., voordat je je mening zo ongezouten en ongenuanceerd geeft hier!

verder beweert niemand hier dat ze het zo geweldig doen en dat Anky alleen maar fout bezig is.

Beter lezen misschien? Beter funderen, je commentaar?...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:26

Goed punt vanitymay Knipoog

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:31

er worden hier petities getekend tegen een manier waarop anky en de rest van ons nederlandse dressuurteam met hun paarden omgaan!

dat zie ik wel degelijk als iemand aanvallen...er wordt niet gezegd dat iemand die hier reageerd het beter weet, maar naar mijn mening wel vaak genoeg gesuggereerd!

schijnbaar is men hier op de hoogte van een feit dat de rollkur (waar we het nu dus over hebben) vreselijke paardenmishandeling is...ik geef alleen maar aan dat de rollkur naar mijn mening een onderdeel is van de paardensport op zich en niet bedoeld om het dier te mishandelen. Tevens dat er zoveel zaken zijn die veel mensen normaal vinden binnen de paardenhouderij en sport, die mogelijk als paardenmishandeling zouden kunnen gelden gezien het feit dat niemand werkelijk op de hoogte is van wat een paard nou wil en nodig heeft! zo ook ik niet...

ik heb mijzelf lang genoeg in de paardenhouderij verdiept om te kunnen zeggen dat hoe ik het nu doe (omgaan met mijn paarden) naar mijn mening met de kennis die ik op dit moment heb, de beste manier is die ik ze nu kan aanbieden. mogelijk dat over een aantal jaren deze visie weer is veranderd maar dat zullen we dan wel weer zien.

ik vind het makkelijk om met een vinger naar een ander nog al in de picture rijdend persoon te wijzen terwijl er nog weinig feitelijk bekend is over deze manier van rijden en of dit dan wel schadelijk dan wel zielig voor het dier is! prima dat hier scherp naar wordt gekeken en er kritische mensen zijn die hier over discussieren maar een nogal ongefundeerde petitie tekenen is naar mijn mening oneerlijk en aanvallend tegen de personen waarop wij naar mijn mening trots op moeten zijn!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:33

detour schreef:
ik ben schijnbaar de enige hier die realistisch is

Misselijk

Het gaat er om dat je beide gelukkig bent met elkaar!!! Knipoog
Omdat je zelf al aangeeft dat je niet precies weet wat goed is voor je paard en wat het nodig heeft zou ik zeggen: Ga je dan wat eer in ethologie verdiepen, fysiologie etc., voordat je je mening zo ongezouten en ongenuanceerd geeft hier!

verder beweert niemand hier dat ze het zo geweldig doen en dat Anky alleen maar fout bezig is.

Beter lezen misschien? Beter funderen, je commentaar?...

Het is maar net vanuit welk oogpunt je hebt bekijkt. Knipoog Jouw mening is minstens zo ongezouten en ongenuanceerd op te vatten. Wie zegt dat Anky en haar paarden niet blij met elkaar zijn?