Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaniPlonk

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:08

Relaxed schreef:
Kijk en dit is wat Daniplonk mist, het inzicht van beide kanten van de verhalen en een zeker relativeringsvermogen.... Ja

Zal dan wel, maar ik blijf erbij dat ik het alleen vind gaan om de sport.. Ik wil ook gaan starten met mijn paardje als ze wat ouder is, lijkt me harstikke leuk, maar dat hoeft niet ten koste van haar te gaan. komt ze niet hoger dan de L of M.. lekker belangrijk.. dan doe ik toch wat anders met dr.. dan blijf ik de dingen doen die ik nu ook met dr doe.. daar is ze ook gelukkig mee hoor.. en dat is wat je hier ook weer te horen krijgt dat de paarden ongelukkig worden als ze niet meer mee doen aan de wedstrijden..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:10

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:
Kijk en dit is wat Daniplonk mist, het inzicht van beide kanten van de verhalen en een zeker relativeringsvermogen.... Ja

Zal dan wel, maar ik blijf erbij dat ik het alleen vind gaan om de sport.. Ik wil ook gaan starten met mijn paardje als ze wat ouder is, lijkt me harstikke leuk, maar dat hoeft niet ten koste van haar te gaan. komt ze niet hoger dan de L of M.. lekker belangrijk.. dan doe ik toch wat anders met dr.. dan blijf ik de dingen doen die ik nu ook met dr doe.. daar is ze ook gelukkig mee hoor.. en dat is wat je hier ook weer te horen krijgt dat de paarden ongelukkig worden als ze niet meer mee doen aan de wedstrijden..

SOMMIGE paarden. Goed lezen is ook een vak Clown

Succes met je wedstrijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:12

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

Oooo dus de wedstrijdsport mag ook afgeschaft worden voor jou... Geen handel, geen ponysport en ook geen wedstrijdsport... Dagdag paardenwereld... Doei!

Nou en het wil toch niet bij jou doordringen dat als je fanatiek wedstrijdruiter bent dat die paarden dan heus wel gelukkig zijn, ook al vind jij van niet... HET DRAAIT ECHT NIET ALLEEN OM DE WEDSTRIJDEN, MAAR OM ALLES OM JE PAARD HEEN INCLUSIEF DE WEDSTRIJDEN!!!

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:12

maikeltje schreef:
Pas nadat mijn paard is ingeslapen is er een andere gekomen. Daar heb ik heel bewust voor gekozen en heb dus ook 5 jaar geen (eigen) paard gereden. Je moet echt eens wat beter lezen Knipoog Ik denk niet dat jij of jouw ouders gaan verhuizen om een kreupel paard aan te kunnen houden, nou jij weer Haha!

Ik doe alles voor me paard dus hou daar je bek maar over.. mijn paard staat op de eerste plaats.
En de stal waar ik sta, ken ze makkelijk blijven staan ook al zou er nooit meer iemand op dr rug mogen.. en ze kan dr ook blijven staan tot ze 30 is.. dus verhuizen hoeven we niet.. en al moest dat wel, me moeder wil me dan echt wel helpen, haar hart ligt ook nog bij de paarden.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:13

Ik heb geen paard, dus ik zou het niet weten. Hangt van de band af enz.

Maar, als ik Nicky had. NEE ! Die gaat dan niet weg.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:13

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

volgens mij zijn we er nu uit Haha!

jij hebt dus niet DE ambitie om hoog in de sport te komen.
JOUW goed recht!
en 6x ik, dit is dus jouw mening Knipoog
en deze verschilt met de mening van een ander Knipoog
dus laat ieder zijn eigen mening hebben en andere ambities wat de paardensport betrefd.
niet iedereen is en denkt zoals jij Haha!
respecteer dat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:14

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:
Pas nadat mijn paard is ingeslapen is er een andere gekomen. Daar heb ik heel bewust voor gekozen en heb dus ook 5 jaar geen (eigen) paard gereden. Je moet echt eens wat beter lezen Knipoog Ik denk niet dat jij of jouw ouders gaan verhuizen om een kreupel paard aan te kunnen houden, nou jij weer Haha!

Ik doe alles voor me paard dus hou daar je bek maar over.. mijn paard staat op de eerste plaats.
En de stal waar ik sta, ken ze makkelijk blijven staan ook al zou er nooit meer iemand op dr rug mogen.. en ze kan dr ook blijven staan tot ze 30 is.. dus verhuizen hoeven we niet.. en al moest dat wel, me moeder wil me dan echt wel helpen, haar hart ligt ook nog bij de paarden.

Ah, nu leren we de ware daniplonk kennen... Ze kan het niet winnen met dr mening en gaat grof worden...

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:14

Relaxed schreef:
Oooo dus de wedstrijdsport mag ook afgeschaft worden voor jou... Geen handel, geen ponysport en ook geen wedstrijdsport... Dagdag paardenwereld... Doei!

Nou en het wil toch niet bij jou doordringen dat als je fanatiek wedstrijdruiter bent dat die paarden dan heus wel gelukkig zijn, ook al vind jij van niet... HET DRAAIT ECHT NIET ALLEEN OM DE WEDSTRIJDEN, MAAR OM ALLES OM JE PAARD HEEN INCLUSIEF DE WEDSTRIJDEN!!!
[/quote]

Ik verbied niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:15

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

Ik verbied niks..

Nee dat moet er ook nog eens bijkomen... Clown Maar zoals jij redeneert komt het hier op neer...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:15

Nou ga ik Daniplonk toch even bijspringen hoor Knipoog. Hoe wéten we zeker dat onze paarden al die wedstrijden leuk vinden (en ja, de mijne doen er ook aan mee). Als ik het ze vraag krijg ik geen antwoord (flauw), ik kan het vermoeden maar zeker weet ik niks. Je kan het alleen maar aannemen. Feit is dat paarden die aan wedstrijden mee doen veel vaker maagzweren hebben dan paarden die alleen maar thuis blijven. Paardenkliniek Wolvega is met een langlopend onderzoek op dat vlak bezig.

Wie zegt dat je paard het léuk vindt om naar een nieuwe eigenaar te gaan? Het zijn allemaal dingen die wij aannnemen, maar die we niet zeker weten. Van een paard hoeft al die heisa denk ik helemaal niet. Al weet ik dat niet zeker Knipoog

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:16

mirgino schreef:

JOUW goed recht!

zo kom jij dr nu pas achter..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:17

Dani het is kortzichtig om te denken dat een paard enkel bij jou (of zijnde de huidige eigenaar) gelukkig is. Een paard denkt niet zo. Het is meer dat de ruiter/amazone zulke gevoelens aan een paard hangt en dus zegt voor geen miljoen gaat ie weg. En daar is niks mis mee, maar als je het vanuit een paard bekijkt dan geeft dat beestje d'r alleen maar om of hij/zij optijd z'n natje en z'n droogje krijgt, en wat dat natje en droogje inhoudt kan nogal eens verschillen per paard.

Bovendien mag je wel eens wat minder sarcatisch doen, ieder z'n mug en ieder heeft zo z'n eigen doel met z'n paard. Daar is niemand meer of minder om.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-05-07 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:17

Ik denk dat paarden die ambitie ook niet hebben Sigaar

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:18

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

Tut tut, jij valt mensen aan he, niet andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:19

@ Promptertje: Je wéét idd niet of ze het leuk vinden, maar ik weet wel dat mijn paard het niet leuk vind om 24 uur alleen in de wei te staan zonder aandacht... Ook weet ik dat mijn paard nu goed in zijn vel zit, hij komt altijd bij me, doet niet vervelend of narrig met opzadelen (hij vreet het bit nog net niet op met hoofdstel in doen) loopt uit zichzelf de trailer in, is blij als ie op wedstrijd of les van de trailer af mag Knipoog en aan zoveel dingen merk je dat ie het leuk vind alles wat je met hem doet.. Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:20

DaniPlonk schreef:
mirgino schreef:

JOUW goed recht!

zo kom jij dr nu pas achter..

ik begrijp alleen niet waarom jij jouw mening zo opdringt aan iedereen,jij doet en denkt op jouw manier,laat de andere een andere mening hebben.

en hou jij jouw paard lekker tot de dood,en laat een ander zijn paard voor 1 miljoen verkopen Haha!
maak je niet zo druk Ach gut

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:23

promptertje schreef:
Nou ga ik Daniplonk toch even bijspringen hoor Knipoog. Hoe wéten we zeker dat onze paarden al die wedstrijden leuk vinden (en ja, de mijne doen er ook aan mee). Als ik het ze vraag krijg ik geen antwoord (flauw), ik kan het vermoeden maar zeker weet ik niks. Je kan het alleen maar aannemen. Feit is dat paarden die aan wedstrijden mee doen veel vaker maagzweren hebben dan paarden die alleen maar thuis blijven. Paardenkliniek Wolvega is met een langlopend onderzoek op dat vlak bezig.

Wie zegt dat je paard het léuk vindt om naar een nieuwe eigenaar te gaan? Het zijn allemaal dingen die wij aannnemen, maar die we niet zeker weten. Van een paard hoeft al die heisa denk ik helemaal niet. Al weet ik dat niet zeker Knipoog

Ik let op lichaamstaal, dat vertelt je een heleboel Ja

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:24

Relaxed schreef:
@ Promptertje: Je wéét idd niet of ze het leuk vinden, maar ik weet wel dat mijn paard het niet leuk vind om 24 uur alleen in de wei te staan zonder aandacht... Ook weet ik dat mijn paard nu goed in zijn vel zit, hij komt altijd bij me, doet niet vervelend of narrig met opzadelen (hij vreet het bit nog net niet op met hoofdstel in doen) loopt uit zichzelf de trailer in, is blij als ie op wedstrijd of les van de trailer af mag Knipoog en aan zoveel dingen merk je dat ie het leuk vind alles wat je met hem doet.. Ja

Oh, 24 uur in de wei vinden mijn paarden ook niet zalig makend hoor! Ze zijn denk ik toch te veel "vermenselijkt" om zichzelf in een wei (die toch vrij saai is) te vermaken. Maar vinden ze de aandacht an sich niet gewoon leuk - en misschien zijn er wel activiteiten die ze nu nog niet kennen, maar misschien vele malen leuker vinden dan de wedstrijden?

Ik probeer het altijd vanuit het paard te bekijken - al valt dat niet mee Lachen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:27

Kunnen jullie nou even ophouden met dat gekibbel?!Het wordt een beetje offtopic.
Slapen Ik vind het prima dat iedereen zijn paard wegdoet voor een miljoen maar dat bewijst wel dat je geen echte band hebt met je paard.Waarom zou je beste vriend weg doen?Het draait allemaal om geld !En wat de paarden daarvan vinden?Wat maakt dat uit?Hij krijgt het daar heel goed!Wie zegt dat je paard het goed krijgt?Sommige duurdere paarden hebben het echt niet makkelijk hoor.De hele tijd in stal staan en een uurtje getraind wordt.Nou joepie!Nogmaals:ik vind het prima dat jullie het doen, maar het bewijst wel hoe mensen tegenwoordig zijn.
edit:Ik tem even

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:34

Lavien schreef:
Kunnen jullie nou even ophouden met dat gekibbel?!Het wordt een beetje offtopic.
Slapen Ik vind het prima dat iedereen zijn paard wegdoet voor een miljoen maar dat bewijst wel dat je geen echte band hebt met je paard.Waarom zou je beste vriend weg doen?Het draait allemaal om geld !En wat de paarden daarvan vinden?Wat maakt dat uit?Hij krijgt het daar heel goed!Wie zegt dat je paard het goed krijgt?Sommige duurdere paarden hebben het echt niet makkelijk hoor.De hele tijd in stal staan en een uurtje getraind wordt.Nou joepie!Nogmaals:ik vind het prima dat jullie het doen, maar het bewijst wel hoe mensen tegenwoordig zijn.

Slapen Slapen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:44

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:
Op een gegeven moment ben je uitgereden met een paard, je komt dan op een punt dat je iedere dag hetzelfde doet, hij loopt de oefeningen, er is weinig verbetering meer mogelijk, dus op een gegeven moment ga je minder serieus rijden en 3/4 x per week het bos in, dat bos heb je inmiddels ook wel gezien, ook je paard vind het bos niet zo leuk meer als in de tijd dat je eens per week ging en uiteindelijk gaat bij mij dan de knop om dat ik er niet gelukkig van word, mijn paard niet en je gaat op zoek naar een nieuw baasje...
Zo heb ik het met mijn pony ervaren en ik vond het geweldig om te zien dat mijn pony het leuk had en dat dat meisje er met plezier op reed en er veel van leerde...
Een paard dat uitgekeken word op het bos??? Eerder op de dresuur zal je bedoelen, heb nog nooit gehoord dat een paard uitgekeken is op buiten rijden.. die van mij gaan het liefst elke dag naar buiten, iets leukers is er bijna niet voor ze

Niet ieder paard is hetzelfde hè..

Ik ben het volkomen eens met Relaxed &co. En waarom zou je geen band hebben met je paard als je hem verkoopt? Dat is in veel gevallen gewoon veel beter. Veel paarden vinden het niet leuk om de hele dag stil te staan. Dus als je te groot wordt voor een pony moet je hem maar houden omdat het anders zielig is, je geen band met je paard hebt en het je alleen maar omhet geld gaat? Dat is onzin. Denk je nou echt dat al die mensen die hun paard of pony verkopen het níets doet als hij weg gaat?

Je mist inderdaad inzicht en relativeringsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:46

Lavien schreef:

Offtopic??? Volgens mij blijven we de hele tijd ontopic, maar goed... En je zou familie/SA/cloon van Daniplonk kunnen zijn... Net zo kort deur de bocht... Slapen

En temse... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:49

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:
Op een gegeven moment ben je uitgereden met een paard, je komt dan op een punt dat je iedere dag hetzelfde doet, hij loopt de oefeningen, er is weinig verbetering meer mogelijk, dus op een gegeven moment ga je minder serieus rijden en 3/4 x per week het bos in, dat bos heb je inmiddels ook wel gezien, ook je paard vind het bos niet zo leuk meer als in de tijd dat je eens per week ging en uiteindelijk gaat bij mij dan de knop om dat ik er niet gelukkig van word, mijn paard niet en je gaat op zoek naar een nieuw baasje...
Zo heb ik het met mijn pony ervaren en ik vond het geweldig om te zien dat mijn pony het leuk had en dat dat meisje er met plezier op reed en er veel van leerde...
Een paard dat uitgekeken word op het bos??? Eerder op de dresuur zal je bedoelen, heb nog nooit gehoord dat een paard uitgekeken is op buiten rijden.. die van mij gaan het liefst elke dag naar buiten, iets leukers is er bijna niet voor ze

Oo die had ik nog ff gemist... Maar ik heb idd met mijn pony ervaren dat ze uitgekeken raakte op het bos... Ja Doordat we aan onze top zaten ging ik 3-4 x per week het bos in, gewoon omdat ik het in de bak saai vond.. In het begin als we weggingen was ze super enthouasiast, niet te houden en ging helemaal uit dr dak op de hei... Later ging ze echt weg zo van, we gaan weer... en werd ze pas enthousiast toen we op de terugweg waren... Nou dat zegt voor mij genoeg, die bekende lichaamstaal van je pony die je door en door kent... Ze vond het niet leuk meer in de bos...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:51

mirgino schreef:
ik snap al die antiverkoop praatjes niet!
mijn pony had ook al 5 eigenaars gehad voordat ik haar kocht op 4 jr leeftijd,ik heb haar nu 3 jaar en ze heeft het heerlijk naar de zin
en dat had ze ook bij die andere eigenaren,ik heb daar contact mee gehad.
de pony heeft totaal geen last gehad van de verkopen,anders was ze wel anders van karakter geweest Haha!

Tja, en mijn pony heeft op zijn jonge leeftijd wel last gehad van het vele gewissel van eigenaren. Het feit dat de vorige eigenaresse me vertelde dat hij geen vrolijke, maar een in zichzelf gekeerde jaarling was, vind ik heel erg triest. En dat omdat mensen maar een veulen fokken en hem maar door blijven verkopen, omdat 'ie niet 'vol deed'. Kun jij niet erg vinden, IK vind dat wel erg.
En bepaalde gasten die hem voor een miljoen willen kopen (wat al nooit gaat gebeuren, hahaha Haha! ), kunnen wat mij betreft meteen weer naar huis met hun miljoen en gouden kooitje. Doei! Doei! Doei!

Mijn paard blijft bij ons voor de rest van zijn leven.
(en wat ik verder over verkopen denk, zie meerdere posts in dit topic). Slapen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:55

Relaxed schreef:
Lavien schreef:

Offtopic??? Volgens mij blijven we de hele tijd ontopic, maar goed... En je zou familie/SA/cloon van Daniplonk kunnen zijn... Net zo kort deur de bocht... Slapen

En temse... Clown

ja offtopic!De hele tijd maar kibbelen.Er komt geen einde aan!En nee ik ben geen cloon van wat dan ook.Ik bepaal zelf wel wat ik doe en wat ik zeg !Dan hoef je nog geen cloon te zijn!