Paloma, het verhaal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:44

Marigold schreef:
linda, weet jij meer over Mariska, of ze van BM is?
jij zit toch ook in dat topic over die stal, op manegehuiskamer?

heeft de pony daar gestaan?
hm, als ik tijd heb zoek ik het even na, waar en hoe BM genoemd werd..

Er is gezegd dat ze op BM stables heeft gestaan. Is inmiddels nagevraagd bij BM stables, dat is niet zo dus.

De handel van Mariska is een andere stal in Poortvliet. BM zit ergens anders.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:46

Nee Melanie is van BM, Mariska niet. SiCa, je hebt gelijk.

@Slimmerik: toch denk ik dat haar vader beslist heeft, niet zij. Dat het een verwend, niet al te slim meisje is: ander verhaal.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:47

Als mariska en Melanie daadwerkelijk vrienden zijn dan kan je n gok wagen. En hoezo niet mailen? Misschien zoekt iemand wel een paardgefokte e-pony met welke kleur dan ook.. ik gaf een voorbeeld. Ken er genoeg die zoiets zoeken.. Knipoog En ook nog een Bm stables gemailt hebben ook Knipoog

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:48

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:49

jeetje dat is grove taal Verdrietig

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:50

omdat hun hier meelezen dus weten dat je gaat bellen Knipoog
weinig kans dat ze paloma aan zouden bieden als ze die hebben

kan je misschien beter bellen ervoor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:51

Komt inderdaad niet al te slim over....

Alane

Sunrise19

Ja heb je wel gelijk in Knipoog maar hoe groot is de kans dat als er meerdere mensen zo'n pony zoeken dat ze dan haar niet aanbieden? Als ze verkocht word en dan weer ergens op bokt boven water komt krijgt diegene het hele verhaal toch wel te horen Knipoog

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:52

Alane schreef:
_Inge schreef:

Dan zijn er wel andere opmerkingen geplaats die grover zijn......

ik heb dat topic niet gelezen zie alleen haar reactie

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:53

jah idd..naja je kan t proberen.
of andere in deze regio misschien hun?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:53

goh, is ze nog steeds zo onschuldig nu? of komt dat ook door de medicijnen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:54

IKbenEllen schreef:
Nee Melanie is van BM, Mariska niet. SiCa, je hebt gelijk.

@Slimmerik: toch denk ik dat haar vader beslist heeft, niet zij. Dat het een verwend, niet al te slim meisje is: ander verhaal.

Zeker heeft vader beslist. Maar ze was er volledig mee accoord. Als je een beetje gevoel in je botten hebt en van paarden houdt, laat je een paard wat duidelijk pijn heeft niet slachten zonder er een DA bijgehaald te hebben.

En ga je zeker niet met je vader een andere pony uitzoeken. Je doet er alles aan dat je paard goed terecht komt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 12:54

Alane schreef:
Lynn_Nikita schreef:
dat die pony verkocht werd vind ik aan ene kant logische reactie van die vader, aan andere kant is sl niet eerlijk geweest tegenover he,. Zij verklaard in meerdere topics dat ze wist dat moeilijk paardje was en zij geduld had en vertrouwen wilde terugkrijgen. na 1 ongeluk, wat kwam omdat zij haar pony opjoeg terwijl hij in vreemde omgeving stond, moet pony op tel en sprong weg.

Dat opjagen heb ik dan geheel gemist... en dan nog, een paard slaat niet per ongeluk.. ik las dat ze het snoepjes aan het voeren was en dat het dier toen schrok en schopte.. naar mijn weten waren er geen getuigen...

- Er werd op ander topic verteld dat ze de pony in bak op aan jagen was en de vorige eigenaren daarvoor gewaarschuwd hadde dat ze da wel eens kan uithalen

Lynn_Nikita schreef:
Dan word paloma aan handelaar verkocht , maar regelt anouk dat ze bij haar word gebracht ( of zij daarheen moest, is onduidelijk)
En dan begint de soap... Wat die ouders met dat paard doen, dat mogen ze helemaal zelf weten, ook al gaat heel bokt op z'n kop staan (en dan heb ik het verkopen aan een handelaar, slager, circus, dierentuin... verzin maar wat)
Anouk is helemaal geen partij in deze... was en is niet de eigenaar helemaal niets...

-LS gaf zelf aann dat de pony naar anouk zou gaan. en idd wat die ouders ermee doen moeten ze zelf wete, maar als ik afspreek met anouk en allison dat ik erheen ga en hem koopo, aanbetal en vertrek is erg gek als ik aankom en pony al weg is.

Lynn_Nikita schreef:
Wat ik niet vind kloppen is dat die vader nieuwe pony koopt, om goed te maken wat er gebeurd is en nog niet geleerd heeft.

Dat is wederom een draai die eraan gegeven wordt... moeten die ouders toch zelf weten of ze iedere week, maand, jaar, seizoen een andere pony kopen voor hun dochter???

-idd, dat ze nieuwe pony kopen, prima, moeten hun weten, maar ze kopen een nieuwe terwijl de ene nog niet weg is en nu ineens zo snel mogelijk weg moet en die man er 1500- verlies op maakt. Ook kan die allison e rnu niks mee omdat ze nog ziek is. Wacht dan maandje met kopen, zoek eerst eens een pony die bij je past en waar je mee gereden hebt

Lynn_Nikita schreef:
Bij Paloma hebben al mensen op bokt gezegt vraag proeftijd aan , en laat keuren, doet ze niet. Krijgt ongeluk en doet precies hetzelfde.
Ik laat ook niet keuren, die niet aan proeftijd helemaal niets... een ongeluk heet niet voorniets een ongeluk... Had ze met een proeftijd/keuring ook niet kunnen voorkomen.

-idd, had met proeftij niet kunnen voorkomen worden, maar dan kon ze wel terug naar oude eigenaar, die nu trouwens ook het paard terug wilde nemen, maar na ruzie met die vader ineens niet meer wilde. reachtzaal zou te lang duren volgens die vader dus moest ze meteen weg.
keuren had mss wel kunnen veranderen, word nl gezegd dat zadel niet pastte en paard last had van rug. mss was zoiets bij keuring wel eruit gekomen.

Lynn_Nikita schreef:
ook word paloma gekocht en verkocht via Mariska, die er ineens flink geld op verdiend, en komt ook zembla bij haar te staan, waarbij mariska ook een grote rol heeft gespeeld.

Wat die ouders met die pony doen is hun pakkie aan... en als ik een pony koop en weer verkoop hoef ik hem toch niet voor de aanschafprijs te verkopen?
Het is broodwinning voor een handelaar.
Waar Soraya haar pony stalt gaat helemaal niemand op bokt wat aan... wie zijn wij om daar over te oordelen?

-Ik heb niks gezegt over stalling, die staat niet eens bij mariska maar bij een boer waar ik ook langsgereden ben die dag. Mariska doet zich bij die paardekennisloze vader voor als iemand die wil helpen, maar ondertussen leugens verteld en flink geld verdiend.

Lynn_Nikita schreef:
En dan word ik door haar vader uitgemaakt als iemand die geld wil verdienen, en door bepaalde mensen op bokt als naive penny met zakgeld.

Je gaat op pad om een pony te kopen van iemand die niet eens de eigenaar is van die pony...
Op zich ook niet zo vreemde reactie van die vader... en niet om te beledigen.. kijk eens op bijv. marktplaats wat een gemiddelde E-pony merrie met KWPN papieren kost? en dan heb ik het niet over de wedstrijdpony's maar groene pony's...

-wat heeft dat geld er nu mee te maken?? of pony via marktplaats. ik was niet op zek naar een pony, en wil dus ook niet goedkoper een pony vinden, maar wilde helpen omdat dat gevraagd werd door zowel allison als anouk

Lynn_Nikita schreef:
ipv dat die vader hulp zoekt bij betrouwbaar iemand en heeft geleerd nu hij 1500- is kwijtgeraakt, gebeurd nu precies hetzelfde.

Hoe weet jij nu dat die persoon niet betrouwbaar is?

-Omdat zij overal op internet te vinden is als niet betrouwbaar, en ik haar zelf op genoeg leugens heb kunnen betrappen

Lynn_Nikita schreef:
Kopen felle pony, niet gereden, niet gekeurd, en zij kan niet eens lopen na dat ongeluk. Waarom niet eerst wachten totdat ze helemaal beter is, dan rustig p zoek naar geschikte pony, deze rijden, op proef kopen en laten keuren???
Dat is voor ons een vraag en voor die mensen een weet... en daar hoeven ze absoluut geen verklaring voor af te leggen

-dat is niet een vraag, dat is bewezen dat dat niet gedaan is. En sorry, maar als iemand een 1e of 2 keer pony koopt en adviesen krijgt en die in wind slaat omdat ze het wel beter weten f eenhandelaar geloven, prima, maar vind ik beetje dom van ze
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-02-07 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:54

hum denk toch dat door opmerkingen als deze
het dus is dat mensen zich zorgen maken over de nieuwe pony en dat het een hoop zegt over hoe sl in elkaar steekt
Citaat:
Citaat:
Ik keur haar zelf haha nee als ik erachter kom dat ze iets heeft dan verkoop ik haar gewoon spuit ik er gewoon wat in daar kan ik wel aankomen via maris

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:55

Nou een vriendin van me heeft wel een kwpn e-pony aangeboden gekregen. Lijkt me sterk dat paloma dit zou zijn. Zal zometeen nog even navraag doen. Ze smste me dit en niet verder bij nagedacht tot nu Lachen

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:56

verveel me en was haar berichtengeschiedenis aan het lezen.

Dacht misschien is ze toch wel ok en zijn we idd niet zo leuk bezig.
Maar mijn mening is ongewijzigd...

Ow ja Anoek, vraagje, zover als ik lees was jij echt wel goede vriendinnen met haar.
Hoe zit dat nu, speel jij al lang onder 1 hoedje met haar of wat?
Vind het namelijk erg vaag

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:56

Paloma is denk ik nu veeeeeeeeeeeeel geld waard hahaha
die pony is wereld beroemd geworden

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:57

Dit is ook een reactie van SL :
*** Ik keur haar zelf haha nee als ik erachter kom dat ze iets heeft dan verkoop ik haar gewoon spuit ik er gewoon wat in daar kan ik wel aankomen via maris ****

Sorry hoor maar wat een achterlijk kind Bloos
Ze verdient gewoon NOG geen paard ...
Kan er amper mee omgaan Ach gut

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:58

Volgends SL heeft ze nationaal gelopen.. En 9 is? gaat even rekenen * En dan voor zo weinig die pony wegdoen.. klopt gewoon niet..

Arabian_Girl

Weet niet wat je loopt te banketstaaf.Maar idd was totdat ze ineens paloma niet meer brachten!
weet niet wat hier vaag aan is..

_Inge

Rissjuh17 schreef:
Volgends SL heeft ze nationaal gelopen.. En 9 is? gaat even rekenen * En dan voor zo weinig die pony wegdoen.. klopt gewoon niet..

later zegt ze dat ze maar 1 keer landelijk is gestart en verder alleen onderling

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:59

Vind het vage eraan dat je zo ineens omslaat je wist dat ze naar de slacht ging, dat stond in jullie topic ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:00

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:00

_Inge schreef:
Rissjuh17 schreef:

later zegt ze dat ze maar 1 keer landelijk is gestart en verder alleen onderling

zegt ook niks ..als ik met mijn pony dadelijk in frankrijk met het tournement meedoe heeft zij dan ook internationaal gelopen Clown