slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vereal

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:51

Ik ben ertegen om een paard te laten slachten. Het is niet eerlijk tegenover het paard.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:37

Hoezo niet eerlijk? Dood is dood, ze komen zonder slacht ook je paard ophalen in een container van vilbeluik...
Met spuitjes kan ook iets mis gaan...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 07:42

oftewel, kom eens met wat argumenten.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:05

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik zou willen met mijn oudje. Het is kiezen tussen twee kwaden...

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:26

Ellebel schreef:
Marahorse, de rendac heeft ook een speciale ophaaldienst voor paarden, komen ze hem met een soort trailer apart halen.
.

Hebben wij dit ook in Belgie? Dat zou ik dan toch al een stukje aangenamer vinden

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:28

Natasja91 schreef:
Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik zou willen met mijn oudje. Het is kiezen tussen twee kwaden...

Dat blijft het altijd, een moeilijke keuze.....

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:36

Ik dacht altijd dat 't heel snel ging om een paard te laten inslapen. Ik dacht hij/zij krijgt een spuitje en binnen 5 minuten slaapt die.... maarja dat blijkt toch even anders te zijn.
Ik kan nu ook wat beter accepteren dat paarden naar de slager gaan i.p.v. laten inslapen... want eigenlijk is dat gewoon beter omdat die dan minder hoeft te lijden...

meissiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:15

paardje van ons word deze week ook geslacht Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

meissiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:16

van onse kennis moet dat zijn.
wel heel rot.
maar het is niet anders

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:48

Vereal schreef:
Ik ben ertegen om een paard te laten slachten. Het is niet eerlijk tegenover het paard.

Bovenstaand vind ik nog steeds een hele sterke ! Och och kind toch....
Ik ben tegen doodgaan in het algemeen maar ja wie luistert er naar me..... Knipoog

Feel_Free

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:53

Ik zou mijn pony echt niet tegen willen komen in een frikandel !
Dus dan laat ik ze liever inslapen en bij inslapen wat je zelf zegt je stuurt iemand die bijna op sterven licht waar je een hechte band mee hebt toch ook neit naar de slachter zo van dan lijdt die minder.
Die laat je toch ook vredig inslapen ? Als eht even kan zou ik met mijn pony hetzelfde doen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:34

Feel_Free schreef:
Dus dan laat ik ze liever inslapen en bij inslapen wat je zelf zegt je stuurt iemand die bijna op sterven licht waar je een hechte band mee hebt toch ook neit naar de slachter zo van dan lijdt die minder.
Die laat je toch ook vredig inslapen ? Als eht even kan zou ik met mijn pony hetzelfde doen.

Maar dan is dat wel puur voor je eigen gevoel, wat ik overigens wel kan begrijpen hoor, maar ik vind
het opzich wel een beetje een rare vergelijking, net alsof je iemand die op sterven ligt naar de slager stuurt? Clown

En een paard heeft dat besef ook niet, maargoed, zoals ik het al zei, dat gaat natuurlijk om je eigen gevoel Ja .

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:45

Feel_Free schreef:

En daarnaast al gaat je pony naar de slager hoeft hij helemaal niet in een frikandel terecht te komen dat bepaal je ook zelf.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik ga niet iets waar ik jaren van gehouden heb of dat nu een mens of een dier is in mootjes laten hakken en opeten. Maar ik denk wel dat de manier van euthanasie bij een slager heel doeltreffend is en iid in minder dan een seconde gebeurd. Ik weet alleen niet of ik zelf met het idee kan leven omdat het niet goed voelt tenzij de siituatie er naar is.

rintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:20

ik zou mijn paard nooit laten slachten..

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:35

rintjuh schreef:
ik zou mijn paard nooit laten slachten..

heb je hier ook argumenten bij?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:48

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:34

meissiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:48

tuurlijk is slachten niet leuk.
maar wat dacht je hoe inslapen gaat.
daar hebben ze meer last van dan laten slachten ze merken het niet ze zijn met 1 klap dood.
maar met zo prikje gaat het geledelijk. en sommige stibbelen ook dan nog tegen dat ze willen blijven bestaan en dat is helemaal geen pretje je ziet gewoon hun angst in de ogen van help me zeg maar zo ernstig kijken ze.
ik zeg oko niet dat ik er voor ben.
maar ja liever voor geen van bijden.
maar bij sommige is er gewoon geen andere keus.
je kan het ook zo zien van als er nou nooit dieren werden geslacht had nooit iemnad vlees.
ergens is het goed voor dat er dieren worden geslacht.
maar ja zo kijk ik er ook niet tegen aan. hahah

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:51

ik merk in dit topic dat mensen denken dat je paard altijd voor consumptie word gebruikt na een slacht...

dat is niet waar... daar kan je zelf voor kiezen, als jij dat niet wilt, wordt hij daar ook gewoon opgehaald en verbrand...

ik vind slacht eerlijker tegenover het paard... hij beseft het niet...

ik heb door mn stage heel veel paarden gezien die werden ingeslapen en je ziet de angst in de ogen van het paard op het moment dat hij door zijn benen zakt..

maar ja ieder zijn eigen mening...

maar ik heb beide gezien en ik sta gewoon heel erg positief tegenover de manier waarop een paard geslacht word... het gaat allemaal zo snel...

mijn paard gaat ook niet het vlees in, maar hij wordt wel geslacht, mocht ik ooit moeten kiezen

- ik vind niet dat mensen kunnen zeggen "mijn paard gaat nooit naar de slacht" terwijl ze helemaal niet weten hoe zo slacht gaat!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:35

Promessa, dat over die consumptie is pas een keer of 100 verteld Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 08:49

Ligt eraan of mn paard nog te vervoeren is naar het slachthuis (is geen consumptiepaard) of dat hij plotsklaps een spuitje moet hebben. Stel dat hij een gebroken been of iets dergelijks heeft,of hele erge koliek, dan wil ik hem inslapen. Maar heeft hij een ziektebed en is nog redelijk te vervoeren dan gaat hij naar de slager. Wil alleen niet dat hij geconsumeerd wordt, dankzij het topic: viewtopic.php?f=48&t=730842&hilit=
weet ik nou meer van het slachten dan daarvoor en zo verschrikkelijk is het daar niet aan toe gegaan.
Liefst van alles heb ik dat hij (als hij oud is) sterft op de wei. Oke dan moet hij uit het land gehaald worden, maar dan heb ik in ieder geval niet de executeur geweest.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:04

idd indianlady, die hoop heb ik ook nog steeds. ik hoop dat wanneer het moment daar is, ik mn beestje vind in de wei en de keuze al door de natuur gemaakt is, maar ik dnk dat dat maar weinig voor komt helaas...

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:15

Het lijkt me een verschrikkelijk moeilijke beslissing, zowiezo als je moet besluiten om je dier in te moeten laten slapen. Toch vind ik dat wij mensen in de "gelukkige" positie zijn om dit besluit te kunnen nemen voor de dieren waar wij van houden. Wij kunnen met ons verstand over de dingen nadenken zoals: Slachten of spuitje. Ik denk dat er aan beide methodes voor- en nadelen aankleven. Gelukkig heb ik nog geen paard moeten laten inslapen maar wel 2 honden en 3 katten. Deze heb ik bij mij thuis op mijn schoot in hun vertrouwde omgeving laten inslapen. Ze zijn heel vredig gegaan, allemaal.
Als ik deze verhalen allemaal lees dan blijft de beslissing moeilijk, wat doe je als je voor deze keuze komt te staan?
Een paard is een vlucht en prooidier dus als hij een spuitje krijgt zodat het moet gaan liggen zal die daar uiteraard proberen tegen te vechten, het paard wordt "prooi" als het ligt, dat is nu eenmaal het instinct dus vecht. Ik zal denk ik (heb nog niet voor die keuze gestaan hoor) er voor kiezen om mijn paard in te laten slapen dmv een injectie in zijn vertrouwde omgeving waar ik bij ben om hem ( voor zover mogelijk) het gevoel te geven dat het niet erg is en dat ik erbij ben om over hem te waken. Ik ben immers (als het goed is) "de leidende merrie". Als ik nadenk over het slachthuis dan komen er allemaal spookbeelden in mijn hoofd, zoals een "dodelucht". Volgens mij moet een paard dat instinctmatig dat voelen, ruiken. Misschien dat het "doodgaan" op zich veel sneller gaat maar alleen het idee al (voor mij dan) dat ik mijn paard weg zou moeten brengen naar een plaats waar het naar "dood" ruikt lijkt me verschrikkelijk maar nogmaals dat zijn mijn ideeën over een slachthuis.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:58

meissiexx schreef:
ik zeg oko niet dat ik er voor ben.
maar ja liever voor geen van bijden.
maar bij sommige is er gewoon geen andere keus.

Sterker nog, volgens mij is er geen 1 paard onsterfelijk Haha!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:13

TJa, dan is mijn vraag weer.......
Eten jullie allemaal geen kroketten en frikandellen..........???

Het is lastig als je paard om wat voor reden dan ook ingeslapen moet worden of geslacht moet worden.......
Het is allebei vervelend hoor!!! Het zou voor mij ook niet zoveel uit maken, als het maar snel zou gebeuren!!!