Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:51

*\o/* *\o/* zohee wat super voor jullie zeg! *\o/* *\o/*

meestal hoor of zie je nooit meer wat van je zadel :n

hopelijk zijn er meer die hun zadel straks weer terug hebben :))

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:47

Rockey, jammer dat de rest er niet bij zat, ik ben toch wel erg benieuwd waar dat dan is gebleven, maar dat zal jij vast ook wel zijn.
Goldyp, fijn dat jullie zadel ook weer terecht is!

Jullie zadels waren toch bij wedstrijden gestolen? Die andere 14 dus misschien ook wel, het zou mooi zijn als jullie het ook in het topic op de voorpagina plaatsen met de melding dat die van jullei op wedstrijd gestolen waren, misschien kijken er daar nog anderen mee.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:25

goldyp schreef:
GROOT NIEUWS!!!!!!

IK HEB VANMORGEN REAGEERD OM DE OPROEP VAN ANIA ( ZIE EEN PAAR POSTS HIERBOVEN)

IK BELDE MET POLITIE HAAGLANDEN EN IN EERSTE INSTANTIE WERD MIJ GEZEGD DAT HET ALLEEN ZADELS WAREN UIT DE OMGEVING HAAGLANDEN ( HOE KAN ZIJ DAT NOU WETEN?), OMDAT IK ZELF EROP AANDRONG DAT MEN TOCH MIJN GEGEVENS OVER HET ZADEL NOTEERDE HEEFT DE MEVROUW DIT GEDAAN.

EN IK WORDT ZOJUIST GEBELD

ONDANKS DAT HET ZADEL DUS IN ROSMALEN GESTOLEN IS ZAT MIJN ZADEL ER DUS OOK TUSSEN.
TIJDENS ONS TELEFOONGESPREK HEBBEN WE UITGEBREID DE KENMERKEN VERGELEKEN EN HET KAN NIET MISSEN DIT IS MIJN ZADEL.
VOLGENDE DE POLITIE KAN HET NOG WEL EVEN DUREN VOORDAT IK HET TERUG KRIJG WANT DE DADERS ZIJN IN HET VIZIER MAAR DE ZADELS ZIJN NOG WEL BEWIJSMATERIAAL EN IS AAN DE OFFICIER VAN JUSTITIE WANNEER WE HET TERUG KRIJGEN.

HELAAS HEB IK WEL VORIGE WEEK NET EEN NIEUW ZADEL GEKOCHT EN ONDANKS DAT ER MAAR 1 KEER OP PROEFGEREDEN IS KAN IK WEL TERUG DOEN NAAR DE WINKEL MAAR TREKT MEN MAAR LIEFST 200 EURO VAN DE NIEUW PRIJS AF BELACHELIJK GEWOON, ER IS MAAR EEN KLEINE 30 MINUTEN OP GEZETEN.

MAAR DIT LOS IK OOK WEL WEER OP VOOR MIJ IS DE ZAAK ROND EN ONDANKS DAT ER DENK IK NIEMAND IN GELOOFDE HEB IK DUS BINNENKORT WEER MIJN EIGEN ZADEL TERUG.

MIJN DAG IS WEER GOED

Gefeliciteerd.

Had ze ook gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Ga dus nog maar een keer bellen aangezien Rosmalen en Schijndel niet ver uit elkaar liggen. :o

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:52

Had ze ook gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Ga dus nog maar een keer bellen aangezien Rosmalen en Schijndel niet ver uit elkaar liggen.

ja ik zou dat ook nog maar eens een keer doen, ik weet niet of je zadel al lang verdwenen is?
het leek er op dat dit recent gestolen zadels zijn.
Maar ja je ziet wel als ik zelf niet aandrong bij de politie dan had ik dus nu nog mijn zadel niet terug.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:53

goldyp schreef:
Had ze ook gebeld en kreeg hetzelfde antwoord. Ga dus nog maar een keer bellen aangezien Rosmalen en Schijndel niet ver uit elkaar liggen.

ja ik zou dat ook nog maar eens een keer doen, ik weet niet of je zadel al lang verdwenen is?
het leek er op dat dit recent gestolen zadels zijn.
Maar ja je ziet wel als ik zelf niet aandrong bij de politie dan had ik dus nu nog mijn zadel niet terug.

Mijne is in November gestolen :o

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:10

Er zijn gister in Noordwijkerhout weer zadels gestolen. Ze blijven maar bezig...
Fijn dat er een paar zijn die hun zadel terug krijgen!

Fleurrr_

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:22

Toen er bij ons zadels werden gestolen dachten wij dat de dieven wel naar het buitenland waren gevlucht ofzo, maar blijkbaar blijven ze gewoon Nederland..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:50

Ik ga maar eens foto.s maken van mn zadels anders zou ik ook geen kenmerken weten... Eens goed bestuderen voor t geval dat... Niet te hopen uiteraard...

Wel super dat sommigen toch hun zadels terug hebben!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:44

er is gisteren in veldhoven weer een zadel gestolen, dus ze zijn nog steeds aktief!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:44

afgelopen nacht zijn er bij ons twee zwartleren dressuurzadels gestolen van het erf van de boerderij in linschoten. dat ligt naast woerden in de omgeving utrecht.
het gaat om 1 Bates Caprilli zadel met CAIR. aan het zadel zaten leren beugelriemen van knight rider en metalen beugels, de beugels waren al wat ouder, oorspronkelijk messing-gekleurd, maar inmiddels veel lichter en met aanslag hier en daar. het zadel is deels opgevuld met wol en deels met de CAIRpanelen. aan de voorkant missen er twee schroefjes die de zitting van het zadel vastschroeven nadat de gullet is verwisseld. het zadel heeft ook kleine sneetjes onder het eerste zweetblad voor het opvullen dus. het is ong. 17,5'' al weet ik het niet meer precies, het is niet breed, het lag op een arabier met een normale schoft. de kniewrongen konden met klitteband verwisseld worden, hier bleef altijd veel haren zitten, het kan dus dat er witte haren zitten onder het zweetblad. het lag voornamelijk op een schimmel en daarnaast periodiek op een bruine

het andere zadel is een Kieffer, het kan een Wien model zijn. aan dit zadel zaten geloof ik ook leren stijgbeugels. de beugels waren endurance kooibeugels, van sterk plastic meen ik. dit zadel is al wat ouder maar zag er nog goed uit. er zitten hier een daar wat slijtplekken op, heel licht. dit lag ook op een arabier met een normale schoft. dit zadel was ook ong. 17,5'' het lag voornamelijk op dezelfde schimmel.

de singels zijn ook meegenomen, twee neoprene dressuursingels. de singels moesten nog gewassen worden, dus het zou kunnen dat er witte of bruine haren opzaten.

alle informatie is welkom!!!!!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:14

Gisternacht zijn er in Nieuwerkerk aan den IJssel 5 zadels gestolen. Waaronder een Euroriding Diamant, 17,5 inch met zadelhoes, rondgenaaide beugelriemen e.d.
Ook een westernzade

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:23

Ik hoorde in de ruitersportzaak dat vorige week in Enschede en omgeving weer zadels gestolen zijn... Toch wel in de buurt
:'-(

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:58

Das mooi balen! Moeten maar goed in de gaten houden dan. Waar in Enschede en omgeving? Of is dat niet gezegd? Krijg spontaan de kriebels ( en denkt aan haar fijne Kieffer zadeltje).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:01

er blijft helaas maar 1 optie
zadel mee naar huis nemen
die van mij gaat echt mee naar huis
ik wil dit geen tweede keer meemaken
en nieuwerkerk a/d ijssel is best dichtbij

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:25

Er zijn 12 zadels gestolen bij Stal Staal in Eemnes. Ik weet niet om wat voor zadels t gaat.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:14

Oei, nu komt het wel heel dichtbij...

Minko3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:29

Sappos schreef:
Er zijn 12 zadels gestolen bij Stal Staal in Eemnes. Ik weet niet om wat voor zadels t gaat.

Helaas was dat bij ons op stal :( Het zijn allerlei verschillende zadels, dressuur, western, boomloos. Dus het maakt ze helemaal niks uit. Dus let op je spullen.

SpankerFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:35

Dit had ik vanochtend geplaatst, maar het topic ging op slot en werd ik doorverwezen naar dit topic:

Zadelroof Soest in de nacht van 4 mei op 5 mei

Vanochtend kwam ik om half 8 op stal om de paarden te voeren. Met de slaap nog in mijn ogen maakte ik de deur van de zadelkamer open en zag ik dat de tegenoverliggende deur was ingeslagen en dat gewoon alle zeven zadels weg waren. De dekjes die eronder lagen hadden ze gewoon op de grond gegooid.
Wij hebben een kleine pensionstal met zes paarden. Niet alleen mijn eigen zadel is dus weg maar ook die van al onze pensionklanten, wat echt heel erg vervelend is.
Er lagen nog twee goedkope zadels, maar blijkbaar waren die dus niet waardevol genoeg om mee te nemen. Ook stond er een KTM crossmotor, maar die is ook blijvens staan. Een gerichte zadel actie dus.

Het gaat om de volgende zadels (ik zal het updaten zodra ik van ieder zadel ook het juiste type heb)
-2x JC Saphir 17,5 inch (nog geen twee jaar oud)
-1x JC Saphir 18 inch (Nog geen twee jaar oud)
-1x Kieffer veelzijdigheid
-1x Prestige dressuurzadel ( nog geen jaar oud)
-1x Dressuurzadel merk Hulsebos 17,5 inch
-1x Westernsaddlel Montana

Voor iedereen in de buurt is dit een waarschuwing want er zijn bendes actief en ze werken snel, want de honden zijn niet aangeslagen. Mocht iemand informatie hebben dan kun je mij altijd Pb'en, dit zouden wij erg op prijs stellen!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:11

O, das wel heel erg dichtbij, bedankt voor de melding, ga het doorgeven op stal!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:22

Bij ons in Lienden zijn op 4 mei overdag alle 3 onze zadels gestolen.
- Passier Grand Gilbert
- Wintec cair vzh
- Nog een dressuurzadel waar ik het merk niet van weet
Er zijn ook een tweespantuig en een zitmaaier meegenomen.

Dus ook in de Betuwe oppassen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:58

Het blijft mij opvallen dat het nog steeds allemaal dezelfde merken zijn! Behalve de Wintec dan. Die is vast niet zo in trek bij de dieven ;).

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:28

Afgelopen woensdag nacht zijn bij ons (Koudekerk a/d Rijn) 5 zadels gestolen en nog op een aantal andere adressen langs de zelfde weg ook andere spullen gestolen!
Ze hebben in een kruiwagen de zadels van het erf naar de weg gereden en halverwege het pad de dekjes eraf gehaald en in de berm gegooid. Ik ben zooooooo kwaad!

Het gaat om:
- 3 (al wat oudere) zwarte Kieffer zadels
- een Engels handgemaakt zadel
- en een westernzadel, kenmerkend aan de witte rand en knop
http://94.100.118.154/888550001-8886000 ... _HhBO.jpeg

Ik ge er vanuit dat we ze nooit meer terug zien, maar wie weet...

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:18

Afgelopen nacht zijn bij ons in Houten (bij Utrecht) ook 7 zadels gestolen. Verschillende merken waaronder 2 stubbenzadels, 1 daaleman veelzijdigheidszadel en een daaleman dressuurzadel (17,5 inch) met blauw zadelvormig dekje en een schapenvacht dekje eronder. De ander merken weet ik zo niet. Ook zijn er diverse hoofdstellen, leren halsters en tuig voor diverse marathonwagentjes gestolen.

Tips zijn uiteraard welkom ;)

123djeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:43

hooi bokkers!!!

het is ongelovenlijk maar het is weer zover bij ons op stal was er Maandag avond rond 12 uur half 1 in houten ingebroken ze hebben meer dan 9 zadels gestolen, heel veel hoofdstellen en halsters, Mentuigen en zo ook gereedschap, fietsen en ga zo maar door!!!
het aller ergste is dat ze niet alleen bij ons zijn geweest maar ook bij de buren ( miss we de zelfde dag, dat weten we niet ).
Dus idereen wees op je hoeden want ze lopen rond!!!!!

groetjes........

kleinvosje

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:45

En dat was dus in de omgeving van Utrecht, wat je in je eigen topic ook al vergeten was te vermelden ;-)!