Paardnatuurlijk leden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:45

fjordenfan schreef:
onze smid heeft geen enkel probleem met alleen bekappen
Toen ik Pieke een jaar van de ijzers af heb gehad stond hij daar helemaal achter om dat te proberen. Hij is voor de hoeven van mijn paard, niet alleen voor ijzers.

Die van mij ook, ik heb mijn tinker nu bijna 2 jaar en ze is al die tijd zonder ijzers geweest, volgens mij heeft ze al jaren geen ijzers meer onder gehad. Ze wordt bekapt door een reguliere smid en volgens hem heeft ze geen ijzers nodig.

Ik zou best willen overstappen naar een natuurlijke bekapper maar de dichtstbijzijnde moet uit Assen komen, en als er tussen die bekapbeurten kleine hoefprobleempjes zijn, moet de gewone hoefsmid er nog aan te pas komen om ze te verhelpen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:57

wat zijn dan de hoefprobleempjes ann? want ik geloof niet dat er iets is wat fred niet kan en de hoefsmid wel. het wordt alleen niet met ijzers opgelost.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:26

Ach, bij mij op stal is iemand die gisteren zijn paard stiften/kalkoenen in heeft gedraaid omdat de wei bevroren is en ze bang zijn dat ie uitglijdt Ziek Die staat dus met die dingen onder alle vier de hoeven in de wei Verward

En dat paard staat ook nog eens met 2 andere paarden in de wei. Hij zal maar aan het meppen gaan Boos!
Is maar goed dat mijn paard daar niet bij staat, want dat had ik echt nooit goed gevonden

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:36

Djilan schreef:
Ach, bij mij op stal is iemand die gisteren zijn paard stiften/kalkoenen in heeft gedraaid omdat de wei bevroren is en ze bang zijn dat ie uitglijdt Ziek Die staat dus met die dingen onder alle vier de hoeven in de wei Verward

En dat paard staat ook nog eens met 2 andere paarden in de wei. Hij zal maar aan het meppen gaan Boos!
Is maar goed dat mijn paard daar niet bij staat, want dat had ik echt nooit goed gevonden

en dat nog een keer op bevroren grond?? Bloos!
nou, die mensen weten echt waar ze mee bezig zijn hoor, pótverdorie Frusty !!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 14:08

Pellie schreef:
wat zijn dan de hoefprobleempjes ann? want ik geloof niet dat er iets is wat fred niet kan en de hoefsmid wel. het wordt alleen niet met ijzers opgelost.

Ik heb je gepbd Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:01

bij ons staat Morrie moederziel alleen buiten, alle andersn staan al 2 dagen binnen omdat het te hard en te koud is buiten, lekker binnen houden met een dekentje op en arme Morrie moet buiten staan o pde harde grond in z'n nakie Ach gut en volgens iedereen staat ie te rillen van de kou, wat een dierenbeul ben ik ook..... Cool

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:12

Mijn paard word ook binnengehouden als het regent tja want ze zal smelten. Die heeft geluk als het droog is dat ze een uurtje daglicht ziet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:27

ingeo schreef:
en dat nog een keer op bevroren grond?? Bloos!
nou, die mensen weten echt waar ze mee bezig zijn hoor, pótverdorie Frusty !!

Ja, en nog mooier! Omdat de waterbakken bevroren zijn moeten we nu met emmers geven. Ik heb zo'n ton van 30 liter voor alleen de nacht staan. Zij hadden een halfvolle 10 literemmer neergezet. Die was al leeg toen ik er om 19.30 uur gisteravond was. En ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen om hem niet een volle emmer te geven voor ik wegging

Sommige mensen Boos!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:11

smurf schreef:
bij ons staat Morrie moederziel alleen buiten, alle andersn staan al 2 dagen binnen omdat het te hard en te koud is buiten, lekker binnen houden met een dekentje op en arme Morrie moet buiten staan o pde harde grond in z'n nakie Ach gut en volgens iedereen staat ie te rillen van de kou, wat een dierenbeul ben ik ook..... Cool

jaaaa, maar jij hebt dan ook tótaal geen hart hè voor je paard >;) Tong uitsteken !!!!! neem dan een voorbeeld aan MIJ : ik zit al wéééken mutsen en sjaals voor mijn paardenmannetjes te breien K) !! en daarna volgen de beenverwarmers.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:01

kan je ook een paar beenwarmers voor Morrie punniken>????? Pijpomvang 30 cm Schijnheilig Tong uitsteken

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:40

smurf schreef:
kan je ook een paar beenwarmers voor Morrie punniken>????? Pijpomvang 30 cm Schijnheilig Tong uitsteken

nee hoor, dan moet ik wel op 4 of 5 breipennen ipv. 3, daar doen we niet aan Ziek .

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:11

kristie schreef:
mmm heb de site even bekeken {het was dus een site} En ik denk niet dat deze mensen bang zijn om geld uit te geven, volgens mij is het een soort natural horsemanship {of hoe je dat ook schrijft} En hebben ze een beetje andere opvattinggen dan jou, dat hoeft toch niet meteen fout of goed te zijn??

Is helemaal niet hetzelde als natural horsemanship hoor

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:12

sorry foutje, verkeerde topic Clown