Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veronica2 schreef:Ayasha schreef:Ontiegelijk lang verhaal
Ayasha, je bent wel erg overtuigd van jezelf en ik vrees dat we daar weinig meer aan kunnen doen. Maar wat jij noemt is voor mij volkomen normaal, net als even een proefje voorlezen voor iemand die je niet kent, beschermers afdoen omdat iemand alleen is, handje bij het laden, even voorop over het terrein lopen, even een paard vasthouden, noem het alleemaal maar op. Voor mij is dit allemaal heel normaal en in mijn regio wordt dit ook niet als enorm bijzonder gezien. Als het dat voor jou wel is, dan zit je wel in een heel armlastige regio voor wat betreft sociaal gedrag naar mens en dier op wedstrijd.
Voor de mensen die het niet weten, er is al lang en breed een klokkenluidersregeling ingesteld bij de KNHS. Zowel voor controle op bestuurders, er is een klachtenregeling over officials en er is ook een mogelijkheid om meldingen te doen van wangedrag. Zoals al eerder aangegeven: vroeger stond dat in de PaardenSport.
Kendra schreef:Gelukkig komt er heel voorzichtig wat meer nuancering:
https://www.facebook.com/absolutequestr ... jyDQgZPvFl
Marjo schreef:Niemand hoeft gecanceld te worden. Ik vind de cancel cultuur ook niet iets positiefs eigenlijk.
Wat ik wel graag zou zien, is hoe we ervoor gaan zorgen dat dit soort praktijken stoppen en we in de toekomst veel paardvriendelijker te werk gaan.
Want ik zie nu ook op Facebook een filmpje rondgaan van de cliënte die het beeldmateriaal heeft aangeleverd, waar ook het eea fout gaat.
Dat alles legt de focus imo op de verkeerde plek. Laten we nu eens de sport verbeteren en diervriendelijker maken, ipv continue mensen afzeiken en andere dingen erbij halen om de kern te vergeten...
Marjo schreef:Niemand hoeft gecanceld te worden. Ik vind de cancel cultuur ook niet iets positiefs eigenlijk.
Wat ik wel graag zou zien, is hoe we ervoor gaan zorgen dat dit soort praktijken stoppen en we in de toekomst veel paardvriendelijker te werk gaan.
Want ik zie nu ook op Facebook een filmpje rondgaan van de cliënte die het beeldmateriaal heeft aangeleverd, waar ook het eea fout gaat.
Dat alles legt de focus imo op de verkeerde plek. Laten we nu eens de sport verbeteren en diervriendelijker maken, ipv continue mensen afzeiken en andere dingen erbij halen om de kern te vergeten...
xLoki schreef:Jet_33 precies! Dat is wat ik bedoel. Charlotte is gefilmd, Helgstrand is gefilmd, de Deense olympiër is gefilmd. Het probleem wat al jaren, decennia, speelt heeft een audiovisueel beeld gekregen. En nu is het van belang om niet de pijlen op individuen te richten (aka te cancellen), maar met zijn allen het grotere onderliggende probleem aan te pakken. En dat begint bij onszelf.
Enzo_Ollie schreef:ik scande het stuk, toen ik zag staan "was what Charlotte did right? Probably not" heb ik 'm weggeklikt..
Cer schreef:Ja super!!
Hoe dan? Want het lukt niet heel erg nog…
Babootje schreef:Kendra schreef:Gelukkig komt er heel voorzichtig wat meer nuancering:
Mee eens.
_San87_ schreef:Kendra schreef:Gelukkig komt er heel voorzichtig wat meer nuancering:
Ik vind het vooral veel whataboutism.
_San87_ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.Ze hoeft echt niet levenslang te boeten, imo kan ze na een straf prima weer lekker gaan paardrijden. Mits dit gewoon niet weer gebeurt.
Dat hele cancellen heb ik ook niks mee. Zit je straf uit, leer van je fouten en ga door.
Friesfanaat schreef:Lemieux heeft zojuist onderstaand statement geplaatst:
[ [url=m/fELMWs.jpg]Afbeelding[/url] ]
BigOne schreef:_San87_ schreef:
Ik vind het vooral veel whataboutism.
Inderdaad, het gebeurt overal zegt deze dierenarts dus waarom wel Charlotte, nou, omdat die een groot voorbeeld zou moeten zijn. Wat Anky of Tineke of Coby of Jeroen vroeger voor ons waren.
Ook deze vielen soms van een voetstuk , je kunt er van leren door het zelf niet zo te doen.
Er zijn maar weinig ruiters die echt toegeven dat ze een hork waren, kan me alleen Albert Voorn herinneren.
Marjo schreef:Cer schreef:Ja super!!
Hoe dan? Want het lukt niet heel erg nog…
Hele goede vraag. Wellicht is het een mooie eerste stap om vanuit de FEI een team aan te stellen die echt puur op dierenwelzijn kijkt. Wellicht zelfs onaangekondigde bezoeken plegen aan ruiters die op dat niveau mee willen doen.
Ik zeg maar wat he, wellicht is zoiets helemaal niet mogelijk. Maar ik denk dat er wel wat ondernomen moet worden in de vorm van strengere controle. En dat gaat verder dan alleen de dressuurring.
imaudy schreef:Sanet schreef:Roeckl zegt de samenwerking op [ [url=m/56XChj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn er nog meer merken waarmee ze samenwerkt?
nevica schreef:imaudy schreef:Zijn er nog meer merken waarmee ze samenwerkt?
Current sponsors: NAF, Saracen Horse feeds roecklequestrian, flying changes bespoke jackets, Bloomfield’s horse boxes, fleck whips, Kingsland, sprenger equestrian, ridely app, equine lts and Jess photography, Brooke donkey Charity, Charles Owen, Fairfax, KBIS and Le mieux