Fijn dat iedereen het longeren weer een beetje op kan pakken, helaas paste het zadel voor Replay niet goed genoeg, dus wij zoeken nog even verder.
Ondertussen lekker grondwerk, wandelen en knuffelen samen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rose_Sonny schreef:Ja dat snap ik heel goed Sababber, dat je dan doorgaat op wat het paard al kent.
Daarom is ieders proces anders.
Je kan er dan in jouw geval een jaar niet op gaan zitten, en eerst het andere doen, maar dan kan je opnieuw beginnen met beleren en dat is ook niet altijd wenselijk.
Ik vind wel dat de mensen die het paard voor jou hebben gehad dan stappen hebben overgeslagen. Spreekt wel voor het karakter van je paard dat je er ondanks dat wel best goed op kunt rijden al
Muronia schreef:Ik vind het juist leuk dat iedereen het op zijn/haar eigen manier doet. En hoe ieder proces anders verloopt. Dat maakt zo'n topic als deze juist interessant.
Ik heb Elonia gisteren weer aan de longe gehad. Dit was de derde keer en het was een tijdje geleden dus even weer wennen aan wat de bedoeling precies nog maar was. Iets langer geprobeerd te draven dan de vorige keer en dat ging toch al een aantal rondjes goed. Ik wil dit nu wat vaker gaan doen de komende tijd.
[ [url=m/VqRQSV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/giR6Pr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JE90jZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EO0duu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OR36Q5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PuFe6g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moonlight17 schreef:Ieder paard en persoon is anders, dus ik denk dat we ons vooral niet vast moeten leggen op een bepaalde manier te moeten volgen. Ik gebruik jullie input en werkmethodes zelf als opties en kies daar dingen die ik kan gebruiken voor mijn eigen paard. Al volg ik voor nu natuurlijk de persoon die hem zadelmak maakt voornamelijk.
Ik heb ondertussen al een paar keer op Party gezeten. Zolang we opstappen binnen de juiste voorwaarden is het daarna zonder problemen verder rijden. Ik zit er zelf zonder voorrijden al op in stap, draf, galop. Ondertussen langzaam de spullen aan het omruilen naar mijn eigen spullen, zodat dat niet een te groot verschil creëert. Mijn eigen zadel en geleende singel liggen erop. Vandaag heeft hij voor het eerst een rondje gedaan in de buitenbak en weer super braaf. Hopelijk deze week nog met een ander paard in de bak rijden en dan kan hij van het weekend mee naar huis. Ik vind het al een klein beetje spannend, want dan moet ik het echt helemaal zelf gaan doen.