Ze loopt wel nog wat stijfjes, maar heeft natuurlijk bijna 3 weken niet onder het zadel gelopen. Morgen gaan we gewoon wandelen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Wow wat braaf ook dierenfan! Vraagje, ik weet niets van mennen, maar met beleren voor de kar begin je dan met 2-span en daarna enkelspan of andersom? Wat is moeilijker voor een paard?
dierenfan schreef:Mijn droom komt hopelijk ook uit om op deze wijze samen aan te komen op onze feestavond ivm ons trouwen. We hebben nog een maand en alle vertrouwen dat het qua hun gaat lukken. Ze kennen de route al.
oji schreef:Ah zo zie je maar dat iedereen het toch weer anders aanpakt. Leuk om te zien/lezen. Ik ben gewend (nou ja de zadelmakmakers die ik dan tot nu toe gehad heb bij mijn paarden en de mensen die ik verder ken die dat doen) vrij weinig stap in het begin onder het zadel. Eerst aan de longe in de ton al draf en galop meepakken onder het zadel en zodra ze los gaan rijden in de baan ook meteen langere stukken draven en vrij snel al de galop mee te pakken. Eigenlijk alles over de hoefslag zodat ze daar nog steun uit kunnen hebben in het begin. Ik zie idd dat jij al veel meer met sturen bezig bent, terwijl wij juist meer bezig zijn met leren het gewicht te dragen in alle drie de gangen, dus pakken die binnenhoefslag en voltes eigenlijk nog niet mee.
Zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en het is maar net wat je ligt en waar jij en je paard je comfortabel bij voelt.