Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miereneter schreef:Dat gaat al een stuk beter, Galeobdolon, fijn om te horen! Jij gaat dus wel al voor je E, zonder trailer. Ik twijfel daar dus over, omdat ik het dan niet ga oefenen en bang ben dat de vaardigheid weer wegzakt.
Iletam, we waren zo ver dat hij min of meer zelf de trailer oploopt met tussenschot. Maar de stang dichtdoen ging nog niet, voor je het wist stond hij weer buiten. Je mocht nog niet aan de stang dénken of hij liep de klep al af. Hoe dan ook al een enorme vooruitgang. Trailer nu even niet beschikbaar voor oefenen, maar zodra het kan gaan we weer verder.
lletam schreef:Prettig miereneter zo'n osteo die jou gelijk mee behandeld. Hoe was het effect op jouzelf?
Snap je twijfel Josien, is ook niet niks wat er is gebeurd. Hoe gaat het met jouw herstel?
Toen ik met dit paard begon heb ik tegen mezelf gezegd dat het wel haalbaar moest zijn, ben geen held van 20 meer en als dit paard meer nodig had gehad (lees: meer training, jonge paarden specialt of wat dan ook) dan had ik hem verkocht
lletam schreef:Wat een dieet galeo; ik begrijp dat ze niet helemaal fit is? Misschien heb ik er overheen gelezen... Hopelijk vind je het juiste voer beleid. Knijp ik maar weer in m'n handjes met die van mij: basisbrok en onbeperkt ruwvoer doet ie het prima op.
Jeetje Josien wat balen! Hoe is het gebeurd? Sterkte en beterschap gewenst
Josien_ schreef:Snap je reactie helemaal. Mij leek de uitdaging van een jong paard heel leuk, heb het al vaker meegemaakt, ook met hetzelfde ras, en dat kwam altijd goed.
Ponylief heeft in de eerste 2,5 jaar van haar leven flinke verhuizingen meegemaakt, maar er is verder nooit echt wat mee gedaan. Dat zijn we nu de laatste 1,5 jaar rustig aan het doen. Ze is van de ene kant topbraaf, maar heeft een zelfverzekerde leider nodig. Vanaf de grond gaat dat prima, kan haar overal mee naar toe nemen etc. Maar als ik er op zit is dat minder, 85% gaat het top, 10% geeft wat kleine hakkeltjes maar dat is niet erg, alleen die laatste 5% is paniek. zowel bij haar als bij mij.
Ik moet dat leren oplossen en zij moet leren dat het goed komt. Bij mijn instructrice of andere ervaren ruiters is het vooralsnog nog nooit tot standje paniek gekomen. Bij mij nu 3x, waardoor ik ook 3x ben gevallen.
Vorige keer gingen we echt vooruit door extra training, maar nu gaan we semi verplicht voor extra rust en trainen vanaf de grond. Daarna zien we wel of ik er weer op durf. Als ik dat vertrouwen niet kan krijgen dan zal ik helaas moeten concluderen dat het toch geen match is.
Maargoed, eerst mijn herstel en dat verloopt prima. Dus stapje voor stapje komen we er wel.
Galeobdolon schreef:Ze blijft slecht in haar vacht zitten, heeft op haar kaaklijn iedere zoveel weken een uitbarstende cyste(tanden zijn netjes bijgehouden), likt zand, eet bast, krijgt alleen een bolle buik maar geen algehele verdeling van vet of spier, is hormonaal uit balans en heeft broze hoeven![]()
Soms moet ik ook niet vergeten dat ze wat langer de tijd nodig zou kunnen hebben na de verhuizing en niet passend management. We staan pas 3 maanden op de nieuwe plek...