Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
upendo schreef:Ik zie het andersom.
Er zit niet meer potentie in dan wat ze behaald hebben, ze worden ouder dus dan worden ze weggedaan als leerpaard.
Begrijpelijk, maar de prijs moet niet hoger liggen dan die van een talentvol jong dier..
Matheno schreef:mpc_rijder schreef:
Spannend en succes!![]()
Laat je alleen klinisch keuren of ook rontgen?
Alleen klinisch. Hij is 16, dus schoon op de foto zal hij niet zijn.
Als hij de buigproeven door komt dan vind ik het goed.
Dilan93 schreef:Ik heb bij Titane voornamelijk gedacht 'hij loopt al jaren koersen, als ie ergens niet goed was geweest, had ie dat niet vol gehouden'. Misschien heel naïf gedacht van mij.
Ik zou het juist lastiger vinden met een paard dat nog niet gereden is of nog maar net. Dan weet je nog niet wat de belasting met m gaat doen.
Caboby schreef:Dilan93 schreef:Ik heb bij Titane voornamelijk gedacht 'hij loopt al jaren koersen, als ie ergens niet goed was geweest, had ie dat niet vol gehouden'. Misschien heel naïf gedacht van mij.
Ik zou het juist lastiger vinden met een paard dat nog niet gereden is of nog maar net. Dan weet je nog niet wat de belasting met m gaat doen.
Ik ben ook te naïef denk ik soms, maar goed. Komt misschien ook dat ik al 2 keer een paard heb moeten inslapen, en de gebreken waren niet te zien op röntgenfoto's.. Krijg soms het idee dat mensen denken dat je alles maar uitsluit met keuringen.. Ik geloof meer in geluk of pech
mamabird schreef:Zag vandaag een knapperd voorbij komen, 14 jaar, allround, niet al te ver rijden Ik om meer info gevraagd. Vraagprijs €10000 en de filmpjes echt om te janken zo slecht..... paard loopt niet rad, enorm scheef en het springfilmpje.... mijn hemel... In zulke gevallen ben ik toch blij dat ik eerst een filmpje heb gezien.
Ben er echt al weer helemaal klaar mee.
Veraaaaah schreef:Ik ben na 2 weken de zoektocht ook wel beu. Wat een mega belachelijke prijzen worden er gevraagd. En dan vraag je van een ‘normaal’ huis tuin en keuken paard die zo belachelijk slecht zijn gefilmd of het paard is gewoon niet goed.
Ik heb niet zoveel eisen: gezond en braaf. En zelfs dat lijkt nu onmogelijk.
Blaze1994 schreef:Die van mij is helemaal goed gekeurd![]()
Mijn grote eis was ook gezond, jong en een springer. Viel niet mee maar het is gelukt dus hopelijk geeft het de mensen hier hoop!
Daarnaast heeft de verkoper netjes 1.5 week gewacht tot m'n dierenarts eindelijk kon komen voor de keuring dus dat kan in deze tijden ook nog