(En insta posts plaats je als video. Gewoon de link in een videotag zetten)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cheyenne0252 schreef:Wij zijn afgelopen zondag verhuisd en daar moest ik even van bijkomen, fysiek en mentaal. Hierbij mijn verslag van die dag (gekopieerd hoe ik het naar vrienden had gestuurd):
Jeetje wat een dag, verhuisdag ging totaal niet zoals gepland. In eerste instantie wilde ze de trailer wel in, maar zodra ze erin stond was het totale paniek. Echt bijna over de voor balken heen willen springen en alles doen om er maar niet in te hoeven blijven. Dus hup eruit want ze werd gek. De taxi zei dat hij haar alleen ging vervoeren als ze gesedeerd werd dus ik de spoed dierenarts gebeld en die was er 45 minuten later. Nou het is een sterk karakter want daar had ze weinig van. 2 meter van de trailer af stond ze te slapen en als je al richting de trailer ging was ze klaar wakker. Die trailer ging ze niet meer in. Niet te lang door geprobeerd want je ziet het als het echt niet gaat en dit ging echt niet.....
Puntje bij paaltje ging ik Nena niet nog langer op die stal laten want een andere trailer zou ze ook niet in gaan. Dus ik ben gaan lopen.... het is 2 km maar het voelde als een oorlogstocht. Vriendin was mee dus die hield fietsers op afstand met een zweep. Eerste deel van de reis heb ik alleen maar gevochten met haar omdat ze wilde rennen maar uiteindelijk werd ze rustiger. Verkeersmak was ze hiervoor nog niet dus allllles was nieuw, maar beetje schrikkerig heeft ze het wel gewoon geflikt. Van een Harley had ze niets die langs reed maar struiken gingen haar opeten. 40 minuten gelopen en m’n hart zat in m’n keel. Maar we zijn er gekomen. Ze is fantastisch ontvangen hier, meteen de bak in met een van de eigenaar haar paarden om te wennen en staat ondertussen al heerlijk in een grote paddock met haar en een Shetlander. Even tot rust komen en meteen opgevoed worden ik ben 10 jaar ouder geworden in 1 dag maar paard staat nu op een fantastische plek.
Ondertussen zijn we 4 dagen verder doet ze het heel erg goed! ze is alleen wel extreem dominant naar het andere paard toe, die heeft gelukkig engelen geduld en blijft haar de hele tijd opvoeden. Ik heb gisteren van de oude eigenaresse gehoord dat ze dat als 1,5 jarige ook een tijd lang heeft gedaan dus blijkbaar hoort het bij haar....
Gisteren zijn we voor het eerst de bak gaan verkennen. Wat even 5 minuten rustig wandelen moest worden is een trainingssessie geworden want alles was spannend, dat maakt niet uit en dat mag ook zeker! Maar niet richting mij gaan trappen, ook echt gericht. Ze krijgt alle tijd om te wennen maar de basisregels blijven wel hetzelfde, daar gaan we de komende tijd maar weer goed mee aan de slag.
[ [url=m/ihBNgZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4UlrJ5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al met al ben ik super blij dat we nu verhuisd zijn, paard staat super. Mijn hoofd heeft veel meer rust en ik kan het eindelijk een beetje loslaten. Ik ben benieuwd hoe het over een maand gaat
_lauraaa_ schreef:Ik lees morgenavond eventjes alles bij. Deze hele week emotioneel echt in een rollercoaster gezeten.
Vandaag voor een second opinion naar een andere dierenarts geweest en een hele andere uitslag gekregen.
Voor diegene die het interessant vinden : [MD] 3,5 jaar en artrose
Op pagina 2 staat de diagnose.