Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Ketly schreef:Ergens denk ik dan: geef ik hem wel genoeg kansen? Ik heb alle informatie die er te vinden is gelezen en heel Bokt doorgespit en ken bijna elk topic uit mijn hoofd die hierover gaat. Wat ik zie is dat de meeste mensen het een kans geven, maar op de laatste pagina van elk topic zie je dat na vele duizenden euro's, inspuitingen en speciaal beslag het paard toch ingeslapen is. De ene na een half jaar, soms eentje na een paar jaar maar er is geen verhaal bij met een happy end. Dat heeft mij ook doen besluiten om hem meteen uit zijn lijden te verlossen en niet te wachten tot de pijn ondragelijk wordt. Maar toch voelt het wat dubbel dat anderen het wel een kans geven. Diep in mijn hart weet ik wel dat het de juiste beslissing is maar ergens hoop je gewoon op een wonder.
Heb de afgelopen dagen dit topic van voor tot achter doorgelezen en wil er eigenlijk ook wel wat over kwijt, nav bovenstaande post van ts;
Hij wordt niet meer beter, maar zou best nog een hele poos pijnvrij kunnen bewegen, misschien wel jaren, met inspuiten en speciaal beslag.
Zou je dit alles wel geprobeerd hebben als je wél een klik met hem had gehad, als je helemaal niet aan verkopen had gedacht? Vind je 'hem uit zijn lijden verlossen' niet wat overdreven? Of vind je echt dat hij nu ondragelijk lijdt?
Je begrijpt, ik vind het een verkeerde keuze. Het spijt me dat ik je niet kan steunen in je beslissing. Het is jouw beslissing, maar ik vind het eigenlijk niet eerlijk naar het paard, als ik in gedachten houd dat je er toch al vanaf wou.
Sky_As schreef:soms moet je leren wanneer je beter niks kunt zeggen.
De keus is al gemaakt. Dus waar die steek onder water goed voor is?
lies schreef:Ze twijfelt zo te zien toch..
lies schreef:.. hooguit wat pijn en ongemak ervaart.
lies schreef:wat zich heus niet zo ellendig voelt dat ie dood wil.