Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:29

Loop er al een paar keer tegenaan dat de handel zo snel gaat bij sommige paarden. Ik had een 9 jarige KWPN op het oog, had een afspraak gemaakt voor dat weekend & toen kreeg ik halverwege de week een berichtje dat ie ondertussen al verkocht was.
Nu ook interesse in een 4 jarige merrie, heb een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag, stuurt ze erbij. "Zaterdag is goed, als ze er dan nog is." Ik wil niet 1x ergens kijken en dan meteen mee naar huis nemen. Ik wil er wel vaker bij gaan kijken, dus hopelijk is ze dan nog niet verkocht. :=

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:34

ZoeZav schreef:
We zien het morgen, ik houd jullie up to date!

Info over de pony:
Merrie, 155, Spring en dressuur, bruin en 13 jaar

Zondag langs geweest, en wat een prachtig en lief paard zeg! We gingen naar binnen en ze begon meteen aandacht te zoeken en mijn hand te likken. Kon met opzadelen haar gewoon los laten staan. We laten haar 20 maart keuren en als ze goedgekeurd wordt dan brengt de eigenaar haar naar ons toe de 21e! Echt super leuk!

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:42

robinxfellow schreef:
Loop er al een paar keer tegenaan dat de handel zo snel gaat bij sommige paarden. Ik had een 9 jarige KWPN op het oog, had een afspraak gemaakt voor dat weekend & toen kreeg ik halverwege de week een berichtje dat ie ondertussen al verkocht was.
Nu ook interesse in een 4 jarige merrie, heb een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag, stuurt ze erbij. "Zaterdag is goed, als ze er dan nog is." Ik wil niet 1x ergens kijken en dan meteen mee naar huis nemen. Ik wil er wel vaker bij gaan kijken, dus hopelijk is ze dan nog niet verkocht. :=

Jaa, dat is echt vervelend. Ik vind persoonlijk dat je dan het paard even vast zou kunnen houden zodat de koper ook echt een kans krijgt. Helaas veel mensen die geld zien. Ik ben wel 1x wezen kijken bij de merrie die we de 20e laten keuren. Ik had gelijk toen ik de video zag al het gevoel dit is haar. Toen wezen kijken, er een halfuurtje opgezeten (Meteen als eerst want de verkoper was in 'gewone' kleding :? ) Ze gaf meteen een vertrouwd gevoel, alsof we al maanden samen reden. Dit was voor mij de doorslag en diezelfde avond aangegeven dat we haar wilden laten keuren. Verkoper ging akkoord alleen de DA kan pas de 20e. Naja So be it.. nog 9 daagjes en ze word gekeurd en dan komt ze over 10 dagen hierheen!

mirjamalvaro

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:50

Spannend ZoeZav.
Hier trouwens anders om hou 3 weken pony's vast voor iemand en hoor nu niets meer. Hebben ze nu nog interesse of niet :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:51

ZoeZav schreef:
ZoeZav schreef:

Info over de pony:

Zondag langs geweest, en wat een prachtig en lief paard zeg! We gingen naar binnen en ze begon meteen aandacht te zoeken en mijn hand te likken. Kon met opzadelen haar gewoon los laten staan. We laten haar 20 maart keuren en als ze goedgekeurd wordt dan brengt de eigenaar haar naar ons toe de 21e! Echt super leuk!

Wat leuk! Hoop dat ze goedgekeurd wordt

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:07

Selina schreef:
ZoeZav schreef:

Info over de pony:

Wat leuk! Hoop dat ze goedgekeurd wordt[/quote]

Jaa dat hoop ik ook! Ik houd jullie op de hoogte en anders mijn insta account @Zoe.x.horses (Komt een nieuw account als ze goedgekeurd word :) )

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 05:01

ZoeZav schreef:
robinxfellow schreef:

Jaa, dat is echt vervelend. Ik vind persoonlijk dat je dan het paard even vast zou kunnen houden zodat de koper ook echt een kans krijgt. Helaas veel mensen die geld zien. Ik ben wel 1x wezen kijken bij de merrie die we de 20e laten keuren. Ik had gelijk toen ik de video zag al het gevoel dit is haar. Toen wezen kijken, er een halfuurtje opgezeten (Meteen als eerst want de verkoper was in 'gewone' kleding :? ) Ze gaf meteen een vertrouwd gevoel, alsof we al maanden samen reden. Dit was voor mij de doorslag en diezelfde avond aangegeven dat we haar wilden laten keuren. Verkoper ging akkoord alleen de DA kan pas de 20e. Naja So be it.. nog 9 daagjes en ze word gekeurd en dan komt ze over 10 dagen hierheen!

Dat is helaas geen doen.. sommige kopers zijn zo onbetrouwbaar tegenwoordig dat je zo een maand kwijt bent met vasthouden voor verschillende mensen en afspraken terwijl ze niet komen..

Ik ben rustig aan het zoeken naar een nieuw paard.. merk wel dat het nog lastig gaat worden. Eerst de veulens laten komen in mei en dan maar actief kijken !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:18

Lavitabella dat gaat ook op voor verkopers hoor. Natuurlijk niet alleen kopers.. Beide kanten kent rotte appels jammer genoeg.

Spannend Zoezav!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 11:09

MISTRAL94 schreef:
Lavitabella dat gaat ook op voor verkopers hoor. Natuurlijk niet alleen kopers.. Beide kanten kent rotte appels jammer genoeg.

Spannend Zoezav!

Dat zeg ik natuurlijk ook niet dat verkopers heilig zijn . Ik reageer alleen op het stuk voor het vasthouden.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:07

Helaas is die 4 jarige inmiddels verkocht dus geen bezichtiging zaterdag.
Vandaag nog ff erover gehad met m'n baas en d'r zoon die me helpen bij de aankoop want die hebben er veel meer verstand van en meer ervaring met de paardenmarkt. Ik zit erover na te denken om misschien eerst een tussenstap te nemen; om eerst ergens een paard te leasen. Dan zit ik niet meteen ergens aan vast mocht het niet klikken en dan kan ik ondertussen rustig verder kijken en verder klussen aan m'n stalletje. Mensen ervaring met het leasen van paarden?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:13

welmoed__ schreef:
voor mij is normaal tot ongeveer 7000 euro. Ik ben dan particulier en als ik op zoek zou zijn dan zocht ik naar een braaf gereden (recreatie) paard tot een jaar of 12. Eens een wedstrijdje rijden zou leuk zijn, maar lekker buiten rijden en recreatief dressuur/springen/crossen is het belangrijkste. Papieren niet belangrijk, wel leuk.
Ik kan en wil daar als particulier echt geen 15000 euro voor neerleggen.

Precies dit! Hier ben ik ook al een paar keer tegenaan gestoot.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:34

robinxfellow schreef:
Ik wil ook minimaal 2x gereden hebben. Ik heb al meegemaakt dat een paard de 2e keer toch niet goed bleek te passen. Nu is er een paard voor mijn neus weg gekaapt door iemand die na 1x rijden heeft gekocht. Jammer, maar ik laat me niet opjagen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:49

Ik heb het idee dat het wel iets rustiger is. Paarden die in prijs verlaagd worden. Of nog steeds te koop staan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 23:54

ArcoIris schreef:
welmoed__ schreef:
voor mij is normaal tot ongeveer 7000 euro. Ik ben dan particulier en als ik op zoek zou zijn dan zocht ik naar een braaf gereden (recreatie) paard tot een jaar of 12. Eens een wedstrijdje rijden zou leuk zijn, maar lekker buiten rijden en recreatief dressuur/springen/crossen is het belangrijkste. Papieren niet belangrijk, wel leuk.
Ik kan en wil daar als particulier echt geen 15000 euro voor neerleggen.

Precies dit! Hier ben ik ook al een paar keer tegenaan gestoot.

Dit gesprek heb ik onlangs ook met een collega gehad. Welke recreatieve paardenhouder kan er zo'n bedrag neerleggen voor een paard dat puur als hobby/af en toe wat wedstrijden mee te rijden? Dat is zo'n immens bedrag en daar moet de gemiddelde toch al een dik half jaar tot een jaar voor sparen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 07:29

MISTRAL94 schreef:
Ik heb het idee dat het wel iets rustiger is. Paarden die in prijs verlaagd worden. Of nog steeds te koop staan.

Jij zegt, wat ik denk.
Of we zijn over het toppunt heen (omdat mensen al zijn voorzien of zich terug trekken), of het is een stilte voor de storm.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:40

Of het is een hele slechte tijd om te verkopen gezien het weer, corona. Dat denk ik eerder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

Dat denk ik ook,dat de boel tijdelijk stillicht. hoe lang dat gaat duren en hoe het zich ontwikkelt weet niemand. Maar paarden lijken zelf qua gezondheid niet getroffen, dat is tenminste iets.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 11:36

Het is idd volgens mij niet het moment om een paard te koop te zetten :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:56

Afgelopen tijd was het heel slecht weer en ging het ook hard. Ik verwacht wel dat het weer aan gaat trekken straks.

Ja de paniek om de corona is in mijn werk duidelijk voelbaar. In de media ed ook te lezen natuurlijk. Het zou voor mij geen reden zijn, om niet te gaan kijken. Tenzij je ziek bent uiteraard.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:16

Hier zat ik op te wachten :o ik blijf erbij.. als er gekken 10k blijven bieden dan durven kopers het te vragen. Stop je ermee dan moeten ze wel zakken ..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:26

Of gewoon niet verkopen. Het is niet heel gek geld namelijk. Voor een dier dat geklasseerd is, niet oud en gezond zonder gebreken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:28

Cioccolato schreef:
Of gewoon niet verkopen. Het is niet heel gek geld namelijk. Voor een dier dat geklasseerd is, niet oud en gezond zonder gebreken.

Klopt maar verschil is dat ze momenteel voor niet geklasseerd ook die bedragen vragen :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:53

Ja en voor onbeleerde net uit 't land zelfs..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:28

Ik blijf het raar vinden dat zoveel mensen hier, paarden dat niet waard vinden.

OK 10.000 is echt veel geld ben ik het helemaal mee eens en bij een onbeleerde lijkt helemaal veel geld maar sommige paarden zijn het gewoon waard. (Je hoeft natuurlijk niet gelijk voor die 10.000 te gaan maar even als voorbeeld)
Als je een veulen opfokt zit je er echter al snel op naar drie jaar, daarna keuren, evt beleren etc. Doe daar wat beweging en bloedlijn bij als belofte en ik snap heel goed dat fokkers, opfokkers dat geld er ook weer uitwillen halen. Als paarden alleaal maar onder de 7000-10 000 moeten gaan kosten zullen heel veel fokkers en zelfs handelaren verdwijnen uit dat midden segment en dan blijft het onderste en hoogste segment paard over.

We gaan gewoon steeds beter fokken en dus gaan de prijzen ook omhoog of juist omlaag bij de fokkers die meer de hobby ruiters willen voorzien. Die gaan daarin andere keuzes maken want als iemand al geen 5000 meer voor een gewoon leuk veulen wil betalen is een hengst van 1300 gebruiken ook niet meer een optie.

Ik snap echt wel dat een paard duur is en niet iedereen dat geld heeft en dat je met een paard van 4500 of minder vroeger ook echt leuk kon rijden. Maar momenteel of beter gezegd de laatste 4 jaar zijn dat voornamelijk paarden met een medische geschiedenis, oudere of paarden met bijv rijtechnische problemen die in die prijsklasse vallen.

Ik kan en wil niet in iemand ander z'n zak kijken maar gewoon zo kort door de bocht als, als niemand dat er voor geeft worden ze vanzelf goedkoper vind ik echt cru, ooit wel eens stilgestaan bij de fokker/opfokker die dat dier met liefde gefokt/opgefokt heeft mag die dan ook niet iets verdienen. Of mag dat enkel onder de noemer "hobby moet maar geld kosten" geschaard worden, nouja voor een ander dan alleen blijkbaar ;)