Oh nee, wat zul je enorm geschrokken zijn Phuddle! Arme merrie. Als ze eenmaal zo in paniek zijn dan is er inderdaad geen houden aan.. zeker niet met achterbenen die alle kanten opvliegen. Hopelijk gaat het snel beter!
Phuddle
Geplaatst: 28-02-20 18:59
Nog een keertje overlegd met de dierenarts, been loopt toch flink op en ze wil er eigenlijk nog niet op staan. Volgens mij vond hij me nogal een zeur hihi. (Want wat verwacht je dan nadat ze zo flipt) Maar goed vochtafdrijvers erbij gekregen omdat volgens hem de zwelling haar zeer doet. Moest er vanuit gaan dat ze morgenochtend nog wel stijver/slechter zou zijn. Het was logisch na zo'n trauma dat ze ongemakkelijk was...
Ik vond de opgetrokken buik best zorgelijk, maar kon gelukkig geen kwaad
Been is beduidend aan het zwellen, maar was logisch, zaak door weekend om de zwelling eraf te krijgen.
@iedereen thanks voor de opbeurende woorden! Doet een mens goed.
Phuddle, dat was schrikken! Je hebt gelijk hoor dat je de dierenarts nog een keer hebt gevraagd, dat ze er zo bij stond met haar been omhoog lijkt me wel heftig. Gelukkig staat ze nu wat beter en hopelijk loopt het met een sisser af. Beterschap!
S1993 wat vervelend! Wel goed dat je ondanks de pijn het goed hebt afgesloten, hopelijk gaan de blauwe plekken snel weg! Phuddle, ik hoop dat alles straks helemaal goed komt.
Geryon
Geplaatst: 28-02-20 20:52
Jeetje phuddle, wat erg! Dat zijn van die dingen waar je echt niets aan kan doen hoor. Je hebt het juist in hele kleine stappen gedaan, kleinere stappen dan de meeste mensen zelfs!
Hopelijk is het niets ergs. Volgens een arts op utrecht reageren sommige paarden op de eerste keer koliek echt extreem omdat ze het niet gewend zijn, wellicht is dat in jouw geval met haar been ook zo!
S1993, rot dat je bent gevallen! Gelukkig 'goed' afgelopen. Het is natuurlijk heel jammer, maar dat soort dingen kunnen ook gebeuren!
Een aantal dagen geleden ging die van mij aan de haal op het erf met mij erop zonder zadel (en bitloos). Ik moest hem weer bij een fiets vandaan halen. Vond meneer niet leuk dus toen ie eenmaal weg ging, ging ie goed weg nam een gigantische sprong naar boven en voren en toen nog een galopsprong en ik dacht alleen maar wanneer ga ik eraf springen gelukkig ging ie erna al in draf over en stond na een aantal meter stil. Ik hing meteen met al mijn mijn kracht aan 1 teugel vanaf dat ie ging, maar meneer is niet zo gevoelig
Laatst bijgewerkt door Geryon op 28-02-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
MirandaMalik
Geplaatst: 28-02-20 20:53
CubaLibre wat gaat Gentle goed!!
Xutopia die modder bij jou valt nog mee.
S1993 oef dat komt hard aan.. Wel fijn dat hij rustig bleef toen je eraf viel.
Paint_Lover
Geplaatst: 28-02-20 21:42
Gentle gaat super, ik nu iets minder.... spierpijn
Geryon: zonder zadel en bitloos en dan eruit peren... Dat is mijn eerste nachtmerrie maar daarom stap ik ook niet zonder n zadel op denk ik
Nou heb ik n merrie die zonder zadel wel gewoon goed te rijden is maar zonder bit (of met n trens in) gewoon niet terug te krijgen is dus mss zit t daarom wel gewoon tussen mn oren
Maandag ga ik met mn eigen zadel rijden, ik heb nu zo'n last van mn spieren en denk dat dat komt omdat het zadel van Wendy gewoon n leren zitting heeft en ik dan voor mijn lijf teveel mezelf in balans moet zien te houden. Dus netjes Wendy geappt om te vragen of ze dat goed vind, krijg ik terug: natuurlijk is dat goed
Denk dat dat voor mij n heel stuk beter gaat zijn want de pijn in mn lijf die ik nu heb is echt niet alleen maar omdat ik al 6,5e week geen paard meer onder mn kont gehad heb....
Nog n leuke vergelijking:
Gentle vandaag 1 jaar geleden opgehaald uit de opfok en vandaag dus n foto van 1 jaar geleden en 1 foto van afgelopen week onder elkaar gezet:
CubaLibre wel een groot verschil idd! Dat kontje! Bij Malik van 3e tot 4e jaar niet zo veel verschil, hij heeft wel wat meer hals gekregen.
Geryon, hihi, gelukkig had hij niet zoveel zin om te rennen. Bij mijn vorige had ik een keer dat hij ging rennen omdat de paarden op de wei gingen rennen, toen probeerde ik hem ook in te houden, dat lukte wel maar dat vond hij niet zo leuk en ging me er toen afbokken. Dus dat was ook niet fijn.
Vientje
Geplaatst: 28-02-20 23:50
Jeetje wat is dat schrikken Phuddle! Ocherm, arm ding helemaal in paniek en nu geblesseerd Je stapjes zijn echt klein zat geweest, maf dat ze dan toch zo uit haar stekker gaat. Heftig hoor...hopelijk is er niks ernstigs, zal voor jullie duimen!
Gentle doet het echt heel braaf zo, tof! Hij is helemaal niks veranderd op dat jaar, neuhhhh sterkte met de spierpijn
Oei dat is hard gegaan dan s1993 Wel fijn dat hij idd rustig bleef toen je eraf viel!
Ook al zo'n actie Geryon gelukkig goed afgelopen!
Wat een modder Utopia hier ook al, bah...
Dat was dan hard nodig Berdien gelukkig zo gelopen, mooi op tijd voor echt het bit erin. Slaperige snuit
Dat is waar ook Noisy, leuk!
Hier vanmiddag ons tweede ritje samen gedaan, ging al weer veel beter dan woensdag! Gaspedaaltje gevonden en Pinda sjouwde er een stuk stabieler over. Ze zit echt zo fijn, zelfs met de onbalans nu al En ze is zo zoet Ze gaat echt met sprongen vooruit, elke keer weer een stuk beter. Slimme brave muppet Morgen en overmorgen is ze vrij, dus ga ik beide dagen gewapend met een tas borstels heen voor wat VIP poetstijd
Gentle heeft wel nog exact hetzelfde koppie hoor! Hij kijkt nog steeds heel baby
Lekker quality time met pinda, fijn dat het zo goed gaat met jullie
s1993
Geplaatst: 29-02-20 11:13
Dank allemaal voor het medeleven Ging inderdaad behoorlijk hard, maar gelukkig voel ik me elke dag iets beter Hoort er inderdaad bij, alleen jammer dat ik het hekwerk moest raken en niet gewoon lekker zacht in het midden van de bak kon landen en doorrollen
Oh Phuddle wat balen zeg! Hoe gaat het vandaag met haar?
Geryon is jullie erf afgeloten of zou hij alle kanten op kunnen rennen? Bij ons is het hele erf omheind, dat vind ik wel een prettig gevoel als er een keer iets gebeurd Koda kan ook zo lekker ongevoelig reageren op teugelhulpen, dat is duidelijk nog een werkpuntje, ik neem aan dat dat met veel oefenen wel goedkomt.
Gentle is zich echt mooi aan het ontwikkelen, leuk die vergelijkfoto's! Ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt, vast nog mooiere billen Waarom wordt hij eigenlijk niet altijd met jouw zadel gereden?
Net terug van stal, lijkt iets beter te gaan been trekt minder in de kramp. Ook liep ze met stappen iets beter. Hopelijk zet het zo door. Fingers crossed tot dusver.
Paint_Lover
Geplaatst: 29-02-20 15:13
Gentle word niet met mijn zadel gereden omdat die braaf bij mij thuis ligt stof te vangen...heb letterlijk alleen Gentle en zn deken daar achtergelaten want de rest hebben ze daar gewoon en zo kan er niets van mij kwijtraken
Vanmorgen weer even lekker geknuffeld en gepoetst en ook nog wat bokkers ontmoet bij Wendy... was erg leuk:)
Jaaa, was gezellig en eindelijk knappe Gentle even gezien
Anouk_H
Geplaatst: 29-02-20 20:21
@Phuddle jeetje wat heftig zo'n reactie, en wat erg dat ze zichzelf daarbij zo verwond heeft.. :'(
---------------
Ik ben vandaag bij de Krämer geweest om voor Mac te shoppen
Had ook een hoofdstel, kwa maat was hij goed alleen de neusriem omtrek was veel te klein. Kreeg hem niet eens in het eerste gaatje, dus die gaat helaas weer terug. Misschien dat ik dan het andere dekje meeneem waar ik ook verliefd op was
Ik zal later weer even op iedereen reageren, ik heb wel meegelezen. Iig beterschap aan iedereen die het nodig heeft en dikke duim voor iedereen die zo lekker bezig is!
Ik zelf ben vandaag ook van Merlin af gevallen. Was met 2 andere paarden in de bak aan het rijden en hij was al wat opgefokt. Toen kwam er een enorme windvlaag over zetten, waar hij van schrok. Die andere 2 paarden “schrokken” ook even, maar dat was genoeg voor Merlin om er luid bokkens vandoor te gaan. Ik heb het 60 meter vol gehouden, probeerde hem telkens tegen de bakrand aan te zetten maar binnen een halve sec ging hij weer bokkend verder. Was niet meer uit te zitten dus ik vloog er af tegen zo’n stalen balk aan, tegen de bakrand en kwam tussen de bakrand en Mer terecht op mn rug. Mer rende vrolijk bokkend verder en is toen gelukkig snel gepakt. Mijn heup is goed blauw, mijn knie dik en zwart en je kan de blauwe/zwarte bakrand afdruk terugvinden op mijn ribben. Al met al een zeer geslaagde valpartij dus ik lig er voorlopig ook even uit...
Phuddle jeetje zeg wat een drama! Idd je kan het niet anders doen het is gewoon echt pech ... mss volgende keer tijdens het longeren omdoen zodat ze nergens tegen aan kan schoppen en ze dan ook meteen energie kwijt kan.
CL was super gezellig en kei leuk gentle in het echt te bewonderen! Als je een keer tijd over heb kom gezellig even aanwaaien kan je syd in het eggie zien
Anoek kramer is een hele gevaarlijke winkel! Je komt altijd met meer terug dan de bedoeling was Staat wel super dat dekje!
Vientje wat is pinda een knapzak niet te geloven dat onze kleintjes al zo groot zijn geworden hè
Vanmiddag een vzh zadel gekocht om te rijden. Merk dat ik met de western zadel onzeker wordt omdat ik door mijn knie niet snel eraf kan als het moet. Helaas was mijn oude winter zadel toen gestolen op stal dus heb ik een bruine vzh zadel aangeschaft en dan kan ik altijd nog met de western hunter mee doen. Zal van de week even een foto maken met dr nieuwe aanwinst!
Candalisa, ik kan de keren dat iemand mijn naam als Anouk schreef niet meer tellen. Maar dat iemand Anouk heet en Anoek genoemd wordt had ik echt nog nooit gezien hahahahaha Bedankt voor het bijbrengen van de JUISTE schrijfwijze Ziet er wel goed uit hoor, kijk die maar eens glimmen
Janntjuh klinkt wel heftig hoor, op exact die manier is een vriendin van me bijna een half jaar in de gips beland, 3 jaar geleden nu en ze kan nog steeds niet lang rijden met haar enkel, ook tegen de bakrand brrrr
Hahahaha, neejoh mijn naam word zo vaak fout gespeld ik heb eigenlijk nooit echt gehoord van Anoek's, het is eigenlijk in 99% van de gevallen geschreven als Anouk
xXutopiaXx
Geplaatst: 01-03-20 11:47
Janntjuh, jeetje wat een nare valpartij!! Snap dat je er dan wel ff uitligt...
Wat een knapperd zeg Candalisa!! Quarter?!
Wist trouwens niet dat Krämer ook een winkel had! Dacht dat ze alleen via internet verkochten en een magazijn in NL hadden....
Om aan te geven waar wij in het opleidingstraject zitten: gisteren geoefend met halster om en af doen Hij kan soms nog een beetje spooky reageren erop.. net als bijv. op het geluid van mijn jas Meelopen aan het halster is ook nog niet zo vanzelfsprekend en hij denkt soms nog weg te kunnen rennen, dus m'n armspieren zijn ook weer getraind Wij zijn dus echt met de basis-basis bezig Maar is niet erg, nu met die modder kunnen we toch weinig anders haha
s1993
Geplaatst: 01-03-20 16:09
CubaLibre dat kwijtraken had ik nooit aan gedacht Leek me gewoon handig als je na het inrijden met dezelfde spullen verder kan die hij gewend is
Leuk Anouk! Ik dacht dat Kramer alleen in Duitsland zit.
Janntjuh jij ook gevallen, wat balen! Vervelend hè, die bakranden. Je zal vandaag flinke spierpijn hebben Hier gaat het elke dag weer wat beter met herstel, hopelijk kan ik er binnenkort weer op
Candalisa, grappig dat je onzeker wordt van een westernzadel, ik voel me er juist heel veilig in.
Haha Granoek vind ik dan wel logisch om helemaal op die manier te spellen.
Utopia, goed begin toch! Hoe oud is hij ook alweer?