Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:35

Ja achter de fiets moet je niet hebben, dan lopen ze achterlangs naar de andere kant en das niet zo fijn. :=

Isabel, ik doe zelf gewoon eerst mijn man of dochter ff mee op de fiets als ik ga wandelen, zijn ze wel altijd snel aan gewend, is vooral handig aan de geluiden van de fiets te wennen ook als je over hobbels gaat enzo.
Maar ze moeten idd wel de basis kennen, als ze niet willen stoppen is wel lastig. :P

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:04

Fietsen mrt je paard is leuk! Ik deed het met de voorgangers van Joya ook regelmatig.
Wat ik wel handig vind is om op een fiets met terugtraprem te gaan.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:17

Nu krijg ik ook zin om het fietsen eens te proberen met Aliaa! :D De rem zit er beter op dan de gas, dus dat is al positief lees ik. :') Misschien eens vragen aan mijn moeder of ze mee wilt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:37

Nou als ze ineens stil gaan staan is juist lastig, daar moet je wel snel op reageren. :D
Maar het is fijner dan wandelen, je kunt makkelijker wat verder en lekker draven.
Ik heb wel filmpjes met mijn vorige paard!
Deze is wel leuk.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:00

Leuk filmpje Miranda! Dit was met Fflur

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:22

whaahaa je moeder draf fluisteren, we horen het toch wel! _O-
Ze doet het goed hoor kleine Fflur. :))

Ik had Fu's manen beet om mee te liften omhoog. :D
Heb ook wel van mijn dochter met Zosja, dat is niet de makkelijkste pony, maakt zich snel sterk, maar omdat je lekker kan draven blijven ze tevreden.
Ik zeg gewoon hard dat ze moet draven. :P

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:57

Ja mam moet van mij altijd stil zijn met filmen maar fluisteren hoor je ook _O-

Manen vastpakken is handig! In stap ook, hoef je niet zo sloom te trappen :))

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 21:59

Wat leuk zeg! :D

Ik zou ook graag wandelen/fietsen met Joy! Misschien toch maar eens oppakken als het weer straks beter wordt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:07

Ja hè krijg er ook helemaal zin in maar is nu nog geen goed idee, Malik schrikt van fietsers! _O-
Eerst maar weer fftjes beginnen met bij de oprit staan, zitten hier langs een drukke weg. :j
Nu net even gaan kijken, liggen jut en juul weer gezellig samen. :+:

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:17

Ik ben altijd bang dat ze schrikken en dan op de fiets springen, of ben ik de enigste die dat heeft? Heb het dus ook nog nooit geprobeerd. Ik denk wel dat het goed is voor je paard, als hij braaf is dan natuurlijk.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 22:38

Aaah MF wat een lief plaatje! <3

Ja ik zou hier ook een rustige weg opzoeken hoor. En een fiets regelen, wamt die heb ik niet bij stal :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:48

Lief hè ze liggen telkens samen. <3

Nicky, Als je ernaast loopt springen ze eerder op je is mijn ervaring.
Mijn vorige was heel onzeker buiten maar naast de fiets ging juist beter, daar voelde hij zich veiliger door.
En de pony is echt een doorduwer maar naast de fiets blijft hij netter lopen.

Gimme_Joy ja een fiets is wel een vereiste als je gaat fietsen! _O-
Je kan ook steppen trouwens maar ik vind fietsen makkelijker.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:53

Wat leuk zo net die fietsen!
Weet niet of ik dat zou durven, hier eerst maar gewoon wandelen :))

Labels met telefoonnummer er op vandaag ontvangen én de penningen voor de heide... maar ja dan moet ik toch eerst de straat uit
Merk dat ik het zelf heel spannend vind als ik de stal niet meer zie. Je kan dan niet snel even naar de ‘veilige’ basis lopen.
Je moet het dan echt daar oplossen

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:37

Oh my... Wat lief met dat geitje <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:40

Orchidee14 schreef:
Dat fietsen lijkt mij ook gaaf maar ik durf het niet. Ik ben zo bang dat hij ergens van schrikt en er dan vandoor gaat.

Bij mij nooit gebeurd. Wel heeft ze een keer wielrenners achterna gezeten, maar denk dat dat meer iets van competitie drang was. De wielrenners dachten dat ze sneller waren, maar een EV kan best hard :+

Ze kwam daarna heel braaf terug en de wielrenners heb ik nooit meer gezien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:00

nicky_rilana schreef:
Ik ben altijd bang dat ze schrikken en dan op de fiets springen, of ben ik de enigste die dat heeft? Heb het dus ook nog nooit geprobeerd. Ik denk wel dat het goed is voor je paard, als hij braaf is dan natuurlijk.

Bij mij nog nooit gebeurd! Wel een keer over mijn stuur gevlogen toen ik handrem te hard inkneep waardoor het voorwiel blokkeerde terwijl paard heel hard door draafde.. Vandaar mijn voorkeur voor een terugtraprem :')

Merk wel dat paard steun aan je heeft, mentaal, als je er naast fietst.

Als Joya het staken afleert kan ze ook mee naast de fiets. Kunnen we lekker rechtuit kilometers maken, ook in draf.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 00:06

Ik denk dat Joep bij spanning naar het gras duikt. Dat is tricky natuurlijk. Daarom pak ik zo veel mogelijk fietspaden mee. Zo min mogelijk gras :+

Het is wel een toevoeging op de training, want conditie, spieren, pezen et cetera. Alles gaat een stapje vooruit. Dat mag ook wel met Joep. Inmiddels is hij een stuk minder dik dan dat hij was. (Een paar regenbuien op zijn dekenloze kop is de truc heb ik inmiddels begrepen). Maar de spieren zijn ook mwah. De komende tijd ben ik gekluisterd aan de bak in verband met droes, dus ik hoop dat ik lekkere spieren kan trainen :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 09:08

Mij is door de trainster op het hart gedrukt vooral niet al teveel conditie op te gaan bouwen. Als ze onder het zadel gaat is het wel fijn als ze snel moe is :+

Morgen lesje longeren met lijnen! Eerst met een ander paard hoor. Mijn onkundigheid wil ik Joy niet aandoen :=

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:32

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind het juist belangrijk dat het paard een goede conditie heeft en voldoende spieren. Anders vind ik het niet eerlijk dat ik op mijn paard ga zitten. Straks is hij helemaal afgemat en lijkt hij heel braaf, maar vind hij het eigenlijk dood eng. :n Ik denk dat je zelf in kan schatten wanneer het te veel aan het worden is voor je paard waardoor je de raarste capriolen een beetje voor bent :+

Tof dat je gaat starten met lange lijnen. Het is heel leuk om te doen. :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 10:39

Het is natuurlijk niet zo dat ik er "koud" op ga zitten. Juist daarom zorg ik dat ze eerst helemaal gewend is aan lange lijnen. Dat ze voldoende rug- en buikspieren heeft om het gewicht aan te kunnen. Maar ze hoeft echt niet helemaal afgetraind te zijn.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:51

Ahhh dat geitje <3

Mijn vriend neemt Duke wel eens mee op de fiets als ik met Dexter ga rijden, maar meestal vind ik dat halverwege zo leuk dat ik Duke zelf over pak als handpaard :=
Nooit echt geoefend, fiets gepakt en paard mee en niet te veel drama van maken :+
Duke ging wel al vaker mee wandelen en auto's hebben hem nooit echt geïnteresseerd dus dat hielp wel

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:53

Granoek schreef:
Ahhh dat geitje <3

Mijn vriend neemt Duke wel eens mee op de fiets als ik met Dexter ga rijden, maar meestal vind ik dat halverwege zo leuk dat ik Duke zelf over pak als handpaard :=
Nooit echt geoefend, fiets gepakt en paard mee en niet te veel drama van maken :+
Duke ging wel al vaker mee wandelen en auto's hebben hem nooit echt geïnteresseerd dus dat hielp wel

Dat is altijd belangrijk natuurlijk. Geen bullshit. Als je gaat stressen is dat alleen maar vervelend voor het paard. Een beetje bluffen is altijd goed :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 10:55

Zo doe ik eigenlijk alles bij Joy. Niet l*llen, maar doen.

Tot nu toe werkt dat prima!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:00

Haha ja ik mag nog niet te veel bluffen, ik wil niet dat Duke door heeft dat ik bluf voor hij groot en sterk is _O-
Maar hij is nu nogal aan het puberen en dan helpt stem verheffen wel al een heel eind gelukkig!

Ik heb een tijdje een vriendin geholpen met haar paard dat nogal bang was op buitenrit, maar bij elk bankje langs de weg zag je al dat ze zich schrap zette omdat ze wist dat er wat ging komen. Dus al eens begonnen met gewoon voor je uit te kijken en dat ding te negeren, en dat heeft al een hoop spanning weg gehaald. Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn, als je het niet moeilijker maakt dan het is :)

Ik zeg niet dat dit voor alle paarden onder alle omstandigheden zou werken hoor. Maar waar ze zeggen dat koudbloeden veel nuchterder zijn denk ik dat er vaak ook gewoon veel nuchterder mee omgegaan wordt omdat dat verwacht wordt.
Kan het moeilijk uitleggen haha :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:06

Dat klopt hoor. Er zijn echt dingen die ik moet overleggen met Joep. Beenbeschermers bijvoorbeeld. Die kan ik echt niet met een hoop bluf om zijn benen binden. -:) Die heb ik met heel veel kleine stapjes moeten introduceren. Maar gister lag er een lint in de bak in verband met een afgezet stuk. Ik had geen tijd en zin om het even op te ruimen dus ik ben gewoon doorgelopen waardoor hij niet eens doorhad dat er iets lag. Terwijl al zijn vrienden in eerste instantie een noodsprong namen, omdat de eigenaren zenuwachtig waren. :j