[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 11:35

Het lijkt me nog altijd beter dan niks, want dan moet je ze zelf verkopen. Ik heb de verkopers gezien en gesproken en vertrouwde ze hier in. Ik had het bij die bonte waar ik was gaan kijken bv ook niet gedaan.

In ieder geval doet er niet meer toe. Ik vond en vind het nog steeds geen slechte regeling. Beter dan niks op papier volgens mij. We hadden een heel duidelijk contract wat ik ook heb laten nakijken. Maarrrr nogmaals het doet er niet meer toe :+

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:38

Inderdaad TS, het is nergens voor nodig om steeds door te gaan erover. Het is goed dat het eens vermeld wordt voor een situatie in algemeen, maar het hoeft niet hier steeds ter discussie te staan. Open dan een ander topic erover +:)+

Echt balen TS dat deze het niet is geworden. Maar dat betekent dat je nog 1 stap dichterbij je droompaard bent! ;)

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:33

k_m schreef:
Dan had ze me die keuring ook wel laten betalen want was nergens afgesproken dat ze dat zelf zouden betalen.

Maakt al niet uit, bedoel als de koper niet meewerkt is het niet goed, als ze heel meewerkend zijn ook niet blijkbaar :+ ook niet slecht bedoeld, maar zo kan je nooit een paard kopen als je alles van de verkoper verdacht moet vinden..


Nee je moet gewoon goed de regels in acht nemen.
En dat heb je gedaan en zo heb je jezelf en hoop ellende bespaard.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:55

Ben je al weer verder aan het kijken?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 15:40

Maartje_M schreef:
Ben je al weer verder aan het kijken?


Ja, vind het jammer maar kan beter gewoon verder zoeken!

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:32

Mee eens, ben benieuwd wat er nu op je pad komt!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:34

https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC
Met bemerking vandaar de prijs. Als het fragment ingekapseld is en geen bezwaar lijkt het me een fijn paard.
Verkijk je niet op Jazz. Uphilletjes zijn ontzettend braaf. Misschien toch ook een leuk paard om tzt een veulentje mee te fokken.

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:24

@babootje, Ik heb dit paard geprobeerd toen ze 4 was. (net 3 weken zadelmak) Ik heb mijn ogen toen op een ander paard laten vallen wat daar stond. Echt prettige mensen, eigen dierenarts is geen probleem en je mag zo vaak komen als je wilt. De eigenaar van die stal heeft zijn hobbyfokkerij echt puur voor de leuk. Er is veel te bespreken daarr

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 17:29

Ja wel een leuke maar ruim €2000 boven budget eigenlijk. Kan altijd eens sturen maar vrees ervoor! Ik weet dat jij daar anders over denkt babbootje, maar ik hou liever wat geld als spaarpotje dan dat ik straks met moeite stalgeld betaald krijg oid..

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:38

Wat ontzettend jammer.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk keuren is.

Succes met de verdere zoektocht

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:21

loismooij15 schreef:
@babootje, Ik heb dit paard geprobeerd toen ze 4 was. (net 3 weken zadelmak) Ik heb mijn ogen toen op een ander paard laten vallen wat daar stond. Echt prettige mensen, eigen dierenarts is geen probleem en je mag zo vaak komen als je wilt. De eigenaar van die stal heeft zijn hobbyfokkerij echt puur voor de leuk. Er is veel te bespreken daarr


Van 6000 is misschien nog een paar 100 af te peuteren maar ik denk niet echt veel. Paard viel me direct op zo, ik ken de verkopers niet verder. Maar Uphill wel als fijne paarden (karakters) Ik. heb zelf 2 met jazz bloed en die zijn ook echt super fijn.
Tja Kim, misschien boven budget, maar in de prijsklasse 4000 vrees ik dat je niet veel kwaliteit gaat tegenkomen. Toch vaak paarden die "wat" hebben. Deze heeft ook wat, maar zonder bemerking zou je het dubbele moeten aftikken denk ik. Misschien dan toch nog even nadenken en wat bijsparen.

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:23

k_m schreef:
Ja wel een leuke maar ruim €2000 boven budget eigenlijk. Kan altijd eens sturen maar vrees ervoor! Ik weet dat jij daar anders over denkt babbootje, maar ik hou liever wat geld als spaarpotje dan dat ik straks met moeite stalgeld betaald krijg oid..

Maar dan zou je dus 4000 willen uitgeven.Eerlijk gezegd denk ik dat het dan een beetje moeilijk wordt.Of helemaal groen,en dat wil je denk ik niet, of een paard wat al wat ouder is.Wat meestal een hele goede en verstandige keuze is,maar daar hebben velen een vooroordeel tegen.In de midden-leeftijdcategorie krijg je voor die prijs vaak een paard waar toch iets mee is,qua gezondheid of qua karakter.Ze zijn momenteel best duur vind ik.Je wilt perse een type Kwpn-er?Want bij andere rassen zou je veel meer keuze hebben voor dat geld.

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:34

Ben het daar niet helemaal mee eens hoor. Ik zocht ook in die prijsklasse en heb echt heel veel leuke paarden gezien

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:47

Ik ben er ook niet mee eens. Ik heb mijn ZZ-licht merrie van destijds 7 jaar gekocht voor 5000. Daar was niks mis mee. Je moet gewoon geduld en een beetje geluk hebben.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:38

emilyslaluna schreef:
Ik ben er ook niet mee eens. Ik heb mijn ZZ-licht merrie van destijds 7 jaar gekocht voor 5000. Daar was niks mis mee. Je moet gewoon geduld en een beetje geluk hebben.


Destijds is niet nu en mogelijk heb je daar dan echt geluk mee gehad. Op dit ogenblik zijn de prijzen echt hoog Voor een (bewezen) ZZlicht paard van 7 en dan ook nog een merrie die gezond is ga je onder de 15000 niet slagen als het niet meer is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 21:08

Als ik er geen vind in het voorjaar is het nog zo. In het najaar ga ik niet zoeken ivm schudden. Ik vind 4-5 duizend euro genoeg geld. En als ik er daar 1 voor vind zal ik blij zijn, zo niet dan is het voorlopig even niet. Maar ik zie gewoon graag een warmbloed en geen koudbloed dus daar ga ik niet van af stappen. Ben net 1 gaan kijken en dat was een leuk sportpaard maar vond hem te zenuwachtig in omgang. Was niks mis mee verder dus als je zo iets niet erg vind kan het volgens mij wel.

In ieder geval jullie kunnen niet in mijn portemonnee kijken en mijn budget is mijn budget nu eenmaal. Of ik daar wat voor vind dat zien we wel. :)

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:14

Prijzen zijn wel heel erg veranderd in 2 jaar := 3 jaar terug kocht ik mijn fokmerrie voor onder de 1000,- en nu staan dezelfde soort paarden afgekeurd voor 3500 - 5000,- te koop... Gaat nergens meer over. Voor €4000,- vind je inderdaad niet snel wat, maar met goed zoeken en geduld gaat het je vast lukken. Je hebt gelukkig de tijd. Verder ga ik wel met Babootje mee, weinig mensen laten keuren in die prijsklasse dus er zit wel een heleboel troep tussen. En als je een keer of 4 de rontgen keuring hebt moeten betalen bij afkeuren slinkt je potje wel enorm, dan kun je beter een beetje doorsparen...

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:15

Zoals je zegt: jouw budget is jouw budget, laat je niet gek maken. Een goed gereden sportpaard zonder bemerkingen op goede leeftijd ga je er niet mee vinden, maar dat is denk ik je ambitie ook helemaal niet.
Vind dat er te veel paarden gefokt en verkocht worden voor hoge prijzen omdat die veel potentieel zouden kunnen hebben, maar de meeste mensen zijn op zoek naar een leuk recreatiepaard en zien het gewoon niet zitten om daar zoveel geld voor neer te tellen, zeker als je inderdaad nog wat opzij wil hebben staan voor materiaal en verzorging en noodgevallen enzo. Mijn budget was ongeveer hetzelfde, maar ik ging wel specifiek voor groene paarden. Superveel succes nog in ieder geval! en ik ben zeker dat je iets gaat vinden :)

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:22

Dravers zijn ook niet duur. En wel luxe uitstraling.Aangezien koudbloeden niet jouw type zijn.Maar goed,het is heel persoonlijk,en ieder z'n paard!

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:35

Een draver kun je inderdaad in die prijsklasse nog wel kopen.

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:12

Ja dravers zijn leuk! En (vaak) ideale buitenrijpaardjes :j

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 11:21

Ik heb er een paar op de planning staan dus we kijken gewoon rustig verder! :)

Ik heb zelf niks met dravers dus daar ga ik voorlopig niet te hard naar kijken. Heb via via wel een leuk contact gelegd nu met iemand die ik ook ken eigenlijk. Als het budgetmatig matcht gaan we eens afspreken!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 11:24

Ga deze week er weer 2 kijken.

Om toch nog even terug te komen op de vorige verkopers, ze heeft mijn gezocht advertentie gedeeld en ze tagt me net in een paard dat te koop staat. Dus zeker even rechtzetten, het is echt oprecht een heel vriendelijke verkoper geweest die de beste bedoelingen had!

Kymalin

Berichten: 3056
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:51

Wat sportief van haar en wat ontzettend jammer dat het paard werd afgekeurd.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:27

Ik ben een stille meelezer, maar het is ineens erg stil..
Heb je afgelopen dagen nog bij leuke dieren gekeken? :)