Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:05

ooh, een eerste oortjesfoto moet zo leuk zijn hihi

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:17

Hij is al 4.5, dus zeker een stukje ouder als de rest hier. En hij is een lekker beertje dus dat helpt ook mee ;)
Ik was inderdaad ook superblij met die foto! Hij was buiten ook super relaxed

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:23

Wauw wat super gaaf Cera!! Super.

Thanks brechtcarlos! Die van jou is ook zo knap <3

Artflicious jaa ze heeft zo'n fijn karakter hihi . Ik zag in je andere topic dat je er in de bak ook op had gezeten? Wat super!!

Dankje ilsey!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:39

Cera_D schreef:
Hij is al 4.5, dus zeker een stukje ouder als de rest hier. En hij is een lekker beertje dus dat helpt ook mee ;)

Die van mij is ook 4.5 maar oogt echt nog ieliger. Dacht wel dat lusitano's laatbloeiers zijn.
Afgelopen zomer, inmiddels wel iets steviger.
Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:53

Cera_D schreef:

Mijn pupje is ook 4,5 hoor, maar veel later begonnen dan de meeste denk ik. Zijn nu 3 maanden aan het spelen ;)
Je mag heel trots zijn, wat gaaf voor de eerste keer erop!

Wij hebben zaterdags weer les gehad, we zijn nu aan het slalommen aan de lijn zodat er nog meer bevestiging komt van mijn ruimte in en uit. Ze pakt het super op! Ook het draven zijn we aan het uitwerken!
Afbeelding

Afbeelding
Gek foto moment, maar geeft weer hoe een fijne stap ze heeft, ze kan nu ongetraind al zakken in de achterhand.
Ze is 165, maar ik ben 177, vandaar dat ze zo klein lijkt ;)
Art: Fijn dat het hangen zo goed ging met Limo. Mag ik je er wel op tippen dat je wel in de gaten houdt dat je niet te snel gaat. Het zou zonde zijn als je weer terug bij af bent als het zo goed gaat op het moment toch! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:32

Cera, zalig zo'n eerste oortjesfoto <3

Kabayo, wil je allereerst bedanken voor je positief berichtje in desbetreffende topic. thnx nu zijn ze namelijk stil gebleven :roll:
Het klopt idd dat ik er in de bak ook al 1x op geweest ben. Maar dit ga ik niet meer herhalen, hij was echter wel super braaf :). Moet mij nu meer concentreren op spieropbouw.

Brechtcarlos dat spanjaarden laatbloeiers zijn heb ik ook gehoord :j

Sbravour ziet er goed uit.
Ik let erop hoor :) daarom ga ik het ook niet elke week doen ;)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:56

@BrechtCarlos Die van jou is inderdaad nog wel wat ieliger, maar de mijne heeft ook wel een gigantische vacht waardoor hij ondertussen een beetje op een gevlekte buffel lijkt haha

@SBravour Klinkt goed hoor! Met een goed en rustig begin is het later echt opstappen en wegrijden

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:40

Top Art, was gewoon een reminder maar die had je zelf al super bedacht dus! :D
Cera: dankjewel, laten we dat hopen, zou ideaal zijn!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:03

xApple : Wat een dikkert zeg die Lavi! En wat knap met lars! Hij is echt braaf :j

Sbravour : ik doe echt 1 keer in de week iets. Maar dat komt ook meer door gebrek aan goede plek om te trainen. We hebben nog geen bak tot onze beschikking en in een weiland sleurt ze me alle kanten op met haar drukke gedrag. Ik ben van plan deze week bij iemand in de buurt langs te gaan die een rijbak hebben en longeercirkel. Of ik daar de bak mag gebruiken/huren. Dan kan ik tenminste weer aan de gang.
En wat een knappe merrie heb je!

Art : vakantie kan soms goed uitpakken hoor. Ik had hier een paar weken gelongeerd en daarna paar weken rust. En nu is ze werkwillig en loopt ze ook gewoon lekker weer. Ik hoop dat je eigen mankementen ook snel weer voorbij zijn ;(

Over je filmpje, praat je ook tegen hem? Of gaat alles op lichaamstaal. Ik merk hier dat ze echt op complimentjes reageert. Soms gaat ze dan zelf nog net iets meer haar best doen :')

Murosch : ik zou de manen lang laten. ze heeft nog een beetje een aparte hals die met korte manen heel raar uit komt. Dus ik zou ze lekker lang laten *D

Limo met lange manen is ook mooi!

Elina : terror shets ook altijd 8)7 Super braaf zo, met haar mooie beschermers :j
Met lange lijnen ook super braaf!!

Art : apart dat hij zo schrikt van zijn eigen dingen zeg... Echt beetje wereldvreemd ofzo. Ziet er wel heel leuk uit met je zus haar paard!

Stelvio : lekker wandelen! Is die van jou een koffievos? of gewoon natgeregend 8)7

Art : deken zit prima, kan hij er nog mooi in groeien.

Elina : ik hoop echt dat lina het ook net zo goed op gaat pakken als zilver! Ze is zo vreselijk braaf!

Gaaf cera! Bijzonder eerste rondje

Lekker puppy BrechtCarlos! Mooi rustig aan

Ziet er goed uit Sbravour! Fijn dat jullie bak nog goed begaanbaar is!

Art : rare reacties in jouw topic hoor.... Lekker doorgaan en misschien toch met bijzet zodat de rug ook bespiering kan krijgen. En misschien toch met bit werken ivm controle?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:29

Nynkster bedankt voor je input in mijn topic. Net als Kabayo :)

Ik ga vandaag idd met bijzet proberen, heb een vriendin om tips gevraagd hoe ik best de touwtjes bevestig. Ik ga dan ook sowieso met bit werken :)
Maar daaronder/over het halster zodat ik niet aan het bit trek terwijl de touwtjes er al aan trekken eigenlijk.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:38

Art_Ificious schreef:
Nynkster bedankt voor je input in mijn topic. Net als Kabayo :)

Ik ga vandaag idd met bijzet proberen, heb een vriendin om tips gevraagd hoe ik best de touwtjes bevestig. Ik ga dan ook sowieso met bit werken :)
Maar daaronder/over het halster zodat ik niet aan het bit trek terwijl de touwtjes er al aan trekken eigenlijk.

Ik zou hem van tussen de benen via bit naar de zijkant doen :) dat heeft hier het beste gewerkt voor het zakken
Edit : Niet te los laten hangen, dan gaat hij er zelf in staan, maar lijkt me duidelijk

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:24

Ja zo had mijn vriendin dat ook uitgelegd :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:30

Heb een Peli longeerhulp gekocht vandaag.
Heb het idee dat dit fijner is voor Limo omdat de longeersingel redelijk vast ligt op de schoft.

Filmpje van enkel stap, heb hem ook laten draven, mijn zus zei dat ik op Limo moest focussen en niet hoor te filmen. :')
Volgende keer probeer ik met touwhalster denk dat Limo door de druk van het bit ook spanning opbouwt. Zag op Google dat het ook bitloos kan dus waarom niet hé ??

En toch een nieuw regendeken gekocht ook.
Maat 165, past toch wat beter dan de 175 vind ik.
Maar zodra hij meer bespierd en uitgegroeid is zal de 165 niet meer passen, dan komt de 175 wel weer van pas.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:48

Artflicious ik vind die longeerhulpen echt ondingen. Je zaagt ermee alleen maar in de mond.. maar ziet er verder netjes uit. Ook een mooi dek. En geen probleem hoor in je topic :) mensen moeten niet zo zeuren.

Zoowww nynke beste bijleespost. Heb je al gevraagd naar de bak?

Ziet er goed uit sbravour!! Lekker samem spelen :)

Is die van jou een pre brechtcarlos? Ik dacht een pony zo op de foto's :o

Ik heb een avondje heerlijk rondgehangen. Ze is zo braaf
Afbeelding
Doe jij nou??
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:56

Ik heb hele slechte ervaringen met dat ding ook ja. Mijn merrie had van 1x longeren 2 enorme wonden op haar borst. Ik had gelongeerd in het donker had het écht niet gezien. Voelde me vréselijk (nog steeds als ik eraan denk :o ) Echt goed opletten hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:24

Is juist door het zaageffect dat ik het bitloos wil proberen. Al vond ik het niet echt zagen hoor, ligt er net aan hoe vast die zit. Net zoals bij de pessoa waarmee ik ook al gewerkt heb bij een ander paard.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:40

Lina haar kerstcadeau is binnen dus wij kunnen er ook tegenaan met het koude weer }:)
Afbeelding

Art : met touwhalster zou ik niet doen := koop dan een goed bitloos hoofdstel met bredere neusriem.... die touwhalsters snijden wel zo
Steken de billen er nou onderuit bij de deken? Of lijkt dat zo

Elina : morgen! Alvast moed verZamelen :=
Zilver super braaf!!! :+:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:52

Leuk deken lekker opvallend on het donker :)

Billen steken er wat onderuit, maar staaftflap begint aan de staartbasis.
Ik besef wel dat dit deken sneller te klein gaat zijn maar de 175 vond.ik echt niet leuk aan de.borst, veel te ruim. Sluiting zat niet lekker op die manier.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:13

Touwhalster lijkt mij niet de beste oplossing idd Art, ik zou ook eerder naar een goed bitlooshoofdstel kijken, of de hulp helemaal weg laten. Succes!

Kabayo, heerlijk op je paardje in de stal. Fijn dat ze dat al toelaat! Inrijden gaat een eitje worden denk ik zo :D

Ik heb vandaag een vergelijkingsfototje gemaakt van mijn merrie, 3 maanden verschil zit hier tussen. Wat een verschil zie ik al in de rondingen van de hals, kont en schoft. En dit zonder training met aanspanning, we zijn nog zo basis bezig. Dit is echt een kwestie van uitzwaren en het paard worden. Trots op haar hoor, blij dat ze al breder wordt! :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:15

Touwhalster lijkt mij niet de beste oplossing idd Art, ik zou ook eerder naar een goed bitlooshoofdstel kijken, of de hulp helemaal weg laten. Succes!

Kabayo, heerlijk op je paardje in de stal. Fijn dat ze dat al toelaat! Inrijden gaat een eitje worden denk ik zo :D

Ik heb vandaag een vergelijkingsfototje gemaakt van mijn merrie, 3 maanden verschil zit hier tussen. Wat een verschil zie ik al in de rondingen van de hals, kont en schoft. En dit zonder training met aanspanning, we zijn nog zo basis bezig. Dit is echt een kwestie van uitzwaren en het paard worden. Trots op haar hoor, blij dat ze al breder wordt! :)

Afbeelding

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:39

@SBravour Zo wat een verschil zeg! Ze ziet er prachtig uit

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:36

Ik heb vandaag nog eens onder begeleiding gewerkt en met Floyd aan de longe geoefend op slalommen tussen kegels die in een cirkel stonden. Na het werken doe ik altijd zijn kaptoom af en geef ik hem een knabbeltje (wortel of appeltje ofzo) terwijl ik mijn boel opruim kan hij dan staan knabbelen voordat ik hem terug naar de paddock breng. Ik ging dus de kegels oprapen en opeens voelde ik mij zo 'achtervolgd', ik kijk achter mij en meneer was mij blijkbaar muisstil aan het volgen. Hij liep echt muisstil knal achter mij dus ik kon hem niet zien en ik ben slechthorend dusja hoorde hem uiteraard ook niet. Heb er dan verder op gelet als ik het door had, telkens als ik stopte om mij te bukken om een kegel te nemen stopte hij ook, en dan stapte hij weer mee verder als ik verder stapte naar de volgende kegel. De lieve geniepigaard! <3

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:24

Nynkster schreef:
Lina haar kerstcadeau is binnen dus wij kunnen er ook tegenaan met het koude weer }:)
[ [url=m/ooKlBg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Art : met touwhalster zou ik niet doen := koop dan een goed bitloos hoofdstel met bredere neusriem.... die touwhalsters snijden wel zo
Steken de billen er nou onderuit bij de deken? Of lijkt dat zo

Elina : morgen! Alvast moed verZamelen :=
Zilver super braaf!!! :+:

Wat grappig zeg, ik heb dat deken juist gisteren bestelt! Heb hem nog niet binnen...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:40

Art, sterkte is altijd lastig wanneer je veel aan je hoofd hebt, maar ik zie ook heeeeele grote stappen vooruit, wat super dat je op hem kon hangen en dat hij daarbij zo braaf was.
Murosch wat betreft de manen, tja veronia heeft een gave kleur manen en lang is mooi, maar van een sportcoup worden ze toch wat mer volwassen ofzo en aangezien je ook met haar gaat rijden en miss wel de wedstrijden in gaat zou ze toch gevlochten moeten gaan worden. ik zou zegen, doe wat je zelf mooi vindt. Ghadir had ook vrij dunne manen en ik knip ze af en toe waardoor ze nu echt een stuk voller zijn geworden en daar ben ik heel blij mee.

bravour wauw wat een verschil zeg!!!!

en wat heerlijk de sneeuw weer weg, we hebben hier niet veel gehad, de bak was onder de sneeuw lekker dooi dus konden we gewoon lekker door trainen met dochter en pony, maar zonder sneeuw is toch fijner al kun je natuurlijk wel even mooie foto's schieten :)

vandaag maar weer eens met onze kleine man aan de slag, zal zo even wat foto's plaatsen van vorige week.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:46

lekker met z'n allen spelen in de sneeuw
Afbeelding
mooi plaatje van onze kleine stoere man
Afbeelding
Afbeelding
zo is de trekker niet eng, alleen maar interessant, maar als je aan de longe zit dan is een trekker heeeeeel eng _O-
Afbeelding
blij dat de sneeuw weer weg is
Afbeelding
mijn trouwe supporter wanneer ik de stal aan het mesten ben :D
Afbeelding
samen met mams <3
Afbeelding