hwn schreef:Vroeger was ie hengst, en in volle groei, nu ruin. Snap ook de logica niet dat ie vroeger van gras niet dik werd, en nu verwacht je dat ie dik zou wordenvanzonder gras.
Sorry, foutje, moet zijn "zonder" ipv "van".
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
fransje23 schreef:Art_Ificious schreef:Hwn, op de weides staan géén pensionpaarden. Dus géén pensionpaarden achter prikkeldraad.
En daar kan stalbaas zelf niets aan veranderen dat de gemeente voor prikkeldraad gekozen heeft járen geleden. Zijn oorspronkelijk koeienweides.
Normaal gesproken doen paardenhouders een extra omheining van prikpaaltjes en schrikdraad voor die van prikkeldraad. Een prikkeldraadwond is nagenoeg een doodvonnis.
In mijn ogen is je stalhouder een onverantwoordelijk, of nalatig, type.
Pandora2 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die stalhouder de slechtste nog niet is. En de foto's die hier getoond worden, gewoon van een random weide onderweg zijn. Niet die van de stalhouder.
Kan mij niet voorstellen dat iemand een '' pension voor paarden '' op deze manier zou willen doen. Paarden van april tot oktober op het land. Ten strengste verboden er ééntje af te halen gedurende deze periodeMaar wel een omheining van prikkeldraad die op sommige plaatsen zelfs geen omheining meer is...
Neeeuuhhhh...echt niet.
Goof schreef:Pandora2 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die stalhouder de slechtste nog niet is. En de foto's die hier getoond worden, gewoon van een random weide onderweg zijn. Niet die van de stalhouder.
Kan mij niet voorstellen dat iemand een '' pension voor paarden '' op deze manier zou willen doen. Paarden van april tot oktober op het land. Ten strengste verboden er ééntje af te halen gedurende deze periodeMaar wel een omheining van prikkeldraad die op sommige plaatsen zelfs geen omheining meer is...
Neeeuuhhhh...echt niet.
TS heeft inmiddels serieus al een aantal keer gezegd dat het hier kennelijk niet gaat om pensionpaarden, maar enkel om paarden van de staleigenaar zelf die verder of te jong of te oud zijn om bereden te worden en dus wel het hele seizoen op de wei staan.
Doorzeuren over iets wat er duidelijk staat is niet zo handig.
Art_Ificious schreef:Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.
Celiien schreef:Wauw...Art_Ificious schreef:Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.
TS serieus? Dat je een passend zadel zoekt als je zadel niet lekker ligt oke.. maar je geeft zelf aan dat het nog oke ligt, maar alvast voor de wedstrijden van de zomer/najaar...ik vind het echt sneu.. gooi dat paard op de wei voor een halfjaar en laat hem nu eens goed bijkomen..
Sizzle schreef:Rustig aan jongens.
Ik denk nog altijd dat het eigenlijk gewoon een heel normale brave pony is. Als die nieuwe amazone enigszins goed kan rijden dan is er geen reden om te denken dat hij in het najaar niet B klaar is toch?
Dan is hij 4,5 en dat is heel doorsnee in paardenland.
Dat TS niet B klaar is zijn betekend niet dat de pony dat niet kan.
Het zou me helemaal niets verbazen als deze pony bij een ervaren jonge paarden ruiter eigenlijk gewoon een normaal gevalletje opstappen en wegrijden is.
Sizzle schreef:Dat is inderdaad wel wat voorbarig![]()
Maar de meeste 3 jarigen die in het voorjaar onder het zadel gaan hebben hun eerste proef of parcours enkele maanden later al in de planning.
Mij lijkt het ook verstandig als TS zich even terug trekt en niet meer iedere verse gedachte meteen op internet plopt.