[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:45

hwn schreef:
Vroeger was ie hengst, en in volle groei, nu ruin. Snap ook de logica niet dat ie vroeger van gras niet dik werd, en nu verwacht je dat ie dik zou worden van zonder gras.

Sorry, foutje, moet zijn "zonder" ipv "van".

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:13

fransje23 schreef:
Art_Ificious schreef:
Hwn, op de weides staan géén pensionpaarden. Dus géén pensionpaarden achter prikkeldraad.
En daar kan stalbaas zelf niets aan veranderen dat de gemeente voor prikkeldraad gekozen heeft járen geleden. Zijn oorspronkelijk koeienweides.

Normaal gesproken doen paardenhouders een extra omheining van prikpaaltjes en schrikdraad voor die van prikkeldraad. Een prikkeldraadwond is nagenoeg een doodvonnis.
In mijn ogen is je stalhouder een onverantwoordelijk, of nalatig, type.

Ik denk eerlijk gezegd dat die stalhouder de slechtste nog niet is. En de foto's die hier getoond worden, gewoon van een random weide onderweg zijn. Niet die van de stalhouder.

Kan mij niet voorstellen dat iemand een '' pension voor paarden '' op deze manier zou willen doen. Paarden van april tot oktober op het land. Ten strengste verboden er ééntje af te halen gedurende deze periode }> Maar wel een omheining van prikkeldraad die op sommige plaatsen zelfs geen omheining meer is... :? Neeeuuhhhh...echt niet.

Ik heb een paar pagina's terug al gezegd dat de huurder van het land doet met de omheining wat hij wil. Dat de gemeente zogezegd voor prikkeldraad gekozen heeft, heeft hier echt niks mee te maken. Als de stalbaas alles afspant met koord of lint, dan is dat helemaal prima. Heeft niemand wat over te zeggen. Maar zulke posts negeert TS blijkbaar :+ Het is maar net wat in je voordeel speelt natuurlijk :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:16

Pandora2 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat die stalhouder de slechtste nog niet is. En de foto's die hier getoond worden, gewoon van een random weide onderweg zijn. Niet die van de stalhouder.

Kan mij niet voorstellen dat iemand een '' pension voor paarden '' op deze manier zou willen doen. Paarden van april tot oktober op het land. Ten strengste verboden er ééntje af te halen gedurende deze periode }> Maar wel een omheining van prikkeldraad die op sommige plaatsen zelfs geen omheining meer is... :? Neeeuuhhhh...echt niet.

TS heeft inmiddels serieus al een aantal keer gezegd dat het hier kennelijk niet gaat om pensionpaarden, maar enkel om paarden van de staleigenaar zelf die verder of te jong of te oud zijn om bereden te worden en dus wel het hele seizoen op de wei staan.
Doorzeuren over iets wat er duidelijk staat is niet zo handig.

Art_Ificious

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 09:18

Bedankt goof eindelijk iemand die het wel gelezen heeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:20

Art_Ificious schreef:
Bedankt goof eindelijk iemand die het wel gelezen heeft.

Blijkbaar lees jij ook niet. Je blijft ook altijd maar zeggen dat de prikkeldraad niet vervangen mag worden omdat de stalbaas het land huurt. Wat dus niet waar is.
Iets met de pot verwijt de ketel... :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:24

Goof schreef:
Pandora2 schreef:

TS heeft inmiddels serieus al een aantal keer gezegd dat het hier kennelijk niet gaat om pensionpaarden, maar enkel om paarden van de staleigenaar zelf die verder of te jong of te oud zijn om bereden te worden en dus wel het hele seizoen op de wei staan.
Doorzeuren over iets wat er duidelijk staat is niet zo handig.

Ik val enkel in herhaling, net zoals TS zelf... zie mijn post hierboven :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:10

Ondertussen zie ik dat je nu weer op zoek gaat naar een ander zadel?
Ander zadel ligt niet goed meer begrijp ik?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:02

Wauw...
Art_Ificious schreef:
Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.

TS serieus? Dat je een passend zadel zoekt als je zadel niet lekker ligt oke.. maar je geeft zelf aan dat het nog oke ligt, maar alvast voor de wedstrijden van de zomer/najaar...

-O- ik vind het echt sneu.. gooi dat paard op de wei voor een halfjaar en laat hem nu eens goed bijkomen..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:05

Celiien schreef:
Wauw...
Art_Ificious schreef:
Springwedstrijden nog niet hoor.
Maar als de training/inrijden vlot gaat met mijn hulp die vandaag geweest is, dan zie ik haar limo in de zomer of het najaar toch al wel eens uitbrengen op dressuur puur voor de ervaring.

TS serieus? Dat je een passend zadel zoekt als je zadel niet lekker ligt oke.. maar je geeft zelf aan dat het nog oke ligt, maar alvast voor de wedstrijden van de zomer/najaar...

-O- ik vind het echt sneu.. gooi dat paard op de wei voor een halfjaar en laat hem nu eens goed bijkomen..

Na jou berichtje ging ik ook even zoeken las ik ook dit. Arm beest hij is nog niet ingereden maar wordt al aan dressuurwedstrijdje gedacht....
Dacht trouwens dat Ts haar zelf week zou bannen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:06

Wát?! Ik geloof dit gewoon niet... Hoe dan?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:06

Ts zegt wel vaker A en doet B, dus tja...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:08

Let maar op.. dit is paard twee wat je aan t verknallen ben TS.. echt je zou bijna 144 red een dier bellen. Sorry, hard, maar wel echt de waarheid. Als je mijn stalgenootje was had ik je ook dat gewoon in je gezicht gezegd op stal, je bent je paard echt aan t slopen (fysiek en mentaal) :n

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:09

-O- |( geen woorden meer voor

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:09

Ja veel bla bla maar weinig boem boem zeggen wij hier over zulke dingen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:10

Maar sowieso... Hoe ga je in september een dressuur proef willen rijden als je er nu nog niet eens een rondje op kan rijden zonder gelanceerd te worden?!

Echt, dit gaat binnenkort zó fout... Ik neig zelfs om te temmen, dit zo ontzettend onverantwoordt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:12

Heleennn schreef:
Ja veel bla bla maar weinig boem boem zeggen wij hier over zulke dingen.

Maar ze krijgt wel altijd zeer lange topics met veel commentaar en altijd dezelfde uitkomst, tot het volgende topic.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:12

Ik zie het als "mooi" voorbeeld van hoe het niet moet. Enorm sneu voor Limo, maar hopelijk steken anderen er wel iets van op...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:14

Rustig aan jongens.
Ik denk nog altijd dat het eigenlijk gewoon een heel normale brave pony is. Als die nieuwe amazone enigszins goed kan rijden dan is er geen reden om te denken dat hij in het najaar niet B klaar is toch?
Dan is hij 4,5 en dat is heel doorsnee in paardenland.

Dat TS niet B klaar is zijn betekend niet dat de pony dat niet kan.
Het zou me helemaal niets verbazen als deze pony bij een ervaren jonge paarden ruiter eigenlijk gewoon een normaal gevalletje opstappen en wegrijden is.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-05-18 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:14

Dit is echt bizar.. :n

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:20

Sizzle schreef:
Rustig aan jongens.
Ik denk nog altijd dat het eigenlijk gewoon een heel normale brave pony is. Als die nieuwe amazone enigszins goed kan rijden dan is er geen reden om te denken dat hij in het najaar niet B klaar is toch?
Dan is hij 4,5 en dat is heel doorsnee in paardenland.

Dat TS niet B klaar is zijn betekend niet dat de pony dat niet kan.
Het zou me helemaal niets verbazen als deze pony bij een ervaren jonge paarden ruiter eigenlijk gewoon een normaal gevalletje opstappen en wegrijden is.

Dat kan hoor, en dat hoop ik, alleen vraag ik me af of het ooit zover komt. Ik heb getemd. TS moet hier op bokt tegen zichzelf in bescherming genomen worden, voordat ze digitaal wordt gelynched

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:27

Ja maar sizzle wat bij mij echt de broek doet afzakken is dat je na bezoekje van hulp dus het eerste wat je doet is een planning voor wedstrijden te maken. Het ongeduld dat daar uit spreekt is zo typerend. Het doel nu zou moeten zijn een ontspannen rondje kunnen sturen, paard op krachten laten komen en in bespiering, maar nee er worden in TS haar hoofd weer 10 stappen overgeslagen en ze is meteen al bezig met wanneer er wedstrijden gereden kunnen worden. -O- Zo typerend weer dat niet limo’s belang maar haar belang voorop gesteld wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:30

Dat is inderdaad wel wat voorbarig :D
Maar de meeste 3 jarigen die in het voorjaar onder het zadel gaan hebben hun eerste proef of parcours enkele maanden later al in de planning.

Mij lijkt het ook verstandig als TS zich even terug trekt en niet meer iedere verse gedachte meteen op internet plopt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:32

Sizzle schreef:
Dat is inderdaad wel wat voorbarig :D
Maar de meeste 3 jarigen die in het voorjaar onder het zadel gaan hebben hun eerste proef of parcours enkele maanden later al in de planning.

Mij lijkt het ook verstandig als TS zich even terug trekt en niet meer iedere verse gedachte meteen op internet plopt.

Maar dat zijn doorgaans geen paarden waarbij in het beleringsproces tot nu toe (nauwelijks iemand opgezeten) zoveel dingen al misgaan.. of die een onkundige eigenaresse hebben die niks anders wil horen dan haar eigen hersenspinsels..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:39

Nou ben ik daar ook geen voorstander voor en ook dat is vaak uit commerciele belangen en niet uit paardenbelang. In dat geval betreftbhet wel vaak ervaren opleiders en kwalitatief de betere paarden. Limo is een onbespierde pup met een slechte start. Daar mag je dit vind ik niet van verwachten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:48

Ts is volgens mij gewoon erg onzeker en vliegt daardoor alle kanten op en vraagt aan alles en ieder advies. Op die manier kom je tot net niets. Kies een weg en probeer dat een tijdje vol te houden.Probeer jezelf ook daadwerkelijk even van Bokt te bannen en maak je eigen beslissingen.
Je paard is jong en onzeker en heeft niets aan iemand die ook onzeker en erg zoekende is.