Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FotosbyElles

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:55

Meisje2000 Wat ontzettend leuk dat je nog zo'n goed contact hebt met je oude staleigenaren! altijd beter om met een goed gevoel weg te gaan en er vrienden aan over te houden. Veel succes met je les!

@Pradadaan wat is Giv een ontzettend leuk dier. Ze staat heel trots. ik ben weg van het wit op haar snoet.

@xChanelx Hij is momenteel 3.5 jaar. Dat Freezen wat die doet vind ikzelf ook een super reactie. hij doet het ook aan de hand. Eenmaal snuffelen en dan vind hij het allemaal weer goed. Maar ook alleen als jij hem het gevoel van vertrouwen bied natuurlijk.

@Mandy_B Ja ik kan wel zeggen dat hij zo gelukkig altijd nog is geweest. Natuurlijk als hij dadelijk wat sterker in zijn schoenen staat zal hij wel een keer gaan uitproberen. Maar tot nu toe neemt hij alles heel netjes op zich in. Ze rijden sinds de tweede week zonder Body protector. Ze kunnen netjes op en af stappen, en hij stapt het hele erf rond met ruiter. Ze gaan hem een keer meenemen met uitstappen op de weg. Want hij is gelukkig al verkeersmak sinds dat hij 2 is. Niet te geloven dat hij zo'n snelle leerling is

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:09

Grondwerk en schriktraining ging veel beter dan verwacht. Ga hier de komende tijd mee door een hoop dat meneer dan wat zekerder in zijn vel komt, waardoor de trailer, met name het sluiten van de klep minder spannend gaat worden.

Van het weekend had mijn instructeur haar zadel eens meegenomen. Oh wat zat dat lekker. Ben eigenlijk wel een beetje verkocht en heb een afspraak gemaakt bij de Zadelmaker.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:46

Pradadaan mooie setjes! Leuk dat het goed gaat met beide! Ik hoef geen clinic van Frans heb er stage gelopen.

Meisje fijn dat je nog zulk goed contact hebt met ze.

Tymone wat fijn dat grondwerk en schriktraining goed gingen!

Hier zo trots op mijn paard! Gisteren heeft iemand er voor het eerst aan gehangen en ze was zo braaf! Ik ben degene die op de grond staat.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:09

@Jodi93 Dat ziet er al veel belovend uit!
@Tymone fijn om te horen dat het grondwerk positief bevallen is.

ik heb vorige week vrijdag voor de allereerste keer op Goliath gezeten. Gestapt en gedraafd. Het galoperen heb ik even achterwege gelaten. Ik was te opgelaten en enthousiast dat het moment er eindelijk was. Hij is zo ontzettend braaf! Hij blijft nu nog 2 extra weken op op de stal staan en dan komt het moment er dat hij mee mag naar huis. De pensionstal waar hij dadelijk komt te staan is al gevonden, nu nog alleen een instructeur/instructrice vinden.

Morgen ga ik weer, hopelijk heb ik dan mijn enthousiasme meer onder controle.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:22

Charmeur heeft gister tijdens de les super zijn best gedaan. We hebben zelfs 2 knhsproeven geoefend. Daar kwam mijn instructrice mee, gewoon eens kijken hoe ik reageerde en hoe we het deden. Natuurlijk veel fouten omdat er hindernissen in de bak stonden. Moest ik er voor langs en ging ik achterlangs dat soort dingen. Niet iets waar je bij een echte proef last van zou hebben. Ze zei dat als ik mee zou doen in het echt best wel eens leuke punten binnen zou kunnen rijden. Ze is zelf ook jury en zei dat op de overgangen en de galop ik behoorlijk hoog zou kunnen scoren. Ik merk ook aan chameur dat hij het leuk vind, we geven hem nu wat meer uitdaging en dit schijnt hem goed te doen. Eerst was het echt aan de hulpen zetten en het sturen maar nu ook echt halthouden, pasje achterwaarts, halthouden en wegdraven en dat vind hij geweldig. Je merkt echt dat hij loopt te wachten op de volgende opdracht. Heb het zo ontzettend getroffen met dit dier. Nooit verwacht zo ver te komen. Vanaf dat hij 6 maanden was in mijn bezit en hem zelf helemaal opgevoed incl beleren. Beleren uiteraard met hulp want dit had ik nog nooit gedaan maar had nooit verwacht dat het zo lopen zou. Als het zo doorgaat dan kan ik in 2017 mijn start kaart wel aanvragen hahahha. Maar eerst maar eens op vreemde locaties met hem gaan rijden om mijn zenuwennonder bedwang te krijgen. Gelukkig heb ik locaties waar ik rijden kan zoals mijn oude staleigenaren, de dochter van mijn instructrise en bij mijn oude instructrise. Dus nog even door oefenen. Sorry dat ik zo aan het ratelen ben maar ben zo trots op mijn kanjer en een beetje op mij zelf.... zeg het maar als ik moet stoppen :)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:25

Al lange tijd niks laten horen, maar onze Intermezzo doet het super goed!
Ze is nog wat onhandig met springen, en je kan merken dat ze nog weinig balans en kracht heeft. Maar ze is zo super braaf. Al een paar keer mee op buitenrit geweest, en zet geen stap verkeerd. Ook als we in de bak aan het rijden zijn en er komt weer een shovel of trekker voorbij geeft ze geen krimp.
Mijn vriend rijd haar altijd, maar hij is nou voor een paar weken weg. We hebben leuke meid uit de buurt van 14 jaar, die rijd zelf nog bij de pony's. En zij houd haar een beetje bij. En wat is ze braaf, ze loopt net zo makkelijk alsof het de gewoonste zaak is, en ze heeft deze week ook mee gereden in de springles. We hebben het rustig aan gedaan en gewoon laag gehouden, maar doet super dr best. :)

Heerlijk om zo'n braaf ongecompliceerd paard te hebben!

Hier op de foto met haar tijdelijke ruiter.
Afbeelding

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:35

Meisje2000
Hoe lang is jou paard momenteel onder het zadel dan? Super gaaf dat die al zo'n werklust toont. Dat wil iedereen.

Zelmago4it
Je hebt een leuk paard. Ziet er goed uit.

Bij mij is momenteel de laatste week aangebroken. Aankomende week word hij nog lekker doorgereden en dan gaat hij naar stal. Zal even wennen worden voor beide, maar ik heb er een goed gevoel bij. Ik heb er nu voor de tweede keer opgezeten. Gewoon de stap en draf, hij doet het echt super. Al kan hij nog wel eens ontzettend lui zijn. De instructrice is gevonden die ons dadelijk verder gaat helpen. Hij is ook al mee op buitenrit geweest. Het was niet heel spectaculair, hij doet alles braaf en vond alleen de koeien vreemd. Ik zal wel aan mijn conditie moeten werken, maar dit kunnen we samen doen. Het is alsof ik altijd op dit paard ben weggereden.

Afbeelding

Let niet op mijn te enthousiaste gezicht. Barstte bijna in tranen uit. Dit is het moment waar je op wacht, als je een stuntelig veulen koopt.
Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:43

Prachtig die laatste foto! Heerlijk gezicht!

En wat fijn dat het bij iedereen zo goed gaat!

Mijn merrie is afgelopen week voor het eerst mee op buitenrit geweesr. Trekker, auto etc ging super. Ook zonder andere paarden overigens wat ik heel fijn vind want wil niet dat ze alleen op stap kan als er andere paarden bij zijn.

Tijd gaat zo snel. Eind januari is mijn stage voorbij en hoop haar dan naar huis te halen. Kan niet wachten!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:14

Shamanqueen, wat een super moment he. Denk dat wij allemaal snappen hoe goed het voelt.

Ziet er goed uitziet, op naar vele mooie momenten om van te genieten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:09

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag echt een groot rondje om geweest.

Ook galop mee gepakt.

Mijn vorige (overleden) paard was totaal geen buitenrij type. Heel heet en te gevoelig om rustig mee uit rijden te gaan. Was een goede voor de sport (m dressuur en z springen)
Toen hij overleed wilde ik dus nooit meer een paard. Ben er nog steeds kapot van. Heb nooit afscheid kunnen nemen omdat ik voor werk die week in het buitenland zat.

Ik reed nog wel paarden voor anderen maar ook daar miste ik het maken van eigen keuzes en daardoor wilde ik toch weer eentje voor mezelf.

Edy is totaal anders dan mijn vorige. Ik wilde niks dat mij herinnerde aan Shiva. Zodra ik een wit arabisch paardje zie schiet ik al vol.

En doordat ik hier zo lekker naar buiten kan wilde ik een rustig type/ras en koel in het hoofd
Wel onbeleerd omdat ik haar goed ingereden wilde hebben tzt.
Nu 2x op buitenrit geweest en het gaat precies zoals ik had gehoopt. Ze is heerlijk nuchter kan ook voorop en totaal niet zoals mijn vorige paard.
Doet me goed dat ze zo groeit. In de bak vind ze wel een heel saai maar dat zal zeker in de zomer minder van toepassing zijn.
Ik zie ons straks al lekker pauzeren bij een restaurantje op de heide <3
En dan te bedenken dat ze pas sinds oktober onder het zadel is. Proud owner *\o/*

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 08:50

Shamanqueen. Hij is nu een klein half jaartje onder het zadel en word 1.keer per week een half uurtje gereden. Dus we doen het rustig aan

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:01

Wat gaat iedereen hier goed! Komen leuke paarden voorbij.

Vanaf mijn kant heel stil geweest. Het is hier ontzettend druk!

Mijn 3 jarige rij ik nog steeds eens per week en wanneer het vriest en koud en springerig weer is niet. Hij is ook enorm gegroeid in een 9 maanden dus daar ben ik erg blij mee!
Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:42

Voor de liefhebbers nog een filmpje. :)

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:46

Change3x, hij ziet er goed uit! Wat zijn je plannen eigenlijk met hem?

Lienek, Oh wat klinkt dat fijn om zo lekker ontspannen rond te gaan! en Fijn dat je ondanks het verdriet over je vorige paardje toch weer lekker aan de slag kunt met deze!

zelmago4it , Fijn dat hij het ook onder een andere ruiter zo goed doet! Misschien heb ik er overheen gelezen maar mag ik vragen waarom je een tijdelijke ruiter erop hebt? Is dat bewust om hem te laten wennen aan meerdere ruiters?

Met onze topper gaat het ook goed! hij begint echt goed aan te pakken en zijn achterhand wordt steeds iets sterker. Ook mijn zusje heeft er weer opgezeten nadat ze er 6 weken geleden vanaf was gevallen omdat hij schrok, hij is echt super braaf en het was echt gewoon even pech dat hij schrok (tractor werd vlak achter hem gestart). Ik rij hem 2 tot 3 keer per week en daarbij wordt hij nog 1 of 2 keer gelongeerd. Plan is dat hij vanaf april mee gaat op wedstrijd (L1 of L2), maar eerst deze kerstvakantie ons eerste lesje nemen en nog eens gaan trainen op een vreemde locatie (een keer eerder gedaan en dat ging top). Ontzettend leuk die jonge paarden, heb altijd zelf onze pony's zadelmak gemaakt en doorgereden maar omdat ik toen een stuk jonger was en ik het nu dus veel bewuster doe, leer ik er weer ontzettend veel van.

Hoe gaat het met de rest?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:12

Klinkt goed Maud!!

Mijn plannen met de 3 jarige zijn volgend jaar rond het voorjaar, als hij er klaar voor is, BB te gaan springen. Als hij straks verder ontwikkelt is wil ik ook wel dressuur gaan rijden met hem voor erbij, en helemaal een stuk verderop SGW gaan rijden. Allemaal plannen, maar voor nu bekijk ik het nog per dag. :j

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:38

@shamanqueen, spannend! Nog even afwachten dus wel leuk dat hij weer terug komt. Dan kan het echte werk beginnen thuis :)

@changex3, zier er al goed uit. Fijn voor hem dat je het zo rustig op pakt ook echt top!

@lienek, nog sterkte met het verlies van je vorige paardje, erg moeilijk lijkt het me als je nooit echt afscheid hebt kunnen nemen. Edy is wel een erg leuke tinker! Ik hou van bonte pownies met veel wit. Leuk dat hij het al zo braaf doet buiten.

Hier gaat het rijden momenteel met ups en downs. Met buitenrijden, grondwerk etc is meneer erg braaf tot dat er in de bak gewerkt moet worden hij vind er geen reet aan. Vanavond weer gelest ditmaal maar den half uurtje en geprobeerd af te wisselen qua oefeningen. In het begin was hij echt een Bommetje bokken, steigeren en met 4 benen tegelijk de lucht in ik dacht dat ik echt het zand van dichtbij zou gaan zien maar gelukkig blijven zitten. Nadat de ergste energie er uit was heeft hij wel Brave momenten gehad. Maar na een kwartier had hij er genoeg van, vind het op rechts erg moeilijk en word dan onstuurbaar en duikt richting de uitgang BAM tegen het hek of hij stopt met lopen dan kan je drijven of doen wat je wilt maar hij sluit zich gewoon af. Gelukkig met behulp van mijn instructrice het probleem redelijk goed op kunnen lossen verder in stap getraind en stukjes draf er tussendoor. De galop niet mee gepakt deze les.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:15

welshfan97 schreef:
zelmago4it , Fijn dat hij het ook onder een andere ruiter zo goed doet! Misschien heb ik er overheen gelezen maar mag ik vragen waarom je een tijdelijke ruiter erop hebt? Is dat bewust om hem te laten wennen aan meerdere ruiters?

Mijn vriend rijd haar normaal gesproken, maar hij was 3 weken weg. Ik heb zelf geen tijd om er 2 paarden extra bij te nemen, dus ik heb zijn wedstrijd paard gepakt. Dan kan hij daar straks gelijk weer mee aan de bak. Voor Intermezzo was het de bedoeling dat ze eigenlijk 3 weken vakantie zou hebben, maar dat meisje (en vooral haar moeder) zijn er helemaal gek van. En omdat ze braaf is hebben we het een paar keer geprobeerd. De klik is er, en het is ook niet verkeerd als ze leren dat er ook anderen op zitten.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:10

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:36

Even 2 foto's van van het weekend.

Ben echt super trots op mijn paard, soms vind ik het in het begin nog even spannend, maar dat vloeit snel af als ik een rondje gestapt heb.

Heb er nu ongeveer 20x op gezeten. Hij biedt al zo ontzettend veel aan. Hoop dat het nog heel lang duurt voordat het het vriezen en de bodem hard wordt.

Afbeelding
Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:12

Fijn hoor Tymone ziet er al goed uit en wat begint die uit te zwaren zeg :O het wordt al een heel volwassen dier.

Lindamusters ziet er echt super goed uit! wat doet hij het goed! knap hoor.

In tegenstelling tot rijden staat mijn guppekop stil. :Y) Door die kou 1,5 week terug waren de paddocks bij ons hard dus longeren kon niet en om nu zonder longeren erop te gaan of te longeren in de grote pak zag ik niet zitten... Bij ons zijn ze nu al best wel veel aan het vuurwerk afschieten en helaas is hij daar erg bang voor... Hij doet niks maar schiet er wel als een gek vandoor dus heb ik met mijn lesgever gewoon besloten hem voorlopig stil te zetten kan hij mooi even uitgroeien en bij komen van het afgelopen jaar.

Zijn jullie jonkies niet bang voor het vuurwerk? Misschien komt het ook omdat hij nog niet bekend mee is. De opfok was heel erg achteraf dus hoorde hij daar niks.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:17

Wauw lindamusters wat een pracht paard heb je onder je kont!

Tymone wat een leukerd, ziet er zoals hierboven gezegd wordt al flink volwassen uit!

Ah de kou, mandy_b hier gaat mijn merrie mee naar buiten als de bak bevroren is. Dressuurmatig is ze volgens de ruiter die haar beleerd flink wat werk (tinker he) maar buiten daar in tegen gaat super. Ze schrikt nergens van :)
Gelukkig maar want hopelijk komt ze februari naar huis! Nu ga ik zo vaak mogelijk langs bij mijn ouders want daar staat ze maar vanuit belgie naar friesland is niet te doen en als ik thuis ben is het nog 1.10 uur rijden.
Maar scheelt dat ze bij mijn ouders staat dan krijg ik allemaal fotos en videos op mijn facebook gedropt haha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:29

Ziet er goed uit bij jullie!
Mandy_B schreef:
In tegenstelling tot rijden staat mijn guppekop stil. :Y) Door die kou 1,5 week terug waren de paddocks bij ons hard dus longeren kon niet en om nu zonder longeren erop te gaan of te longeren in de grote pak zag ik niet zitten... Bij ons zijn ze nu al best wel veel aan het vuurwerk afschieten en helaas is hij daar erg bang voor... Hij doet niks maar schiet er wel als een gek vandoor dus heb ik met mijn lesgever gewoon besloten hem voorlopig stil te zetten kan hij mooi even uitgroeien en bij komen van het afgelopen jaar.

Zijn jullie jonkies niet bang voor het vuurwerk? Misschien komt het ook omdat hij nog niet bekend mee is. De opfok was heel erg achteraf dus hoorde hij daar niks.

Impala staat ook weer stil. Het is zo'n miet. Ik heb nog nooit een paard meegemaakt wat drie weken het bit niet aan kan nemen doordat er een hoektand gewisseld wordt :') Vind ook dat hij nog behoorlijk wat mag groeien dus laat hem nog maar even staan.

Impala is al een keer door het draad gegaan door vuurwerk :+ Dus de 31e zet ik ze rond half 12 op stal met de deuren dicht en radio aan en als het afgelopen is weer buiten. Overdag wordt hier eigenlijk niks afgestoken.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:39

@Tymone Dat ziet er goed uit, ik hoop voor jou dat je nog lekker lang kan rondrijden en niet opeens verrast word door de vorst.

@Mandy_B Mijn paard stond midden in het dorp, vuurwerk is hij dus gelukkig gewend. De eerste knal is even kijken en daarna kijkt hij niet meer op of om.

Ik heb Vorige week zaterdag mijn paard verhuisd naar een pensionstal. Hij krijgt meteen een heel ander ritme en ze hebben daar een binnenbak. Zondag heb ik hem even gelongeerd en dus alles laten onderzoeken in zo'n binnenbak. Natuurlijk allemaal heel interessant. Spiegels, paarden die naast de binnenbak gestald staan. Deuren die open gaan en natuurlijk een kantine. Hij was zoals eigenlijk verwacht en stiekem gehoopt super braaf. Dus ik heb er eigenlijk meteen opgezeten.

Het rijden gaat super goed, hij is braaf en ik merk dat hij zijn uiterste best doet. Dus heb ik besloten om begin januari te gaan beginnen met lessen. Ik wil hem eerst lekker leren kennen. Hij heeft misschien in deze hele week een keer gebokt, merendeel mijn schuld. Ik was iets te enthousiast in de galop en mijn hak kwam tegen hem aan.

De staleigenaar vind hem ook een hele verschijning met zijn veel wit. Dus ik heb genoeg complimenten gekregen de afgelopen dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:30

Wat fijn dat het allemaal goed gaat met jullie puppy's! (Ik reageer misschien niet altijd, maar ik lees wel mee!)

Als ik jullie paardjes zie, wordt ik toch een beetje onzeker... ;(

Vorige maand heb ik er voor de derde keer op gezeten. Ging hartstikke goed, ook al wankelde hij een beetje. Aangezien ik nu 20 weken zwanger ben, stap ik er sowieso niet meer op. En zijn we maar begonnen met lange lijnen met als op oog om uiteindelijk hem voor de kar te zetten.

Ik ben 163 cm en weeg nu 55 kilo. Normaal weeg ik rond de 50 kilo.
Hij is iets van 1.41 cm en sporttype rank gebouwd zonder veel spieren nog.

Hieronder wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:20

Charica schreef:
Wat fijn dat het allemaal goed gaat met jullie puppy's! (Ik reageer misschien niet altijd, maar ik lees wel mee!)

Als ik jullie paardjes zie, wordt ik toch een beetje onzeker... ;(

Vorige maand heb ik er voor de derde keer op gezeten. Ging hartstikke goed, ook al wankelde hij een beetje. Aangezien ik nu 20 weken zwanger ben, stap ik er sowieso niet meer op. En zijn we maar begonnen met lange lijnen met als op oog om uiteindelijk hem voor de kar te zetten.

Ik ben 163 cm en weeg nu 55 kilo. Normaal weeg ik rond de 50 kilo.
Hij is iets van 1.41 cm en sporttype rank gebouwd zonder veel spieren nog.

Hieronder wat foto's!

[img]m/y9ThUd.jpg[/im

[img]m/i5QaR3.jpg[/im

[img]m/fdLVQP.jpg[/im

Ik snap wel dat je er niet meer opstapt met je zwangerschap (gefeliciteerd nog met je zwangerschap). Maar ik vind het er heel goed uit zien hoor! Niet zo onzeker zijn. Die van mij is ook nog steeds heel rank en met rijden heel sensibel.

Leuk dat je hem voor de kar gaat beleren. Wat voor je hem? Ik geef die van mij nu merriebrok en slobber voor dekhengsten/drachtige merries of oudere paarden. Hier zit voornamelijk veel in maar geen energie. Die van mij knapt er goed van op.