Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Dan wordt het dit dekje wat je hier een beetje kan zien
[ [url=m/To1t4h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Of het dekje van Ghost, die is sowieso korter en gebruik ik niet onder mijn Ghost zadel.
Ben vandaag gaan wandelen.
[ [url=m/v39h9P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vDl0CR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gB7wo9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Art_Ificious schreef:Nu zal het wel aan mij liggen en de gespierde/dikke paarden om me heen.
Maar ik vind harley nogal smal als ik hem van de voorkant bekijk, vergeleken met Fiore (welsh in uitgelicht) die welsh (ook bijna 3) is echt al een mooie spierbundel.
Verder vind ik harley ook wel schraal aan de schouders. Ik voel de botten daar enorm goed. Zijn buik en ribben hebben wel een vetlaagje want de ribben voel ik niet meer goed.
even terug deze foto:
[ [url=m/vDl0CR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Art_Ificious schreef:hihi ok![]()
Tevens ben ik toch wel hard aan het twijfelen voor een deken. Het is op stal maar 2 graden warmer dan buiten. En volgens de weerberichten zal het vanaf maandag ook overdag al gaan vriezen hier bij mij. Ik had vandaag zelfs al koude tenen en had boven mijn sokken ook nog rijsokken aan.
Art_Ificious schreef:Ja hier op stal zijn er ook enkele paarden vorige week volledig geschoren (wedstrijdpaarden). Maar staan wel onder dikke dekens.
Azmay, dat is het nu net. Hij wordt niet dagelijks buiten gezet. Bij regenweer of wisselvallig weer blijven de paarden binnen staan. Uitzondering wanneer de stallen worden uitgemest, dan worden ze wel buiten gezet bij wisselvallig weer/regen.
Maar binnen blijven staan in een stal van 3x3 en dus weinig beweging lijkt me juist kouder.
Tevens hebben de andere ponies wel een dikkere vacht dan Harley.
WenK schreef:Paarden hebben het niet zo snel koud hoor. Mijn jonge paarden staan lekker zonder deken. Mijn gereden ongeschoren merrie staat nu onder ongevoerd (blijft ze schoner) en mijn geschoren gereden merrie staat onder 300 grams. De oudere paarden staan s nachts wel op stal. Zo lang je niet scheert (of fanatiek wast idd) hebben ze niet zo gauw last van kou. Als het de hele dag goed onder de -5 wordt met gure wind kun je er eens over na gaan denken of het nodig is. Eerder is het pure luxe (of dit dan voor de ruiter of het paard is is een tweede).
F_inley schreef:Ja maar scheren is ook luxe voor de ruiteren ja volgende winter is Fin lekker geschoren lekker makkelijk na het rijden