De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Igniss

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:48

Keuren doe ik zoiezo, maar de bedoeling is dat ze drachtig geleverd word (De hengst waar me mee wouden dekken zelf al blijkt van de eigenaar te zijn) Dus ze moet daarom ook nog even daar blijven.

Het contract zou meer zijn dat het paard nadat we geweest zijn niet zomaar toch aan iemand anders verkocht word. het gaat ook enkel door als er een goede klik is komende zondag en we mogen terugkomen om nogmaals te proefrijden. Het paard staat op 2.5 uur rijden dus je gaat niet even op en neer.

We praten hier trouwens ook over een recreatie paard, wat wedstrijden voor de lol en het veulen is voor eigen gebruik later.
Verder hadden we deze merrie al veel eerde ook op het oog maar hadden toen besloten dat de schimmel ook erg leuk was dus er moest een keuze gemaakt worden. het is geen overhaaste beslissing maar ook aan onze kant goed uitgedacht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:54

Ieder geval is anders natuurlijk.En of een keuring nodig is hangt ook van het gebruiksdoel af. Een gezelschapspaard wat weinig kost laat ik ook niet keuren.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:22

@igniss, zoals ik begrijp staat het paard waar je nu gaat kijken al langer te koop.
Weet je daar de reden van?

Wij laten ook vrijwel nooit keuren, maar kopen wel paarden onder een bepaald bedrag en daar is dan meestal een kanttekening aan: verreden, erg jong, spoed verkoop enz enz.
Hierdoor kunnen wij wel een risico nemen met de aankoop van een paard, gaat het mis is het financiële verlies niet al te groot.

Wel laten we een paard altijd een rondje op het harde draven, kijken we naar de beenstand en beweging enz enz.
Mijn moeder heeft ruim 40 paarden gehad en als 10% daarvan met verlies is verkocht/weggegaan dan is het veel.
Maar het is ook zeker een stukje geluk hebben.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:28

Ik word hier ook zo ellendig van.
Zou zaterdag iemand komen voor 1 van de paarden. Zou nog bellen hoe laat. 3 x raden. Niks gehoord
Gelukkig zou er nog iemand komen om 2 paarden te zien... belt half uur vtv af omdat ik niet op voorhand ging bakkeleien over de prijs. Prijs is bespreekbaar, als je komt kijken, anders niet. (ik was inmiddels al op stal)

1 iemand helemaal uit belgië is wel geweest. Helaas wou hij 1 voor de kar zien en ik kan echt niet mennen. Dus moeten een nieuwe afspraak maken zodat hij voorgereden kan worden. Hoop dat ie dan nog wil komen :)
Kwam ook iemand voor de schwarzwalder. Prijs was vtv bekend. bespreekbaar ja maar dan praat je niet over honderden/ duizenden euro's.
Paard helemaal naar wens. Wilde een 2e x terug komen
Krijg ik de volgende dag een bericht dat ze toch wel erg ver boven budget zat......

Ik ben het wel beetje zat eigenlijk. Ben zaterdag van 12:30-20:30 op stal geweest. Had mijn tijd efficiënter kunnen indelen. 2e koper kwam pas om 5 uur.. als ik had geweten dat die van 1 uur niet kwam...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:06

ik vind sowieso dat het een vreemd wereldje is die dieren verkoop.

ik heb 1 van mijn zelf gefokte Perzische kittens te koop (vader is groot Europees kampioen en op weg naar wereld kampioen, moeders komt niet op shows omdat ze eenkennig is maar naar aanvang van foto's word gezegd dat ze hoge ogen zou kunnen gooien maar dat geeft geen credit natuurlijk.)

echt een top kitten en helemaal zoals het hoort.
maar wat ik daar voor reacties op krijg .... echt triest .

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:26

@different1 Staat te koop omdat de eigenaar zich meer wil richten op haar echte eigen paarden meende ik. en omdat deze gewoon ook meer voor de verkoop bedoeld was bij aankoop. Het s een soort fokstal dus ze was als ze niet verkocht zou worden van plan zelf een veulen eruit te fokken en erna te verkopen.

Ik ga haar zoiezo ook op het harde laten draven, als het goed is gaat er een vriendin mee die veel verstand van paarden heeft zodat ik ook op haar nog wat kan tergvallen en we met meerdere ogen kijken. een klinische keuring kost niet veel en dan heb je toch een dierenarts die goed gekeken heeft zo.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 06:24

Ja, oke maar dat is geen reden dat ze al lang te koop staat, of begrijp ik het verkeerd?
Ik bedoel meer, wat is er "mis" mee?
Kan iets heel simpels zijn, bijv.slechte verkoopfoto's of hogere prijsklasse enz, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
Er zullen vast meer mensen zijn wezen kijken, waarom hebben die haar laten staan?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:16

wij keuren inderdaad nooit.

mensen mogen de paarden hier heus wel laten keuren maar alles op eigen kosten ook als paard niet word goed gekeurd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:32

Mijn paardje is niet gekeurd met aankoop, maar men volgende laat ik zeker keuren. Ik heb al teveel gehoord van kennissen die paarden met gebrek gewoon verder verkopen. En liever 300 euro voor platen dan later dat geld voor een dierenarts

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15

Ik heb alles wat ik aangekocht heb klinisch laten keuren op eigen kosten, bij verkoop is keuren prima maar ook op kosten van de koper.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:21

Er zijn al meerdere mensen geweest hebben we ook gehoord. Maar de eigenaaresse vind het belangrijk dat er een goede klik is en het doel waarvoor ze gebruikt zal worden overeen komt met haar idee van waar het paard geschikt voor is.

Ze heeft ons verteld dat ze al meerdere mensen nee heeft gezegt die wel wouden kopen omdat er simpelweg geen klik was of dat ze mensen een heel ander gebruiksdoel hadden. De eigenaar was wel erg blij met wat ik vertelde kwa waar we haar voor wouden. Dus ze heeft heel eerlijk gezegt dat ze nu graag wou dat we langskomen en dat als er een klik is ze haar verkoopt aan ons.

Ergens ben ik wel blij dat de eigenaaresse zo begaan is met het paard en haar niet aan de eerste de beste verkoopt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:32

Tja en je moet niet alles geloven.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:04

Ik heb ook wel eens een serieuze kijker/koper weggestuurd.
Ze had de 2e x haar instructrice mee genomen en dat zou het stuk rijden van paard betekenen.
Haar vorige paard van haar, had ze verkocht omdat die dressuur niet leuk had gevonden. Maar ik kan me niet voorstellen dat er 1 paard bestaat die, die manier van rijden leuk zou vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:28

Igniss schreef:
Er zijn al meerdere mensen geweest hebben we ook gehoord. Maar de eigenaaresse vind het belangrijk dat er een goede klik is en het doel waarvoor ze gebruikt zal worden overeen komt met haar idee van waar het paard geschikt voor is.

Ze heeft ons verteld dat ze al meerdere mensen nee heeft gezegt die wel wouden kopen omdat er simpelweg geen klik was of dat ze mensen een heel ander gebruiksdoel hadden. De eigenaar was wel erg blij met wat ik vertelde kwa waar we haar voor wouden. Dus ze heeft heel eerlijk gezegt dat ze nu graag wou dat we langskomen en dat als er een klik is ze haar verkoopt aan ons.

Ergens ben ik wel blij dat de eigenaaresse zo begaan is met het paard en haar niet aan de eerste de beste verkoopt.

Kan natuurlijk best de waarheid zijn, maar er zijn zoveel mensen die dit roepen om betrouwbaar over te komen.
Ga aub niet af op de blauwe ogen van de eigenaresse. Op die manier worden juist zoveel mensen opgelicht.
Het klinkt mij als het standaard verkooppraatje om jou speciaal te laten voelen zodat jullie een beter gevoel over het paard en de verkoopster krijgen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:41

inderdaad hier ook een hele lap tekst van iemand gehad om onze pony te kopen, of er dan ook niet flink van de prijs afkon.

Nopes dat kan niet.
pony staat al spotgoedkoop op internet, en er kan heus iets vanaf maar niet absurd veel.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:20

Cayenne schreef:
Igniss schreef:

Kan natuurlijk best de waarheid zijn, maar er zijn zoveel mensen die dit roepen om betrouwbaar over te komen.
Ga aub niet af op de blauwe ogen van de eigenaresse. Op die manier worden juist zoveel mensen opgelicht.
Het klinkt mij als het standaard verkooppraatje om jou speciaal te laten voelen zodat jullie een beter gevoel over het paard en de verkoopster krijgen.

Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb meegemaakt dat iemand die ik kende pony's verkocht, onder het mom van "ik wil graag dat jullie goed bij elkaar passen", en ondertussen is er 1 pony nu op een manege als manegepony actief, en een ander moest verkocht worden omdat die familie niet wist was ze aan het doen waren. (Ze hebben een pony die gewend was in een kudde van tenminste 5 andere pony's (tot 50 pony's!) te staan in haar eentje in de wei gezet, en hierdoor werd ze agressief en onhandelbaar.)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:39

Maanoogje schreef:
Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb meegemaakt dat iemand die ik kende pony's verkocht, onder het mom van "ik wil graag dat jullie goed bij elkaar passen"

Zo iemand ben ik ooit ook eens tegengekomen.
Ik ging ooit eens kijken naar een paard. Voordat ik daar daadwerkelijk heen ging, heb ik echt twee keer een compleet telefonisch interview gehad. Wie ik was, wat ik reed, bij wie ik ging lessen, of ik ook kon springen, of ik wist dat een paard naar de hoefsmid moest, of ik wist wat paarden aten, of ik een weiland had, etcetera.
Ook met dezelfde achterliggende uitleg: "Ik wil dat jullie goed bij elkaar passen en dat mijn paard een goed huisje krijgt".

Ik kom daar, zegt de verkoopster tegen mij "Sorry, ik heb hem net gisteren verkocht, en hij is ook al opgehaald". Ik dus niet blij, want ik had anderhalf uur in de auto gezeten.
Maar toen ging ze verder met haar verhaal: "Hij is gekocht door iemand in Egypte. Die heeft daar een hele grote farm, en daar gaat hij met heel veel andere paarden lekker buiten rijden. Hij is opgehaald met een grote vrachtwagen waar ook al een heleboel andere paarden op stonden."

Paard kostte niet veel en had een bemerking op de foto's.Volgens mij gaat dat paard dus zijn leven slijten als toeristenpaard. Ik heb haar maar niet uit de droom geholpen.
Ik vond zoveel naïviteit wel interessant, zeker na haar 'paard moet een goed huisje krijgen-verhaal'.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:50

Ik ben pas geleden ook bij iemand gaan kijken voor een leuk vriendje voor mijn shetlander.
Advertentie zegt Super fit, super chique Shetlander hengst. 2 jaar kent Halster loopt mee enzovoorts. Interesse was zo gewekt. Nou was het gelukkig een half uur van mij vandaan.

Kom daar aan, ze had de pony al uit de wei gehaald ( ik vind het fijn om een paard in hun veilige omgeving te zien. Maar ach. )
Beest was zo rond als een ton, terwijl ze gewoon beweerde dat die show klaar was. Hij was 10 cm hoger dan in de advertentie. Je kon zijn achterste hoeven niet uitkrabben, terwijl dit aan de telefoon niet vermeld werd. Hij was nog niet bij de hoefsmid geweest. Borstelen had hij ook liever niet, en wormenkuren vond ze onzin. Dus ik heb haar bedankt en ben weer naar huis gegaan.

We zetten de zoektocht gewoon door.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:15

Wolkje schreef:
Maanoogje schreef:
Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb meegemaakt dat iemand die ik kende pony's verkocht, onder het mom van "ik wil graag dat jullie goed bij elkaar passen"

Zo iemand ben ik ooit ook eens tegengekomen.
Ik ging ooit eens kijken naar een paard. Voordat ik daar daadwerkelijk heen ging, heb ik echt twee keer een compleet telefonisch interview gehad. Wie ik was, wat ik reed, bij wie ik ging lessen, of ik ook kon springen, of ik wist dat een paard naar de hoefsmid moest, of ik wist wat paarden aten, of ik een weiland had, etcetera.
Ook met dezelfde achterliggende uitleg: "Ik wil dat jullie goed bij elkaar passen en dat mijn paard een goed huisje krijgt".

Ik kom daar, zegt de verkoopster tegen mij "Sorry, ik heb hem net gisteren verkocht, en hij is ook al opgehaald". Ik dus niet blij, want ik had anderhalf uur in de auto gezeten.
Maar toen ging ze verder met haar verhaal: "Hij is gekocht door iemand in Egypte. Die heeft daar een hele grote farm, en daar gaat hij met heel veel andere paarden lekker buiten rijden. Hij is opgehaald met een grote vrachtwagen waar ook al een heleboel andere paarden op stonden."

Paard kostte niet veel en had een bemerking op de foto's.Volgens mij gaat dat paard dus zijn leven slijten als toeristenpaard. Ik heb haar maar niet uit de droom geholpen.
Ik vond zoveel naïviteit wel interessant, zeker na haar 'paard moet een goed huisje krijgen-verhaal'.

Toeristenpaarden in Egypte en dergelijke landen zijn meestal lokale min of meer Arabische paarden. Dat zijn de enige die tegen het hete en droge klimaat en de stenige bodem daar kunnen.Vreemd verhaal dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 18:55

Die is dus gewoon opgekocht voor de handel met een verhaaltje erbij zodat ze niet gaat zoeken.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:50

Het lijkt me inderdaad ook dat die voor de handel was. Het lijkt me extreem duur om een stel paarden van hier naar daar te vervoeren, plus het feit dat toeristen het soort paarden wat hier goedkoop gekocht en verkocht wordt (vaak dravers zonder echte papieren) saai zou vinden. Van Egypte verwacht ik ook meestal wel iets in de vorm van een Arabier.

officialnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:38

WHahah dit is wel een mooie sommige mensen zijn wel zo...helaas

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:46

Gloa schreef:
Die is dus gewoon opgekocht voor de handel met een verhaaltje erbij zodat ze niet gaat zoeken.

maar dan ben je zelf toch ook erg naïef als je hierin trapt. zeker met een volle trailer die gaan waarschijnlijk gewoon enkeltje slager. (waar overigens niks mis mee is)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 07:50

StalNollie schreef:
Gloa schreef:

maar dan ben je zelf toch ook erg naïef als je hierin trapt. zeker met een volle trailer die gaan waarschijnlijk gewoon enkeltje slager. (waar overigens niks mis mee is)

En dan ook niet nadenken hoe lang de reis is op een truck...ruim 3000km,zou voor mij ook geen voorkeur hebben :+
Maar goed...beslissing van de verkoper,jammer alleen dat ze je wel voor "Jan met de korte Achternaam" laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:50

StalNollie schreef:
Gloa schreef:

Hoeft niet hoor. Jaren geleden zijn op een stal waar ik reed een hele berg manegepaarden opgeladen (wegens beeindigen manege activiteiten) met een vergelijkbaar verhaal maar dan naar turkije. Maar die zijn gewoon allemaal verhandeld en een deel weer bij andere manege's terecht gekomen.