Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Igniss schreef:Er zijn al meerdere mensen geweest hebben we ook gehoord. Maar de eigenaaresse vind het belangrijk dat er een goede klik is en het doel waarvoor ze gebruikt zal worden overeen komt met haar idee van waar het paard geschikt voor is.
Ze heeft ons verteld dat ze al meerdere mensen nee heeft gezegt die wel wouden kopen omdat er simpelweg geen klik was of dat ze mensen een heel ander gebruiksdoel hadden. De eigenaar was wel erg blij met wat ik vertelde kwa waar we haar voor wouden. Dus ze heeft heel eerlijk gezegt dat ze nu graag wou dat we langskomen en dat als er een klik is ze haar verkoopt aan ons.
Ergens ben ik wel blij dat de eigenaaresse zo begaan is met het paard en haar niet aan de eerste de beste verkoopt.
Cayenne schreef:Igniss schreef:Er zijn al meerdere mensen geweest hebben we ook gehoord. Maar de eigenaaresse vind het belangrijk dat er een goede klik is en het doel waarvoor ze gebruikt zal worden overeen komt met haar idee van waar het paard geschikt voor is.
Ze heeft ons verteld dat ze al meerdere mensen nee heeft gezegt die wel wouden kopen omdat er simpelweg geen klik was of dat ze mensen een heel ander gebruiksdoel hadden. De eigenaar was wel erg blij met wat ik vertelde kwa waar we haar voor wouden. Dus ze heeft heel eerlijk gezegt dat ze nu graag wou dat we langskomen en dat als er een klik is ze haar verkoopt aan ons.
Ergens ben ik wel blij dat de eigenaaresse zo begaan is met het paard en haar niet aan de eerste de beste verkoopt.
Kan natuurlijk best de waarheid zijn, maar er zijn zoveel mensen die dit roepen om betrouwbaar over te komen.
Ga aub niet af op de blauwe ogen van de eigenaresse. Op die manier worden juist zoveel mensen opgelicht.
Het klinkt mij als het standaard verkooppraatje om jou speciaal te laten voelen zodat jullie een beter gevoel over het paard en de verkoopster krijgen.
Maanoogje schreef:Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb meegemaakt dat iemand die ik kende pony's verkocht, onder het mom van "ik wil graag dat jullie goed bij elkaar passen"
Wolkje schreef:Maanoogje schreef:Ik kan dit uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb meegemaakt dat iemand die ik kende pony's verkocht, onder het mom van "ik wil graag dat jullie goed bij elkaar passen"
Zo iemand ben ik ooit ook eens tegengekomen.
Ik ging ooit eens kijken naar een paard. Voordat ik daar daadwerkelijk heen ging, heb ik echt twee keer een compleet telefonisch interview gehad. Wie ik was, wat ik reed, bij wie ik ging lessen, of ik ook kon springen, of ik wist dat een paard naar de hoefsmid moest, of ik wist wat paarden aten, of ik een weiland had, etcetera.
Ook met dezelfde achterliggende uitleg: "Ik wil dat jullie goed bij elkaar passen en dat mijn paard een goed huisje krijgt".
Ik kom daar, zegt de verkoopster tegen mij "Sorry, ik heb hem net gisteren verkocht, en hij is ook al opgehaald". Ik dus niet blij, want ik had anderhalf uur in de auto gezeten.
Maar toen ging ze verder met haar verhaal: "Hij is gekocht door iemand in Egypte. Die heeft daar een hele grote farm, en daar gaat hij met heel veel andere paarden lekker buiten rijden. Hij is opgehaald met een grote vrachtwagen waar ook al een heleboel andere paarden op stonden."
Paard kostte niet veel en had een bemerking op de foto's.Volgens mij gaat dat paard dus zijn leven slijten als toeristenpaard. Ik heb haar maar niet uit de droom geholpen.
Ik vond zoveel naïviteit wel interessant, zeker na haar 'paard moet een goed huisje krijgen-verhaal'.
StalNollie schreef:Gloa schreef:Die is dus gewoon opgekocht voor de handel met een verhaaltje erbij zodat ze niet gaat zoeken.
maar dan ben je zelf toch ook erg naïef als je hierin trapt. zeker met een volle trailer die gaan waarschijnlijk gewoon enkeltje slager. (waar overigens niks mis mee is)
StalNollie schreef:Gloa schreef:Die is dus gewoon opgekocht voor de handel met een verhaaltje erbij zodat ze niet gaat zoeken.
maar dan ben je zelf toch ook erg naïef als je hierin trapt. zeker met een volle trailer die gaan waarschijnlijk gewoon enkeltje slager. (waar overigens niks mis mee is)