de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:14

Nathiie: gewoon vaak oefenen, en maak er iets positiefs van (dat hij/zij in de trailer even een bak brokjes leeg kan eten en dan weer rustig eraf :))

De conditie van Gigi schiet opeens wel heeeel erg omhoog, vandaag al een klein halfuur kunnen rijden zonder haar vooruit te forceren. Ook een paar pasjes galop geprobeerd, maar dit is qua balans nog erg moeilijk voor haar. Ook het op de hoefslag blijven ging al iiieeets beter :)

Alizeetje

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:58

Leuk Nathalie :)
Ik zou ook zeggen: wat korrels geven als ze er op staat. Doe ik ook nog steeds...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:55

Even heel veel bijgelezen, laatste tijd te weinig tijd om alles bij te houden haha, en heel gaaf paard zeg Alizeetje! Ga het weer meer bijhouden.

Eros is eindelijk weer wat aangekomen. Zag ook zojuist hoeveel hij de afgelopen maanden is veranderd.

Dit was 14 juli (ik weet ondertussen al dat ik de longeerhulp op deze foto's niet goed gebruikte)

Afbeelding

Dit 28 juli

Afbeelding

Toen is hij in augustus gecastreerd en lekker het land op gegaan omdat hij toch ook nog echt te jong en puppy was. In juli zag ik het zelf nog niet zo, maar als ik nu terug kijk hoe hij al is veranderd deze maanden. Het buiten lopen doet hem echt veel goed. Behalve wat borstelen en de hoefsmid had ik er de laatste maanden dan ook niks meer mee gedaan. Vandaag vond ik het wel leuk om hem weer even op te pakken en dat deed hij echt super. Meneer heeft alleen heel erg de neiging om teveel met z'n neus over de grond te lopen vandaar dat ik hem juist een keer hoog heb ingesteld, hij schopte zichzelf namelijk met longeren letterlijk voor z'n neus met elke stap die hij maakte.

Afbeelding

Hij deed het vond ik zelf echt goed voor de eerste keer, en vergeleken met drie maanden geleden kan hij ook al veel beter op het achterbeen lopen. Ook is hij qua bouw echt heel veel veranderd, en denk ik wel zo'n 4 a 5 cm gegroeid. Nu krijgt hij hier ook wel onbeperkt ruwvoer en elke dag wat bietenpulp en biks. Hij kijkt echt van niks op dus heb ik er na het longeren ook nog even peeskappen weer geoefend (vond hij eerst niet zo leuk) en er nog even opgezeten, wat hij ook helemaal niet raar vond.

Afbeelding

Hij kan al netjes naast de trekker stil staan net zo lang tot je er op zit en ho is ook echt direct ho, zelfs toen hij was ontsnapt uit de wei en alle kanten op had kunnen gaan, toen ik ho zei bleef hij netjes stilstaan en kon ik hem ook direct weer pakken! December (ja hele rare maand om geboren te worden haha) word hij eindelijk 3 maar voorlopig gaat hij nog steeds stil tot maart maar het is wel moeilijk te wachten vooral omdat hij al zo braaf is. Enige problemen die hij heeft is dat hij te snel achter de loodlijn wilt lopen en heel gevoelig is op het bit, je kunt er bijna geen druk op hebben. Met longeren hing de bijzet namelijk ook gewoon los, hij blijft er altijd net een paar cm achter. Maar misschien lost dat zichzelf ook wel op deze winter. Hij mag nu weer lekker verder genieten van al het gras.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:16

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:53

Dat doe ik ook, als ik haar op de vrachtwagen krijg.... wat de laatste tijd niet meer lukt.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:27

Wat super leuk nsky! Kan ik met gran ook wel eens doen... Hij is bij ons gefokt en ik heb z'n moeder en twee zussen ook gereden :)

Grande is nu 1 maand onder het zadel en is gister mee geweest naar clubles... Hij was super relaxed en ik heb dan ook voor het eerst gesprongen Hij snapte er nog maar weinig van maar het is gefilmd, dus voor de liefhebber

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:28

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:09

Wat een gaaf kleurtje nsky heeft jouw merrie.
Hier is de zadelmaker geweest.
Er is een kleine aanpassing gedaan en ik moet er op letten dat ik het zadel echt goed achter de schouder lig.
Ze had 1.5 week niet gelopen, maar kon zo op stappen en weg rijden.
volgende week nog een check up van de manueel therapeut om te kijken hoe ze in haar lijf zit.
En dan zijn we weer rond.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:30

brave paarden!

weet iemand nog een leuke wedstrijd(zoals Prinsenstad) voor 3 jarige paarden deze winter( dan 4)?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:35

VSN?

Leuk filmpje, Iorr! Braaf, knap paard :-).

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:37

Thnx anneruth :) De zwarte js overigens ook een drie jarige die van ond is. Is een Faldo uit een appaloosa merrie. Soms maak ik gekke keuzes ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:38

Hier in de buurt (Staphorst) word een super mooie competitie voor jonge springpaarden georganiseerd maar ik neem aan dat jij dressuur zoekt?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:50

ja haha springen liever niet!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:24

In Maren kessel is er in december ook iets, en dan volgend jaar Horsefood in Berkel-Enschot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:39

Ik ga zaterdag er voor het eerst zelf op zitten :):)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:03

Spannend Natasja! :D

Grande doet het braaf :)

Ik mogelijk 16 november een eerste oefenwedstrijdje. We zien wel :)

Mijne staat wat fris met de wind/koudere weer. Wel nog braaf hoor, maar een stuk drukker. Helaas weer maar 1x kunnen rijden deze week. Hopelijk deze week 3x. Meer moet ook niet, maar hij mag zich wel weer wat rustiger gaan gedragen ;)
Vandaag inentingen gehad dus normaal zondag weer een ritje.
Wel minder leuk nieuws; sinds 1.5-2weken 2 kleine bobbeltjes (klein erwtje), zitten net nog onder de singel... Mogelijk sarcoïde die weggesneden moet worden. Nog 2weken afwachten of ze niet wegtrekken... Toen hij bij mij toekwam stondie ook onder de bobbels/paar wratjes, die moeilijk wegtrokken... Dus duimen maar!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:43

Alize: oei, niet fijn... Hopelijk trekken ze weg.

Dinsdag komt er iemand om ons te helpen om Guapa weer op de vrachtwagen te krijgen. Hopelijk met succes... Want als ze zich goed laat laden kunnen we starten met les te nemen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:59

Leuk Natasja! Succes dan morgen!

Alize balen zeg

Nathiie hopenlijk lukt het!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:53

haaii..
al een tijdje niet gereageerd,, druk!!
Gister is de zadelmaker geweest en die heeft het zadel wat ik op proef had helemaal op maat kunnen maken.
Verder gaat t echt super met mn jonkie!
binnenkort maar een keer ergens op vreemd terrein rijden denk ik..

nathilie; is guapa daar moeilijk mee dan? hopelijk gaat het beetje soepel!
alize; dat is balen zeg! heb ook ooit een paard gehad die dat had, hebben we met een soort chemo behandeld en toen werd het echt stukken minder!

ik wens iedereen alvast een prettig weekend!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:05

Nou,...daar zit ik dan.

Afbeelding

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:35

Gaaf, ben heel jaloers!! ziet er goed uit!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:39

Dank je wel.

Ha kop,...die van jouw knapt heus snel op.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:48

Ik hoop het. Ik ga er een deken opgooien zodat hij sneller aankomt. Merk toch dat het moeilijk wordt. Hij krijgt nu bijna onbeperkt hooi, en 2 keer per dag 1 volle schep basisbrok + vol schep luzerne.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:53

Ja,..ik zou het toch echt proberen met Seniores priores. Ik heb die van mij daar keurig op gewicht mee gekregen.

Heeft ie geen last van de kiezen wisselen? (heb je misschien al verteld hoor)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:33

Seniores is idd topspul om aan te komen