Dees schreef:Kom je naar Frl, JdP?
Nope brabant
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aimee schreef:Als ze echt zo talentvol is, waarom is ze dan niet al lang weggekocht?
x_Quinta_x schreef:Goh zucht! Ik meld mij weer even. Op 1 site heb ik een zoekertje gezet, waarin ik schrijf dat ik een paard zoek met die en die criteria voor dat geld. Ik schrijf er nog bij gelieve niet te reageren als uw paard niet aan alle criteria voldoen.
Mail er me iemand. In haar eerste mailtje schrijf ze dat het een prachtig mooi en braaf paard heeft, echt een chique verschijning. Ik vraag in een mailtje terug voor wat meer info en wat foto's.
De foto's hadden voor mij allemaal niet de wauw-factor, maar dat kan op foto. In haar mailtje schreef ze dat ze haar paard weg deed omdat hij soms wat te hevig werd en zij daar niet goed mee kon rijden. Ze is 7 en M1 gestart en wordt nu door professionele ruiters terug 'goed gezet' zeg maar.
Een prachtig paard met veel potentieel: vraagprijs €6000
Nou..... dat is al 1000 euro boven mijn echte limiet plus ik vind M1 toch ook nog vooral een basisproefje. M1 kan elk paard nog wel een net proefje neerzetten vind ik. En dan die blabla van dat potentieel he.... Daar wordt je toch moe van. Ruiter A krijgt het potentieel er zogezegd niet uitgereden, maar nieuwe ruiter B kan dat wel. Dan betaalt die ruiter B toch voor zijn eigen skills, want het paard laat het klaarblijkelijk niet uit zichzelf zien.
Wat vinden jullie daarvan?
ikke schreef:Nou, wellicht omdat ie zelfs niet gaat als er een miljoen geboden wordt??
Kijk, dat het gros van de paardrijdende mensheid niet eens in staat is zelfstandig een volwassen paard ergens naar toe te rijden, zegt niks over het paard.
Waarom zou een paard alleen talent hebben als er iets gepresteerd is? Dat stukje prestatie wat geregistreerd wordt zegt juist bar weinig over wat het paard daadwerkelijk te melden heeft. De ECHTE paardenmens herkend de mogelijkheden van een paard, ongeacht wat er geregistreerd is over dat paard.
Aimee schreef:ikke schreef:Nou, wellicht omdat ie zelfs niet gaat als er een miljoen geboden wordt??
Kijk, dat het gros van de paardrijdende mensheid niet eens in staat is zelfstandig een volwassen paard ergens naar toe te rijden, zegt niks over het paard.
Waarom zou een paard alleen talent hebben als er iets gepresteerd is? Dat stukje prestatie wat geregistreerd wordt zegt juist bar weinig over wat het paard daadwerkelijk te melden heeft. De ECHTE paardenmens herkend de mogelijkheden van een paard, ongeacht wat er geregistreerd is over dat paard.
Paard wordt te koop aangeboden, dus ik ga er vanuit dat er geen miljoen voor geboden hoeft te worden.
Dat er veel onkundige mensen in paardenland rondlopen, neemt niet weg dat er ook mensen rondlopen die wèl talent herkennen. Een paard dat écht talentvol is, wordt gewoon weg gekocht. Daar red je het echt niet mee, om tot 7 jaar aan te houden en slechts B dressuur mee te starten.
De vraag is eerder: wat is talentvol?
Zat mensen die een paard talent toe dichten als het de pontentie heeft om Z2/ZZ-L te lopen.
Ik vind een paard pas talentvol als hij de mogelijkheid toont om een echt goede GP te gaan lopen.
Dan speelt daar ook nog bij: wanneer hebben we het over talent en wanneer moet dat talent zich uitgewezen hebben?
Mijn moeder was heel goed in atletiek. Nooit een prestatie geleverd. Is ze nu talentvol?
ikke schreef:Als dat paard nu te koop wordt aangeboden, kan het vorig jaar niet weggekocht worden![]()
En dan nog, mensen die echt talent herkennen vinden ook niet elk talentvol paard![]()
Erger nog: die talentvol-herkennende types gaan ook met enige regelmaat op hun plaat, omdat ze welliswaar talent herkennen, maar nog niet in staat zijn om dat talent ook in goede banen te leiden. En dan nog, jij kunt talent wel pas zinvol vinden als ze ZZ-L aan kunnen, maar hoeveel paarden heb jij in de lichte tour uitgebracht?
Aimee schreef:ikke schreef:Als dat paard nu te koop wordt aangeboden, kan het vorig jaar niet weggekocht worden![]()
En dan nog, mensen die echt talent herkennen vinden ook niet elk talentvol paard![]()
Erger nog: die talentvol-herkennende types gaan ook met enige regelmaat op hun plaat, omdat ze welliswaar talent herkennen, maar nog niet in staat zijn om dat talent ook in goede banen te leiden. En dan nog, jij kunt talent wel pas zinvol vinden als ze ZZ-L aan kunnen, maar hoeveel paarden heb jij in de lichte tour uitgebracht?
![]()
![]()
![]()
Wel geinig hè. Het talent van een paard mag niet afhangen van de klassering, maar een amazone kan alleen talent herkennen als ze meerdere paarden in de lichte tour heeft uitgebracht. Dat is meten met twee maten![]()
Maar goed.... ik schreef niet dat ik talent kan herkennen, ik schreef alleen wat ik onder talentvol versta.
het paard is zelden een probleem, de grootste problemen zitten bij de ruiter en dan vooral tussen de oren van die ruiter
Het wordt pas leuk als ze er lekker aan trekken en heet worden van hun eigen werklust. lisch schreef:http://www.bokt.nl/markt/ad/69631/mooie ... ie-te-koop
dit was toch die gelderse? met kramperig achterbeen(benen)?
prijs is dan weer snel gezakt
ze is nog steeds duurder dan de mijne
Dees schreef:Waar ik altijd helemaal bleh van wordt is dat iedereen een "talentvol" paard te koop heeft staan.
Als je een SPORTpaard verkoopt en daarover beweert dat het talentvol is, dan moet die gewoon op 7 jaar al in de sport hebben gelopen. Anders verkoop je simpelweg een recreatiepaard waarvan JIJ denkt dat er sport in zit.
Als een verkoper bijv verkoopt op M-dressuur en dan beweert dat er 'meer in het paard zit', dan vraag ik me af: waarom verkoop je dan? Want als er niet meer in de ruiter zit, op grond van welke ervaring zou er dan meer 'in het paard' kunnen zitten? Wie heeft dat dan beoordeelt?
Paarden waarmee je trouwens op de Dam kunt staan als Ajax een cup heeft gewonnen, zijn voor mij te 'doods'. Er mag wel wat in zitten hoorHet wordt pas leuk als ze er lekker aan trekken en heet worden van hun eigen werklust.