Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 10:18

Vind het sowieso best vaag, normaal gesproken rijd je de eerste week niet naar een behandeling ik heb mijn vos de laatste paar maanden ook 4 x laten behandelen en die heeft niets ernstigs zat door de vorige ruiter gewoon heel erg vast. Maar heb niet gereden de laatste paar x enkel longeren om de tijd te geven om van de behandeling te herstellen

Bij mijn dieren heb ik ook ongeveer 1 x in t halfjaar mijn osteo super vrouw en heb dan direct weer een waar aan te werken idee.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:21

Seven schreef:
Vind het sowieso best vaag, normaal gesproken rijd je de eerste week niet naar een behandeling ik heb mijn vos de laatste paar maanden ook 4 x laten behandelen en die heeft niets ernstigs zat door de vorige ruiter gewoon heel erg vast. Maar heb niet gereden de laatste paar x enkel longeren om de tijd te geven om van de behandeling te herstellen

Bij mijn dieren heb ik ook ongeveer 1 x in t halfjaar mijn osteo super vrouw en heb dan direct weer een waar aan te werken idee.

Daarom hebben we ook bedankt het was allemaal zo vaag. Ze had namelijk ook ster kunnen worden maar daar hadden hun 'geen zin in'. Ik stond echt met open mond te kijken ( ze had namelijk echt een droomafstamming )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:38

Romanoff schreef:
Seven schreef:
Elk paard moet wel naar een osteo per jaar is alleen maar goed. Vraag me af wat voor rugproblemen ze had als je dr moet longeren.

Die van mij gaat ind 1 a 2x pj voor een APK :)

Die van mij elke 3 maanden := Ene keer fysio(kraker)/osteopaat, andere keer DA.

xMercury

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:45

Heee allemaal! Wat een super topic :j Ik ben ook op zoek naar een nieuw paard en heb mijn grote liefde gevonden. Nou dacht ik, ik ga jullie eens vragen om hulp. Hoe pakken jullie het verder aan? Je vindt een paard leuk, wat dan? Ze is röntgenologisch goedgekeurd, maar hoe controleer je dat soort zaken allemaal? Klinisch keuren? Ik ben ook echt een groentje :=

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:49

X-ray is maximaal 3 maanden geldig voor een verzekeraar, controleer dus de datum van keuring. Vallen de foto's binnen het termijn neem ze dan mee om ze door je eigen dierenarts te laten beoordelen, dit kost in de gemiddelde kliniek zo'n 50 euro. Zijn de foto's in orde, dan zou ik pas overgaan tot klinische keuring bij een dierenarts waar jij vertrouwen in hebt.

Succes, zou leuk zijn als je een nieuwe topper vind!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:52

Hartstikke bedankt! Dan zullen ze niet meer geldig zijn ben ik bang. Maar, foto's zijn toch foto's? raar zeg..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:53

Dees; als ik een paard zocht kwam ik zeker bij jou kijken. Je hebt er niks aan, maar ik vind het echt een leuk paard en ben Houston fan. :D Hoe is de merrielijn achter die merrie trouwens?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:56

Mercury, let er ook op dat je het rapport hebt wat bij de foto's hoort.
Want ze kunnen van elke CD met foto's wel zeggen dat ze goed zijn...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:59

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:02

xMercury schreef:
Hartstikke bedankt! Dan zullen ze niet meer geldig zijn ben ik bang. Maar, foto's zijn toch foto's? raar zeg..

Nee, foto's zijn geen foto's. Een paard dat in tussentijd een schop tegen zijn been heeft gehad, kan best een botsplinter hebben gekregen na het maken van de foto's. Of achterover zijn geklapt in de wei terwijl hij aan het spelen was met een soortgenoot en daarbij zijn schoft hebben beschadigt (mijn gepensioeneerde ruin heeft dit gehad). Als er op 4 jarige leeftijd geen OCD te vinden is, dan zal die er naar alle waarschijnlijkheid ook niet zitten als hij 5 is. Maar de stralen kunnen bijvoorbeeld wel in korte tijd verslechteren waardoor een paard dat eerst nog een 2 scoorde, 3 maanden later ineens een 3 scoort en dus officieel een bemerking valt te noteren.

Persoonlijk heb ik nooit bestaande foto's gebruikt bij aankoop, zelfs niet als een dier 2 weken daarvoor nog was gekeurd omdat ik er simpelweg geen gezeur mee wil hebben. Stel dat er in die korte tussentijd wel wat is voorgevallen, ik neem genoegen met de eerder genomen foto's dan ga ik automatisch akkoord met de staat waarin het paard op het moment van keuring zich in bevond. Mocht dan na aankoop een gebrek aan het licht komen, heb je geen enkele foto om mee aan te tonen dat het paard bij aankoop gezond was. Je hebt namelijk niet aan je onderzoeksplicht voldaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:08

@Dees: Jammer van die VB moeder, ze komt wel uit een mooi hann. lijntje (zucht; ben ik ook al zo fan van..!)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:21

@Dees: jouw Houston-merrie zou echt supergeschikt (kunnen) zijn voor mij als ik het zo lees. Eén ieniminieklein probleem... ik ben niet meer zoekende... ;-) Ben geeindigd met een bruine merrie, 1.68 (grinnik), alleen wat minder braaf als die van jou... Heb je al geïnteresseerden/kijkers n.a.v. de nieuwe foto's? Ik vind het echt een leuk dier, zou toch moeten lukken.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:21

xMercury schreef:
Heee allemaal! Wat een super topic :j Ik ben ook op zoek naar een nieuw paard en heb mijn grote liefde gevonden. Nou dacht ik, ik ga jullie eens vragen om hulp. Hoe pakken jullie het verder aan? Je vindt een paard leuk, wat dan? Ze is röntgenologisch goedgekeurd, maar hoe controleer je dat soort zaken allemaal? Klinisch keuren? Ik ben ook echt een groentje :=

Heb je al een foto of de adv om met ons te delen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:23

Ik vind die van Dees best wel leuk ... :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:24

Ik ook. :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:27

Dank! Vertel het rond, zou ik zo zeggen :D

Er zijn wel een paar leuke reacties op gekomen maar vooralsnog is het vooral mailverkeer.
Hoop dat er een paar komen kijken, want ze is in het echt nog zoveel leuker!
Laatst bijgewerkt door Dees op 05-07-12 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:29

EsterW schreef:
xMercury schreef:

Heb je al een foto of de adv om met ons te delen?

Enkel een filmpje met een foto!

http://www.youtube.com/watch?v=VHEjHwTKL48

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:30

Als ze nu niet in Friesland stond ... :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:32

Belsje schreef:

Oh heerlijk he, ik woon in Zeeland. Helemaal beneden tegen de Belgische grens en zul je net zien dat 90% procent van de leuke paarden in Groningen of Friesland staat :P

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:33

Belsje schreef:

Dagje vrij plannen binnenkort, vriend(in) meevragen en op de route Belgisch Limburg - Friesland stuk of 3 paarden om te bezichten inplannen, eindigen bij die van @Dees... en dan op de terugweg ergens lekker gaan eten om de dingen te bespreken... :P
(Serieus, snap dat het een heel end is voor de 'Zuiderlingen' onder ons, maar als je écht geïnteresserd bent...)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:40

Heeft Dees een goed filmpje? ;)

Toen ik mijn huidige paard kocht, heb ik zo ook een aantal paarden "bekeken". Als het daarop ook echt wat leukt ....
Punt is dat ik momenteel met mijn hernia zit, dus die laat ik maar even genezen ;). Einde van de maand moet ik naar Maarssen ;), dan ben ik al dichterbij denk ik. Niet? :p

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:40

Eh, iig wel al in de richting. :D :P

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:41

Zozo dit gaat hard

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:54

EsterW schreef:
Belsje schreef:

Dagje vrij plannen binnenkort, vriend(in) meevragen en op de route Belgisch Limburg - Friesland stuk of 3 paarden om te bezichten inplannen, eindigen bij die van @Dees... en dan op de terugweg ergens lekker gaan eten om de dingen te bespreken... :P
(Serieus, snap dat het een heel end is voor de 'Zuiderlingen' onder ons, maar als je écht geïnteresserd bent...)

Zo is het voor ons Noordelingen ook :) maar als je wat wilt..;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:04

Dees; ik heb even iemand op jouw paard geattendeerd! :) Ene Simone, wie weet hoor je er wat van. :)

Ik kocht de beste paarden altijd in het noorden. :D :P
De beste ruiters e.d. zitten echter (imo) weer in het zuiden....