[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susie_Anneke

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:32

Wat goed dat je al weer op Frum kunt rijden, als jij voelt dat je rug dit aan kan moet je het gewoon doen. Wat een ander er ook van zegt, jij voelt het het beste.
Frum blijft een erg gaaf paard! En zo op de foto's zou je echt niet zeggen dat hij weer ergere trekjes heeft doordat hij toch een tijd uit het werk is geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:47

Het is wel een heel bijzonder knap paard hoor, die Frummel van jou! <3 Kan me voorstellen dat je daar jezelf aan voorbij loopt. Gelukkig hebben jullie een manier gevonden om toch weer wat te kunnen doen samen waar je allebei baat bij hebt. Hopelijk komen er nu dan weer goede tijden aan. :)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:48

Fijn dat jullie op een (zoals het lijkt) verantwoorde wijze elkaars fysiotherapie kunnen vormen!

Met betrekking tot dat zweetplekje, die van mij heeft dat ook op haar linkerbil (toevallig het plekje waar zij op haar minst krachtig is), ik heb het andere forum niet gelezen maar mij is ooit verteld door een DA dat een beschadigd zenuwuiteinde dit kan veroorzaken.

Die van mij eet haar broodnodige supplementen ook alleen maar met slobber, die ze in tijden dat ze zich niet goed voelt ook pertinent weigert maar nu we eindelijk lekker op weg zijn wel goed weg werkt.

In de categorie open voor alles merk ik dat die van mij extreem veel baat heeft bij guasha-massage (oosterse schraaptechniek), waarbij ik eerst dacht ja zo'n steen grappig maar nu echt heel veel verschil merk. Waar ze de fysio nog wel eens de stal uit heeft willen slaan, gaat ze hier echt voor staan van ja daar please.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:30

oh dat ziet er goed uit!! je ziet ook echt dat frum geniet! Fijn dat jullie zo samen aan "therapie" kunnen werken! hihihi

Hij heeft idd wel wat reserves ingeslagen. Ach mooi rond is niet lelijk en rond is ook een figuur!

Als je toch een beetje de alternatieve kant op aan het gaan bent misschien toch eens kijken of die vrouw ,waar ik je die BP van stuurde, wat voor je kan betekenen. Mijn beste vriendin geloofd hier helemaal niet, maar zij was er toch erg bij geholpen. Mijn vriendin heeft niks over haar paard verteld en toch kon ze zeggen die niet te vinden zijn over zijn verleden.

Tessavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:28

Wat zonde! Heel veel sterkte

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:05

Tessavosje schreef:
Wat zonde! Heel veel sterkte

Was je nog verder gekomen dan de eerste post? :+

@TS: Ik snap het helemaal, waarom je alle adviezen in de wind slaat, omdat je voelde dat het voor zowel jouw als zijn lijf beter was om te gaan rijden. Heb meer dan eens in de lappenmand gelegen, en rijden is in meerdere opzichten heilzaam.

Je terughoudendheid mbt een fysio snap ik ook. Heb een boel prutsers ontmoet, die het alleen maar erger maakten. Maar trof er op een gegeven moment ook een, na heel goed zoeken, die me letterlijk op de been heeft weten te houden. En met de tips die hij me destijds gaf, kan ik nu prima zonder.

Dus op zich: mocht je een goede kunnen vinden, die ook oefeningen aanpast aan zowel je rug als aan de sportieve inspanningen die je lichaam voor je ongeluk gewend was, en die je zo toch aan een sneller herstel zou kunnen helpen, zou ik je dat wel aanraden.

Intussen werd ik heel vrolijk van je foto's :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:46

Even een update

Hij had weer een weekje stilgestaan. Heb er nog niet zo vaak opgezeten, dus het is allemaal nog wat zoekerig, maar ik vind 'm knap. Overigens waren er vlak voor dit filmpje twee ponyleden hun creatief gebouwde hindernissen aan het opruimen en ik zie de spanning dan de hele dag terug in zijn lijf. (Doodeng als mensen met hindernissen door de bak gaan lopen EN er natte plekken in de bak zijn EN er stralen zonlicht zijn EN de twee pony's je ook nog eens alleen laten.)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:51

Ik moet zeggen dat dit er beter uit ziet dan menig B combinatie.
Ga vooral zo door en houd ons op de hoogte, ik vind jullie een mooie maar vooral sympathieke combinatie. +:)+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:59

Wat een heerlijk filmpje.. Echt waar. Voor wat jullie nu doormaken mag je hier volgens mij heel trots op zijn. :j En wat blijft Frum toch een knapperd!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:00

_Lorette_ schreef:
In appelmoes, appels, brood en brokken werkt het niet. Ik wilde nu inderdaad aan de slobber beginnen. Het was alleen makkelijker geweest als ik hem een stukje kon geven met alle druppels erop, dat hij niet toevallig het beetje slobber met die druppels versmeert... Maar het is niet anders.

Ik deed de drupjes in een spuitje. Net als een wormenkuur; geen keus: hup slikken :D
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1cyqwow0pu8.jpg

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:02

Ziet er goed uit.
Hoe gaat het nu met jou?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:07

Ik heb nog maar twee verschillende slobbers besteld, worden morgen gebracht. Frum tict soms zo heftig dat wormkuur of andere gedwongen spuit geven vrijwel onmogelijk is. Zulke spastische bewegingen...

Met mij gaat het goed als ik niet teveel doe! Rijden gaat goed, maar 2 paarden per dag eigenlijk niet, zeker niet achter elkaar. Eten koken (lang staan) en daarna rijden is ook geen succes. Maar ik mag niet klagen. :)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:44

Ik vind het er heel netjes uitzien. en eigenlijk zie ik de spanning van de natte plekken, en weggaande pony's enz. niet heel erg, maar dat is waarschijnlijk omdat hij lekker bezig mag zijn.

blij te horen dat het redelijk goed met je gaat. Wees voorzichtig maar ga lekker zo door. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 13:50

Wat een fijn filmpje weer van jullie twee! Hij doet het echt goed hoor, houden zo!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:39

Heel mooi filmpje van jullie allebei. Het blijft me verbazen zo ver als jullie zijn gekomen!!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:43

Heerlijk filmpje weer van jullie! Wat doet hij het toch maar weer knap :)

Fijn dat je rug goed gaat, hopelijk kun je snel weer alles doen wat je wilt!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:51

geweldig filmpje hij doet het heel goed.vooral de hals strekken doet hij lekker en zijn balans ziet er heel goed uit.prachtige combinatie.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 14:54

Wat ziet het er weer goed uit zeg! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:02

Lekker starten met dat dier straks :j Hoe gaat het trailer laden?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 16:16

Dat heb ik al in geen tijden met hem gedaan! Hij stapt er wel in, maar hij wordt zo zenuwachtig van zijn spasmes dat hij er ook weer uitrent en ik vond dat erger voor mijn rug dan het beginnen met rijden... Daarom nog helemaal niet opgepakt. :o Inmiddels kan ik denk ik wel weer een ruk hebben, dus we moeten het tzt maar eens proberen.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:34

Ziet er goed uit hoor, knap hoe hij zijn balans houdt met hals strekken, doet die van mij m niet na! Hier moet de slobber met korrels/druppels/poeder gewoon uit de hand/bakje in hand worden gehouden om te voeren, maar gaf ook steeds beter.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:34

Wat een heerlijk filmpje! Fijn dat het goed gaat, zowel met Frum als met jou!

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:54

Ziet er goed uit! En fijn dat het met jou ook beter gaat!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:22

En hoe gaat het nu met je rug? En met frum? wil het rijden nog steeds?

ben benieuwd naar een update

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:30

Frum doet nog niet zoveel. 2 tot hooguit 3x per week, maar laatst heb ik een weekje alleen met hem aan de hand schriktraining gedaan, omdat hij een beetje hysterisch was. Gisteren heb ik hem weer gereden. Eerst 3 rondjes aan de hand door de bak, want de letter F (ja, echt) eet volgens Frum uitsluitend vers paardenvlees. Mijn rug moest het bezuren, omdat hij het aanspringen in galop wel heel letterlijk opvat. Dan voel je ineens een spastische spiertrekking, waardoor de beweging nog lomper wordt dan hij bedacht had. Het deed me zeer, dus ik heb verder alleen op stemhulp gereden. Hij reageert bijzonder goed op halt, terug, stappen, draf, en hop, rustig en shh. Dus in principe kan ik alle overgangen maken zonder er met mijn been aan te komen. Rijtechnisch natuurlijk niet correct, maar dat is wel het laatste waar ik me druk om maak.