Ik meld me hier ook even. Van de week helaas een toekomstig paard voor mijn buurmeisje (wordt hun eerste eigen paard en ik mag als deskundige mee) afgekeurd met een hele nare nasmaak. Jammer want ze had er echt zin in.
Weet nu ook weer waarom het eigenlijk helemaal niet zo leuk is om een nieuw paard te zoeken. Slechte foto's, geen vermelding van prijzen, ontbreken van filmpjes etc. Kortom eer dat je alles compleet hebt om te gaan kijken ben je zo een week verder ....... en dan is ie net weg (nu al 2 x meegemaakt).
We zoeken een 4 tot 8 jarige voor de dressuur, geen schimmel, braaf/eerlijk, geen bemerkingen, 1.65 -175 m.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 10-05-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd Emma. Ik doe overigens ook niet aan contracten.
Martie
Geplaatst: 10-05-12 14:58
Ik zou toch wel een koopcontract willen omdat paspoort en stamboekpapieren geen juridisch eigendomsbewijs zijn.... Je kan dit downloaden of zelf opstellen, dat maakt niet zoveel uit als de essentiële zaken, handtekeningen en datering er maar staan.
Dames, een contract is zeker WEL rechtsgeldig. Zelfs een mondelinge afspraak is rechtsgeldig maar deze is heel moeilijk te bewijzen. Het gaat bij een zelf opgestelde contract meestal mis in de inhoud en de interpretatie van die inhoud. Daarom is het verstandig deze door een notaris of advocaat op te laten stellen zodat er in elk geval over de inhoud van het contract geen geschil kan ontstaan.
bertine37
Geplaatst: 10-05-12 16:18
Een contrakt van vereniging eigen paard is redelijk standaard. Lijkt me dan een goede optie toch ?
En Emma, als trouwe meelezer van het eerste uur bij deze ook van harte gefeliciteerd! (Geldt ook voor de anderen, w.o. Driebergen, die de afgelopen dagen geslaagd zijn, ik ben niet bij iedereen uit de meeleesstand gekropen.)
Dat kan natuurlijk! Moet je wel aanspreken!. @Bibi wat is er apart? Zijn mooie paarden en is een veiling, tja ook die stallen kunnen failliet. Of zie ik iets over het hoofd?
@emma; gefeliciteerd!! Maak je vanavond een mooie parcoursfilm