Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:07

P_Tries schreef:
Ik heb er nu ook 2 gehad die niet voorgereden zijn.
Ik zorg wel altijd dat ik ze eerst aan de longe of los heb gehad zodat ik kan zien of ie stout/stuiterig ofzo is.
Hij hoeft me er heus niet de 1e keer meteen af te gooien :P Maargoed, ik heb er geen problemen mee.

Ik zou het niet doen! Ook meegemaakt bij één van de eerste paarden die ik bekeek. Paard eerst aan de longe, heel braaf. Toen voorrijdruiter erop en binnen 10 seconde werd deze er gruwelijk afgebokt. Ik was eerst van plan om er zelf direct na het longeren op te gaan en ik was heel erg blij dat ik het niet gedaan had! Eigenaar zei: "dat doet ie anders nooooooit!" Ja ja... Had toen dus besloten dat als er geen voorrijdruiter beschikbaar is, ik een andere keer kom kijken ook al zegt verkoper dat het makkelijk kan.

P_Tries

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:12

Mwah, ik denk dat dit het risico is.
Ik ben ook niet verzekerd van het niet vallen als er al een voor-rijder op is geweest.
Ken genoeg paarden die niet te rijden zijn door een ander dan de vaste ruiter.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:39

Ja het is een risico, maar voor mij was dit al genoeg info. Ik heb vriendelijk bedankt en heb het paard niet gereden. Ruiter zat nog niet eens en ze sloeg al op tilt. Als ik zie dat de voorrijdruiter er zonder problemen op rondrijdt, dan acht ik de kans veel kleiner dat ik er af gebokt zal worden. Maar het kan natuurlijk wel...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:44

Ik doe het ook liever niet,vind het ook zo raar als een paard niet voorgereden wordt.
Maar als ik niet op een andere dag kan dan ga ik gewoon.
Laat ik het wel filmen.

Ik laat trouwens gewoon iedereen op mijn paard als ik hem te koop heb hoor.
Bij mijn poown hebben er ook 2 op gezeten.Dat vriendinnetje wilde zoooo graag de grote draf eens proberen dat ik er nog met de zweep achteraan heb gehold.
Mochten ze er van in de stress raken dan rij ik dat de volgende dag er wel weer uit.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:50

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:28

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:36

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:49

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:09

Snoekiej: ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met het hoofd van de eerste. Bij de 2e zie ik dat niet zo, vind hem niet zo 'lomp' ogen. De 3e vind ik een wat plat kruis hebben, maar heeft een zeer aansprekend hoofd. Ik ben wel van mening dat foto's niet altijd een goed beeld geven van de werkelijkheid.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:15

Dat kan ik me inderdaad voorstellen. Vind het lastig om te bepalen wanneer ik bij een paard ga kijken. Eigenlijk moet ie in theorie al (bijna) helemaal geschikt zijn, en ik moet er iig vanaf de foto's weg van zijn. Ik wil niet gaan kijken bij paarden die helemaal niet geschikt zijn voor wat ik wil, want als ik er dan 'verliefd' op word, zit ik straks met een paard die niet kan wat ik wil. En ik wil ook niet gaan kijken als ik niet er al weg van ben op de foto, omdat ik dan bang ben dat ik daar aankom, het paard zie, en het hem gewoon niet is. Dat vind ik lu.llig voor de verkoper, en ik ga er liever zelf ook niet een heel stuk voor rijden.

edït: Je hebt idd gelijk van het platte kruis. Geen idee wat dat voor consequenties heeft. Bij de tweede vraag ik me vooral af of ie niet te groot is, en of ie niet te sterk is. Aangezien hij op een van de foto's met pelham gesprongen wordt, en op een foto op FB waar ook het filmpje staat hij ook met een slof oid gereden wordt. Dat zag er zowiezo niet echt fijn uit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:13

Snoekiej schreef:
Pollux schreef:
Snoekiej: heb je deze gezien? Zou deze iets voor je kunnen zijn?
http://www.bokt.nl/markt/ad/16136/4-jar ... uin-tekoop

Ik had m inderdaad al gezien. Hij beweegt leuk, alleen kan ik niet door dat grote hoofd heenkijken := Qua type spreekt hij me niet zo aan.

Ik vind dat juist wel een leuke stoere bink, hoofd stoort me totaal niet.. :) voor die prijs is het een leuk dier!

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:20

Wat zijn er eigenlijk veel leuke paarden, hè? Potentieel in ieder geval.
Ik merk dat ik steeds kritischer word en voor steeds minder paarden mail/bel. Zoveel keus! Maar toch nog lastig hét paard te vinden :D

Vandaag een rondje stallingen in de buurt, ook belangrijk!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:21

Bij mij mag gewoon iedereen erop en ik rijd ze wel altijd voor. Je wil toch het paard zo goed mogelijk uit de verf laten komen.

Ik ben mijn stal van beroepsmatig aan het terug brengen naar het weer hobbymatig houden van paarden. De helft moet weg dus mochten jullie iemand weten. zie mijn profiel voor de paarden. Ik wil er 1 of 2 overhouden en kan niet zo goed kiezen...

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:48

@Nimber: Oeh, Bésame en What's Up mogen naar mij toe hoor <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:56

listiglistje schreef:
Ik vind dat juist wel een leuke stoere bink, hoofd stoort me totaal niet.. :) voor die prijs is het een leuk dier!

Hij heeft een groot hoofd ja, maar het staat hem wel, ik vind het ook een leuk dier

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:03

Een groot hoofd lijkt al snel anders met een mooi hoofdstel. :)
Ik vind wel dat dat paard niet zo fijn wordt voorgereden en de toegevoegde waarde van het springen op het eind zie ik ook niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:06

KarinvdM schreef:
Ik vind wel dat dat paard niet zo fijn wordt voorgereden en de toegevoegde waarde van het springen op het eind zie ik ook niet.

Klopt Karin, maar die matige ruiter hoef je er gelukkig niet bij te kopen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:12

listiglistje schreef:
KarinvdM schreef:

Klopt Karin, maar die matige ruiter hoef je er gelukkig niet bij te kopen :D

Dat niet, maar het KAN een aanwijzing zijn over hoe er met het paard is omgesprongen en daarmee de risico's op (onherstelbare) problemen in het lijf.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:14

Ikke ik zie geen probleem bij het paard in zijn lijf (hooguit bezoekje tandarts) maar ik zie wel een matige ruiter die maar wat meelift en met haar onrustige handjes het paard niet op 2 teugels weet te rijden :7

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:26

Hallo allemaal, ik ben een stille meelezer vanaf deel II. Heb zelf sinds anderhalf jaar jaar een paardje, maar vind dit een heel interessant.leuk forum. :) Wilde even reageren op het gedeelte van de foto's net. Bij ons paard viel ik echt op de foto in de advertentie, en er bleek gelukkig ook een klik te zijn. Maar iemand bij ons op stal (manege/pensionstal) was op zoek naar een paardje, had er een gezien maar op de foto leek het hem eigenlijk helemaal niks. Een vriendin van hem zei dat hij toch even moest gaan kijken, zag er wel wat in. Uiteindelijk heeft hij die merrie gekocht, is een van de mooiste bij ons op stal (staan er ongeveer 60). Dus als een paard verder geschikt lijkt maar de foto's vallen tegen kun je misschien het beste toch even gaan kijken, wie weet wat je mis loopt :o

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:43

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:06

Duijfje schreef:
Snoekiej schreef:
Maar deze vind ik ook leuk: http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/88796 (had ik al een keer gepost)

Hier ga ik zondag kijken :j

Dat paard heeft een heel vriendelijke uitstraling vind ik.

Ga je er specifiek naar toe voor dat paard of heb je er meer op het oog van die stal Duijfje?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:08

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:14

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:17