Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:30

Ze vraagt 5000 euro en ik kan max 3500 missen.

Ze wilde wel zakken omdat ze een andere auto nodig had. Maar heb tot nu toe niets meer gehoord sinds ik mijn prijs heb doorgegeven...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:15

Nou meiden, ik ga vertrekken naar Cyprus! *\o/*
16 augustus kom ik 's avonds weer en 19 augustus ga ik 's ochtends weer op vakantie tot 26 augustus, maar dan met de vriendinnen.

Dus ik ben heel benieuwd wie er in die tijd een nieuw paard vindt. :D
Ik wens jullie allemaal veel plezier en succes bij jullie zoektocht en ik hoop dat hij goed verloopt!

:wave:

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:19

Doe maar luxe Lauste! Geniet er van :j

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:00

Oh lekker op vakantie! Dat zit er voor mij niet in, misschien een weekendje NL.
Geniet er van!
@parouscha, niet te snel zeggen wat je voor een paard over hebt hoor. Dat vragen keukenverkopers ook altijd. Ik heb daar zo'n hekel aan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:06

@parousha: nou spannend om af te wachen, wel jammer dat je nog niets hebt gehoord. Bij Jairo heb ik ook vrij snel aangegeven wat mijn max is, maar heb uiteindelijk een lager bod gedaan en hem daarvoor ook gekregen! Zij vroegen er 6000 voor, voor 3500 gekocht.. en net de rekening van de DA van keuring binnen, maar goed, ik wist dat die komen zou. Vind het ook niet erg om dat bedrag te missen, nu weet ik zeker dat mijn paardje op het moment van binnen en buiten goed is :) Voelt dus niet als weggegooid geld!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:07

Jeetje die is dan flink omlaag gegaan !

Heb nog contact met een andere verkoper. Opzich een hele leuke merrie. Alleen nooit papieren bij aangevraagd. Nu zit ik weer te dubben of dat is wat ik wil? Ik ben geen wedstrijd ruiter en ben ook niet van plan om te gaan fokken ..

Hier een linkje : http://link.marktplaats.nl/468493375

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:03

Wel een mooi paardje hoor en als je toch niet van plan bent om met haar te gaan fokken, maakt het toch niet uit?

En wedstrijden mag je zonder stamboek papier best rijden hoor, zolang je maar een paspoort hebt

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:44

@ Lauste , veel plezier.

@ parouscha vindt het mooie merrie, ben je daar al weesten kijken?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:13

Nee ben er nog niet geweest :n Misschien in 't weekend nog even kijken :)

Wil haar als het een leuk paard is nog laten keuren (rontgen) maar moet nog een goede dierenarts vinden in die omgeving :?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:39

@Parousha: van de twee eigenaren heb ik de man uiteindelijk over de telefoon gesproken, zijn vrouw rijdt het paard en was het er niet helemaal mee eens, maar het was al toegezegd. Zij vinden klik en goede plek belangrijker dan prijs, ze waren ook duidelijk gehecht aan het dier. Maar goed, daar moet je maar net tegen aan lopen.

Ik vind de merrie uit Barneveld zelf iets minder.. Voor haar grootte vind ik haar erg lang, ook de halsbespiering ben ik wat minder enthousiast over en vind haar daardoor in verhouding wat minder.
Mocht ze nou 10cm groter zijn, dan had het anders geoogd.
Grootste nadeel van lange paarden is dat ze wat moeilijker bij elkaar te rijden zijn, of je nu dressuur wil gaan rijden of recreatief.. het gebruik van de rug is het belangrijkste, dat is bij een lang paard dus wel wat lastiger.. Maar dat is alleen de theorie :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:28

parouscha schreef:
Jeetje die is dan flink omlaag gegaan !

Heb nog contact met een andere verkoper. Opzich een hele leuke merrie. Alleen nooit papieren bij aangevraagd. Nu zit ik weer te dubben of dat is wat ik wil? Ik ben geen wedstrijd ruiter en ben ook niet van plan om te gaan fokken ..

Hier een linkje : http://link.marktplaats.nl/468493375

Nou en?? Als dat beest je aanspreekt en jij bent van mening dat de vraagprijs in overeenstemming is met het paard, dan ga je ervoor.
Op een papier kun je niet rijden....

Persoonlijke mening: zwak in de bespiering, maar lijkt goede verhoudingen en nette bewegingen te hebben (loopt nog wat stuwend, maar dat klopt wel met het opleidngsniveau; is niet schokkend). Geduldig opbouwen, twee jaar voor uittrekken en je hebt er waarschijnlijk een wereldknol aan.
Zorg wel voor een goed lesgeefmens, eentje die voor het belang van het paard gaat en niet zo'n plaatjesmuts.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:39

Klopt dat is ook wat in mijn achterhoofd hou. Op een papier kun je niet rijden :j

Ik wacht even een bewegingsvideo af en dan kijk ik of ze me aanspreekt om langs te gaan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:52

Jotoma schreef:
@Parousha: van de twee eigenaren heb ik de man uiteindelijk over de telefoon gesproken, zijn vrouw rijdt het paard en was het er niet helemaal mee eens, maar het was al toegezegd. Zij vinden klik en goede plek belangrijker dan prijs, ze waren ook duidelijk gehecht aan het dier. Maar goed, daar moet je maar net tegen aan lopen.

Ik vind de merrie uit Barneveld zelf iets minder.. Voor haar grootte vind ik haar erg lang, ook de halsbespiering ben ik wat minder enthousiast over en vind haar daardoor in verhouding wat minder.
Mocht ze nou 10cm groter zijn, dan had het anders geoogd.
Grootste nadeel van lange paarden is dat ze wat moeilijker bij elkaar te rijden zijn, of je nu dressuur wil gaan rijden of recreatief.. het gebruik van de rug is het belangrijkste, dat is bij een lang paard dus wel wat lastiger.. Maar dat is alleen de theorie :)

Ja ik was eerst ook van mening dat een paard met een kortere rug vaak beter is. Maar 't schijnt juist dat paarden met langere ruggen beter zijn. Ze zijn vaak soepeler. Maar wel moeilijk bij elkaar te rijden.

En paard met een korte rug is idd makkelijker bij elkaar te rijden, maar is vaak stijf in de rug en daarbij zijn zijgangen enz moeilijker ..

Dus ja voor 't plaatje is een korte rug beter, maar of het ook functioneel is :?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:55

parouscha schreef:
Ja ik was eerst ook van mening dat een paard met een kortere rug vaak beter is. Maar 't schijnt juist dat paarden met langere ruggen beter zijn. Ze zijn vaak soepeler. Maar wel moeilijk bij elkaar te rijden.

En paard met een korte rug is idd makkelijker bij elkaar te rijden, maar is vaak stijf in de rug en daarbij zijn zijgangen enz moeilijker ..

Dus ja voor 't plaatje is een korte rug beter, maar of het ook functioneel is :?

Een langere rug is een zwakkere rug. Ideaal gezien is een paard vierkant, dus borst-bil net zo lang als schofthoogte.
Een langere rug is inderdaad soepeler, maar geeft ook meer risico's op rugproblemen en stelt (nog) meer eisen aan het correct over de rug rijden van het paard (en laat DAT nou net een probleem zijn voor veel ruiters en instructeurs).

Wat die stijfheid betreft: dan kun je niet rijden! Ik HEB zo'n vierkant beest en daar leg ik probleemloos een knoop in..........

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:37

Pfff nou mijn hele paardenavontuur gaat waarschijnlijk weer helemaal op de schop.. zucht..
Eigenaar van het paard smste gister dat ze toch erg twijvelde of ze hem wel moet verkopen (zet em dan niet te koop!) en dat ze moeilijk vond om hem te verkopen, dat kan ik nog begrijpen als je zo'n beestje 5/6 jaar hebt gehad, maar goed ik verheug me nu al 2 weken op dat paard en nu dit.. nja mss dat ze toch zegt; ik verkoop em. Maar ik verwacht het ergste..
Eigenlijk is een mondelinge overeenkomst ook bindend wat dat betreft maar ja..

Hadn og 1 leuke gezien.. maar die vroeg er 9000 euro voor, hihi iets te hoog :D
Nog een andere gebeld, die hadden zondag nog iemand die kwam kijken, dus maandag even bellen of het wat geworden is of niet..

BLEGH! Ik ben er op ;t moment even HELEMAAL klaar mee! :')

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:42

He bah wat vervelend! Daar denk je toch van te voren over na of je je paard kwijt wilt :?

Ik snap je wel hoor. Heb nu ook al meerdere paarden gezien die slecht waren of zeik verkoper's.

Maar goed er komt vast wel wat op je pad!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:43

Dat is ook fijn, Romanoff.. Heb je daar 2 weken voor gewacht.. :n

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:48

Je hebt er echt zeikerds bij hoor als verkoper's bleh!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:49

@ parouscha
Zit wel aansprekend koppie op. Wel nog werk aan bespieren en doorrijden natuurlijk. :)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:52

Wat balen Romanoff! Hopelijk gaat het nog door! Waarom verkoopt ze het paard ook al weer? (Kan zijn dat het al gepost is maar houd het niet helemaal bij wie wat waar zoekt :+ ) Als het niet door gaat hoop ik dat je een paard vindt die nóg leuker is dan deze!

Parouscha: ik vind het een leuk paard, ze heeft een lief hoofd! De bespiering kan er nog aangetraind worden natuurlijk :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:32

@Sanne; Hij stond te koop omdat hij bij haar te vaak bleef staan (heeft nog een wedstrijdpaard) dus daarom wou ze eigenlijk een goed tehuis voor hem zoeken.
Nou ja overeenkomst van de prijs is toen gedaan, na de vakantie zouden we dan de keuring ed. regelen en nu dit.. ik vind het echt niet kunnen, belachelijk gewoon.
Ik snap dat het moeilijk is om je paard te verkopen, maar die is helemaaal iemand lekker maken wat ie toch niet krijgt. Ben zo teleurgesteld gewoon door deze mensen.

@ Lioony; Ind. Dat heb ik haar ook even gezegt :).

Net nog een man aan de telefoon.. heeft een 3 jarige staan, net 3 maand ohz hahaha, totaaal niet wat ik zoek, maar het ziet er echt goed uit!
Pension eigenaar zei; Hup, der heen rijden, voelen is het wat, klinische keuren (is 4 maand geleden nog rontgen gekeurd) is ie goed, meenemen hahaha! :P
Ga dit weekend denk ik dar toch even langs! Het is een Oldenburger.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:37

oeh die zijn vaak wel leuk hoor, gewoon kijken, niet geschoten is altijd mis.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:40

Inderdaad gewoon kijken :j Kan nooit kwaad!

De merrie die ik liet zien, komen dit weekend al veel mensen voor kijken. Als ze na het weekend nog niet verkocht is zou hij contact met mij opnemen voor een afspraak.

Wachten het maar weer af :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:51

Ik gam orgen heen! Morgen aant eind van de middag! Spannend!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:57

inderdaad spannend!