Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Voelt dus niet als weggegooid geld! 
parouscha schreef:Jeetje die is dan flink omlaag gegaan !
Heb nog contact met een andere verkoper. Opzich een hele leuke merrie. Alleen nooit papieren bij aangevraagd. Nu zit ik weer te dubben of dat is wat ik wil? Ik ben geen wedstrijd ruiter en ben ook niet van plan om te gaan fokken ..
Hier een linkje : http://link.marktplaats.nl/468493375

Jotoma schreef:@Parousha: van de twee eigenaren heb ik de man uiteindelijk over de telefoon gesproken, zijn vrouw rijdt het paard en was het er niet helemaal mee eens, maar het was al toegezegd. Zij vinden klik en goede plek belangrijker dan prijs, ze waren ook duidelijk gehecht aan het dier. Maar goed, daar moet je maar net tegen aan lopen.
Ik vind de merrie uit Barneveld zelf iets minder.. Voor haar grootte vind ik haar erg lang, ook de halsbespiering ben ik wat minder enthousiast over en vind haar daardoor in verhouding wat minder.
Mocht ze nou 10cm groter zijn, dan had het anders geoogd.
Grootste nadeel van lange paarden is dat ze wat moeilijker bij elkaar te rijden zijn, of je nu dressuur wil gaan rijden of recreatief.. het gebruik van de rug is het belangrijkste, dat is bij een lang paard dus wel wat lastiger.. Maar dat is alleen de theorie
parouscha schreef:Ja ik was eerst ook van mening dat een paard met een kortere rug vaak beter is. Maar 't schijnt juist dat paarden met langere ruggen beter zijn. Ze zijn vaak soepeler. Maar wel moeilijk bij elkaar te rijden.
En paard met een korte rug is idd makkelijker bij elkaar te rijden, maar is vaak stijf in de rug en daarbij zijn zijgangen enz moeilijker ..
Dus ja voor 't plaatje is een korte rug beter, maar of het ook functioneel is

) Als het niet door gaat hoop ik dat je een paard vindt die nóg leuker is dan deze!
.

Kan nooit kwaad!