Een normaal paard heeft volgens een paar mensen die ik ken niet eens een liksteen nodig. Een liksteen is volgens mij iets voor geiten en koeien.
Wij hebben op het moment op mijn vrijwilligerswerk (kinderboerderij/zorgboerderij) twee Dartmoors staan, die overleven aan wat er nu in dit seizoen nog op het weiland groeit (lekker sober gras, precies goed voor dit ras) en dat mogen ze ook niet meer dan een paar uur per dag eten. De rest van de dag hebben ze stro voor de maagvulling.
Want anders worden ze snel te dik.

Maar daardoor weet ik dus WEL wat ik zou moeten doen met een paard of pony die alleen maar aan blijft komen.

Of mensen wiens paard "te veel temperament" heeft, maar in feite 22 uur per dag op stal staat en wel een zooi krachtvoer naast hun hooi krijgen (en dan vaak nog niet eens genoeg hooi dus ze gaan zich ook nog eens vervelen). Ik zou dan ook ontploffen als ik eenmaal mijn box uit mocht.

Maar ja nogmaals... Er zijn veel mensen met paarden en maar weinig paardenmensen.
Ik zeg niet dat ik er echt verstand van heb, omdat ik nog nooit een eigen paard of een verzorgpaard heb gehad. Het enige dat ik dus echt goed weet is opzadelen en een beetje redelijk niveau rijden (maar niet hoog ofzo, wel eerlijk).
Toch kom ik soms mensen met WEL een paard tegen waarvan ik denk "Nou ja... je bedoelt het tenminste goed, je bent bang dat je paard wat tekort komt!

En hier in het topic zie je dan iedereen zo ontzettend goed bezig met hun paardjes, en begaan ermee, en dan hebben zij net weer de pech dat het een zorgenkind is.