Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:09

Ach dat geeft toch niks! Gaat om het paard, niet om z'n naam, hahaha!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:18

Ja vind ik ook! :')

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:55

Update:

Vandaag bij 6-jarig vos ruintje wezen kijken (wat zo'n eind was voor mij!) Ik ben helemaal verliefd <3
Lekker knuffelbeest op stal en met poetsen. Heeft wel een litteken aan zijn been en kan dus niet hoog in de sport (wat ook niet mijn doel is). Was beetje draaierig met opstijgen (want zijn weidevriendje ging zonder hem op buitenrit). Maar heerlijk beest. Stap was wat kort, maar kon ik makkelijk laten verruimen als ik dat wilde. Draafde heerlijk licht met lekker achterbeentje. En zijn galop was hemels! (vooral voor mijn rug ook!) Wil graag voor je werken. Heb er een dik half uur mee gereden en ook nog even een rondje buiten gedaan. Nu nog de keuring afwachten.
Wat me wel opviel op de filmpjes die gemaakt zijn is dat hij af en toe met zijn staart zwaait (bij beendruk vooral)...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:13

Hey ree gooi filmpjes ff op youtube! Misschien kunnen wij hier helpen met beoordelen!:D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:16

klinkt leuk kunamosity :)
idd, show de filmpjes.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:02

Wat leuk, allemaal mensen die bij paarden zijn wezen kijken!
Ik ben ook wel benieuwd naar de filmpjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:50

Zwaaien met de staart op beendruk hoeft niet gelijk wat te betekenen hoor. Je hulp misschien iets fijner geven kan al helpen. Doet mijn paard ook maar is niets bijzonders aan en naarmate je traint mindert dat vaak wel. Kan ook omdat elke ruiter toch weer anders is, en je dus ook verschilt met zijn vaste ruiter.

Heb hele tijd niet gepost, maar hier is de keuring (klinisch + RX) intussen achter de rug en voor wat ik al gehoord heb van de eigenaar ook volledig goedgekeurd. Ken het paard al paar jaar, ken de eigenaar ook al langer en hij heeft er geen baat bij om te gaan liegen over de uitslag dus normaal zit dat wel snor :) Paard staat op zich eigenlijk ook niet te koop, maar voor mij wil hij wel de uitzondering maken omdat hij dan weet dat hij prima terechtkomt.
En het is mijn DA die de keuring heeft gedaan :) Ga maandag wel nog even zelf de DA bellen voor eventuele details maar alle foto's zijn dus waarschijnlijk ook goedgekeurd door de prof, ook de 2 twijfelfoto's. Bloedtesten waren ook goed, maar dat had ik verwacht. Paardje was lekker levendig, had mooie glans van plezier in de ogen, was lekker relax en gelukkig, vacht glom ook als een spiegeltje. Zat wel nog beetje in het winterhaar maar een jonge knol die nog niet in het werk is en zowat 24/7 buiten loopt ga je ook niet constant borstelen.

Nu nog even afwachten wanneer de papieren voor de huisvesting in orde zijn. verder heb ik ook opa die in het ziekenhuis ligt momenteel, dat gaat ook eventjes voor en daar heeft de eigenaar van het paard ook respect voor. Hij staat toch niet in de weg dus mag er gerust zoveel tijd voor nemen als ik wil :)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:04

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:09

leuk dier :)
zwaaien kan ook door mugjes komen?? (bedenk me net dat het seizoen ook weer begonnen is)
vind de galop een beetje vreemd, maar dat kan ook komen omdat ik gangenpaarden en pony's met vlakke galop gewend ben.

je past er ook mooi op.

is het trouwens de eigenaar die we horen?
die is er ook wel trots op ofniet? :P

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:28

minikatje schreef:
leuk dier :)
zwaaien kan ook door mugjes komen?? (bedenk me net dat het seizoen ook weer begonnen is)
vind de galop een beetje vreemd, maar dat kan ook komen omdat ik gangenpaarden en pony's met vlakke galop gewend ben.

je past er ook mooi op.

is het trouwens de eigenaar die we horen?
die is er ook wel trots op ofniet? :P

haha, ja ik vind ook dat ik er mooi op past:) Maar ik vond hem wel groot om op te komen :D
Wat zegt de eigenaar volgens jou dan? Ik kan het niet goed horen :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:32

iets met dat hij het paard knap vind en dat hij een nummer wil opschrijven en dat het in principe een goed paard is dat goed kan wenden.
zoiets :P

wat is zn stokmaat?

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:03

minikatje schreef:
iets met dat hij het paard knap vind en dat hij een nummer wil opschrijven en dat het in principe een goed paard is dat goed kan wenden.

wat is zn stokmaat?

ong. 1.68m

Pff, heb wel eventjes een klein probleempje. Ik dacht dat ik een stalling had geregeld, maar dit blijkt achteraf niet te kunnen (was bij mn oom). Nu als een gek een andere stalling zoeken!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:17

zooo wat fijn al die leuke paarden. leuk dat velen hier al (bijna) een maatje hebben gevonden :D
ik zet mijn zoektocht even stop. heb wss mijn vorige paard teruggevonden, en dan ga ik toch even polsen of ze d'r niet toevallig verkopen O:)

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:52

Vandaag Evie gereden en ik was verkocht.. Na een half jaar zoeken eindelijk de fjord gevonden die het voor mij is! Vrijdag wordt ze gekeurd, en als ze goed is is ze dan van mij ! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:55

Super leuk!! Veel plezier met je nieuwe paardje!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:43

Leuk Amanda, dat je een leuke fjord hebt gevonden! :)

Even een vraagje aan iedereen. Gaan jullie je paard verzekeren? (overlijdens- en/of ziektenkostenverzekering)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:48

Ik in ieder geval voor overlijden. Wilde in eerste instantie ook dan voor koliekoperaties en acute botfracturen gaan doen, maar twijfel nu toch. Ik kom nu 2 jaar bij de stal waar m'n bijrijdpaarden staan en in die 2 jaar heeft geen een paard koliek gehad, alleen nu is er een nieuw paard sinds 2 weken en die heeft het wel vaak gehad en nu weer 1 keer, maar nog nooit is het zover tot een operatie gekomen. Maar bij ons komt het dus niet vaak voor. Wel is er 1 die wat gebroken heeft, maar dat is ook een échte brokkenpiloot. :=
Dus ja, ik weet het nog niet. Straks betaal ik elke maand wat voor die verzekering, wat ik niet nodig blijk te hebben. :+

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:50

Amandaa_ schreef:
Vandaag Evie gereden en ik was verkocht.. Na een half jaar zoeken eindelijk de fjord gevonden die het voor mij is! Vrijdag wordt ze gekeurd, en als ze goed is is ze dan van mij ! :D

Leuk! :D

kunamosity schreef:
minikatje schreef:

wat is zn stokmaat?

ong. 1.68m

Pff, heb wel eventjes een klein probleempje. Ik dacht dat ik een stalling had geregeld, maar dit blijkt achteraf niet te kunnen (was bij mn oom). Nu als een gek een andere stalling zoeken!

Zal vast nog wel wat zijn toch?
Leuk paardje hoor! :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:54

Ik ben langzaam alle hoop aan het verliezen. Weer echt een schitterend paard op mp gezien. Maar weer dubbele van mijn budget, en dan ook nog hengst. Dus dat gaat hem toch niet worden!
Nu wordt het misschien een bonte! hahahaha had ik totaal niet verwacht maar vandaag met vriendinnen naar de Tinkerkeuring waar iemand was die nog een mooi bont rijpaard te koop had staan. Nou ik gelijk geïnteresseerd. Meneer gemaild nu wachten op foto's :D:D:D Hij/zij klonk heel leuk en wel naar wat ik zocht! dus keert weer beetje hoop terug! Al wil ik mezelf niet weer voor niks blij maken!

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:57

Wow, een heel stuk gemist! Leuk dat iedereen gaat kijken bij paardjes enzo!

Amanda: Leuk dat je een leuke fjord gevonden hebt, nu maar hopen dat hij goed gekeurd wordt! +:)+
Kunamosity: Wat een leukerd, je past er inderdaad goed op! :)

Als ik een eigen paard aan zou schaffen zou ik denk ik ook wel een ziektekostenverzekering nemen, want bij dit soort dingen ga ik dan wel voor zekerheid denk ik. Wel zou ik ook nog een bedrag achter de hand houden voor als er iets is dat de verzekering niet uitkeert, want ik zou het echt vreselijk vinden als ik daarmee in de problemen zou komen, haha :o Normaal denk ik helemaal niet zo met dingen trouwens, dat alles zo zeker moet zijn, maar dit is natuurlijk niet zomaar een product ofso :P

Joycebunny: Wat leuk dat je je oude paardje weer hebt gevonden, weet je het echt zeker of heb je gewoon een vermoeden? Wel ontzettend leuk zeg! :D

Alice13: jouw droompaard komt ook nog wel! Een bonte is ook erg leuk vind ik altijd! :D
Laatst bijgewerkt door Ina_H op 17-04-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:58

Ik weet ook nog niet voor wat voor verzekerde waarde ik wil gaan verzekeren :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:59

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:03

Leuk Amanda! :j

Wij gaan het paard wel verzekeren, weet nog niet precies voor wat, maar goed.

Oh ja ik had nog een vraag :o . Wat voor vragen etc stellen jullie bij een eerste bezichtiging? En rijden jullie het paard dan ook? Ik ga dus zaterdag kijken, dus ik was even benieuwd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:49

Ben ik ook benieuwd naar wat je moet vragen en zo? Ik zou vandaag naar de haf gaan maar ben over 2 weken in Valkenburg en van daar uit is het maar 25 minuten rijden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:59

Als er echt van te voren een afspraak gemaakt is, dan ga ik wel gewoon meteen rijden.
Wat je zelf graag wilt weten kun je van te voren even op een rijtje zetten door het op te schrijven?
Misschien wel handig om te vragen of het paard al verzekerd is, ivm verzekering overnemen.
Wanneer het paard voor het laatst gekeurd is, en wat voor keuring(en).
Het gaat meestal wel gewoon van zelf met die vragen.