Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:13

Laaavo schreef:
Ja, ik vind dat als je paard zich niet naar jouw zin gedraagt, je eerst aan jezelf moet gaan twijfelen..

Tenzij de klik er gewoon niet is, dan maakt het niet uit aan wie het ligt, maar komt de klik er ook niet en kun je beter afscheid nemen.

LadyMadonna

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:15

En soms is de klik er wel en is het ook beter om afscheid te nemen, tja.... Wie is iemand om een ander daarvoor te veroordelen?

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:20

Ja... Idd. :j
Alleen zou ik het niet snel opgeven.
Maar soms merk je gewoon dat het ook niks zal gaan worden, |o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:24

Het is tussen mij en mijn paarden nog nooit NIETS geworden, omdat ik een goed doorzettingsvermogen, inkasseringsvermogen, inlevingsvermogen en vermogen om omwille van mijn paard mijn rijstijl te veranderen, heb.
Toch zijn mijn paarden en de paarden van de handelaar waarvoor ik reed allemaal verkocht, gewoon omdat ik verder of iets anders wilde. Een nieuwe uitdaging, een nieuw begin, noem maar op.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:35

Ik vind het een onzin vraag :o
Een miljoen is heel veel geld en de 1 laat zijn gevoel meespreken en de ander niet voor een miljoen kun je heel veel andere paarden kopen. :j
Een paard kan echt helemaal je maatje zijn en daar kun je alles voor over hebben, maar de ander heeft wedstrijd ambities en als die niet verder kan komen met het desbetreffende paard dan heb ik er ook alle begrip voor dat ze die verkopen het kost tenslotte een hoop geld en als je er niet mee kan doen wat je wil is het ook zo wat en misschien is dat paard dan wel gelukkiger af bij een ander, want je maak mij niet wijs dat het de relatie dan nog ter goede komt. :)
Ik neem mijn paard zoals hij is ik baal er ook wel eens van dat ea niet lukt en wss ook nooit gaat lukken, maar ik kies er voor dat ik dat er op de koop toe bij neem.
Verkopen voor een miljoen met de weet dat er niets van terecht gaat komen bij een ander dat weet je nooit maar met het verleden dat mijn paarden hebben is het wel zeer waarschijnlijk , nee dat kan mijn geweten niet aan :n maar zeg nooit nooit ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:40

mnkortleve schreef:
Ik vind het een onzin vraag :o
Een miljoen is heel veel geld en de 1 laat zijn gevoel meespreken en de ander niet voor een miljoen kun je heel veel andere paarden kopen. :j
Een paard kan echt helemaal je maatje zijn en daar kun je alles voor over hebben, maar de ander heeft wedstrijd ambities en als die niet verder kan komen met het desbetreffende paard dan heb ik er ook alle begrip voor dat ze die verkopen het kost tenslotte een hoop geld en als je er niet mee kan doen wat je wil is het ook zo wat en misschien is dat paard dan wel gelukkiger af bij een ander, want je maak mij niet wijs dat het de relatie dan nog ter goede komt. :)
Ik neem mijn paard zoals hij is ik baal er ook wel eens van dat ea niet lukt en wss ook nooit gaat lukken, maar ik kies er voor dat ik dat er op de koop toe bij neem.
Verkopen voor een miljoen met de weet dat er niets van terecht gaat komen bij een ander dat weet je nooit maar met het verleden dat mijn paarden hebben is het wel zeer waarschijnlijk , nee dat kan mijn geweten niet aan :n maar zeg nooit nooit ;)

Maar iemand, die jouw paard voor een miljoen koopt heeft dus voor een fortuin gekocht. Denk je dat die niet goed verzorgd gaat worden..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Tendance Wie heeft het er dan over dat ik denk dat mijn paard niet goed verzorgd gaat worden?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:44

mnkortleve schreef:
Tendance Wie heeft het er dan over dat ik denk dat mijn paard niet goed verzorgd gaat worden?

Dat zeg je ook niet, maar je geeft aan.. Mits er iets van terecht komt, maar daar mag je voor een miljoen toch wel vanuit gaan....
Geld voor training zat, denk ik...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:45

Dan lees je verkeerd wat ik schrijf want dat zeg ik niet en geef ik ook niet aan.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:46

Tendance schreef:
mnkortleve schreef:

Dat zeg je ook niet, maar je geeft aan.. Mits hij een goed plekje krijgt, maar daar mag je voor een miljoen toch wel vanuit gaan....

Of je paard wordt 24 uur per dag in een stal gepropt omdat een verwend nest haar vader over heeft gehaald dat paard te kopen, of hij/zij dan goed terecht komt.....?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:48

Rider01 schreef:
Of je paard wordt 24 uur per dag in een stal gepropt omdat een verwend nest haar vader over heeft gehaald dat paard te kopen, of hij/zij dan goed terecht komt.....?

Denk eerder dat ie dan 24 uur per dag in dat mooie grote land van vader komt...

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:51

Jahoor! Als hij een goed thuis krijgt in elk geval :D

roelie74

voor 1 miljoen gaat mijn paard echt wel weg. ook wel voor minder.

krullie1

nooit

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:55

krullie1 schreef:
nooit

Gewetensvraag... En wat nou als je geen geld meer hebt om voor hem te zorgen?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:56

Tendance schreef:
krullie1 schreef:
nooit

Gewetensvraag... En wat nou als je geen geld meer hebt om voor hem te zorgen?

Dan zou ze misschien het beste voor haar paard willen en op zoek gaan naar iemand die er een goede klik mee heeft ipv iemand die alleen zijn koppie leuk vind.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:58

Dan moet ze wel de tijd hebben om naar die persoon op zoek te gaan en nog genoeg geld hebben om zo lang het paard aan te houden.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:59

Nou weet je wat dan mag ze dat paard zo lang bij mij brengen en bij mij voor natura werken en in tussentijd op zoek gaan naar een geschikte eigenaar.

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:09

ik zou mijn shet echt nooit weg doen voor dat geld! men eerste pony en heb zon sterke band met der...
mijn paard zou ik ook niet doen denk ik. maar dat weet ik niet zeker. ligt aan de situatie denk ik.
want t is natuurlijk een hoop geld.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:10

Als ze van mij waren geweest dan had ik er een mooi lint omheen gedaan ook. En ik denk persoonlijk dat de eigenaresse dat ook zal doen xD

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:11

mnkortleve: Laat maar, je snapt de insteek van mijn post niet.

Er zijn gewoon momenten waarop je voor je eigen leven en voedsel moet kiezen en dus je paard moet laten gaan voor een beter leven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:12

goldenarrow schreef:
Als ze van mij waren geweest dan had ik er een mooi lint omheen gedaan ook. En ik denk persoonlijk dat de eigenaresse dat ook zal doen xD

Ik denk zelfs, dat jij als bereider er dan ook een leuk zakcentje aan over zal houden.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:19

Zeg Tendance moet je iedereen nu gaan terroriseren totdat ze Ja zeggen? En jou mening delen?
Niet iedereen heeft het "Ja" mening,nou én. Laat gaan..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:20

Tendance schreef:
mnkortleve: Laat maar, je snapt de insteek van mijn post niet.

Er zijn gewoon momenten waarop je voor je eigen leven en voedsel moet kiezen en dus je paard moet laten gaan voor een beter leven.

Die snap ik zeker wel, maar ik geloof dat jij die van mij niet begrijp.
En als ik nu na deze post nog niet begrijp wat jij bedoel zou ik toch graag nader uitleg willen :)

Allereerst is de vraag van een miljoen gewoon onzin, want niemant geeft die.
De handel is slecht dus op kort termijn verkopen zal ook niet gaan lukken.
Ik zeg juist dat als er hier iets zou zijn dat ik zou kijken naar een klik en daar bedoel ik mee dat ik vrienden heb, bijrijdsters etc waar ik dan liever mijn paard aan zou geven dan aan een wildvreemde.
Jij zeg dat ik dan moet denken ik heb weinig de tijd ik moet zsm van mijn paard af, oke de radaren draaien en ik denk en ik denk.
a mijn ruin gaar naar ....
b mijn merrie gaat naar...
c mijn andere merrie die gaat naar ....
En die ..... kan ik invullen daar heb ik mensen voor.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:20

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om in de gaten te houden dat op de man spelen op Bokt niet is toegestaan. Val elkaar niet persoonlijk aan en houd de discussie netjes.