Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 05:31

Jessix schreef:
Ja ik heb mijn hond wel graag los en vind het dan ook jammer dat het nu niet meer kan in mijn eigen omgeving vanwege de wolf. Mijn hond luistert namelijk wel en blijft ook gewoon op de paden. Met jullie eens dat het niet altijd het geval is en wanneer andere dieren of mensen daar de dupe van zijn is dat uiteraard niet acceptabel.

Dat dus! Mijn terrier loopt net zo vaak aangelijnd als dat mijn herder los loopt. Zeldzaam dus in beide gevallen. Mijn herder is onbetrouwbaar naar mensen en honden. Hij jaagt echt om te jagen en killen. Is dan onbereikbaar. Loopt dus zeer zeldzaam los.
Mijn jacht terrier staat 99,9% met 1 commando al onder controle en absoluut zeldzaam dat 2de commando nodig is. Jaagt enkel onder commando en negeert mensen en andere honden. Loopt tijdens vakanties 100% aangelijnd ivm in wolven gebied en in de bossen hier ook nog maar zeldzaam los inmiddels ivm mogelijk wolven. Ik vind het jammer voor hem en mij ondanks de 10 meter lijn. Voor het wild maakt los of vast lopen niet uit in zijn geval. Ondertussen jagen de wolven alles leeg....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:50

dierenfan schreef:
Jessix schreef:
Ja ik heb mijn hond wel graag los en vind het dan ook jammer dat het nu niet meer kan in mijn eigen omgeving vanwege de wolf. Mijn hond luistert namelijk wel en blijft ook gewoon op de paden. Met jullie eens dat het niet altijd het geval is en wanneer andere dieren of mensen daar de dupe van zijn is dat uiteraard niet acceptabel.

Dat dus! Mijn terrier loopt net zo vaak aangelijnd als dat mijn herder los loopt. Zeldzaam dus in beide gevallen. Mijn herder is onbetrouwbaar naar mensen en honden. Hij jaagt echt om te jagen en killen. Is dan onbereikbaar. Loopt dus zeer zeldzaam los.
Mijn jacht terrier staat 99,9% met 1 commando al onder controle en absoluut zeldzaam dat 2de commando nodig is. Jaagt enkel onder commando en negeert mensen en andere honden. Loopt tijdens vakanties 100% aangelijnd ivm in wolven gebied en in de bossen hier ook nog maar zeldzaam los inmiddels ivm mogelijk wolven. Ik vind het jammer voor hem en mij ondanks de 10 meter lijn. Voor het wild maakt los of vast lopen niet uit in zijn geval. Ondertussen jagen de wolven alles leeg....

Dat is bij mij ook het geval. Ik heb altijd labrador retrievers gehad en die zijn gefokt om geschoten wild te gaan halen. Niet om er zelf achteraan te rennen. Het was altijd vrij eenvoudig om ze aan te leren op het pad te blijven en als ze daarop een konijn of ree treffen kijken ze mij eerst aan in afwachting van mijn commando. Weidedieren zijn ze gewend en is dus niet interessant. Even zo goed lijn ik haar aan bij het benaderen van andere honden en/of mensen want dat vind ik wel zo beleefd.

Nu loopt de op honden gefixeerde wolf hier in de buurt dus nu heb ik haar vast. Vanmorgen lekker wezen zwemmen bij de Lek. Heerlijk wolf vrij!

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:13

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:52

Mijn hond heeft een hele goede recall maar blijft eenmaal los niet op het pad. Heidewachtels zijn gefokt om via verwaaiing wild te zoeken en moeten dus over een groter gebied wijde slagen kunnen maken. Dat betekent dat ze een gebied altijd grondig uit wil kammen. Ik laat haar dus alleen los in losloopgebieden die ik overzichtelijk genoeg vindt of waarvan ik weet dat er zoveel mensen en honden komen dat er echt geen wild in de vorm van hazen, een ree oid zit. Ze is wel slim genoeg om in te schatten of ze kans van slagen heeft of niet. En als ik fluit komt ze 99,9% van de tijd ook netjes terug. Wel een investering, want Heidewachtels staan bekend om de bananen in hun oren. Als pup dus al meteen heel consequent getraind hiermee.

En ook wbt de wolf laat ik haar echt niet meer los in een gebied waar ik geen overzicht heb.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:03

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:07

Dit is echt meer dan schandalig wat daar word gezegd....

Kat in het nauw maakt rare sprongen zal ik het maar noemen....n
Want lief wolfie gaat echt wel beschoten worden.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:08

Afbeelding
Mijn oplossing om mijn paarden veilig te houden voor de wolf.
9x9 en 1.80 hoog met goed stroom erop.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:10

Zo bagitaliseren allemaal. T zou je kind maar zijn die mogelijk voor eeuwig een trauma heeft.

Kind omver lopen is gewoon normaal gedrag toch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:13

Nyaleti schreef:
Zo bagitaliseren allemaal. T zou je kind maar zijn die mogelijk voor eeuwig een trauma heeft.

Kind omver lopen is gewoon normaal gedrag toch.

Heel normaal dat een schuwe wolf tegen je aan springt en je er krassen van hebt

of was het : Nederland, want de kans dat we vandaag überhaupt een wolf spotten is kleiner dan het winnen van de loterij of Belgie: Kans dat wolf je aanvalt kleiner dan dat je de lotto wint.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:14

"Hij liep met de bek open en zo kwamen de tanden op de huid." Wat the fiets lees ik. :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:15

Captain, hij had het warm hoor :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:16

https://www.facebook.com/share/p/XUZeteUj7TB6nMFG/

Citaat:
Woudenberg Utrecht
13-08-2024
Vanochtend rondom 7.30 hebben vrijwilligers op landgoed Geerestein in Woudenberg naar eigen zeggen een wolf zien lopen op een bospad naast de Vieweg. Het lichtbruin gekleurde dier rende vervolgens het bos in richting het Zuiderbroek/Geeresteinselaan. Later werd op de plek waar de wolf was gespot een dood katje gevonden door dezelfde vrijwiligers. De kleine kat lijkt in zijn keel gebeten te zijn. Dit is de eerste keer dat een wolf op landgoed Geerestein is waargenomen, aldus de getuigen.
https://www.dewoudenberger.nl/.../vermoedelijke-wolf...
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:17

Tinkerbel2 schreef:
Weet iemand hoe het nu zit met de wolf rond het leersumse veld? Een tijdje geleden zag ik nog wel zichtmeldingen, maar lijkt nu rustig?

Er is er een paar x 1 bij doorn gezien en de afgelopen week en eergisteren nog bij maarn een paar schapen gedood.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:43

jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Fijn dat je iets hebt kunnen doen. Hopelijk blijven ze veilig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:45

Tieme schreef:
Tinkerbel2 schreef:
Weet iemand hoe het nu zit met de wolf rond het leersumse veld? Een tijdje geleden zag ik nog wel zichtmeldingen, maar lijkt nu rustig?

Er is er een paar x 1 bij doorn gezien en de afgelopen week en eergisteren nog bij maarn een paar schapen gedood.

2x de afgelopen weken. Beaufortweg en daarvoor broekweg. Paar weken daarvoor al een keer op de Buurtweg. In Maarn is er nu 3 keer een aanval op schapen geweest.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:02

Captain schreef:
"Hij liep met de bek open en zo kwamen de tanden op de huid." Wat the fiets lees ik. :')

Wat erg dat het zo wordt afgedaan...... en dan nog als het zo zou zijn. Wat doet een wolf zo dichtbij een kind dat ie dan met z'n tanden tegen haar aan liep?? Dat is toch ook al niet oké??

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:03

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:14

jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe doe je dat met de opening?

En hoeveel paarden heb je hierin staan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:33

DuoPenotti schreef:
https://www.facebook.com/share/p/XUZeteUj7TB6nMFG/

Citaat:
Woudenberg Utrecht
13-08-2024
Vanochtend rondom 7.30 hebben vrijwilligers op landgoed Geerestein in Woudenberg naar eigen zeggen een wolf zien lopen op een bospad naast de Vieweg. Het lichtbruin gekleurde dier rende vervolgens het bos in richting het Zuiderbroek/Geeresteinselaan. Later werd op de plek waar de wolf was gespot een dood katje gevonden door dezelfde vrijwiligers. De kleine kat lijkt in zijn keel gebeten te zijn. Dit is de eerste keer dat een wolf op landgoed Geerestein is waargenomen, aldus de getuigen.
https://www.dewoudenberger.nl/.../vermoedelijke-wolf...
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Die was onderwwg van Leusden naar daar eerder al 2x op het fietspad gezien en gemeld

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:34

jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Netjes gedaan zeg, ik hoop dat je je paarden veilig kunt houden hiermee.
Je hebt er in elk geval alles aan gedaan.

De omgeving denkt vast dat je olifanten gaat houden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:37

DuoPenotti schreef:
Dit is echt meer dan schandalig wat daar word.

Dat vind ik ook, echt te schandalig voor worden.
Je kunt ook niet van gedegen journalistiek spreken, echter zet het wel de toon.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:35

jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Netjes! Zet ik dat hier echter vandaag neer dan staat morgen de gemeente op de weide.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:38

dierenfan schreef:
jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Netjes! Zet ik dat hier echter vandaag neer dan staat morgen de gemeente op de weide.

Zeker keurig!
Persoonlijk zou ik er nog niet op gerust zijn, puur en enkel omdat ik niet weet wat een paard gaat doen wanneer (als) het in blinde paniek raakt, als een wolf aan de andere kant van de draden staat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:26

Kaja schreef:
jackyline schreef:
[ Afbeelding ]

Netjes gedaan zeg, ik hoop dat je je paarden veilig kunt houden hiermee.
Je hebt er in elk geval alles aan gedaan.

De omgeving denkt vast dat je olifanten gaat houden.

9 bij 9 meter? Maar dat is niet meer dan een heel klein paddockje ! Daar kun je hoogstens 1 paard in houden! Is dit nu de bedoeling hoe we in de toekomst onze dieren moeten gaan houden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:37

Voor de nacht alleen, denk ik?