Jessix schreef:Ja ik heb mijn hond wel graag los en vind het dan ook jammer dat het nu niet meer kan in mijn eigen omgeving vanwege de wolf. Mijn hond luistert namelijk wel en blijft ook gewoon op de paden. Met jullie eens dat het niet altijd het geval is en wanneer andere dieren of mensen daar de dupe van zijn is dat uiteraard niet acceptabel.
Dat dus! Mijn terrier loopt net zo vaak aangelijnd als dat mijn herder los loopt. Zeldzaam dus in beide gevallen. Mijn herder is onbetrouwbaar naar mensen en honden. Hij jaagt echt om te jagen en killen. Is dan onbereikbaar. Loopt dus zeer zeldzaam los.
Mijn jacht terrier staat 99,9% met 1 commando al onder controle en absoluut zeldzaam dat 2de commando nodig is. Jaagt enkel onder commando en negeert mensen en andere honden. Loopt tijdens vakanties 100% aangelijnd ivm in wolven gebied en in de bossen hier ook nog maar zeldzaam los inmiddels ivm mogelijk wolven. Ik vind het jammer voor hem en mij ondanks de 10 meter lijn. Voor het wild maakt los of vast lopen niet uit in zijn geval. Ondertussen jagen de wolven alles leeg....