Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Misschien omdat het paard dan te dicht bij je blijft als vorige eigenaar zijnde? Geen idee hoor, maar ja dat kan pijnlijk zijn.
MarjanB schreef:Ik heb afgelopen jaar een d/e pony van 2,5 verkocht voor €2850 wel hele leuke pony en mega mega nuchter en braaf.
Heb wel t idee dat ze nu wel wat goedkoper zijn en de handel minder enthousiast is.
Alja schreef:MarjanB schreef:Ik heb afgelopen jaar een d/e pony van 2,5 verkocht voor €2850 wel hele leuke pony en mega mega nuchter en braaf.
Heb wel t idee dat ze nu wel wat goedkoper zijn en de handel minder enthousiast is.
Nou dat
Ik ben op zoek naar een Ijslander
En die paarden die in december te koop staan zie ik nog steeds te koop staan
Sky_As schreef:Change3x schreef:
Misschien waren de mensen die het paard gekocht hebben wel de perfecte match en perfecte eigenaar?
Ik heb twee paarden verkocht vanaf de foto / video. 1 naar China - dus daar hoor ik nu niks meer van & de ander leeft een droomleven in Wales, daar zouden mijn eigen paarden nog jaloers op zijn. Internationaal wordt er super veel op die manier gekocht en verkocht, het is niks nieuws of spannends.
tja, dat zou kunnen. Toch als het over mijn eigen paarden gaat selecteer ik liever zelf.
Ik zou ook niet snel naar een land als China ofzo verkopen, of andere landen waar ze geheel anders denken over dierenwelzijn dan dat ik denk.
Als het echt handelspaarden zijn is het wellicht anders (die hebben we ook wel eens, maar voor mij is er echt onderscheid in mijn eigen paarden, en de paarden van mijn vriend die uiteindelijk voor de verkoop zijn). De paarden die naar het buitenland gaan, die gaan vaak of via een tussenpersoon die het paard komt kijken, of de klant komt toch zelf. Maar wellicht dat het ook afhangt van de prijsklasse waarin die paarden weer vallen. (die worden ook zeer streng gekeurd). Voor india moeten ze vaak zelfs longswabs enzo hebben.
MarjanB schreef:Ik heb afgelopen jaar een d/e pony van 2,5 verkocht voor €2850 wel hele leuke pony en mega mega nuchter en braaf.
oji schreef:Omdat je geen zin hebt in dat de koper continue met vragen bij je komt, kan ook. Of dat je continue gezeik krijgt, hij mankeert dit of hij mankeert dat, dat iemand daarmee jouw reputatie op die stal kan verpesten.
En het kan natuurlijk dat je iets weet van het paard en dat je weet dat je gezeik gaat krijgen. Maar het is ook vaak zo dat als mensen een paard kopen, die in no time stuk rijden, geheel onterecht kunnen gaan wijzen naar de vorige eigenaar. Dat is dan heel vervelend als je dat gezeik krijgt op de plek waar je je hobbie of je werk uitvoert.
Ik heb nooit verkocht maar kan het me wel goed voorstellen. En omgekeerd geldt voor mij eigenlijk ook hoor. Ik zou niet graag een paard kopen van iemand bij wie ik op stal sta. Zou totaal geen behoefte hebben aan een oud eigenaar die denkt nog van alles van het paard of jouw aanpak te kunnen vinden, of "oh bij mij deed ie dat niet, of deed ie dat juist wel".
Blacky94 schreef:MarjanB schreef:Ik heb afgelopen jaar een d/e pony van 2,5 verkocht voor €2850 wel hele leuke pony en mega mega nuchter en braaf.
Ligt ook net een beetje aan de leeftijdscategorie (en africhting) waar je in zit.
Heb het idee dat sinds vorig (na)jaar alles tussen 0 en 3-4 jaar(zeker zolang onbeleerd) lang zo hard niet meer loopt als het jaar ervoor. Heb ook weken lang steeds dezelfde veulens te koop voorbij zien komen op FB. Een vriendin van mij kijkt momenteel naar (onbeleerde) 3-4 jarigen en ook daarvan staan er een aantal al best een tijd te koop en gaven sommige verkopers aan maar weinig reacties te hebben gehad tot nu toe. Terwijl ze imo echt niet allemaal de hoofdprijs vroegen en een aantal ook röntgen gekeurd waren.
Tegelijkertijd was de brave Z-merrie van een vriendin binnen 4 dagen verkocht en waren er meerdere geïnteresseerden.
In dat laatste geval denk ik idd dat ze voor een vergelijkbaar bedrag is verkocht als wat ze er 2 jaar terug voor had kunnen krijgen. In de eerstgenoemde categorie heb in het idee dat er een beetje 2 kampen zijn. Een groep die wel degelijk goedkoper lijkt te zijn en mensen die nog steeds dezelfde prijs vragen als waar ze 1-2 jaar terug nog voor gingen. Of ze daar nog steeds voor gaan is een 2e, maargoed je hebt maar 1 iemand nodig die het wil betalen.
StalNollie schreef:Voor sommige loopt de stalling iedere maand ook op of kunnen zelf niet verder zoeken naar een ander paard omdat hij andere er nog staat
Deze mensen krijgen dus een soort van druk op de verkoop en gaan inderdaad de vorige geïnteresseerden benaderen.
MarjanB schreef:Maar jij zit ook wel echt in een hele andere wereld dan de rest van de bokkers