Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cardy schreef:Over dat erg streng beoordelen in dit topic, ga ik ook wel in mee. Alleen.. In werkelijkheid merk ik, als verkoper, dat mensen gewoon veel kritischer zijn. Alleen maar begrijpelijk natuurlijk want dat zou ik ook zijn als koper, maar soms gaat het wel wat ver hoor. Er wordt gewoon doorgezocht naar de negatieve kanten van een paard en mensen zien daardoor niet meer de positieve kanten van het paard (bedoel dit in het algemeen).
Geen enkel paard is perfect, in welke prijsklasse je ook zoekt. Maar de manier waarop mensen soms paarden bekijken, is gewoon niet realistisch.
ikke schreef:Cardy schreef:Over dat erg streng beoordelen in dit topic, ga ik ook wel in mee. Alleen.. In werkelijkheid merk ik, als verkoper, dat mensen gewoon veel kritischer zijn. Alleen maar begrijpelijk natuurlijk want dat zou ik ook zijn als koper, maar soms gaat het wel wat ver hoor. Er wordt gewoon doorgezocht naar de negatieve kanten van een paard en mensen zien daardoor niet meer de positieve kanten van het paard (bedoel dit in het algemeen).
Geen enkel paard is perfect, in welke prijsklasse je ook zoekt. Maar de manier waarop mensen soms paarden bekijken, is gewoon niet realistisch.
Dat je kritisch kijkt is nog een ding, maar het speculatieve wat ik hier soms lees, dat gaat soms wel erg ver........
Seven schreef:Waarom vind jij dat ze naar een ander bedrag bekeken werden?
Of ze nou 3000 of 30000 kosten de bouw zorgt er wel voor dat een dier makkelijker of minder makkelijk bepaalde oefeningen kan uitvoeren. Ik zie daar geen over kritische blik maar gewoon de realiteit aan de koper om te beslissen of die dat voor lief neemt of dat niet wil accepteren
Nellekeee schreef:Ben het wel met jullie eens Cardy en Ikke. Ook ik ben van mening dat hier naar paarden van 3000 euro wordt gekeken alsof ze 30000 kosten, een lage halsinzet (zoals die flemmingh die problemen met oprichten zou krijgen super leuk paard voor iemand die gewoon plezier heeft in het rijden en niet binnen een jaar Z wil zijn) of een iets korte rug, als je een paard zoekt voor de basissport dan is dat toch niet een groot issue?
Seven schreef:Dat is ook de opzet Loriene, ik heb ook al heel wat dieren laten bekijken vind zo'n kritische blik wel prettig
Ben ik het niet mee eens ikke, veel mensen overschatten zich zelf kwa rijden en denken oo dier is wat minder opwaarts maar dat rijd ik er wel aan. Juist die kritische blik van een ander kan je even wakker schudden en kritisch anar je zelf kijken en wat je nou eigenlijk echt wil van een dier.
Zoals ik eerder aangaf er word inderdaad kritischer gekeken maar als iemand aan geeft ja ik wil de sport in ik wil Z of meer dan moet er ook gekeken worden naar de voor en nadelen bij een paard, hier worden de dingen wat extra vergroot die tegen kunnen vallen in het doel van de koper das toch heerlijk dan kan je zelf mee doen wat je wil.
Cardy schreef:Kritisch is zeker belangrijk en dit kan ook veel meer omdat er zoveel te koop staat. En dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Alleen soms gaat het gewoon te ver..
Ik vind het elke keer erg leuk als mensen voor Bhas komen, betekent dat er genoeg mensen zijn die hem kunnen waarderen. Alleen de verwachtingen die gesteld worden bij een bezichtiging zijn soms niet reeël. Zeker niet ten opzichte van de prijs.
Dit terwijl ik heel eerlijk ben over de situatie, over hoe Bhas is en wat hij wel/niet kan. En dan alsnog komen er genoeg mensen die inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Het is soms echt frustrerend als mensen toch afhaken, ondanks dat ze hardstikke enthousiast zijn.
Ik kan Bhas ook niet mooier/beter maken dan dat hij is: Hij is zeer vriendelijk en nuchter in de omgang, heeft goede en ruime gangen, mooie maat, chique kleur en verschijning, makkelijk na te rijden, goed aan de hulpen, sterke hoeven en droge benen. Is daarbij medisch al gecontroleerd vanwege het soms omhoog komen en komt vrij weinig omhoog (maar de kans blijft bestaan natuurlijk). En verder nette, lage prijs. Wat willen ze nog meer?
Seven schreef:Ik heb altijd voor een makelaar gewerkt en daar zag je inderdaad ook heel veel mensen die niet door de kleuren van een muur heen kunnen kijken of de kleur van een bepaalde ruimte. Heel jammer dan loopt je juweeltjes mis