[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:38

heb jullie het topic al mee gekregen met een waarschuwing dat er bokt paarden op een tjechische site staan zonder toestemming.Misschien dat er hier ook wel mensen zijn die erop staan

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:47

Over dat erg streng beoordelen in dit topic, ga ik ook wel in mee. Alleen.. In werkelijkheid merk ik, als verkoper, dat mensen gewoon veel kritischer zijn. Alleen maar begrijpelijk natuurlijk want dat zou ik ook zijn als koper, maar soms gaat het wel wat ver hoor. Er wordt gewoon doorgezocht naar de negatieve kanten van een paard en mensen zien daardoor niet meer de positieve kanten van het paard (bedoel dit in het algemeen).
Geen enkel paard is perfect, in welke prijsklasse je ook zoekt. Maar de manier waarop mensen soms paarden bekijken, is gewoon niet realistisch.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:07

urobi schreef:
heb jullie het topic al mee gekregen met een waarschuwing dat er bokt paarden op een tjechische site staan zonder toestemming.Misschien dat er hier ook wel mensen zijn die erop staan

laten ze mijn fotos maar gebruiken, als ze daar gelukkig van worden :+

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:25

Ik heb een aantal topics terug mijn droompaard hier gevonden alleen loop tegen een probleempje aan.

Sorry voor een off-topic bericht maar is hier iemand die verstand heeft van de nieuwe/oude paspoorten van het kwpn, zou je me dan even een pb willen sturen? Misschien iemand die vorig jaar een veulen heeft gefokt en hiervoor een paspoort heeft aangevraagd?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:39

@ Mchll__: En wat wil je weten qua nieuwe/oude paspoorten? Bedoel qua dat inlegvel?

Heb overigens mijn advertentie aanpast van Bhas. Is het niet teveel tekst wat ik erin heb gezet?

edit: ging even kijken of mijn advertentie op pagina 1 staat bij Sporthorses. Zie ik 9x dezelfde advertentie voorbij komen, die verkoper heeft er zin in :D (denk overigens eerder dat er iets fout is gegaan, aangezien er ook geen foto bij staat).

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:49

Hallo allemaal,
Ik lees al heel lang met jullie mee en heb af en toe ook iets gepost.
Nu staat er bij ons op stal een hele brave merrie sinds kort te koop wellicht iets voor iemand hier ?

Kwpn merrie van bijna 5 jaar oud en super braaf , geschikt voor de angstige ruiter.
Paard is 1.65 hoog en breed gebouwd.
Heeft enkele b parcoursjes gesprongen en is mee op buitenrit geweest.
Paard is rx goed gekeurd en vader heeft in london verdienstelijk gesprongen.
Heel lief en sociaal dier , foto's en filmpjes zijn beschikbaar.

Meer info per pb !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:52

Ik zie het over kritisch zijn niet zo, maar misschien negeer ik te kritische berichten wel gewoon zonder dat ik het door heb.

Ik bekijk een dier naar de eisen die een zoeker aangeeft zijn die eisen hoog kijk ik kritischer. Wel weet ik uit ervaring dat sommige fotos een dier totaal geen eer aan doen en daar doorheen kijken je naar het beste paard kan lijden :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:00

Cardy schreef:
Over dat erg streng beoordelen in dit topic, ga ik ook wel in mee. Alleen.. In werkelijkheid merk ik, als verkoper, dat mensen gewoon veel kritischer zijn. Alleen maar begrijpelijk natuurlijk want dat zou ik ook zijn als koper, maar soms gaat het wel wat ver hoor. Er wordt gewoon doorgezocht naar de negatieve kanten van een paard en mensen zien daardoor niet meer de positieve kanten van het paard (bedoel dit in het algemeen).
Geen enkel paard is perfect, in welke prijsklasse je ook zoekt. Maar de manier waarop mensen soms paarden bekijken, is gewoon niet realistisch.

Dat je kritisch kijkt is nog een ding, maar het speculatieve wat ik hier soms lees, dat gaat soms wel erg ver........

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:05

Ik snap wat je bedoelt Ikke :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:21

ikke schreef:
Cardy schreef:

Dat je kritisch kijkt is nog een ding, maar het speculatieve wat ik hier soms lees, dat gaat soms wel erg ver........

:j

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:26

+:)+

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:44

Ben het wel met jullie eens Cardy en Ikke. Ook ik ben van mening dat hier naar paarden van 3000 euro wordt gekeken alsof ze 30000 kosten, een lage halsinzet (zoals die flemmingh die problemen met oprichten zou krijgen super leuk paard voor iemand die gewoon plezier heeft in het rijden en niet binnen een jaar Z wil zijn) of een iets korte rug, als je een paard zoekt voor de basissport dan is dat toch niet een groot issue?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:46

Waarom vind jij dat ze naar een ander bedrag bekeken werden?
Of ze nou 3000 of 30000 kosten de bouw zorgt er wel voor dat een dier makkelijker of minder makkelijk bepaalde oefeningen kan uitvoeren. Ik zie daar geen over kritische blik maar gewoon de realiteit aan de koper om te beslissen of die dat voor lief neemt of dat niet wil accepteren :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:48

Ik ben ook erg kritisch :D Maar dat komt gewoon doordat ik altijd verwend ben met goede paarden onder me kont :D Gelukkig kan ik wel door heel veel dingen heen zien, maar ben wel kritisch.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:51

Ja maar die bouw en de beweging maakt toch juist dat dat paard niet 30000 euro kost maar 3000... Ik nam als voorbeeld die flemmingh, die werd in mijn ogen bekritiseert omdat die zoals hij loopt geen punten zou halen in het M, mijns inziens was dat juist een erg leuk dier voor de gemiddelde zoeker hier. (Op falinena liggen de budgetten volgens mij veelal <6000..)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 15:53

Ik ben ook wel kritisch en realisch, dier moet wel een fijne bewerkelijke bouw hebben voor het doel wat je voor ogen hebt :j

Die koste dan ook niet 3000 maar 2x zoveel met extra's dus voor dat bedrag zijn er inderdaad beter gebouwde en functioneler dieren te koop. maar als iemand het voor het dier over heeft is dat geen probleem dan neem je de mindere punten voor lief :j

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:59

Ik heb hier ook al eens een paard laten beoordelen,vind het wel fijn wanneer iemand kritisch is.
Meestal zien die weer dingen die ik eerst niet zag en dat neem je mee in je besluit om wel of niet te gaan aanschaffen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:00

Seven schreef:
Waarom vind jij dat ze naar een ander bedrag bekeken werden?
Of ze nou 3000 of 30000 kosten de bouw zorgt er wel voor dat een dier makkelijker of minder makkelijk bepaalde oefeningen kan uitvoeren. Ik zie daar geen over kritische blik maar gewoon de realiteit aan de koper om te beslissen of die dat voor lief neemt of dat niet wil accepteren :j

Maar het gros komt niet in de buurt van het punt dat zulke zaken een probleem zou kunnen vormen, laat staan dat ze tegen die problemen aan gaan lopen. Maar intussen wel bij bosjes de boel bekritiseren op zaken die niet van belang zijn en die dingen waaraan je ECHT kunt zien waar het over gaat, die worden genegeerd, of erger, niet eens opgemerkt!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:01

Nellekeee schreef:
Ben het wel met jullie eens Cardy en Ikke. Ook ik ben van mening dat hier naar paarden van 3000 euro wordt gekeken alsof ze 30000 kosten, een lage halsinzet (zoals die flemmingh die problemen met oprichten zou krijgen super leuk paard voor iemand die gewoon plezier heeft in het rijden en niet binnen een jaar Z wil zijn) of een iets korte rug, als je een paard zoekt voor de basissport dan is dat toch niet een groot issue?

Maar die Flemmingh koste geen 3000 hoor, het dubbele volgens mij :7
Paard moet prijswaardig zijn en voldoen aan de doelen van diegene die hem wil kopen en dat deed ie mi niet....

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:03

Kritisch is zeker belangrijk en dit kan ook veel meer omdat er zoveel te koop staat. En dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Alleen soms gaat het gewoon te ver..

Ik vind het elke keer erg leuk als mensen voor Bhas komen, betekent dat er genoeg mensen zijn die hem kunnen waarderen. Alleen de verwachtingen die gesteld worden bij een bezichtiging zijn soms niet reeël. Zeker niet ten opzichte van de prijs.
Dit terwijl ik heel eerlijk ben over de situatie, over hoe Bhas is en wat hij wel/niet kan. En dan alsnog komen er genoeg mensen die inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Het is soms echt frustrerend als mensen toch afhaken, ondanks dat ze hardstikke enthousiast zijn.

Ik kan Bhas ook niet mooier/beter maken dan dat hij is: Hij is zeer vriendelijk en nuchter in de omgang, heeft goede en ruime gangen, mooie maat, chique kleur en verschijning, makkelijk na te rijden, goed aan de hulpen, sterke hoeven en droge benen. Is daarbij medisch al gecontroleerd vanwege het soms omhoog komen en komt vrij weinig omhoog (maar de kans blijft bestaan natuurlijk). En verder nette, lage prijs. Wat willen ze nog meer?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 07-01-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 16:05

Dat is ook de opzet Loriene, ik heb ook al heel wat dieren laten bekijken vind zo'n kritische blik wel prettig :j

Ben ik het niet mee eens ikke, veel mensen overschatten zich zelf kwa rijden en denken oo dier is wat minder opwaarts maar dat rijd ik er wel aan. Juist die kritische blik van een ander kan je even wakker schudden en kritisch naar je zelf kijken en wat je nou eigenlijk echt wil van een dier.

Zoals ik eerder aangaf er word inderdaad kritischer gekeken maar als iemand aan geeft ja ik wil de sport in ik wil Z of meer dan moet er ook gekeken worden naar de voor en nadelen bij een paard, hier worden de dingen wat extra vergroot die tegen kunnen vallen in het doel van de koper das toch heerlijk daar kan je dan zelf mee doen wat je wil.
Laatst bijgewerkt door Seven op 07-01-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:06

Seven schreef:
Dat is ook de opzet Loriene, ik heb ook al heel wat dieren laten bekijken vind zo'n kritische blik wel prettig :j

Ben ik het niet mee eens ikke, veel mensen overschatten zich zelf kwa rijden en denken oo dier is wat minder opwaarts maar dat rijd ik er wel aan. Juist die kritische blik van een ander kan je even wakker schudden en kritisch anar je zelf kijken en wat je nou eigenlijk echt wil van een dier.

Zoals ik eerder aangaf er word inderdaad kritischer gekeken maar als iemand aan geeft ja ik wil de sport in ik wil Z of meer dan moet er ook gekeken worden naar de voor en nadelen bij een paard, hier worden de dingen wat extra vergroot die tegen kunnen vallen in het doel van de koper das toch heerlijk dan kan je zelf mee doen wat je wil.

Helemaal mee eens.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:13

Cardy schreef:
Kritisch is zeker belangrijk en dit kan ook veel meer omdat er zoveel te koop staat. En dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Alleen soms gaat het gewoon te ver..

Ik vind het elke keer erg leuk als mensen voor Bhas komen, betekent dat er genoeg mensen zijn die hem kunnen waarderen. Alleen de verwachtingen die gesteld worden bij een bezichtiging zijn soms niet reeël. Zeker niet ten opzichte van de prijs.
Dit terwijl ik heel eerlijk ben over de situatie, over hoe Bhas is en wat hij wel/niet kan. En dan alsnog komen er genoeg mensen die inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Het is soms echt frustrerend als mensen toch afhaken, ondanks dat ze hardstikke enthousiast zijn.

Ik kan Bhas ook niet mooier/beter maken dan dat hij is: Hij is zeer vriendelijk en nuchter in de omgang, heeft goede en ruime gangen, mooie maat, chique kleur en verschijning, makkelijk na te rijden, goed aan de hulpen, sterke hoeven en droge benen. Is daarbij medisch al gecontroleerd vanwege het soms omhoog komen en komt vrij weinig omhoog (maar de kans blijft bestaan natuurlijk). En verder nette, lage prijs. Wat willen ze nog meer?

SubTop-garantie?

Veel kopers willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.. zeker als het budget krap is. En ik heb het idee dat veel mensen er niet doorheen kunnen kijken. Is met de verkoop van huizen ook vaak zo.. misschien wel gewoon koperseigen? ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 16:18

Ik heb altijd voor een makelaar gewerkt en daar zag je inderdaad ook heel veel mensen die niet door de kleuren van een muur heen kunnen kijken of de kleur van een bepaalde ruimte. Heel jammer dan loopt je juweeltjes mis

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:23

Seven schreef:
Ik heb altijd voor een makelaar gewerkt en daar zag je inderdaad ook heel veel mensen die niet door de kleuren van een muur heen kunnen kijken of de kleur van een bepaalde ruimte. Heel jammer dan loopt je juweeltjes mis

Idd! Een paard kan zo erg veranderen.. Je moet en wil er wat in kunnen zien, vandaar dat ik op dat gevoel wachtte tot ik dat had :) en dat heb ik gehad, en langzamerhand zie ik hem al veranderen <3