Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:07

Wolvengehuil meerdere wolven Voorthuizen
Citaat:
Voorthuizen Gelderland
11-08-2024
22.30 uur.

Wolvengehuil gehoord vanuit het bos achter de Tolnegenweg in Voorthuizen. Meerdere wolven.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:13

Er waren teveel reacties om fatsoenlijk te quoten maar het bos bij de dierentuin heeft weldegelijk een wolf rondgelopen. Is toen gemeld op facebook en niet in het nieuws.

https://ep-map.com/report/22106

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:20

@ Dubbelfun, mijn paard ging stil staan en stond te kijken wat er allemaal gebeurde. Maar dat doet ie wel vaker als er wat beweegt dus vond het niet echt anders dan anders.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:27

Douce schreef:
Er waren teveel reacties om fatsoenlijk te quoten maar het bos bij de dierentuin heeft weldegelijk een wolf rondgelopen. Is toen gemeld op facebook en niet in het nieuws.

Volgens jou link is deze wolf gesignaleerd in het Prattenburgse bos, dat is een heel ander bos dan dat bij de dierentuin. Prattenburgse bos begint bij kasteel Prattenburg en loopt richting Elst (U) en ook het deel richting Kwintelooijen valt nog onder Prattenburg.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:32

Ik vraag me af wanneer dit soort dingen een keer in het nieuws gaan komen, zowel regionaal als landelijk. En dan met foto's. Heb het idee dat veel mensen nog amper wat weten. Ook in het dorp bij mij (zuidwest drenthe) vertel ik wel over de angst van de wolf en word er gezegd, die zitten hier toch niet? Tja wel dus helaas :j

Wij zijn al bezig met een goede omheining die waarschijnlijk 1.70 word. Zijn er meer die al wat geplaatst heeft?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:16

Vermoedelijke aanwezigheid wolf Aalten Gld
Citaat:
Aalten Gelderland
12-08-2024
00.30 uur

Vannacht mogelijk een wolf op bezoek geweest op de stokkertweg in Aalten. Melder heeft de wolf niet gezien omdat het erg donker was maar dieren waren erg in paniek en naar 1 kant aan het kijken.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/8Fg89o ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:19

Twijfel, maar waarschuwing waard. Het is een populaire plek geweest voor een trio wolven.
Hollandscheveld Dr
Citaat:
Hollanscheveld Drenthe
11-08-2024
15.00 uur

Vanmiddag heb ik een ronde gewandeld om de zwemplas en de visvijver bij recreatie plas Schoonhoven in Hollandscheveld. Bij de ronde om de visvijver (ca 15.00 uur) hoorde ik een zwaar gegrom vanuit de bossen komen. Ik heb om me heen gekeken of er wat te zien was, maar heb verder niks geconstateerd. Toen ik verder liep werd het gegrom minder.

Het is niet zeker dat dit om een wolf gaat maar wees alert als je gaat wandelen in deze omgeving. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/AodS8r ... tid=K35XfP

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:24

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 12:10

vilheide schreef:
Douce schreef:

Volgens jou link is deze wolf gesignaleerd in het Prattenburgse bos, dat is een heel ander bos dan dat bij de dierentuin. Prattenburgse bos begint bij kasteel Prattenburg en loopt richting Elst (U) en ook het deel richting Kwintelooijen valt nog onder Prattenburg.

Haha, ik zei het toch. Kon het me al niet voorstellen :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:03

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:05

Ja trouw is heel pro wolf en om feiten geven ze niks.

Mii verbaasd dat de media dat mag. Bewust foute informatie blijven geven als feit.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:48

SusanH schreef:
In Wageningen Hoog is toch ook een incident met een pony geweest? En in de Eng heeft hij ook gelopen. En bij Quadenoord. Dat is vlakbij Wageningen.

Welk incident is dat? Ik weet van een incident met een paard op de Eng, maar er is nooit een wolf bevestigd. Misschien gaat dit over iets anders, maar ik ben benieuwd waar dit dan is gebeurd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:32

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:35

Zunzuncito schreef:
SusanH schreef:
In Wageningen Hoog is toch ook een incident met een pony geweest? En in de Eng heeft hij ook gelopen. En bij Quadenoord. Dat is vlakbij Wageningen.

Welk incident is dat? Ik weet van een incident met een paard op de Eng, maar er is nooit een wolf bevestigd. Misschien gaat dit over iets anders, maar ik ben benieuwd waar dit dan is gebeurd.

Ik bedoel die idd. En dat wolf niet bevestigd is geloof ik wel. Want dan is weer die doofpot die eerder voorbij kwam in dit topic.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:36

Excuus, nieuwsbericht toentertijd verkeerd geïnterpreteerd.

Al is hij ook niet bepaald ver weg geweest. Afbeelding

Persoonlijk denk ik overigens dat een zwervende, brutale wolf zich weinig aantrekt van andere wolven achter een hek.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:29

Ben wel heel erg laat met reageren Dreamboy maar men dacht idd dat dat paard mishandelt was , dat de geslachtsdelen weg waren gesneden. Maar zou me niets verbazen als een wolf dat weggevreten had. Daar beginnen ze vaak en hollen de buik dan verder uit . Of niet natuurlijk, als ze geen honger hebben. Zou me niets verbazen als dat ook een wof was.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:39

Rivendell schreef:
https://www.facebook.com/share/E9ENUgDbF21o2G5d/

Ik kan het bericht hier niet meer vinden over aantal honden aanvallen. Want dit artikel slaat weer nergens op

Hondenaanvallen zijn er natuurlijk ook frequent, dankzij nonchalante baasjes. Zo is er dit weekend door twee honden op het strand van Texel een jonge zeehond aan zijn tragische einde gekomen, vind ik net zo erg. Ik vind loslopende honden een net zo groot probleem als de wolf. Beide vind ik inmiddels onacceptabel. Dit soort honden mag om mij gelijk hemelen. Baasjes ook, maar dat mag ik vanzelf niet zeggen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:46

Ik vind loslopende honden niet net zo’n groot probleem als de wolf…

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:57

Sanet schreef:

Een goede tweede, waar ik dagelijks mee wordt geconfronteerd en ik net zo mijn wandeling op aan pas als met de wolf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:58

Sanet schreef:

Ik wel. Wellicht met minder dierenleed, maar wat een ellende is dat toch altijd met loslopende honden die zogenaamd zo goed onder appèl staan dat ze wel los kunnen. Niet dus! Dit probleem is echt onderbelicht en word in mijn ogen vanzelfsprekend aangegrepen door bijvoorbeeld een staatsbosbeheer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 23:01

SBB doet helaas ook niets aan dat probleem.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 23:08

Wintu schreef:
Rivendell schreef:
https://www.facebook.com/share/E9ENUgDbF21o2G5d/

Ik kan het bericht hier niet meer vinden over aantal honden aanvallen. Want dit artikel slaat weer nergens op

Hondenaanvallen zijn er natuurlijk ook frequent, dankzij nonchalante baasjes. Zo is er dit weekend door twee honden op het strand van Texel een jonge zeehond aan zijn tragische einde gekomen, vind ik net zo erg. Ik vind loslopende honden een net zo groot probleem als de wolf. Beide vind ik inmiddels onacceptabel. Dit soort honden mag om mij gelijk hemelen. Baasjes ook, maar dat mag ik vanzelf niet zeggen.

Loslopende honden zijn een kleiner probleem. Je kunt er namelijk op handhaven. Op een wolf die een aanval inzet niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 23:46

Wintu schreef:
SBB doet helaas ook niets aan dat probleem.

Het probleem is ook een beetje ongrijpbaar om op te handhaven, vandaar dat staatsbosbeheer nu de wolf gebruikt als excuus.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 23:55

Ja ik heb mijn hond wel graag los en vind het dan ook jammer dat het nu niet meer kan in mijn eigen omgeving vanwege de wolf. Mijn hond luistert namelijk wel en blijft ook gewoon op de paden. Met jullie eens dat het niet altijd het geval is en wanneer andere dieren of mensen daar de dupe van zijn is dat uiteraard niet acceptabel.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 03:50

Een gewone huishond die losloopt is in het algemeen minder gevaarlijk omdat die kleiner is, een mens minder snel zal grijpen en meer geremd zal zijn met de tanden. Dat betekent niet dat het voor anderen niet straal vervelend is. Maar er zijn voldoende uitzonderingen die wel achter wild of vee aangaan en ook doden. Daar kan de eigenaar op aangesproken worden. De wolf mag dergelijk gedrag vertonen.