Muga schreef:Zeker complimenten voor Erwin. Erg leuk filmpje en de paardjes waarderen hem iig wel!
Balen dat ie zoveel meer pijn heeft. Hopelijk toch ergens een stijgende lijn oppakken een keer met z'n enkel, zonder terugval. Hopelijk helpt het inspuiten hem.
Ik denk dat er nog meer op de paardjes gemopperd wordt als ze ongemak opleveren, dus maar extra lief zijn tijdens de aankomende klussen
Hoi Muga, de lijn van Erwins voet is nog steeds stijgend met terugvallen. Maar in hoeverre gaat dat 100 procent goedkomen. Ik bedoel, ik heb vandaag meer gedaan dan normaal, neem daarbij zondag paardgereden op een scheef zadel en mijn ex gebroken voet doet meer dan grappig zeer. Ik vermoed dat dat bij hem ook zo zal blijven met een restpijn. Ik hoop het niet natuurlijk, maar het zo zou maar kunnen.
balance schreef:Het is dat ik het weet van Erwin’s voet, anders zou ik niet zeggen dat hij zo in de kreukels heeft gelegen.
Mooie filmpjes enhoe Poupette op hem wacht.
Ik denk dat je ze allemaal gewoon los kunt laten, niet?
Klopt Balance, hij loopt niet kreupel meer overdag. Maar 's avonds als hij schoenen en sokken uitdoet wel, dan is het nog steeds dik en soms paars al naar gelang wat hij heeft gedaan. En hij slaapt er erg slecht van want hij kan zijn been niet prettig neerleggen. Dus we zijn er nog niet, maar we komen er wel.
Dank voor je complimenten over de filmpjes, ja Poupette is een scheetje. We doen ze niet los zonder halster, dat zou natuurlijk het fijnst zijn, maar toch áls er wat gebeurt, is het idee van een halster fijner. En de eerste 100m of zo houden we ze vast omdat ze dan nog kunnen afslaan naar het bos. Is ook prima, kunnen ze nergens heen, maar toch is dat wat onzeker. Dus we houden ze vast tot na de afslag, en dan kunnen de touwen van de halsters en lopen ze los mee tot we weer thuis zijn.
We hebben ook nog een groter stuk track dat minder omheind is. Daar zouden ze ook mee kunnen, want ze komen toch wel weer achter leidster Prisca aan, alleen het probleem daar is, dat zeg 3m breedte track van ons is en dan beginnen zonder heiningen de velden van de buren. Als daar gewassen staan en onze schatjes lopen daar vrij doorheen vinden de buren dat niet leuk denk ik. Dus helemaal vrij is niet praktisch en ook niet mogelijk. Dit stuk is al erg leuk.
Ik had ook wel meer met ze willen draven (ik heb meer gedraafd dan op het filmpje te zien is, niet alle opnamen waren gelukt, iets met batterijen en zo) maar ik vind dat best nog wel spannend om met ze te draven. Ik zie dan gelijk weer hoefbetrappingen voor me, dat ik met Prisca bijv op Poupette trap of andere ongein. Dus dat moet ik nog maar eens gaan oefenen. Dat kan ik op het rijveld wel eens proberen.
We zijn vandaag zonder mopperen een heel eind gekomen met de uitloopstal uitmesten tot op de harde aarde. Er ligt ook nog een laag oude mest op van 100 jaar of zo, maar langzaam komen we op een laag die we willen. De paardjes hebben lekker in de zon in het Nederland gelopen terwijl wij daar aan het werk zijn. Hopelijk morgen nog een dag uitmesten en dan mogelijk al beginnen met de matten overhevelen van de boxen naar de uitloop.